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소매점을 위한 통신사업자의 전략 : 10가지 사례 연구 및 분석

Operators Strategies for Retail Stores: Ten Case Studies and Analysis

발행일: | 리서치사: Analysys Mason | 페이지 정보: 영문 27 Slides | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    



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"통신사는 직접 판매에서 서비스 제공과 고객 서비스로 전환하고, 매장 내 서비스를 개혁해야 합니다."

이 보고서는 10개의 통신사가 매장 전략을 혁신하기 위해 사용한 다양한 접근 방식을 연구했습니다. 또한, 매장 내 고객 경험을 개선하고 오프라인 매장과 온라인 채널을 통합하기 위한 모범 사례를 배우고자 하는 통신사 리테일 및 전략 팀에 대한 제안을 제공합니다. 이 보고서는 Analysys Mason의 내부 조사 및 통신사 소매 및 전략 팀과의 인터뷰를 바탕으로 작성됐습니다.

이 보고서에서 답변을 얻을 수 있는 질문

  • 고객이 온라인에서 다양한 기능을 수행할 수 있는 시대에 통신 사업자는 소매점 전략을 어떻게 개선하고 있는가?
  • 통신 사업자는 매장 방문자의 매장 내 경험을 개선하기 위해 어떤 접근 방식을 취할 수 있는가?
  • 통신사들은 소매점에서 어떤 혁신적인 기술과 디지털 솔루션을 구현하고 있는가?
  • 리테일 매장에서 어떤 새로운 서비스를 제공하고 있는가? 매장 트래픽을 늘리기 위해 어떤 전략을 사용할 수 있는가?

다음 기업이 사례 연구로 포함되어 있습니다.

  • Deutsche Telekom (Telekom) (Germany)
  • e& (the UAE)
  • EE (the UK)
  • Iliad (Free) (France)
  • KPN (the Netherlands)
  • Movistar (Spain)
  • Singtel (Singapore)
  • SK Telekom (South Korea)
  • Swisscom (Switzerland)
  • Virgin Media O2 (VMO2) (the UK)
LSH 25.06.17

"Operators must reinvent their in-store offerings, shifting from direct sales to service delivery and customer service."

This report studies the different approaches that ten operators have used to reinvent their retail store strategy. The report also offers recommendations for retail and strategy teams within telecoms operators that are seeking to learn the best practices for enhancing customers' in-store experience as well as for integrating their physical stores with their online channels. It is based on Analysys Mason's internal research and interviews with retail and strategy teams within telecoms operators.

Questions answered in this report:

  • How are telecoms operators enhancing their retail store strategies in an era in which customers can perform many functions online?
  • What approaches can operators take to improve their in-store experience for visitors?
  • What innovative technologies and digital solutions are operators implementing in their retail stores?
  • What new services are operators offering in their retail stores?
  • What tactics can operators employ to boost store traffic?

The following companies are included as case studies:

  • Deutsche Telekom (Telekom) (Germany)
  • e& (the UAE)
  • EE (the UK)
  • Iliad (Free) (France)
  • KPN (the Netherlands)
  • Movistar (Spain)
  • Singtel (Singapore)
  • SK Telekom (South Korea)
  • Swisscom (Switzerland)
  • Virgin Media O2 (VMO2) (the UK)
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