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세계의 헬스케어 분야 몰입형 기술 시장 규모 조사 : 구성요소별, 헬스케어 기술별, 용도별, 지역별 예측(2022-2032년)

Global Immersive Technology in Healthcare Market Size Study, by Component, by Healthcare Technology (Mixed Reality, Virtual Reality, Augmented Reality, 360 Film), by Application and Regional Forecasts 2022-2032

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 285 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 규모는 2023년 약 12억 1,000만 달러로 2024-2032년 예측 기간 동안 18.59%의 CAGR로 견조한 성장세를 보일 것으로 예상됩니다.

헬스케어 분야의 몰입형 기술에는 가상현실(VR), 증강현실(AR), 혼합현실(MR)을 통합하여 의료 교육, 치료 방법 및 환자 치료를 강화하는 것이 포함됩니다. 이러한 첨단 기술은 실제 시나리오를 재현하는 인터랙티브 3D 환경을 쉽게 만들어 수술 계획, 재활 및 환자 교육에 도움을 주고 있습니다. 예를 들어, VR 환경은 환자에게 통증 완화 경험을 제공하고, AR은 수술 중 중요한 정보를 겹쳐서 정확도를 높일 수 있습니다. 또한, 몰입형 기술은 의료 전문가가 안전하고 통제된 환경을 제공하여 의료 전문가가 수술을 연습할 수 있는 환경을 제공함으로써 의료 성과를 크게 향상시킬 수 있습니다.

헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 성장의 원동력은 의료 전문가를 위한 실감형 시뮬레이션을 통해 제공되는 훈련 및 교육 기능을 강화하여 환자 결과를 개선하고, VR 및 AR과 같은 기술은 수술의 정확성, 통증 관리, 재활을 지원하기 위해 혁신적인 헬스케어 솔루션의 채택 증가를 촉진할 것입니다. 또한, 이 시장은 원격진료 및 치료를 강화하는 원격의료의 확대, 환자 참여도를 높이는 개인화된 의료 계획, 의료 서비스 제공에 혁신적인 응용 프로그램으로 이어지는 지속적인 연구 개발 등 몇 가지 유리한 기회를 제공하고 있습니다. 그러나 이러한 기술의 도입 및 유지보수에 따른 높은 비용, 기존 시스템과의 통합에 대한 기술적 문제, 엄격한 의료 규제 및 환자 데이터 프라이버시 법규에 대한 대응 등 시장 억제요인에 직면해 있습니다.

시장 조사 대상 주요 지역은 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카 및 기타 지역으로, 2023년에는 북미가 몰입형 의료 기술 애플리케이션을 개척하고 있는 다수의 선도적인 IT 기업 및 학술 센터가 주도하는 헬스케어 분야 몰입형 기술 시장을 주도할 것으로 예상됩니다. 기술 시장을 주도하고 있습니다. 이 지역의 혁신과 채택은 학계, 산업계 및 의료 서비스 제공자의 협력에 의해 더욱 촉진되고 있습니다. 북미에서는 미국이 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있으며, 캐나다가 급성장하는 시장으로 부상하고 있습니다. 아시아태평양은 2022년부터 2032년까지 가장 빠른 CAGR을 보일 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 주요 요약

  • 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 규모와 예측(2022-2032년)
  • 지역별 개요
  • 부문별 개요
    • 구성요소별
    • 헬스케어 기술별
    • 용도별
  • 주요 동향
  • 경기후퇴의 영향
  • 애널리스트의 결론과 제안

제2장 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 정의와 조사 가정

  • 조사 목적
  • 시장 정의
  • 조사 가정
    • 포함과 제외
    • 제한사항
    • 공급측 분석
      • 입수 가능성
      • 인프라
      • 규제 환경
      • 시장 경쟁
      • 경제성(소비자의 관점)
    • 수요측 분석
      • 규제 프레임워크
      • 기술의 진보
      • 친환경
      • 소비자 의식과 수용
  • 조사 방법
  • 조사 대상 연도
  • 통화 환산율

제3장 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 트레이닝과 교육 강화
    • 환자 결과 개선
    • 혁신적 헬스케어 솔루션 채용 확대
  • 시장 과제
    • 고비용
    • 기술적 과제
    • 규제상 허들
  • 시장 기회
    • 원격의료 확대
    • 개별화 헬스케어
    • 새로운 애플리케이션 연구개발

제4장 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
    • Porter's Five Forces 모델로의 미래지향적 접근법
    • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 관점
  • 애널리스트의 결론과 제안

제5장 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 규모와 예측 : 구성요소별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 하드웨어
    • 소프트웨어/플랫폼
    • 서비스

제6장 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 규모와 예측 : 헬스케어 기술별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 혼합현실(MR)
    • 가상현실(VR)
    • 증강현실(AR)
    • 360 필름

제7장 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 규모와 예측 : 용도별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 트레이닝 및 학습
    • 긴급 서비스
    • 제품 개발
    • 세일즈 및 마케팅

제8장 헬스케어 분야 몰입형 기술 세계 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 경쟁 정보

  • 주요 기업 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • Acer Inc.
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 가용성에 따라 다름)
      • 제품 개요
      • 시장 전략
    • Atheer, Inc.
    • AVEVA Group PLC
    • Barco NV
    • Blippar Ltd.
    • Carl Zeiss AG
    • CM Labs Simulations Inc.
    • EON Reality, Inc.
    • FAAC Incorporated
    • Google, LLC
    • HCL Technologies Limited
    • Honeywell International, Inc.
    • HTC Corporation
    • Oculus VR
    • Microsoft Corporation

제10장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
ksm 24.09.26

Global Immersive Technology in Healthcare Market is valued at approximately USD 1.21 billion in 2023 with a robust CAGR of 18.59% over the forecast period 2024-2032. Immersive technology in healthcare encompasses the integration of virtual reality (VR), augmented reality (AR), and mixed reality (MR) to augment medical training, treatment methodologies, and patient care. These advanced technologies facilitate the creation of interactive, 3D environments that replicate real-world scenarios, which are instrumental in surgical planning, rehabilitation, and patient education. For instance, VR environments can provide patients with calming experiences to manage pain, while AR can overlay critical information during surgeries to enhance precision. Furthermore, immersive technology offers safe and controlled settings for medical professionals to practice procedures, thereby significantly improving healthcare outcomes.

The Global Immersive Technology in Healthcare Market growth is driven by enhanced training and educational capabilities provided through realistic simulations for medical professionals, which lead to improved patient outcomes. Technologies such as VR and AR aid in surgical precision, pain management, and rehabilitation, thus fostering increased adoption of innovative healthcare solutions. Moreover, the market presents several lucrative opportunities, such as the expansion of telemedicine, which enhances remote consultations and treatments, personalized healthcare plans that boost patient engagement, and ongoing research and development leading to innovative applications in healthcare delivery. However, the market faces certain restraints, such as the high costs associated with the implementation and maintenance of these technologies, technical challenges related to integration with existing systems, and compliance with stringent medical regulations and patient data privacy laws.

The key regions considered for the market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America dominated the immersive technology in healthcare market in 2023, driven by numerous top IT firms and academic centers that are pioneering immersive medical technology applications. Innovation and adoption in this region are further fueled by collaborations between academia, industry, and healthcare providers. Within North America, the U.S. held the largest market share, while Canada emerged as the fastest-growing market. The Asia-Pacific region is expected to witness the fastest CAGR from 2022 to 2032.

Major market players included in this report are:

  • Acer Inc.
  • Atheer, Inc.
  • AVEVA Group PLC
  • Barco NV
  • Blippar Ltd.
  • Carl Zeiss AG
  • CM Labs Simulations Inc.
  • EON Reality, Inc.
  • FAAC Incorporated
  • Google, LLC
  • HCL Technologies Limited
  • Honeywell International, Inc.
  • HTC Corporation
  • Oculus VR
  • Microsoft Corporation

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Component:

  • Hardware
  • Software/Platform
  • Services

By Healthcare Technology:

  • Mixed Reality (MR)
  • Virtual Reality (VR)
  • Augmented Reality (AR)
  • 360 Film

By Application:

  • Training & Learning
  • Emergency Services
  • Product Development
  • Sales & Marketing

By Region:

North America:

  • U.S.
  • Canada

Europe:

  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE

Asia Pacific:

  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC

Latin America:

  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA

Middle East & Africa:

  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global Immersive Technology in Healthcare Market Executive Summary

  • 1.1. Global Immersive Technology in Healthcare Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Component
    • 1.3.2. By Healthcare Technology
    • 1.3.3. By Application
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Immersive Technology in Healthcare Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory Frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Immersive Technology in Healthcare Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Enhanced Training and Education
    • 3.1.2. Improved Patient Outcomes
    • 3.1.3. Growing Adoption of Innovative Healthcare Solutions
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Costs
    • 3.2.2. Technical Challenges
    • 3.2.3. Regulatory Hurdles
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Telemedicine Expansion
    • 3.3.2. Personalized Healthcare
    • 3.3.3. Research and Development in New Applications

Chapter 4. Global Immersive Technology in Healthcare Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top investment opportunity
  • 4.4. Top winning strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Immersive Technology in Healthcare Market Size & Forecasts by Component 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global Immersive Technology in Healthcare Market: Component Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. Hardware
    • 5.2.2. Software/Platform
    • 5.2.3. Services

Chapter 6. Global Immersive Technology in Healthcare Market Size & Forecasts by Healthcare Technology 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global Immersive Technology in Healthcare Market: Healthcare Technology Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. Mixed Reality (MR)
    • 6.2.2. Virtual Reality (VR)
    • 6.2.3. Augmented Reality (AR)
    • 6.2.4. 360 Film

Chapter 7. Global Immersive Technology in Healthcare Market Size & Forecasts by Application 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global Immersive Technology in Healthcare Market: Application Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Training & Learning
    • 7.2.2. Emergency Services
    • 7.2.3. Product Development
    • 7.2.4. Sales & Marketing

Chapter 8. Global Immersive Technology in Healthcare Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.1.1. U.S. Immersive Technology in Healthcare Market
      • 8.1.1.1. Component breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Healthcare Technology breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. Application breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada Immersive Technology in Healthcare Market
  • 8.2. Europe Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.1. UK Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.2. Germany Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.3. France Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.4. Spain Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.5. Italy Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.2.6. Rest of Europe Immersive Technology in Healthcare Market
  • 8.3. Asia-Pacific Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.1. China Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.2. India Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.3. Japan Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.4. Australia Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.5. South Korea Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific Immersive Technology in Healthcare Market
  • 8.4. Latin America Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.4.1. Brazil Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.4.2. Mexico Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America Immersive Technology in Healthcare Market
  • 8.5. Middle East & Africa Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.5.2. South Africa Immersive Technology in Healthcare Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa Immersive Technology in Healthcare Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. Acer Inc.
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Atheer, Inc.
    • 9.3.3. AVEVA Group PLC
    • 9.3.4. Barco NV
    • 9.3.5. Blippar Ltd.
    • 9.3.6. Carl Zeiss AG
    • 9.3.7. CM Labs Simulations Inc.
    • 9.3.8. EON Reality, Inc.
    • 9.3.9. FAAC Incorporated
    • 9.3.10. Google, LLC
    • 9.3.11. HCL Technologies Limited
    • 9.3.12. Honeywell International, Inc.
    • 9.3.13. HTC Corporation
    • 9.3.14. Oculus VR
    • 9.3.15. Microsoft Corporation

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
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