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태국의 소비자 가전 시장

Consumer Electronics in Thailand

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 86 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2025년 태국의 소비자 가전 소매 판매량은 저성장세를 보이며 2020년 이후 지속적인 감소세를 보이다가 다시 증가세로 돌아섰습니다. 이 상승의 한 요인은 저렴한 가격대의 제품에 대한 수요가 증가했고, 중국 브랜드가 대거 유입되면서 가격 경쟁이 치열해졌기 때문으로 분석됩니다. 합리적인 가격대의 제품이 출시되면서 소비자 가전이 더 많은 소비자에게 친숙해졌고, 소매 판매량 증가에 박차를 가한 것으로 보입니다.

Euromonitor International의 조사 보고서 "태국의 소비자 가전 시장"은 가정용, 휴대용, 차량용 소비자 가전 시장 규모와 형태에 대한 국가별 종합적인 가이드를 제공합니다. 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 주도하는 부문을 파악할 수 있습니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석했습니다. 예측은 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.

대상 제품: 컴퓨터 및 주변기기,차량용 엔터테인먼트,가정용 소비자 가전,휴대용 소비자 가전,휴대용 소비자 가전

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 소비자 가전 시장에 대한 심층적인 이해
  • 성장분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악합니다.
  • 경쟁 환경, 주요 시장 진출기업, 주요 브랜드 이해
  • 5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가

Euromonitor Internationa는 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 경험을 가지고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유하고 있는 이 회사는 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차와 표 리스트

주요 요약

  • 2025년 소비자 가전 : 전체상
  • 2025년 주요 동향
  • 경쟁 구도
  • 채널 개발
  • 소비자 가전 향후

시장 데이터

면책사항

정보원

태국의 컴퓨터 및 주변기기

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 전반적인 감소세에도 불구하고 노트북과 프린터는 선전
  • 캐논과 델, 매출 감소에도 불구하고 여전히 성장 잠재력 보유
  • 광범위한 제품군과 가격 경쟁력으로 점유율 성장세를 이어가고 있는 소매 이커머스

전망과 기회

  • 카테고리별로 실적은 다르지만 안정적인 소매 판매
  • 제품 및 유통의 변화 예상
  • 더 많은 소비자가 더 쉽게 접근하고 더 많은 수요를 갖게 될 AI 컴퓨터

카테고리 데이터

태국의 차량내 엔터테인먼트

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 통합 시스템과 스마트폰으로 인해 전반적으로 감소
  • 파이오니아의 좋은 평판으로 유통업체 림부난 쿠아사가 선두를 확장
  • 소매 이커머스가 점유율을 높이고 있지만, 대부분의 소비자는 여전히 전문적인 조언과 피팅을 원하기 때문에 오프라인에서 쇼핑

전망과 기회

  • 예산 친화적인 솔루션과 프리미엄 제품의 이중 요구
  • 소비자의 변화하는 요구에 적응하는 것이 중요해질 것
  • 소비자는 보다 개인화된 경험을 중요하게 여길 것

카테고리 데이터

태국의 홈 오디오 및 시네마

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 소비자들의 습관이 변화하고 더욱 신중해지면서 큰 폭으로 감소
  • 선두를 유지할 뿐만 아니라 JBL의 광범위한 포트폴리오 덕분에 가장 역동적인 성장을 보이고 있는 마하작
  • 가전 및 전자제품 전문업체의 우세에도 불구하고 강한 상승세를 보이고 있는 소매 이커머스

전망과 기회

  • 휴대용 엔터테인먼트 기기에 대한 선호도 증가로 지속적인 감소 추세
  • 경험 개선을 위해 AI가 통합되겠지만, 높은 가격대가 도입을 방해할 가능성
  • 태국 인구의 특정 요구를 충족시키는 것을 목표로 삼음

카테고리 데이터

태국의 홈 비디오

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 비디오 플레이어는 감소 추세를 이어가고 있지만, OLED TV의 장점으로 큰 성장을 견인
  • 삼성과 LG, 지속적인 기술 개발로 점유율 확대
  • 소매 이커머스 점유율을 높이는 편리함과 온라인에서 저렴한 가격을 찾을 수 있는 능력

전망과 기회

  • 기술 발전과 가격 하락으로 인한 느리고 안정적인 성장
  • 화질 혁신과 스마트 TV가 성장에 기여할 것
  • 편리한 포맷과 AI 통합 측면에서의 발전

카테고리 데이터

태국의 영상 기기

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 스마트폰 카메라 품질이 향상됨에 따라 지속적으로 큰 폭으로 감소
  • GoPro 액션 카메라의 인기로 Mentagram의 점유율 성장 견인
  • 가격 경쟁력과 편의성으로 소매 이커머스의 강력한 점유율 성장 견인

전망과 기회

  • 스마트폰이 일상적인 용도로 선호됨에 따라 지속적인 감소세 지속
  • 제품 및 제조 분야의 기술 발전 가능성
  • 프로모션에서 전략적 협업이 중요해질 것

카테고리 데이터

태국의 휴대용 플레이어

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 무선 스피커, 휴대성과 스마트 홈의 부상에 힘입어 성장세 견인
  • 두 선두 업체, 오디오 품질에 대한 좋은 평판으로 점유율 성장세
  • 소매 이커머스에서 제공하는 다양한 제품군과 프로모션에 주목하는 소비자 증가

전망과 기회

  • 스마트폰 호환성, 다양한 가격대의 폭넓은 제품군으로 무선 스피커가 성장을 견인할 것
  • 기술 발전 이상의 개선 기대
  • 기업, 변화하는 소비자 트렌드에 적응해야 할 것

카테고리 데이터

태국의 휴대폰

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 경제성 증가와 기술 개선으로 스마트폰의 안정적 성장세 유지
  • 트랜지션 홀딩스, 역동적 성장세 유지하며 태국 삼성전자 선두 유지
  • 폭넓은 제품 선택과 온라인 독점 판매로 소매 이커머스 매출 증가

전망과 기회

  • 성숙도 및 우선순위 변화로 인한 성장 제한 기술 및 유통은 지속적인 발전을 보일 것 보다 편리하고 세련된 솔루션에 대한 소비자 요구가 포맷, 카메라, 배터리 분야의 발전을 주도할 것

카테고리 데이터

태국의 웨어러블 일렉트로닉스

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 스마트 웨어러블의 특징과 기능으로 성장세 지속
  • 애플, 브랜드 충성도와 프리미엄 이미지로 샤오미와 어깨를 나란히
  • 옴니채널 전략으로 소비자가 원하는 쇼핑 채널에 상관없이 소비자 유치 가능

전망과 기회

  • 소비자들이 더 나은 건강 인사이트와 스마트 기능을 찾으면서 스마트 웨어러블이 성장을 주도할 전망
  • 더 나은 건강 인사이트와 더 긴 배터리 수명을 제공하는 기술 발전
  • 스마트 워치의 개인화 강화와 스마트 글래스의 성장 기회

카테고리 데이터

태국의 무선 헤드폰

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • TWS 이어버드는 기술 개선과 경제성 향상에 힘입어 성장을 주도
  • 혁신적이면서도 합리적인 가격의 제품으로 지속적인 매출과 점유율 성장을 보장하는 샤오미
  • 저렴한 가격과 고객 리뷰로 소비자들이 구매에 대한 확신을 갖게 되면서 소매 이커머스가 지배적이며 지속적으로 성장

전망과 기회

  • 기술이 발전하고 가격이 하락함에 따라 성장을 주도할 TWS 이어버드
  • 뛰어난 청취 경험을 제공하기 위한 업그레이드와 제조 및 유통의 발전이 예상
  • 보다 사용자 친화적인 개인 맞춤형 헤드폰이 등장할 것

카테고리 데이터

LSH 25.08.13

In 2025, retail volume sales of consumer electronics in Thailand experienced low growth, marking a return to expansion following consecutive declines since 2020. This uptick can be partially attributed to heavy demand for affordable products, with the significant influx and strong presence of Chinese brands intensifying the price competition. While the availability of budget-friendly options likely spurred retail volume growth by making consumer electronics more accessible to a broader consumer...

Euromonitor International's Consumer Electronics in Thailand report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Electronics market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer electronics in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for consumer electronics?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

COMPUTERS AND PERIPHERALS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Despite overall decline, laptops and printers are bright spots
  • Canon and Dell perform well, while despite a sales decline Lenovo still has growth potential
  • Retail e-commerce continues to see share growth due to a broad product range and competitive pricing

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Stable retail volume sales, although performances will vary across categories
  • Transformation in products and distribution anticipated
  • AI computers set to become more accessible and demanded by a wider range of consumers

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2020-2025
  • Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2020-2025
  • Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2020-2025
  • Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2020-2025
  • Table 18 Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2020-2025
  • Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2020-2025
  • Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2021-2025
  • Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2022-2025
  • Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2025-2030
  • Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2025-2030
  • Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2025-2030
  • Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2025-2030
  • Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2025-2030
  • Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2025-2030

IN-CAR ENTERTAINMENT IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Decline across the board due to integrated systems and smartphones
  • Pioneer's good reputation enables distributor Rimbunan Kuasa to extend its lead
  • Although retail e-commerce gains share, most consumers still shop offline due to a desire for professional advice and fitting

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Dual demands of budget-friendly solutions and premium products
  • Adapting to consumers' evolving needs will be crucial
  • Consumers will value a more personalised experience

CATEGORY DATA

  • Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2020-2025
  • Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2020-2025
  • Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2021-2025
  • Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2022-2025
  • Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2025-2030
  • Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2025-2030
  • Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME AUDIO AND CINEMA IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Significant decline as consumers' habits change and they become more cautious
  • Mahajak not only maintains its lead, but also sees the most dynamic growth, thanks to JBL's extensive portfolio
  • Despite the dominance of appliances and electronics specialists, retail e-commerce sees a strong rising trend

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Increasing preference for portable entertainment devices to drive continued decline
  • Although AI will be integrated to improve experiences, high price points likely to hamper adoption
  • Aiming to meet the specific needs of the Thai population

CATEGORY DATA

  • Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2020-2025
  • Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2021-2025
  • Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2022-2025
  • Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2021-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME VIDEO IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Video players continues its declining trend, but the benefits of OLED TVs drive significant growth
  • Samsung and LG extend their volume shares due to constant technological development
  • Convenience, and the ability to find low prices online boost the share of retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Slow and stable growth due to technological advances and lower prices
  • Innovations in picture quality and smart TVs set to contribute to growth
  • Advances in terms of convenient formats and AI integration

CATEGORY DATA

  • Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2020-2025
  • Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2020-2025
  • Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2020-2025
  • Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2021-2025
  • Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2022-2025
  • Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2025-2030
  • Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2025-2030

IMAGING DEVICES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Continued significant decline as smartphone camera quality improves
  • The popularity of GoPro action cameras drives share growth for Mentagram
  • Competitive pricing and convenience drive strong share growth for retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued decline as smartphones will be a preferred option for casual use
  • Technological advances in products and manufacturing likely to be seen
  • Strategic collaborations likely to be important in promotion

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2020-2025
  • Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2020-2025
  • Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2021-2025
  • Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2022-2025
  • Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2025-2030
  • Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2025-2030

PORTABLE PLAYERS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Wireless speakers drives growth thanks to portability and the rise of smart homes
  • The two leaders see share growth due to their good reputation for audio quality
  • An increasing number of consumers turn to the wide product range and promotions offered by retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth to be driven by wireless speakers due to smartphone compatibility and a wide product range at various prices
  • Improvements expected beyond technological advancements
  • Companies will need to adapt to changing consumer trends

CATEGORY DATA

  • Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2020-2025
  • Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2020-2025
  • Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2021-2025
  • Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2022-2025
  • Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2025-2030
  • Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2025-2030
  • Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2025-2030

MOBILE PHONES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Stability for smartphones despite challenges, due to increasing affordability and technological improvements
  • Transsion Holdings maintains its dynamic growth trend, but Thai Samsung Electronics maintains its lead
  • Broad product selection and exclusive online availability boost sales via retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Limited growth due to maturity and changing priorities
  • Technology and distribution set to see continued development
  • Consumer demand for more convenient and sleek solutions will drive developments in formats, cameras, and batteries

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2020-2025
  • Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2022-2025
  • Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2021-2025
  • Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2022-2025
  • Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2025-2030
  • Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2025-2030

WEARABLE ELECTRONICS IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Smart wearables continues to drive growth due to features and functionality
  • Apple draws level with Xiaomi due to brand loyalty and its premium image
  • Omnichannel strategy allows companies to attract consumers however they want to shop

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • As consumers look for better health insights and smart features, smart wearables is set to drive growth
  • Technological advancements to offer greater health insights and longer battery life
  • Greater personalisation for smartwatches, and growth opportunities for smart glasses

CATEGORY DATA

  • Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

WIRELESS HEADPHONES IN THAILAND

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • TWS earbuds drives growth thanks to technological improvements and increasing affordability
  • Xiaomi's innovative but affordable products ensure continued sales and share growth
  • Retail e-commerce dominates and continues to grow, as low prices and customer reviews give consumers confidence to buy

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • TWS earbuds set to drive growth as technology progresses and prices fall
  • Upgrades to provide a superior listening experience expected, and developments in manufacturing and distribution
  • More user-friendly, personalised headphones likely to be seen

CATEGORY DATA

  • Table 112 Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 113 Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2020-2025
  • Table 114 Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 115 Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 116 NBO Company Shares of Wireless Headphones: % Volume 2021-2025
  • Table 117 LBN Brand Shares of Wireless Headphones: % Volume 2022-2025
  • Table 118 Distribution of Wireless Headphones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 119 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 120 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2025-2030
  • Table 121 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 122 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2025-2030
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