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세계의 CPQ 시스템 시장 예측(2023-2028년)

CPQ Systems: Worldwide Forecast 2023-2028

발행일: | 리서치사: Analysys Mason | 페이지 정보: 영문 10 Slides | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    



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"일반적인 CPQ 시스템은 진화하는 복잡한 디지털 밸류체인 뿐만 아니라, 첨단 5G 서비스 요건을 처리하는데 적합하지 않습니다."

통신 서비스 프로바이더(CSP)에 의한 CPQ(구성, 가격, 견적) 시스템 및 관련 서비스에 대한 지출에 대해 분석했으며, 향후 지출액 동향(2023-2028년)을 예측하고 있습니다. 또한 벤더·CSP 각사에 대한 제안도 실시했습니다.

본 보고서와 부속 데이터 분석 내용:

  • 세계의 CPQ 시스템 시장 지출액 상세 예측(6년간) :
    • 2 종류의 제공 유형 : 제품 관련, 전문적 서비스(PS)
    • 8개 지역 : 중유럽 및 동유럽(CEE), 아시아태평양 선진국(DVAP), 아시아태평양 신흥국(EMAP), 라틴아메리카(LATAM), 중동 및 북아프리카(MENA), 북미(NA), 사하라 이남 아프리카(SSA), 서유럽(WE)
  • 시장의 주요 촉진요인 검증과 예측기간 동안 지출에 대한 영향
  • CPQ 시스템 시장에 영향을 미치는 비즈니스 환경과 지역 역학 분석
  • 시장의 상세한 정의
  • CSP·벤더 각사에 대한 제안
KSM 24.04.16

"Generic CPQ systems are ill-equipped to handle the requirements of advanced 5G services as well as evolving and complex digital value chains."

This report provides forecasts for communications service provider (CSP) spending on configure, price, quote (CPQ) systems and related services for 2023-2028. The report also provides recommendations for vendors and CSPs.

This forecast report and the accompanying data annex provide:

  • a detailed, 6-year worldwide forecast for spending in the CPQ systems market, split into:
    • two delivery types: product-related and professional services (PS)
    • eight geographical regions: Central and Eastern Europe (CEE), developed Asia-Pacific (DVAP), emerging Asia-Pacific (EMAP), Latin America (LATAM), the Middle East and North Africa (MENA), North America (NA), Sub-Saharan Africa (SSA) and Western Europe (WE)
  • an examination of the key market drivers and how they will affect spending during the forecast period
  • analysis of the business environment and regional dynamics that will influence the CPQ systems market
  • a detailed market definition
  • recommendations for CSPs and vendors.

About the author:

Raul Simmons Perez, Analyst.

Raul is a member of the Applications research team in London. He leads the Customer Engagement programme as well as SaaS-research across OSS and BSS.

Raul's research focuses on the impact of emerging technologies and strategies such as GenAI and platform-based approaches on the Customer Engagement segment. The Customer Engagement programme helps communications service providers (CSPs) understand developments in the software market that assists them in delivering consistent, contextual and personalised engagements across marketing, sales and customer service use cases as well as maximising customer lifetime value.

Raul's areas of expertise include SaaS and configure, and price and quote (CPQ). Raul holds a degree in Economics and Modern Languages from the University of Warwick.

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