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비즈니스 모델의 진화가 프로그래머블 통신에서 업계의 변혁과 새로운 성장 기회를 촉진

Evolving Business Models Drive Industry Transformation and New Growth Opportunities in Programmable Communications

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 52 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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AI를 활용한 혁신이 차별화를 창출하고, 가치 제안을 강화

API 기반 솔루션은 기업이 지금까지 익숙했던 통신 구매 및 도입 방식과 크게 다른 경우가 많습니다. 그 가치는 비즈니스 커뮤니케이션 용도를 더욱 풍부하게 만들고 비즈니스 워크플로우에 보다 긴밀하게 통합할 수 있는 강력한 툴 세트를 제공하는 데 있습니다. 예를 들어 어떤 기업은 고객이 비즈니스 번호의 단문 메시지 서비스(SMS)를 통해 직원들과 소통할 수 있도록 할 수 있습니다. 기존 온프레미스 UC 플랫폼이 SMS를 지원하지 않는 경우, CPaaS 프로바이더를 활용하면 기존 커뮤니케이션 툴의 통합 또는 오버레이로 문자 메시지를 사용할 수 있습니다. 이 사례에서 기업은 CPaaS 프로바이더를 활용하여 음성 프로바이더 및 선호하는 UC 공급업체와의 기존 관계를 유지하면서 CPaaS 프로바이더를 활용하여 고객과의 대화 기능의 격차를 해소하고 있습니다.

다른 클라우드 기반 서비스와 마찬가지로 대부분의 CPaaS 솔루션은 API 기반 음성, 비디오 및 메시지 서비스를 안전하게 지원하는 데 필요한 적절한 통신 및 네트워크 인프라를 구축하는 데 필요한 자본 지출(CapEx)에 대한 매력적인 운영 비용(OpEx)을 제공합니다. OpEx)를 제공합니다. 또한 중요한 점은 클라우드 기반 CPaaS는 API 호출 또는 분 단위의 요금으로 제공되므로 기업은 소비하는 서비스의 정확한 양을 지불할 수 있다는 점입니다. 이는 수요 수준이 다양하거나 계절에 따라 비즈니스 활동이 급증하는 조직에게 특히 매력적인 가치 제안입니다. 클라우드 아키텍처 고유의 확장성 또한 CPaaS의 장점으로, 기업은 용도와 업무 프로세스에 따라 필요한 만큼 또는 필요한 만큼만 공급자의 API 지향 서비스를 이용할 수 있습니다.

프로그래머블 통신 솔루션, 특히 CPaaS(Communications Platform as a Service) 서비스는 기업 의사결정권자들 사이에서 인지도가 높아지면서 기존(독립) 개발자와 기업 개발자 모두의 요구를 충족시킬 수 있는 시장으로 꾸준히 성장하고 있습니다. 꾸준한 성장세를 보이고 있습니다.

프로그래머블 통신 시장은 2020년에 급성장했는데, 이는 접촉 추적 및 커브사이드 픽업과 같은 완전히 새로운 이용 사례를 지원하기 위한 요구사항으로 인해 모든 규모의 기업이 비즈니스 프로세스와 고객 참여를 다시 생각하게 되었기 때문입니다.

현재 CPaaS의 주요 가치 제안인 비즈니스 커뮤니케이션 용도를 더욱 풍부하게 만들고 비즈니스 워크플로우에 보다 긴밀하게 통합할 수 있는 강력한 툴 세트를 제공하는 것은 거의 모든 조직이 추진하고 있는 지속적인 디지털 혁신 노력과 완벽하게 일치합니다. 완벽하게 일치합니다.

그 결과, 세계 CPaaS 시장은 고성장 단계에 접어들었고, 많은 경쟁업체들이 연간 두 자릿수 성장률을 기록하고 있습니다.

급격한 성장의 원동력은 다음과 같습니다. :

  • CPaaS 프로바이더가 제공하는 혁신적인 새로운 기능 및 기능의 꾸준한 흐름
  • 신규 공급자 시장 진입
  • 모든 규모의 고객이 API 기반 통신 서비스에 대한 관심과 채택이 증가하고 있습니다.

이 조사에는 2024년에 실시된 Frost & Sullivan의 IT 의사결정자 조사 데이터가 포함되어 있으며, 최종사용자 조직의 우선순위에 대한 인사이트을 얻을 수 있습니다.

  • 현재 커뮤니케이션 및 협업 기술 채택률과 향후 채택 계획
  • CPaaS(Communication Platform as a Service) 및 유연한 API(Application Programming Interface)를 통한 프로그래밍이 가능한 통신 기능에 대한 요구
  • 현재 CPaaS 솔루션에서 사용할 수 있는 다양한 커뮤니케이션 양식 및 디지털 채널에 대한 수요

이 조사는 또한 다음을 이해하는 것을 목표로합니다. :

  • 통신 사업자, 통합 커뮤니케이션 서비스형(UCaaS) 프로바이더, 통합 커뮤니케이션(UC) 기술 공급업체 및 기타 생태계 파트너를 포함한 전체 기업 통신 생태계를 위한 CPaaS 시장의 성장 기회.
  • 구매 선호도 및 채택 장애물
  • 산업별 CPaaS 도입 동향

저자Elka Popova

목차

조사 목적과 조사 방법

  • 조사 목적과 조사 방법
  • 응답자 속성

주요 조사 결과

  • 주요 조사 결과

산업 개요

  • 시장의 정의
  • 프로그래머블 통신의 가치 제안
  • 경쟁 구도

CPaaS와 프로그래머블 통신의 이점과 채택 : ITDM의 시점

  • CPaaS와 프로그래머블 커뮤니케이션의 이점
  • 사용 사례의 증가에 수반하여 CPaaS의 채택이 확대
  • CPaaS/프로그래머블 통신의 현재 채택 상황 : 지역별
  • CPaaS 도입 계획 : 지역별
  • CPaaS 도입 미계획 : 지역별
  • CPaaS에 대한 투자
  • CPaaS 및 프로그래머블 통신 프로바이더의 검토와 평가
  • CPaaS 및 프로그래머블 통신을 이용하지 않는 이유 TOP
  • CPaaS 도입 상황 : 업계별

성장 기회

  • 성장 환경

CPaaS 시장의 성장 기회 영역

  • 성장 기회 1 : 개발자와 기업용 트랜잭션형 CPaaS
  • 성장 기회 2 : 코어에서의 프로그래머블 커뮤니케이션
  • 성장 기회 3 : 모든 유형의 비즈니스 개발자용 로코드/노코드 솔루션
  • 성장 기회 4 : 고객 유형에 맞춘 가격 모델
  • 성장 기회 5 : AI를 활용한 혁신

부록

  • Growth Pipeline Engine(TM)를 촉진하는 성장 기회
  • 왜 성장이 어려워지고 있는가?
  • The Strategic Imperative 8(TM)

다음 스텝

  • 성장 기회의 이점과 영향
  • 다음 스텝
  • 별지 리스트
  • 면책사항
KSA 24.11.04

AI-Powered Innovation Creates Differentiation and Boosts Value Propositions

API-based solutions often represent a significant departure from how businesses have become accustomed to purchasing and deploying communications. Their value lies in providing a powerful toolset to make business communications applications richer and more tightly integrated within business workflows. For example, an organization may choose to allow its customers to communicate with employees using short messaging services (SMS) on business numbers. If the organization's existing on-premises UC platform does not support SMS, the business can leverage a CPaaS provider to enable text messaging as an integration or overlay of existing communications tools. In this example, the business maintains the existing relationship with its voice providers and its preferred UC vendor while leveraging a CPaaS provider to address a gap in customer interaction capabilities.

Like other cloud-based services, most CPaaS solutions offer businesses a compelling operating expense (OpEx) alternative to capital expenditures (CapEx) to deploy the appropriate communications and network infrastructure needed to securely support API-driven voice, video, and messaging services. Also important, cloud-based CPaaS offerings are priced at published per-API call or per-minute rates, enabling businesses to pay for the exact amount of services they consume. This is a particularly compelling value proposition for organizations with varying levels of demand or seasonal spikes in business activity. The inherent scalability of cloud architectures also benefits CPaaS, enabling businesses to consume as much or as little of a provider's API-directed services as needed by their application or work process.

Programmable communications solutions, particularly communications platform as a service (CPaaS) offerings, have been experiencing steady growth owing to increasing awareness among enterprise decision makers and the market's ability to serve the needs of both traditional (i.e., independent) and enterprise developers.

The programmable communications market received a jumpstart in 2020 as requirements to support brand-new use cases, such as contact tracing and curbside pickup, pushed businesses of all sizes to rethink business processes and customer engagement.

Today, the key value proposition of CPaaS-providing a powerful toolset to make business communications applications richer and more tightly integrated within business workflows-is perfectly aligned with the ongoing digital transformation efforts being undertaken by nearly every organization.

As a result, the global CPaaS market is in a high-growth stage, with many of the contenders in the market reporting annual double-digit growth rates.

The steep growth trajectory is driven by:

  • A steady stream of innovative new features and capabilities delivered by CPaaS providers
  • The entry of new providers in the market
  • Increased interest and adoption of API-driven communications services by customers of all sizes

This study includes data from a 2024 Frost & Sullivan IT decision-maker survey conducted to gain insights on the following end-user organizations' priorities:

  • Current communications and collaboration technology adoption rates and future adoption plans.
  • Demand for communications platform as a service (CPaaS) and programmable communications functionality through flexible application programming interfaces (APIs)
  • Demand for the various communications modalities or digital channels currently available in CPaaS solutions

The survey also aimed to understand:

  • Growth opportunities within the CPaaS market for the entire enterprise communications ecosystem, including telecommunication carriers, unified communications as a service (UCaaS) providers, unified communications (UC) technology vendors, and other ecosystem partners.
  • Buying preferences and obstacles to adoption
  • CPaaS adoption trends by vertical industry

Authored by: Elka Popova

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology
  • Respondent Demographics

Key Findings

  • Key Findings

Industry Overview

  • Market Definition
  • The Value Proposition of Programmable Communications
  • Competitive Landscape

CPaaS and Programmable Communications Benefits and Adoption: the ITDM Perspective

  • Benefits of Using CPaaS and Programmable Communications
  • CPaaS Adoption Grows as Use Cases Abound
  • Current CPaaS/Programmable Communications Adoption by Region
  • Planned CPaaS Adoption by Region
  • No Plans for CPaaS Adoption by Region
  • CPaaS Investments
  • CPaaS and Programmable Communications Provider Consideration and Evaluations
  • Top Reasons for Not Using CPaaS and Programmable Communications
  • CPaaS Adoption by Industry

Growth Opportunity

  • Growth Environment

Growth Opportunity Universe in the CPaaS Market

  • Growth Opportunity 1: Transactional CPaaS for Developers and Enterprises
  • Growth Opportunity 2: Programmable Communications at the Core
  • Growth Opportunity 3: Low-Code/No-Code Solutions for Every Type of Business Developer
  • Growth Opportunity 4: Aligning Pricing Models With Customer Types
  • Growth Opportunity 5: AI-Powered Innovation

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™
  • Why Is It Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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