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										시장보고서
									 
											
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										 세계의 자동차용 플라스틱 시장(2024-2031년)Automotive Plastics Market, Global, 2024-2031 | ||||||
지속 가능한 폴리머에 대한 관심이 높아지면서 순환 경제가 혁신적 성장을 주도하고 있습니다.
이 조사 보고서는 2021년부터 2031년까지 지역별, 수익 및 수량 지표에 초점을 맞춘 자동차 폴리머 세계 시장을 종합적으로 분석합니다. 과거 데이터를 검증하고 향후 추세를 예측하여 2023년을 기준 연도으로 2025년부터 2031년까지 7년간의 예측을 제공합니다.
부문별
미국을 필두로 한 북미와 남미는 강력한 자동차 제조거점과 기술 혁신 생태계를 배경으로 자동차 플라스틱의 주요 시장을 형성하고 있습니다. 연비 향상과 배기가스 저감을 위한 차량 경량화로의 전환은 기존 금속을 대체하는 첨단 엔지니어링 플라스틱의 채택을 가속화하고 있습니다. 유럽은 자동차 플라스틱의 정교한 시장을 유지하고 있으며, 이 지역의 지속가능성과 중고차 관리에 초점을 맞춘 엄격한 규제 환경의 영향을 크게 받고 있습니다.
MEASA 지역은 자동차 시장의 다양성을 반영하여 자동차 플라스틱의 채택이 다양합니다. 이러한 시장은 특히 극한의 온도와 가혹한 환경 조건을 견딜 수 있는 소재에 초점을 맞추었습니다. APAC은 자동차 플라스틱의 가장 크고 가장 빠르게 성장하는 시장으로 중국, 일본, 한국이 생산과 소비 양면에서 선두를 달리고 있습니다. 세계 최대 자동차 시장인 중국은 PP, PE와 같은 기존 플라스틱의 주류 차종에 대한 수요를 확대하는 한편, 빠르게 성장하고 있는 전기차 분야에서는 배터리 시스템 및 경량화 솔루션에 엔지니어링 플라스틱의 새로운 용도를 창출하고 있습니다.
이 보고서는 폴리머 유형, 최종 용도, 지역별 수량 및 수익에 대한 상세한 분석과 함께 성장 촉진요인 및 잠재적 과제에 대한 통찰력을 제공합니다. 이 예측은 예상 연평균 성장률(CAGR)을 기반으로 하며, 시장의 진화에 대한 전략적 관점을 제공합니다.
분석 범위
자동차 플라스틱 산업에 미치는 3대 전략적 중요 이슈의 영향
변혁적 메가트렌드
왜?
순환 경제와 지속가능성이 자동차 폴리머 산업을 재구성하고 있습니다. 유럽연합(EU)이 2030년까지 자동차에 재활용 플라스틱 사용을 의무화하고, 주문자 상표 부착 생산업체(OEM)가 변화를 추진하겠다고 약속한 것은 단순한 규제적 장애물이 아니라 자동차 폴리머 시장의 판도를 좌우하는 변화입니다. 특히, 소비자들이 친환경 자동차에 더 비싼 보험료를 지불할 의향이 있다는 점에서 지속가능성은 비용 중심에서 경쟁 우위로 진화하고 있습니다. 화학적 재활용 기술이 성숙하고 매스밸런스 인증이 자동차 수지 시장에서 널리 받아들여짐에 따라 재활용 플라스틱의 자동차 적용은 2025-2030년 사이에 가속화될 것으로 예측됩니다.
프로스트 전망
향후 3-5년 동안 자동차 수지 제조업체는 두 가지 중요한 분야에 대한 전략적 투자를 통해 컴플라이언스에서 리더십으로 빠르게 전환해야 한다:
지정학적 혼란
왜?
지정학적 긴장은 폴리머 제조업체들이 자원 민족주의, 무역 장벽, 지역적 지속가능성 규제를 극복하기 위해 자동차 폴리머 공급망을 변화시키고 자동차 폴리머 시장 전체에 영향을 미치고 있습니다.
러시아와 우크라, 이스라엘과 팔레스타인의 분쟁은 석유화학 공급망의 취약성을 부각시켰고, 중국의 희토류 원소 우위는 자동차 폴리머 시장의 EV 전환에 영향을 미치고 있습니다.
프로스트의 전망
향후 3-5년 내에 폴리머 생산의 지역화가 더욱 심화될 것으로 예상되며, 자동차 플라스틱 시장의 지역화와 관련된 많은 시장에서 생산능력이 중복될 것으로 예측됩니다. 개발 제조업체는 공급망에 중복성을 부여하고, 대체 원료 경로를 개발하고, 지역 내 다양한 공급업체와 더욱 견고한 파트너십을 구축하여 탄력성을 확보해야 합니다. 자동차 제조업체는 특정 소재의 특정 지역에 대한 의존도를 낮추는 소재 다양성 프로그램을 수립할 수 있습니다. 이를 위해서는 희토류 원소 사용을 가능하게 하는 대체 촉매 연구개발에 대한 투자, 재활용 기술 확대, 자동차 폴리머 시장의 지역 시장과 폐쇄형 루프 시스템을 통합하는 독자적인 재활용 기술 개발이 필요합니다.
산업 융합
왜?
자동차, 가전제품, 에너지 저장의 경계가 모호해지면서 자동차 폴리머 시장에서 폴리머 소재에 대한 새로운 요구가 생겨나고 있습니다.
자동차의 소프트웨어화 및 배터리 기술의 발전에 따라 폴리머의 용도는 기존의 기계적 용도에 그치지 않고 열관리, 전자파 차폐, 경량화 자동차 소재 시장에 적합한 배터리 부품으로 확대되고 있습니다.
프로스트 전망
향후 3-5년 내에 자동차 폴리머 시장의 제조업체들은 EV 배터리 인클로저 및 부품의 열 관리, 전자기 호환성 및 구조적 요구 사항을 동시에 충족하는 다기능 폴리머 시스템 개발에 우선순위를 둘 수 있습니다.
미래 에너지 저장 재료의 연결성을 보장하기 위해 폴리머와 전자제품의 인터페이스를 전문으로 하는 연구개발팀을 설립하고, 배터리 제조업체 및 소프트웨어 개발 회사와 협력하여 리드타임이 짧고 전기화 및 탈탄소를 모두 필요로 하는 재료의 개발 프로세스를 간소화할 수 있습니다. 할 수 있습니다.
경쟁 환경
경쟁사 수
100개 이상
경쟁요소
비용, 성능, 일정, 지원, 기술, 신뢰성, 차별화 등급, 지속 가능 등급, 지속 가능 등급
주요 최종 사용자 산업별
자동차, 에너지 저장, 자동차용 일렉트로닉스, 자동차용 일렉트로닉스
주요 경쟁사
ExxonMobil, SABIC, LyondellBasell, Celanese, TotalEnergies, Sinopec, Braskem, Reliance, BASF, Solvay, Arkema, Toray, INEOS, Covestro, Shin-Etsu, Dow, Envalior
기타 주목할 만한 경쟁사
PetroChina, Borealis, Shenhua, Formosa Plastics, EMS-Grivory, DuPont, LG Chemical, LOTTE, Trinseo, Versalis, West Lake, Evonik, Victrex, DIC
유통구조
직접 판매, 대리점
주목할 만한 인수 및 합병
2021년, Trinseo는 Arkema의 PMMA 사업을 인수했습니다.
2023년 DSM은 Advent International과 LANXESS가 출자한 합작회사 Envalior에 엔지니어링 소재 사업 매각을 완료했습니다.
성장 촉진요인
성장 억제요인
Circular Economy is Driving Transformational Growth Due to Increased Emphasis on Sustainable Polymers
This study presents a comprehensive analysis of the global market for automotive polymers, with a focus on regional segmentation, revenue, and volume metrics from 2021 to 2031. By examining historical data and projecting future trends, the study offers a seven-year forecast from 2025 to 2031, using 2023 as the base year.
Segmentation by:
The Americas, with the United States at the forefront, represent a major market for automotive plastics, driven by the region's strong automotive manufacturing presence and innovation ecosystem. The shift toward vehicle lightweighting to improve fuel efficiency and reduce emissions has accelerated the adoption of advanced engineering plastics in place of traditional metals. Europe maintains a sophisticated market for automotive plastics, heavily influenced by the region's strict regulatory environment focused on sustainability and end-of-life vehicle management.
The MEASA region shows varied adoption of automotive plastics, reflecting the diverse nature of its automotive markets. These markets are particularly focused on materials that can withstand extreme temperatures and harsh environmental conditions. APAC represents the largest and fastest-growing market for automotive plastics, with China, Japan, and South Korea leading in both production and consumption. China's position as the world's largest automotive market drives massive demand for conventional plastics like PP and PE in mainstream vehicles, while its rapidly expanding EV sector is creating new applications for engineering plastics in battery systems and lightweighting solutions.
The study's methodology involves an in-depth analysis of the volume and revenue for each polymer type, end use, and region, providing insights into the factors driving growth and potential challenges. The forecast is based on the expected compound annual growth rates (CAGRs), offering a strategic view of the market's evolution.
Scope of Analysis
The Impact of the Top 3 Strategic Imperatives on the Automotive Plastics Industry
Transformative Megatrends
Why
Circular economy and sustainability are reshaping the automotive polymer industry. With European Union (EU) mandates on recycled plastic content in vehicles due by 2030 and the commitment of original equipment manufacturers (OEMs) to driving change, these are not just regulatory hurdles but market-defining shifts in the automotive polymers market. Sustainability is evolving from a cost center to a competitive advantage, particularly as consumers demonstrate increased willingness to pay premiums for eco-friendly vehicles. The timeline for the adoption of recycled plastics in vehicles is expected to accelerate between 2025 and 2030 as chemical recycling technologies mature and mass balance certification gains broader acceptance within the automotive polymers market.
Frost Perspective
Over the next 3 to 5 years, manufacturers of automotive polymers must pivot rapidly from compliance to leadership by investing strategically in 2 critical areas:
Geopolitical Chaos
Why
Geopolitical tensions are forcing polymer manufacturers to navigate resource nationalism, trade barriers, and regional sustainability regulations, thus changing automotive polymer supply chains and impacting the overall automotive polymers market.
The Russia-Ukraine and Israel-Palestine conflicts have highlighted vulnerabilities in the petrochemical supply chain, while China's dominance in rare earth elements impacts EV transitions within the automotive polymers market.
Frost Perspective
More regionalization of polymer production is expected in the next 3 to 5 years, with duplicate capacity across many markets relevant to the regional automotive plastics market. Manufacturers must build redundancy into supply networks, develop alternative feedstock pathways, and establish stronger partnerships with regionally diverse suppliers to ensure resilience. Automotive manufacturers can establish material diversity programs that reduce dependency on specific regions for specific materials. This requires investment in R&D for alternative catalysts that can allow for the use of rare earth elements, scaling recycling technologies, and developing proprietary recycling technologies that integrate closed-loop systems with regional markets in the automotive polymers market.
Industry Convergence
Why
The boundaries between automotive, consumer electronics, and energy storage are blurring, creating entirely new requirements for polymer materials in the automotive polymers market.
As vehicles become software-defined and battery technologies evolve, polymer applications are expanding beyond traditional mechanical uses to include thermal management, electromagnetic shielding, and battery components fitting for the lightweight automotive materials market.
Frost Perspective
In the next 3 to 5 years, manufacturers in the automotive polymers market can prioritize developing multifunctional polymer systems that simultaneously address thermal management, electromagnetic compatibility, and structural requirements for EV battery enclosures and components.
They can create specialized R&D teams that focus on polymer-electronic interfaces, ensuring connectivity for future energy-storage materials, while partnering with battery manufacturers and software developers to streamline development processes in materials requiring short lead times and being both electrified and decarbonized.
Competitive Environment
Number of Competitors
>100
Competitive Factors
Cost, performance, schedule, support, technology, reliability, differentiated grades, sustainable grades
Key End-user Industry Verticals
Automotive, energy storage, automotive electronics
Leading Competitors
ExxonMobil, SABIC, LyondellBasell, Celanese, TotalEnergies, Sinopec, Braskem, Reliance, BASF, Solvay, Arkema, Toray, INEOS, Covestro, Shin-Etsu, Dow, Envalior
Other Notable Competitors
PetroChina, Borealis, Shenhua, Formosa Plastics, EMS-Grivory, DuPont, LG Chemical, LOTTE, Trinseo, Versalis, West Lake, Evonik, Victrex, DIC
Distribution Structure
Direct sales, distributors
Notable Acquisitions and Mergers
In 2021, Trinseo acquired Arkema's PMMA business
In 2023, DSM completed the sale of its Engineering Materials business to Envalior, a joint venture backed by Advent International and LANXESS
Growth Drivers
Growth Restraints