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세계의 SEO 소프트웨어 시장 규모 조사 : 기업 규모별, 전개별, 유형별, 지역별 예측(2022-2032년)

Global SEO Software Market Size study, by Enterprise Size, by Deployment, by Type and Regional Forecasts 2022-2032

발행일: | 리서치사: Bizwit Research & Consulting LLP | 페이지 정보: 영문 285 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 SEO 소프트웨어 시장은 2023년 약 683억 4,000만 달러로 평가되며, 2024년부터 2032년까지 12.91% 이상의 건강한 성장률로 성장할 것으로 예상됩니다.

SEO 소프트웨어는 웹사이트의 가시성을 높이고 검색 엔진 순위를 높이기 위해 설계되었으며, 키워드 조사, 사이트 감사, 경쟁 분석 및 성능 추적을 위한 도구와 기능도 제공합니다. 컨텐츠와 같은 페이지 요소를 최적화하고, 기술적 문제를 식별하고 수정하며, 고품질 백링크를 구축할 수 있도록 도와줍니다. 인사이트와 권장 사항을 제공함으로써 마케팅 담당자와 기업은 검색 엔진 최적화 전략을 개선하고 더 많은 유기적 트래픽을 유치하고 검색 엔진 순위에서 더 높은 순위를 달성할 수 있습니다.

세계 SEO 소프트웨어 시장의 성장은 인터넷 보급률의 증가, E-Commerce의 확대, 디지털 환경에서의 경쟁 심화 등 몇 가지 주요 요인에 기인합니다. 기업이 온라인 인지도를 높이기 위해 노력하면서 검색 엔진 제공 업체의 추가 비용 부담 없이 검색 엔진 결과 페이지에서 웹사이트 순위를 높이기 위해 SEO 소프트웨어를 사용하는 경우가 증가하고 있습니다. 이러한 도구는 웹사이트의 트래픽, 성능, 사용자 참여 등의 요소를 평가하여 귀중한 SEO 인사이트를 제공합니다. 또한 SEO 소프트웨어는 기업이 웹사이트의 성능과 검색 관련성을 높이기 위한 최적의 전략과 기법을 파악하는 데 도움을 줍니다. 그러나 고급 도구의 높은 비용은 2024년부터 2032년까지 예측 기간 동안 시장의 전반적인 수요를 저해할 것으로 보입니다.

시장 조사에서 고려된 주요 지역으로는 아시아태평양, 북미, 유럽, 라틴아메리카 및 기타 세계 기타 지역이 포함되며, 2023년 북미가 가장 큰 매출 점유율을 차지하며 SEO 소프트웨어 시장을 장악했습니다. 북미 시장의 특징은 빠른 기술 발전과 기업의 디지털 마케팅 전략 보급으로 인한 높은 도입률입니다. 또한, 정밀한 마케팅을 위한 데이터 분석에 대한 의존도가 높아지고 있으며, 주요 SEO 소프트웨어 기업의 존재와 함께 시장의 기술 혁신과 경쟁력 있는 가격 전략이 시장에서 촉진되고 있습니다.

목차

제1장 세계의 SEO 소프트웨어 시장 주요 요약

  • SEO 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측(2022-2032년)
  • 지역별 개요
  • 부문별 개요
    • 기업 규모별
    • 전개별
    • 유형별
  • 주요 동향
  • 경기후퇴의 영향
  • 애널리스트의 결론과 제안

제2장 세계의 SEO 소프트웨어 시장 정의와 조사 가정

  • 조사 목적
  • 시장 정의
  • 조사 가정
    • 포함과 제외
    • 제한사항
    • 공급측 분석
      • 입수 가능성
      • 인프라
      • 규제 환경
      • 시장 경쟁
      • 경제성(소비자의 관점)
    • 수요측 분석
      • 규제 프레임워크
      • 기술의 진보
      • 친환경
      • 소비자 의식과 수용
  • 조사 방법
  • 조사 대상 연도
  • 통화 환산율

제3장 세계의 SEO 소프트웨어 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 인터넷 보급률 증가
    • E-Commerce 확대
    • 디지털 상황의 경쟁 격화
  • 시장 과제
    • 첨단 툴의 고비용
    • 기술적인 복잡성
  • 시장 기회
    • 데이터 분석 채용 확대
    • 정밀 마케팅에 대한 수요 상승
    • SEO 기술 혁신

제4장 세계의 SEO 소프트웨어 시장 산업 분석

  • Porter's Five Forces 모델
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
    • Porter's Five Forces 모델로의 미래지향적 접근법
    • Porter's Five Forces의 영향 분석
  • PESTEL 분석
    • 정치
    • 경제
    • 사회
    • 기술
    • 환경
    • 법률
  • 주요 투자 기회
  • 주요 성공 전략
  • 파괴적 동향
  • 업계 전문가의 관점
  • 애널리스트의 결론과 제안

제5장 SEO 소프트웨어 세계 시장 규모 예측 : 기업 규모별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 SEO 소프트웨어 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 중소기업
    • 대기업

제6장 SEO 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 전개별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 SEO 소프트웨어 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 온프레미스
    • 클라우드

제7장 SEO 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 유형별, 2022-2032년

  • 부문 대시보드
  • 세계의 SEO 소프트웨어 시장 : 매출 동향 분석, 2022년·2032년
    • 소셜 미디어 마케팅
    • 메일 마케팅
    • SEO 마케팅
    • 클릭 과금형 마케팅
    • 디스플레이 마케팅
    • 비디오 마케팅
    • 컨텐츠 마케팅
    • 기타

제8장 SEO 소프트웨어 세계 시장 규모와 예측 : 지역별, 2022-2032년

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 경쟁 정보

  • 주요 기업 SWOT 분석
  • 주요 시장 전략
  • 기업 개요
    • HubSpot, Inc.
      • 주요 정보
      • 개요
      • 재무(데이터 가용성에 따라 다름)
      • 제품 개요
      • 시장 전략
    • Next Net Media
    • Semrush
    • Screaming Frog Ltd.
    • SEOMoz, Inc.
    • WebFX
    • OuterBox
    • Ahrefs Pte. Ltd.
    • BrightEdge Technologies, Inc.
    • Conductor

제10장 조사 과정

  • 조사 과정
    • 데이터 마이닝
    • 분석
    • 시장 추정
    • 검증
    • 출판
  • 조사 속성
ksm 24.09.26

Global SEO Software Market is valued at approximately USD 68.34 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 12.91% over the forecast period 2024-2032. SEO software is designed to enhance a website's visibility, ranking on search engines and also provides tools and features for keyword research, site audits, competitor analysis, and performance tracking. SEO software helps users optimize on-page elements such as meta tags and content, identify and fix technical issues, and build high-quality backlinks. By offering insights and recommendations, it enables marketers and businesses to improve their search engine optimization strategies, attract more organic traffic, and achieve higher search engine rankings.

The Global SEO Software Market growth can be primarily attributed to several key factors, including increased internet penetration, the expansion of e-commerce, and heightened competition in the digital landscape. As businesses strive to enhance their online visibility, they are increasingly turning to SEO software to boost their website rankings on search engine results pages without incurring additional costs from search engine providers. These tools offer valuable SEO insights by evaluating factors such as website traffic, performance, and user engagement. Moreover, SEO software helps businesses identify optimal strategies and techniques to enhance their website's performance and search relevancy. However, high cost of advanced tools is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America dominated the SEO software market with the largest revenue share in 2023. The North America market is characterized by rapid technological advancements and high adoption rates driven by the proliferation of digital marketing strategies among businesses. In addition, the growing dependence on data analytics for precision marketing, combined with the presence of major SEO software companies in the region, encourages innovation and competitive pricing strategies in the market.

Major market players included in this report are:

  • HubSpot, Inc.
  • Next Net Media
  • Semrush
  • Screaming Frog Ltd.
  • SEOMoz, Inc.
  • WebFX
  • OuterBox
  • Ahrefs Pte. Ltd.
  • BrightEdge Technologies, Inc.
  • Conductor

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Enterprise Size

  • SMEs
  • Large Enterprises

By Deployment

  • On-premise
  • Cloud

By Type

  • Social Media Marketing
  • Email Marketing
  • SEO Marketing
  • Pay Per Click Marketing
  • Display Marketing
  • Video Marketing
  • Content Marketing
  • Others

By Region:

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Italy
  • ROE
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • RoAPAC
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • RoLA
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • RoMEA

Years considered for the study are as follows:

  • Historical year - 2022
  • Base year - 2023
  • Forecast period - 2024 to 2032

Key Takeaways:

  • Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
  • Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
  • Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
  • Competitive landscape with information on major players in the market.
  • Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
  • Analysis of competitive structure of the market.
  • Demand side and supply side analysis of the market

Table of Contents

Chapter 1. Global SEO Software Market Executive Summary

  • 1.1. Global SEO Software Market Size & Forecast (2022-2032)
  • 1.2. Regional Summary
  • 1.3. Segmental Summary
    • 1.3.1. By Enterprise Size
    • 1.3.2. By Deployment
    • 1.3.3. By Type
  • 1.4. Key Trends
  • 1.5. Recession Impact
  • 1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global SEO Software Market Definition and Research Assumptions

  • 2.1. Research Objective
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Research Assumptions
    • 2.3.1. Inclusion & Exclusion
    • 2.3.2. Limitations
    • 2.3.3. Supply Side Analysis
      • 2.3.3.1. Availability
      • 2.3.3.2. Infrastructure
      • 2.3.3.3. Regulatory Environment
      • 2.3.3.4. Market Competition
      • 2.3.3.5. Economic Viability (Consumer's Perspective)
    • 2.3.4. Demand Side Analysis
      • 2.3.4.1. Regulatory frameworks
      • 2.3.4.2. Technological Advancements
      • 2.3.4.3. Environmental Considerations
      • 2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
  • 2.4. Estimation Methodology
  • 2.5. Years Considered for the Study
  • 2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global SEO Software Market Dynamics

  • 3.1. Market Drivers
    • 3.1.1. Increased Internet Penetration
    • 3.1.2. Expansion of E-commerce
    • 3.1.3. Heightened Competition in the Digital Landscape
  • 3.2. Market Challenges
    • 3.2.1. High Cost of Advanced Tools
    • 3.2.2. Technical Complexity
  • 3.3. Market Opportunities
    • 3.3.1. Growing Adoption of Data Analytics
    • 3.3.2. Increasing Demand for Precision Marketing
    • 3.3.3. Innovation in SEO Technologies

Chapter 4. Global SEO Software Market Industry Analysis

  • 4.1. Porter's 5 Force Model
    • 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3. Threat of New Entrants
    • 4.1.4. Threat of Substitutes
    • 4.1.5. Competitive Rivalry
    • 4.1.6. Futuristic Approach to Porter's 5 Force Model
    • 4.1.7. Porter's 5 Force Impact Analysis
  • 4.2. PESTEL Analysis
    • 4.2.1. Political
    • 4.2.2. Economical
    • 4.2.3. Social
    • 4.2.4. Technological
    • 4.2.5. Environmental
    • 4.2.6. Legal
  • 4.3. Top Investment Opportunity
  • 4.4. Top Winning Strategies
  • 4.5. Disruptive Trends
  • 4.6. Industry Expert Perspective
  • 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global SEO Software Market Size & Forecasts by Enterprise Size 2022-2032

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Global SEO Software Market: Enterprise Size Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 5.2.1. SMEs
    • 5.2.2. Large Enterprises

Chapter 6. Global SEO Software Market Size & Forecasts by Deployment 2022-2032

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Global SEO Software Market: Deployment Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 6.2.1. On-premise
    • 6.2.2. Cloud

Chapter 7. Global SEO Software Market Size & Forecasts by Type 2022-2032

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Global SEO Software Market: Type Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Billion)
    • 7.2.1. Social Media Marketing
    • 7.2.2. Email Marketing
    • 7.2.3. SEO Marketing
    • 7.2.4. Pay Per Click Marketing
    • 7.2.5. Display Marketing
    • 7.2.6. Video Marketing
    • 7.2.7. Content Marketing
    • 7.2.8. Others

Chapter 8. Global SEO Software Market Size & Forecasts by Region 2022-2032

  • 8.1. North America SEO Software Market
    • 8.1.1. U.S. SEO Software Market
      • 8.1.1.1. Enterprise Size breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.2. Deployment breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.1.3. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
    • 8.1.2. Canada SEO Software Market
      • 8.1.2.1. Enterprise Size breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.2.2. Deployment breakdown size & forecasts, 2022-2032
      • 8.1.2.3. Type breakdown size & forecasts, 2022-2032
  • 8.2. Europe SEO Software Market
    • 8.2.1. U.K. SEO Software Market
    • 8.2.2. Germany SEO Software Market
    • 8.2.3. France SEO Software Market
    • 8.2.4. Spain SEO Software Market
    • 8.2.5. Italy SEO Software Market
    • 8.2.6. Rest of Europe SEO Software Market
  • 8.3. Asia-Pacific SEO Software Market
    • 8.3.1. China SEO Software Market
    • 8.3.2. India SEO Software Market
    • 8.3.3. Japan SEO Software Market
    • 8.3.4. Australia SEO Software Market
    • 8.3.5. South Korea SEO Software Market
    • 8.3.6. Rest of Asia Pacific SEO Software Market
  • 8.4. Latin America SEO Software Market
    • 8.4.1. Brazil SEO Software Market
    • 8.4.2. Mexico SEO Software Market
    • 8.4.3. Rest of Latin America SEO Software Market
  • 8.5. Middle East & Africa SEO Software Market
    • 8.5.1. Saudi Arabia SEO Software Market
    • 8.5.2. South Africa SEO Software Market
    • 8.5.3. Rest of Middle East & Africa SEO Software Market

Chapter 9. Competitive Intelligence

  • 9.1. Key Company SWOT Analysis
  • 9.2. Top Market Strategies
  • 9.3. Company Profiles
    • 9.3.1. HubSpot, Inc.
      • 9.3.1.1. Key Information
      • 9.3.1.2. Overview
      • 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
      • 9.3.1.4. Product Summary
      • 9.3.1.5. Market Strategies
    • 9.3.2. Next Net Media
    • 9.3.3. Semrush
    • 9.3.4. Screaming Frog Ltd.
    • 9.3.5. SEOMoz, Inc.
    • 9.3.6. WebFX
    • 9.3.7. OuterBox
    • 9.3.8. Ahrefs Pte. Ltd.
    • 9.3.9. BrightEdge Technologies, Inc.
    • 9.3.10. Conductor

Chapter 10. Research Process

  • 10.1. Research Process
    • 10.1.1. Data Mining
    • 10.1.2. Analysis
    • 10.1.3. Market Estimation
    • 10.1.4. Validation
    • 10.1.5. Publishing
  • 10.2. Research Attributes
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