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시장보고서
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의료기술(MedTech) 매니지드 벤더 서비스 시장, 예측(-2028년)Global Medical Technology (MedTech) Managed Vendor Services Market, Forecast to 2028 |
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'기존 서비스의 혁신은 의료 시스템을 변화시키고 새로운 성장 기회를 창출합니다'
Frost&Sullivan은 관리형 장비 서비스(MES), 멀티벤더 서비스(MVS), 전문 서비스 제공업체의 기술 채택 증가로 세계 의료기술(MedTech) 매니지드 벤더 서비스(Medical Technology (MedTech) Managed Vendor Services) 시장이 향후 수년간 큰 변화를 이룰 것으로 예측했습니다. 의료시설의 변화, 입원 환자에서 외래 환자로 이행, 재택치료에서 의료기기의 사용 증가 등이 그 배경에 있습니다. 비용·효율화 서비스, 임상 품질·결과 기반 서비스, 성장·전략 서비스 등의 전문 서비스는 매니지드 벤더 서비스 시장을 기존 제품 관련 서비스(기기의 보수·수리 서비스 기반 모델 등)에서 추가 가치가 높은 디지털 대응 서비스 모델로 변모시킬 가능성이 높아지고 있습니다.
본 조사에서는 시장 규모, 경쟁 구도, 과제, 촉진 요인, 동향, 신기술, 성장 기회 등을 망라하여 의료기술(MedTech) 매니지드 벤더 서비스(Medical Technology (MedTech) Managed Vendor Services)를 상세한 개요를 제공합니다. 조사 기간은 2021년부터 2028년으로 예측은 2024년부터 시작됩니다. 조사 대상 지역은 북미, 유럽, 아시아 태평양, 남미, 카리브해 국가, MENASA(중동, 북아프리카, 남아시아)입니다. 시장 세분화는 부문별, 지역별 과거 및 예측 데이터를 다룹니다.
"Disruption of Conventional Services Transforms Healthcare Systems and Creates New Growth Opportunities."
Frost & Sullivan expects the global MedTech managed vendor services market to witness significant changes over the next few years, driven by the increasing technology adoption by managed equipment services (MES), multi-vendor services (MVS), and professional service providers. They will do so due to the transformations in healthcare facilities, the shift from inpatient to outpatient settings, and the rising use of medical equipment in home healthcare. Professional services such as cost and efficiency services, clinical quality and outcomes-based services, and growth and strategy services will likely transform the managed vendor services market from traditional product-related services (e.g., equipment maintenance and repair service-based model) to a value-added, digitally enabled service model.
This study provides a detailed overview of MedTech managed vendor services, covering market sizing, competitive landscape, challenges, drivers, trends, new technologies, and growth opportunities. The study period is 2021-2028, with forecasts beginning in 2024. The geographic scope comprises North America; Europe; Asia-Pacific; and Latin America, the Caribbean, and MENASA (the Middle East, North Africa, and South Asia). Market sizing will cover historical and forecast data by segment and region.