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세계의 그래픽 필름 시장 규모 조사 : 폴리머별, 인쇄 기술별, 필름 유형별, 최종 사용자별, 지역별 예측(2022-2032년)

Global Graphic Film Market Size Study, by Polymer, by Printing Technology, by Film Type, by End User and Regional Forecasts 2022-2032

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 200 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 그래픽 필름 시장은 2023년 약 330억 3,000만 달러로 평가되었고, 2024-2032년의 예측 기간 동안 6.2% 이상의 견조한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.

그래픽 필름은 다양한 시각적 용도를 위해 디자인된 특수 필름으로, 기능성과 미적 매력을 겸비한 필름을 말합니다. 이러한 필름은 접착층, 장식층, 보호층 등의 형태로 자동차, 건설, 광고 등 다양한 산업에서 광범위하게 사용되고 있습니다. 또한, 그래픽 필름은 광고 및 마케팅에서 중요한 역할을 하며 간판, 디스플레이, 판촉물 등에 사용됩니다. 이러한 필름의 특성으로 인해 다양한 용도로 사용되어 다양한 분야의 제품의 시각적 아름다움, 브랜딩 및 성능에 기여하고 있습니다.

그래픽 필름 시장은 랩 광고에 대한 수요 증가, 전자상거래 산업의 성장, 디지털 인쇄 기술의 지속적인 향상으로 인해 향후 큰 성장이 예상됩니다. 또한, 기술 혁신과 자동차 산업의 성장은 그래픽 필름 시장의 성장을 가속하는 두드러진 요인입니다. 그러나 경제의 불확실성, 원자재 가격 변동, 엄격한 환경 규제가 시장 성장을 억제하고 있습니다. 반대로, 지속 가능한 필름의 인기 증가와 포장용도의 확대는 시장 성장의 기회를 창출하고 있습니다.

자동차 분야는 예측 기간 동안 그래픽 필름 시장에서 가장 큰 분야가 될 것으로 예상됩니다. 자동차 분야에서 그래픽 필름의 응용 분야에는 차량 랩, 컷 그래픽, 컷 딜이 포함됩니다. 차량용 랩은 미리 정의된 모양이 없는 자기 점착성 비닐 시트로 구성되며, 컷 비닐과는 대조적으로 차량용 랩은 미리 정의된 모양이 없는 거대한 시트로 구성됩니다. 이 랩은 차량의 전체 패널을 덮도록 설계되었습니다. 그래픽 필름과 랩이 차량에 널리 사용되기 시작한 것은 보호 및 홍보 목적으로 실용화되어 차량의 미적 매력을 높이는 동시에 보호 층을 제공했기 때문입니다.

아시아태평양은 인구 증가, 급속한 도시화, 가처분 소득 증가 등의 요인으로 인해 시장 수익에서 지배적인 위치를 차지하고 있습니다. 이 지역 시장 성장은 또한 기술 발전, 가처분 소득 증가, 건설 및 자동차 산업에서 유리한 시나리오의 영향을 받고 있습니다. 또한, 유럽은 2024-2032년의 예측 기간 동안 가장 빠른 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 세계의 그래픽 필름 시장 주요 요약

  • 세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측(2022-2032년)
  • 지역별 개요
  • 부문별 개요
    • 폴리머별
    • 인쇄 기술별
    • 필름 유형별
    • 최종사용자별
  • 주요 동향
  • 불황의 영향
  • 애널리스트의 제안 및 결론

제2장 세계의 그래픽 필름 시장 정의와 조사의 전제조건

  • 조사 목적
  • 시장의 정의
  • 조사의 전제조건
    • 포함과 제외
    • 제한 사항
    • 공급측 분석
      • 가용성
      • 인프라
      • 규제 환경
      • 시장 경쟁
      • 경제성(소비자 시점)
    • 수요측 분석
      • 규제 프레임워크
      • 기술 진보
      • 친환경
      • 소비자 의식과 수용
  • 조사 방법
  • 조사 대상년도
  • 통화 환산율

제3장 세계의 그래픽 필름 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장이 해결해야 할 과제
  • 시장 기회

제4장 세계의 그래픽 필름 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 바이어의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • Porter's Five Forces 모델에 대한 미래적 접근
    • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 견해
  • 애널리스트의 결론 및 제안

제5장 세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측 : 폴리머별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 그래픽 필름 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 폴리에틸렌(PE)
    • 폴리프로필렌(PP)
    • 폴리염화비닐(PVC)
    • 기타 폴리머

제6장 세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측 : 인쇄 기술별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 그래픽 필름 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 오프셋 리소그래피
    • 그라비어 인쇄
    • 프렉소 인쇄
    • 디지털

제7장 세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측 : 필름 유형별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 그래픽 필름 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 불투명 필름
    • 투명 필름
    • 반투명 필름
    • 반사 필름

제8장 세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측 : 최종사용자별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 그래픽 필름 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 자동차
    • 프로모션 및 광고
    • 산업용
    • 기타 최종사용자

제9장 세계의 그래픽 필름 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 경쟁 정보

  • 주요 기업의 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • 3M Company
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 입수가 가능한 경우)
      • 제품 개요
      • 시장 전략
    • Avery Dennison
    • E. I. du Pont de Nemours and Company
    • Amcor
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • CCL Industries Inc
    • Kay Premium Marking Films Ltd
    • Schweitzer-Mauduit International, Inc
    • ACCO Brands
    • Dunmore Corporation
    • Hexis S.A.
    • LX Hausys
    • Achilles USA Inc
    • ORAFOL Europe GmbH
    • Fedrigoni S.P.A.

제11장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
LSH 24.08.06

The Global Graphic Film Market is valued at approximately USD 33.03 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 6.2% over the forecast period 2024-2032. A graphic film refers to a specialized type of film designed for various visual applications, combining functionality with aesthetic appeal. These films come in the form of adhesive, decorative, or protective layers and find extensive use across diverse industries such as automotive, construction, and advertising. Moreover, graphic films play a crucial role in advertising and marketing, used for signage, displays, and promotional materials. The nature of these films allows for a wide range of applications, contributing to the visual aesthetics, branding, and performance of products in different sectors.

The Graphic Film market is expected to witness significant growth in the future due to the increasing demand for wrap advertisements, the growing e-commerce industry, and the continuous improvement in digital printing techniques. Additionally, innovation in technology and the growth in the automotive industry are prominent factors driving the growth of the Graphic Film market. However, economic uncertainties, fluctuations in raw material prices, and stringent environmental regulations are restraining the market growth. On the contrary, the rising popularity of sustainable films and expanding applications in packaging are creating opportunities for market growth.

The Automotive segment is projected to be the largest segment in the Graphic Film market during the forecast period. Within the automotive sector, graphic film applications encompass vehicle wraps, cut graphics, and cut deals. Vehicle wraps, in contrast to cut vinyl, consist of expansive sheets of self-adhesive vinyl lacking a predefined shape. These wraps are designed to cover entire panels of the vehicle. The widespread adoption of graphic films or wraps in vehicles is driven by their utility for both protective and promotional purposes, enhancing the aesthetic appeal of vehicles while providing a layer of safeguarding.

Asia Pacific region holds the dominant position in the market revenue due to factors such as population growth, rapid urbanization, and an increase in disposable income. The regional market's growth is also influenced by significant technological advancements, elevated disposable incomes, and favourable scenarios in the construction and automotive industries. Moreover, the Europe is anticipated to grow at fastest growth rate during forecast period 2024-2032.

Major market players included in this report are:

  • 3M Company
  • Avery Dennison
  • E. I. du Pont de Nemours and Company
  • Amcor
  • Constantia Flexibles Group GmbH
  • CCL Industries Inc
  • Kay Premium Marking Films Ltd
  • Schweitzer-Mauduit International, Inc
  • ACCO Brands
  • Dunmore Corporation
  • Hexis S.A.
  • LX Hausys
  • Achilles USA Inc
  • ORAFOL Europe GmbH
  • Fedrigoni S.P.A.

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Polymer:

  • Polyethylene (PE)
  • Polypropylene (PP)
  • Polyvinyl Chloride (PVC)
  • Other Polymers

By Printing Technology:

  • Offset Lithography
  • Rotogravure
  • Flexography
  • Digital

By Film Type:

  • Opaque Films
  • Transparent Films
  • Translucent Films
  • Reflective Films

By End User:

  • Automotive
  • Promotional & Advertisement
  • Industrial
  • Other End Users

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market.

Table of Contents

Chapter 1. Global Graphic Film Market Executive Summary

  • 1.1. Global Graphic Film Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Polymer
    • 1.3.2. By Printing Technology
    • 1.3.3. By Film Type
    • 1.3.4. By End User
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Graphic Film Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory Frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Graphic Film Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increasing Demand for Wrap Advertisements
    • 3.1.2. Growing E-Commerce Industry
    • 3.1.3. Continuous Improvement in Digital Printing Techniques
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. Economic Uncertainties
    • 3.2.2. Fluctuations in Raw Material Prices
    • 3.2.3. Stringent Environmental Regulations
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Rising Popularity of Sustainable Films
    • 3.3.2. Expanding Applications in Packaging
    • 3.3.3. Growth in Emerging Economies

Chapter 4. Global Graphic Film Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top Investment Opportunity
  • 4.4. Top Winning Strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Graphic Film Market Size & Forecasts by Polymer 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Graphic Film Market: Polymer Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Polyethylene (PE)
    • 5.2.2. Polypropylene (PP)
    • 5.2.3. Polyvinyl Chloride (PVC)
    • 5.2.4. Other Polymers

Chapter 6. Global Graphic Film Market Size & Forecasts by Printing Technology 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Graphic Film Market: Printing Technology Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Offset Lithography
    • 6.2.2. Rotogravure
    • 6.2.3. Flexography
    • 6.2.4. Digital

Chapter 7. Global Graphic Film Market Size & Forecasts by Film Type 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Graphic Film Market: Film Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Opaque Films
    • 7.2.2. Transparent Films
    • 7.2.3. Translucent Films
    • 7.2.4. Reflective Films

Chapter 8. Global Graphic Film Market Size & Forecasts by End User 2022-2032

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. Global Graphic Film Market: End User Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 8.2.1. Automotive
    • 8.2.2. Promotional & Advertisement
    • 8.2.3. Industrial
    • 8.2.4. Other End Users

Chapter 9. Global Graphic Film Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 9.1. North America Graphic Film Market
    • 9.1.1. U.S. Graphic Film Market
      • 9.1.1.1. Polymer breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.2. Printing Technology breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.3. Film Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 9.1.1.4. End User breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 9.1.2. Canada Graphic Film Market
  • 9.2. Europe Graphic Film Market
    • 9.2.1. U.K. Graphic Film Market
    • 9.2.2. Germany Graphic Film Market
    • 9.2.3. France Graphic Film Market
    • 9.2.4. Spain Graphic Film Market
    • 9.2.5. Italy Graphic Film Market
    • 9.2.6. Rest of Europe Graphic Film Market
  • 9.3. Asia-Pacific Graphic Film Market
    • 9.3.1. China Graphic Film Market
    • 9.3.2. India Graphic Film Market
    • 9.3.3. Japan Graphic Film Market
    • 9.3.4. Australia Graphic Film Market
    • 9.3.5. South Korea Graphic Film Market
    • 9.3.6. Rest of Asia Pacific Graphic Film Market
  • 9.4. Latin America Graphic Film Market
    • 9.4.1. Brazil Graphic Film Market
    • 9.4.2. Mexico Graphic Film Market
    • 9.4.3. Rest of Latin America Graphic Film Market
  • 9.5. Middle East & Africa Graphic Film Market
    • 9.5.1. Saudi Arabia Graphic Film Market
    • 9.5.2. South Africa Graphic Film Market
    • 9.5.3. Rest of Middle East & Africa Graphic Film Market

Chapter 10. Competitive Intelligence

  • 10.1. Key Company SWOT Analysis
  • 10.2. Top Market Strategies
  • 10.3. Company Profiles
    • 10.3.1. 3M Company
      • 10.3.1.1. Key Information
      • 10.3.1.2. Overview
      • 10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 10.3.1.4. Product Summary
      • 10.3.1.5. Market Strategies
    • 10.3.2. Avery Dennison
    • 10.3.3. E. I. du Pont de Nemours and Company
    • 10.3.4. Amcor
    • 10.3.5. Constantia Flexibles Group GmbH
    • 10.3.6. CCL Industries Inc
    • 10.3.7. Kay Premium Marking Films Ltd
    • 10.3.8. Schweitzer-Mauduit International, Inc
    • 10.3.9. ACCO Brands
    • 10.3.10. Dunmore Corporation
    • 10.3.11. Hexis S.A.
    • 10.3.12. LX Hausys
    • 10.3.13. Achilles USA Inc
    • 10.3.14. ORAFOL Europe GmbH
    • 10.3.15. Fedrigoni S.P.A.

Chapter 11. Research Process

  • 11.1. Research Process
    • 11.1.1. Data Mining
    • 11.1.2. Analysis
    • 11.1.3. Market Estimation
    • 11.1.4. Validation
    • 11.1.5. Publishing
  • 11.2. Research Attributes
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