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싱가포르의 컨슈머 헬스 시장

Consumer Health in Singapore

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 111 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2025년에는 싱가포르의 노화와 웰빙과 예방의료에 대한 관심 증가에 힘입어 컨슈머 헬스의 판매액이 증가할 전망입니다. 고령화가 진행되는 싱가포르에서는 비타민제와 영양보조식품에 계속해서 큰 성장 기회가 발생합니다. 안티에이징 보충제는 세포 재생, 관절 움직임 및 심장 건강을 목표로 여러 브랜드로 확장됩니다.

Euromonitor International의 조사 보고서 "싱가포르의 컨슈머 헬스 시장"은 국가 수준 시장 규모와 모양에 대한 종합적인 가이드를 제공합니다. 2020년부터 2024년까지 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장 촉진 분야를 파악할 수 있습니다. 2029년까지의 예측은 시장이 어떻게 변화하는지를 보여줍니다.

대상 제품 : 알레르기 관리, 허브/전통 제품, OTC, 소아용 컨슈머 헬스, 스포츠 영양, 비타민과 영양 보조 식품, 체중 관리 및 웰빙

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구입하는 이유

  • 컨슈머 헬스 시장의 상세한 파악
  • 성장 분야 파악과 변화를 촉진하는 요인 특정
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서 및 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 세계 100개국에 분석가 네트워크를 보유하고 있는 본사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안에 도움이 되는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

  • 2025년 소비자의 건강 : 개요
  • 2025년의 주요 동향
  • 경쟁 구도
  • 채널 개발
  • 컨슈머 헬스의 향후 미래

시장 지표

시장 데이터

부록

  • 일반의약품 등록 및 분류
  • 비타민 및 영양보조식품의 등록 및 분류
  • 셀프메디케이션/셀프케어와 예방의학
  • 스위치

면책 조항

정의

출처

싱가포르의 진통제

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 소비자 의식의 고조가 2025년의 강력한 성장에 공헌
  • GSK는 유명한 파나돌 브랜드로 인해 진통제 부문 전체에서 선두에 위치함
  • 건강 및 퍼스널케어 용품점이 유통을 지배

전망과 기회

  • 생활비의 상승에 의해 프라이빗 브랜드 및 제네릭 의약품 수요가 증가할 전망
  • 효능의 향상과 다양한 포맷에 대한 수요 증가
  • 관절통이나 근육통의 해결책에 대한 주목에도 불구하고 원격 진료 증가에 의해 카테고리 전체의 성장이 억제될 가능성 존재

분야별 데이터

싱가포르의 기침, 감기, 알레르기(꽃가루 알레르기) 치료법

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 소비자는 다양한 제품 라인업을 통해 조기 개입을 선택
  • GSK는 폭넓은 포트폴리오로 판매 실적을 리드
  • 건강 및 퍼스널케어 용품점은 폭넓은 유형의 치료법에서 혜택을 받고 있음

전망과 기회

  • 소비자는 효과를 높이기 위해서 점차 복수의 치료법을 조합하고 있음
  • 편리한 포장 형식과 예방책에 투자할 것으로 예상되는 기업
  • 대기질이 악화하는 가운데 기침 패치 및 기타 비경구 치료제 수요가 급증할 전망

분야별 데이터

싱가포르의 소화기계 치료제

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 라이프 스타일에 기인하는 스트레스가 소화기계 치료제의 매출을 지지하는 주된 요인
  • Gaviscon 브랜드가 레킷벤키저의 성공을 견인
  • 소비자는 국제적인 브랜드에의 온라인 액세스를 요구함

전망과 기회

  • 소화 불량에 대항하고 장의 건강을 최적화하기 위한 예방적 접근
  • 프로바이오틱스 보충제의 밝은 전망은 소화기계 치료제의 추가 성장을 방해할 수 있음
  • 점점 정교한 체중 관리 제품은 완하제에게 경쟁 위협이 될 수 있음

분야별 데이터

싱가포르의 피부과

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 2025년에는 국제 및 국내 선도기업들이 매우 세분화되어 소비자는 과도한 선택에 노출됨
  • J&J가 리드하며 Mundipharma가 가장 빠른 상승을 보임
  • 건강 및 퍼스널케어 용품점은 대면 어드바이스의 제공으로 이익을 얻음

전망과 기회

  • 건강 의식의 고조와 인구 동태의 변화에 의해 안정된 경쟁 구도 속에서 한층 더 성장이 전망됨
  • 고령화가 진행되는 인구는 약용 샴푸나 탈모 치료제의 안정된 수요를 지지함
  • 해외의 저비용 선택에의 액세스 확대

분야별 데이터

싱가포르의 NRT 금연 보조제

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 정부는 젊은 세대의 전자담배와 흡연문화를 억제하는 대처를 강화
  • Johnson & Johnson이 니콜렛으로 선두를 유지하며 광범위한 유통망의 혜택을 받고 있음
  • 약국은 2025년에 점유율을 확대해 유통 채널 중 가장 급속히 성장

전망과 기회

  • 건강 의식이 높아짐에 따라 NRT 금연 보조제와 상담의 조합으로 소비자가 금연하게 될 전망
  • 브랜드는 인지도 향상에 있어서 점점 중요한 역할을 하게 됨
  • 정부는 종합적인 담배 규제 전략의 실시를 통해 흡연율을 감소시킴

분야별 지표

분야별 데이터

싱가포르의 수면 보조제

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 바쁘고 스트레스가 많은 라이프 스타일은 수면 보조제의 성장을 가속화함
  • 21세기는 혁신적인 제품 포맷이 리드함
  • 소매업체의 프로모션과 마케팅 활동으로 건강 및 퍼스널케어점의 유통 우위성을 확보

전망과 기회

  • 수면이 부족한 싱가포르인들은 점차 줄어들 수 있지만 예측 기간 동안 수면 보조제의 안정적인 수요를 확보할 것으로 예상됨
  • 대체 솔루션으로서의 영양보조식품별 경쟁상의 위협
  • 수면 보조제는 허브나 전통적인 영양 보조 식품 식품과 조합하여 혁신이 촉진될 것으로 예측됨

분야별 데이터

싱가포르의 눈 건강

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 장시간의 스크린 타임은 눈 건강 제품의 사용을 촉진함
  • 다국적 기업이 다양한 제품 라인업으로 정세를 리드
  • 강력한 체인 약국 네트워크에 의해 폭넓은 점포에서의 재고 확보

전망과 기회

  • 라이프 스타일의 변화에 맞추어 혁신을 일으키는 브랜드가 늘어남에 따라, 견조한 성장이 예측됨
  • 외출이 많은 라이프 스타일에서는 바이알 형식이 선호되는 경향이 높아져 근시 억제 솔루션도 확대될 가능성 존재
  • 예측 기간 동안 눈 건강 보충제와의 경쟁이 격화되고 있음

분야별 데이터

싱가포르의 상처 치료

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 고급 상처 치료 제품이 카테고리 확대를 촉진
  • 대기업인 Beiersdorf는 혁신적인 마케팅 캠페인으로 강력한 존재감을 유지
  • 현지 소비자는 온라인에서 수입 브랜드를 찾고 있음

전망과 기회

  • 부가가치와 보다 강력한 효능이 장래의 가치 성장을 가속화함
  • 프라이빗 라벨로 제품 개발 확대
  • 예측 기간 중에 액체 및 스프레이 반창고의 급증이 예상됨

분야별 데이터

싱가포르의 비타민

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 건강 지향의 소비자는 면역력을 높이기 위해 비타민에 의지하고 있음
  • 국제적 기업인 Bayer는 면역건강의 포지셔닝으로 비타민 부문을 리드
  • 건강 및 퍼스널케어 용품점이 최대의 브랜드 구색으로 유통을 리드

전망과 기회

  • 면역력과 에너지를 높이는 효과에 대한 수요의 가속이 예상된다
  • 환경 의식이 높아짐에 따라 지속가능성에 대한 우려가 전면으로 드러나지만 저렴한 가격은 여전히 중요한 우려 사항임
  • 혁신적인 포맷과 맛이 중요한 차별화 요인

분야별 데이터

싱가포르의 영양 보조 식품

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 경쟁이 심한 영양보조식품은 2025년에도 견조한 가치성장을 유지
  • 단편화된 정세는 격렬한 가격 경쟁으로 이어짐
  • 건강 및 퍼스널케어 용품점은 유리한 가격 정책의 혜택을 받음

전망과 기회

  • 건강 의식의 고조가 예측 기간의 밝은 전망을 지지함
  • 식물 유래 및 비건의 영양 보조 식품은 홀리스틱 뷰티의 트렌드와 함께 장래의 성장을 가속화함
  • 원료 주도의 조사와 제품 개발에 중점적인 대처

분야별 데이터

싱가포르의 체중 관리 및 건강

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 비직접 판매 브랜드와의 경쟁 격화는 가치 있는 매출의 감소를 시사함
  • 체중 감소 보충제의 강력한 전문성으로 선도하는 직접 판매자
  • 차별화를 통해 경쟁하는 기업에 의한 직접 판매가 유통을 리드

전망과 기회

  • 싱가포르의 비만율의 지속적인 높은 수준은 예측기간 중 수요를 지지할 것으로 예상
  • 체중 감소 약물의 개발은 체중 감소 보충제에 영향을 줄 수 있음
  • 싱가포르에서 비만 대책에 첫 하이브리드 체중 관리를 도입

분야별 데이터

싱가포르의 스포츠 영양

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 건강과 지속가능성에 대한 우려가 식물 유래 및 비건 스포츠 영양의 확대를 촉진
  • Glanbia가 스포츠 영양 부문에서 최고 매출을 달성하고 ONI Global이 가장 빠르게 성장
  • 건강 및 퍼스널케어 용품점은 광범위한 점포 네트워크의 혜택을 받고 있음

전망과 기회

  • 대기업 스포츠 영양 브랜드가 싱가포르에 재진출하여 스포츠 영양의 인지도 향상을 도모함
  • 소비자는 개인의 영양 요구에 맞추어 보다 정확한 투여량을 요구할 것으로 예상됨
  • 비건이나 식물 유래의 식품은 젊은 싱가포르인의 사이에서 수요가 급증할 전망

분야별 데이터

싱가포르의 허브/전통 제품

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 2025년에는 허브/전통 제품이 견조하게 성장할 것으로 예측
  • 소매업체와의 제휴에 의해 Ricola와 ONI Global이 급성장을 실현
  • 대기업의 건강과 미용 전문 소매업체가 폭넓은 제품을 제공함

전망과 기회

  • 소비자가 문화에 영향을 받은 제품에 계속 의존하기 때문에 전망이 밝음
  • 진화하는 라이프 스타일에 대응한 혁신
  • 적극적인 신제품의 발매가 카테고리 전체의 확대를 견인함

분야별 데이터

싱가포르의 소아 컨슈머 헬스

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 새로운 국가 계획은 초등학교 저학년 아이들의 건강한 습관을 지원함
  • 국제적 기업은 강력한 브랜드 인지도의 혜택을 받음
  • 2025년에는 의료 및 퍼스널케어 용품점이 유통을 리드

전망과 기회

  • 건강 지향의 부모가 예측 기간 중 수요를 견인
  • 혁신적인 제품 포맷이 중요한 차별화 요인이 됨
  • 명확한 세분화과 포지셔닝을 갖춘 제품의 출현에 따라 변화하는 요구에 대응

분야별 데이터

CSM 25.11.20

Value sales of consumer health are rising in 2025, supported by Singapore's ageing population and greater focus on wellness and preventive health. Singapore's status as an increasingly ageing nation continues to create strong growth opportunities for vitamins and dietary supplements. Anti-ageing supplements are expanding, with brands targeting cell renewal, joint movement and heart health. NMN (nicotinamide mononucleotide) supplements, such as Tru Niagen and GreenLife, are gaining popularity for...

Euromonitor International's Consumer Health in Singapore report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Allergy Care, Herbal/Traditional Products, OTC, Paediatric Consumer Health, Sports Nutrition, Vitamins and Dietary Supplements, Weight Management and Wellbeing.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Health market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer Health in 2025: The big picture
  • Key trends in 2025
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for Consumer Health?

MARKET INDICATORS

  • Table 1 Consumer Expenditure on Health Goods and Medical Services: Value 2020-2025
  • Table 2 Life Expectancy at Birth 2020-2025

MARKET DATA

  • Table 3 Sales of Consumer Health by Category: Value 2020-2025
  • Table 4 Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Health: % Value 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Health: % Value 2022-2025
  • Table 7 Penetration of Private Label in Consumer Health by Category: % Value 2020-2025
  • Table 8 Distribution of Consumer Health by Format: % Value 2020-2025
  • Table 9 Distribution of Consumer Health by Format and Category: % Value 2025
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Health by Category: Value 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030

APPENDIX

  • OTC registration and classification
  • Vitamins and dietary supplements registration and classification
  • Self-medication/self-care and preventive medicine
  • Switches
  • Summary 1 OTC: Switches 2024-2025

DISCLAIMER

DEFINITIONS

SOURCES

  • Summary 2 Research Sources

ANALGESICS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Rising consumer awareness contributes to robust growth in 2025
  • GSK leads overall analgesics thanks to well-known Panadol brand
  • Health and personal care stores dominates distribution

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising living costs set to drive stronger demand for private label and generics
  • Increased demand for improved efficacy and diversified formats
  • Solutions for joint and muscle pain will see continued interest, while rise of teleconsulting could curb overall category growth

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Analgesics by Category: Value 2020-2025
  • Table 13 Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 14 NBO Company Shares of Analgesics: % Value 2021-2025
  • Table 15 LBN Brand Shares of Analgesics: % Value 2022-2025
  • Table 16 Forecast Sales of Analgesics by Category: Value 2025-2030
  • Table 17 Forecast Sales of Analgesics by Category: % Value Growth 2025-2030

COUGH, COLD AND ALLERGY (HAY FEVER) REMEDIES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Consumers opt for early intervention through diverse product range
  • GSK leads sales performance with broad portfolio
  • Health and personal care stores benefits from wide variety of available remedies

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Consumers increasingly combine several remedies to boost efficacy
  • Players anticipated to invest in convenient packaging formats and preventive remedies
  • Cough relief patches and other non-oral remedies set to surge amid rising haze levels

CATEGORY DATA

  • Table 18 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2020-2025
  • Table 19 Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 20 NBO Company Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2021-2025
  • Table 21 LBN Brand Shares of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies: % Value 2022-2025
  • Table 22 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: Value 2025-2030
  • Table 23 Forecast Sales of Cough, Cold and Allergy (Hay Fever) Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030

DIGESTIVE REMEDIES IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Lifestyle-induced stress as major factor supporting sales in digestive remedies
  • Gaviscon brand drives success for Reckitt Benckiser
  • Consumers seek online access to international brands

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Preventive approach to counter indigestion and optimise gut health
  • Positive outlook for probiotic supplements may hinder greater growth in digestive remedies
  • Increasingly sophisticated weight management products may pose competitive threat to laxatives

CATEGORY DATA

  • Table 24 Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2020-2025
  • Table 25 Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 26 NBO Company Shares of Digestive Remedies: % Value 2021-2025
  • Table 27 LBN Brand Shares of Digestive Remedies: % Value 2022-2025
  • Table 28 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: Value 2025-2030
  • Table 29 Forecast Sales of Digestive Remedies by Category: % Value Growth 2025-2030

DERMATOLOGICALS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Consumers spoilt for choice in 2025, with international and local players occupying highly fragmented landscape
  • J&J leads while Mundipharma rises fastest
  • Health and personal care stores benefits from offer of in-person advice

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Further growth forecast with stable competitive landscape, driven by rising levels of health-consciousness and shifting demographics
  • Increasingly ageing population supports steady demand for medicated shampoos and hair loss treatments
  • Growing accessibility to low-cost options from abroad

CATEGORY DATA

  • Table 30 Sales of Dermatologicals by Category: Value 2020-2025
  • Table 31 Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 32 NBO Company Shares of Dermatologicals: % Value 2021-2025
  • Table 33 LBN Brand Shares of Dermatologicals: % Value 2022-2025
  • Table 34 LBN Brand Shares of Hair Loss Treatments: % Value 2022-2025
  • Table 35 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: Value 2025-2030
  • Table 36 Forecast Sales of Dermatologicals by Category: % Value Growth 2025-2030

NRT SMOKING CESSATION AIDS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Government steps up effort to curb vaping and smoking culture among younger generations
  • Johnson & Johnson leads with Nicorette benefiting from broad distribution
  • Pharmacies gains greater share in 2025, rising fastest among distribution channels

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising health consciousness set to see consumers quit smoking through combination of NRT smoking cessation aids and counselling
  • Brand will play increasingly important role in raising awareness
  • Government to ensure low smoking prevalence through implementation of comprehensive tobacco-control strategy

CATEGORY INDICATORS

  • Table 37 Number of Smokers by Gender 2020-2025

CATEGORY DATA

  • Table 38 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2020-2025
  • Table 39 Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 40 NBO Company Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2021-2025
  • Table 41 LBN Brand Shares of NRT Smoking Cessation Aids: % Value 2022-2025
  • Table 42 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: Value 2025-2030
  • Table 43 Forecast Sales of NRT Smoking Cessation Aids by Category: % Value Growth 2025-2030

SLEEP AIDS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Hectic, stressful lifestyles support growth for sleep aids
  • 21st Century leads with innovative product formats
  • Retailers' promotional and marketing activities ensure distribution dominance for health and personal care stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sleep-deprived Singaporeans will ensure steady demand for sleep aids throughout forecast period though growth may be limited
  • Competitive threat from dietary supplements as alternative solution
  • Sleep aids projected to see increased innovation as products combine with herbal/traditional dietary supplements

CATEGORY DATA

  • Table 44 Sales of Sleep Aids: Value 2020-2025
  • Table 45 Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2020-2025
  • Table 46 NBO Company Shares of Sleep Aids: % Value 2021-2025
  • Table 47 LBN Brand Shares of Sleep Aids: % Value 2022-2025
  • Table 48 Forecast Sales of Sleep Aids: Value 2025-2030
  • Table 49 Forecast Sales of Sleep Aids: % Value Growth 2025-2030

EYE CARE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Prolonged screen time advances use of eye care products
  • Multinational players lead landscape with diversified product range
  • Strong network of chained pharmacies boasts broad in-store availability

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Solid growth forecast as more brands innovate in line with changing lifestyles
  • On-the-go lifestyles will lead to greater preference for vial formats, while myopia control solutions are likely to expand
  • Competition from eye health supplements to become increasingly relevant in forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 50 Sales of Eye Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 51 Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 52 NBO Company Shares of Eye Care: % Value 2021-2025
  • Table 53 LBN Brand Shares of Eye Care: % Value 2022-2025
  • Table 54 Forecast Sales of Eye Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 55 Forecast Sales of Eye Care by Category: % Value Growth 2025-2030

WOUND CARE IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Advanced wound care range pushes category expansion
  • Leading player Beiersdorf continues to maintain strong presence with innovative marketing campaigns
  • Local consumers seek imported brands online

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Value-added benefits and stronger efficacy will help boost future value growth
  • Private label to see greater product development
  • Surge in liquid and spray plasters anticipated for forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 56 Sales of Wound Care by Category: Value 2020-2025
  • Table 57 Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 58 NBO Company Shares of Wound Care: % Value 2021-2025
  • Table 59 LBN Brand Shares of Wound Care: % Value 2022-2025
  • Table 60 Forecast Sales of Wound Care by Category: Value 2025-2030
  • Table 61 Forecast Sales of Wound Care by Category: % Value Growth 2025-2030

VITAMINS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Health-conscious consumers rely on vitamins to boost immunity
  • International player Bayer leads vitamins with immune health positioning
  • Health and personal care stores leads distribution with largest brand assortment

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Anticipated accelerated demand for immunity and energy-boosting benefits
  • Rising eco-awareness will push sustainability concerns further to the fore though affordability remains key concern
  • Innovative formats and flavours as key differentiators

CATEGORY DATA

  • Table 62 Sales of Vitamins by Category: Value 2020-2025
  • Table 63 Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 64 Sales of Multivitamins by Positioning: % Value 2020-2025
  • Table 65 NBO Company Shares of Vitamins: % Value 2021-2025
  • Table 66 LBN Brand Shares of Vitamins: % Value 2022-2025
  • Table 67 Forecast Sales of Vitamins by Category: Value 2025-2030
  • Table 68 Forecast Sales of Vitamins by Category: % Value Growth 2025-2030

DIETARY SUPPLEMENTS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Highly competitive dietary supplements maintains strong value growth in 2025
  • Fragmented landscape leads to intense price competition
  • Health and personal care stores benefits from favourable pricing policies

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Rising health consciousness supports positive outlook for forecast period
  • Plant-based and vegan dietary supplements, along with holistic beauty trend, will fuel future growth
  • Sharpened focus on ingredients-led research and product development

CATEGORY DATA

  • Table 69 Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2020-2025
  • Table 70 Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 71 Sales of Dietary Supplements by Positioning: % Value 2020-2025
  • Table 72 NBO Company Shares of Dietary Supplements: % Value 2021-2025
  • Table 73 LBN Brand Shares of Dietary Supplements: % Value 2022-2025
  • Table 74 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: Value 2025-2030
  • Table 75 Forecast Sales of Dietary Supplements by Category: % Value Growth 2025-2030

WEIGHT MANAGEMENT AND WELLBEING IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Rising competition from non-direct-selling brands means falling value sales
  • Direct sellers lead with strong specialisation in weight loss supplements
  • Direct selling leads distribution with players competing through differentiation

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued high rates of obesity in Singapore should support demand during forecast period
  • Development of weight loss drugs likely to impact weight loss supplements
  • First hybrid weight management approach to tackle obesity in Singapore

CATEGORY DATA

  • Table 76 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2020-2025
  • Table 77 Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 78 NBO Company Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2021-2025
  • Table 79 LBN Brand Shares of Weight Management and Wellbeing: % Value 2022-2025
  • Table 80 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: Value 2025-2030
  • Table 81 Forecast Sales of Weight Management and Wellbeing by Category: % Value Growth 2025-2030

SPORTS NUTRITION IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Health and sustainability concerns drive expansion of plant-based and vegan sports nutrition
  • Glanbia tops sales performance in sports nutrition while ONI Global rises fastest
  • Health and personal care stores benefits from extensive store networks

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Re-entrance of major sports nutrition brands to Singapore to push visibility of sports nutrition
  • Consumers anticipated to demand more precise dosage for personal nutritional needs
  • Vegan and plant-based variants set to see surge in demand among younger Singaporeans

CATEGORY DATA

  • Table 82 Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2020-2025
  • Table 83 Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 84 NBO Company Shares of Sports Nutrition: % Value 2021-2025
  • Table 85 LBN Brand Shares of Sports Nutrition: % Value 2022-2025
  • Table 86 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: Value 2025-2030
  • Table 87 Forecast Sales of Sports Nutrition by Category: % Value Growth 2025-2030

HERBAL/TRADITIONAL PRODUCTS IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Solid growth seen for herbal/traditional products in 2025
  • Retailer collaboration enables rapid growth for Ricola and ONI Global
  • Leading health and beauty specialist retailers offer wide range of products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Bright forecast period as consumers continue to rely on culturally influenced products
  • Innovation in response to evolving lifestyles
  • Aggressive new product launches will drive overall category expansion

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2020-2025
  • Table 89 Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 90 NBO Company Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2021-2025
  • Table 91 LBN Brand Shares of Herbal/Traditional Products: % Value 2022-2025
  • Table 92 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: Value 2025-2030
  • Table 93 Forecast Sales of Herbal/Traditional Products by Category: % Value Growth 2025-2030

PAEDIATRIC CONSUMER HEALTH IN SINGAPORE

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • New national scheme supports healthy habits among children at early primary stage
  • International players benefit from strong brand awareness
  • Health and personal care stores leads distribution in 2025

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Wellness-focused parents will drive demand during forecast period
  • Innovative product formats to serve as key differentiators
  • Emergence of products with clear segmentation and positioning caters to changing needs

CATEGORY DATA

  • Table 94 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2020-2025
  • Table 95 Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 96 NBO Company Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2021-2025
  • Table 97 LBN Brand Shares of Paediatric Consumer Health: % Value 2022-2025
  • Table 98 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: Value 2025-2030
  • Table 99 Forecast Sales of Paediatric Consumer Health by Category: % Value Growth 2025-2030
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