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오퍼레이터 TV 기회 최적화 : 사례 연구 및 분석(제2권)

Optimising the Operator TV Opportunity: Case Studies and Analysis (Volume II)

발행일: | 리서치사: Analysys Mason | 페이지 정보: 영문 27 Slides | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    



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"유연성과 적정 가격이 경쟁이 치열한 유료 TV 시장에서 고객을 유지하는 열쇠"

사례 연구를 이용하여 유료 TV 사업자 및 오퍼레이터를 위한 베스트 프랙티스를 종합적으로 분석하고 있습니다. 유료 TV 시장에서 오퍼레이터가 직면하는 과제를 탐구하고, 주요 브로드밴드 사용자층을 소외시키지 않으면서 TV 및 비디오 서비스의 리스크를 경감하기 위해 배포된 가능한 솔루션을 살펴봅니다. 어프로치에 기반하여 오퍼레이터를 멀티플레이 투자형, 유료 TV 재평가형, 파트너십 활용형의 3가지 주요 그룹으로 분류하고 있습니다.

또한 통신사업자 및 유료 TV 프로바이더가 TV 및 비디오 서비스를 강화하기 위한 어프로치에 대해서도 검토하고 있습니다. 유연한 번들, 적당한 요금 플랜, 스트리밍 서비스 프로바이더와의 전략적 제휴에 관한 인사이트도 포함되어 있습니다.

이 리포트에서 답변되고 있는 질문 :

  • 오퍼레이터는 주요 브로드밴드 사용자층을 소외시키지 않으면서 어떻게 TV 및 비디오 서비스의 리스크를 경감하고 있는가?
  • 스트리밍 영상 서비스와의 광범위한 제휴없이 유료 TV의 제공은 앞으로도 지속할 수 있는가?
  • 유료 TV 서비스에서 시장 점유율의 성장에 대해 현실적으로 어느 정도를 전망할 수 있는가?
  • 유료 TV 서비스에 대한 다양한 어프로치에는 어떤 장점과 단점이 있는가?

사례 연구로서 아래 기업을 다루고 있습니다. :

  • Cox
  • Digi
  • EE(BT)
  • eir
  • Frontier
  • KT
  • Sky
  • Telekom Deutschland
  • Virgin Media O2
  • Vodafone UK
KSA 25.05.02

"Flexibility and affordability are key to retaining customers in the competitive pay-TV market."

This report uses case studies to provide a comprehensive analysis of best practices for pay-TV providers and operators. It explores the challenges faced by operators in the pay-TV market and the potential solutions that operators have deployed so as to de-risk their TV and video services without alienating their core broadband user bases. The report categorises operators into three main groups based on their approach: multi-play investors, pay-TV re-evaluators and partnership players.

It also explores approaches for how telecoms operators and pay-TV providers can enhance their TV and video services. It includes insights into flexible bundles, affordable tariffs and strategic partnerships with streaming service providers.

Questions answered in this report:

  • How are operators de-risking their TV and video services without alienating their core broadband user bases?
  • Can pay-TV propositions continue to exist without extensive partnerships with streaming video providers?
  • What is realistic to expect in terms of market share growth for pay-TV services?
  • What are the pros and cons of the various approaches to pay-TV services?

The following companies are included as case studies:

  • Cox
  • Digi
  • EE (BT)
  • eir
  • Frontier
  • KT
  • Sky
  • Telekom Deutschland
  • Virgin Media O2
  • Vodafone UK
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