시장보고서
상품코드
1844040

Frost Radar : B2B 마케팅 자동화 플랫폼(2025년)

Frost Radar: B2B Marketing Automation Platforms, 2025

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 17 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

기업의 행동을 유도하는 벤치마킹 시스템 - 신규 거래 흐름과 성장 파이프라인을 촉진하는 혁신

Frost Radar(Frost Radar(TM)는 수요 창출 프로그램, 멀티채널 고객 참여 캠페인, 비즈니스 환경 전반의 성과 분석을 자동화하고 최적화하는 종합적인 솔루션을 제공하는 업체를 평가합니다. 원활한 리드 관리, 고객 참여 캠페인, 고객 관계 관리 도구, 기업 자원 계획 솔루션, 전자상거래 서비스, 광고 플랫폼 등 다른 기업 소프트웨어와의 통합을 가능하게 하는 주요 기업들을 소개합니다.

마케팅 자동화 플랫폼은 리드 관리 및 고객 참여 활동을 최적화하여 기업의 마케팅 및 상업적 업무를 간소화하고 고도화할 수 있도록 지원하는 소프트웨어 솔루션입니다. B2B 영업 프로세스가 고도화됨에 따라 다양한 업종의 기업들이 마케팅 자동화 솔루션을 사용하여 리드를 생성, 관리, 배포, 최적화하고 궁극적으로 상업적 성과를 향상시키고 있습니다. 이 플랫폼은 또한 이메일, 웹사이트, 소셜 미디어 등 여러 채널에 걸친 사용자 참여 활성화를 보다 체계적으로 관리하고, 캠페인 결과를 분석, 측정, 극대화하기 위한 고급 데이터 분석을 수행할 수 있는 역량을 제공합니다.

Frost & Sullivan은 수백 개의 경쟁사 중 Frost Radar(TM) 분석의 벤치마크가 될 상위 10개 기업을 독자적으로 선정했습니다. 각 사업자는 최소 5년 이상 이 시장에서 사업을 운영해왔으며, 변화하는 생태계에서 혁신을 위해 노력해왔으며, 2024년 연간 매출액이 1억 7,500만 달러 이상에 달할 것으로 예상하고 있습니다.

Frost & Sullivan은 업계 내 수많은 기업을 분석합니다. Frost & Sullivan은 업계 내 수많은 기업을 분석하여 그 중 리더십 및 기타 우수성을 기준으로 추가 분석 대상 기업을 선정하고, 10가지 '성장'과 '혁신' 기준으로 벤치마킹하여 Frost Radar(TM)에서의 위치를 밝힙니다. 본 공개기업에서는 Frost Radar(TM)에 게재된 각 기업의 경쟁 프로파일을 제시하고, 각 기업의 강점과 그 강점에 가장 적합한 비즈니스 기회를 검토하고 있습니다.

전략적 과제와 성장 환경

전략적 과제

  • B2B 마케팅 자동화 플랫폼(MAP)인 Frost Radar(Frost Radar(TM)는 수요 창출 프로그램, 멀티채널 고객 참여 캠페인, 비즈니스 환경 전반의 성과 분석을 자동화하고 최적화하는 종합적인 솔루션을 제공하는 업체를 평가합니다. 제공하는 공급자를 평가합니다. 원활한 리드 관리, 고객 참여 캠페인, 고객 관계 관리(CRM) 도구, 기업 자원 계획(ERP) 솔루션, 전자상거래 서비스, 광고 플랫폼 등 다른 기업 소프트웨어와의 통합을 가능하게 하는 주요 기업들을 소개합니다.
  • MAP는 리드 관리 및 고객 참여 활동을 최적화하여 기업의 마케팅 및 상업적 업무를 간소화하고 고도화할 수 있도록 지원하는 소프트웨어 솔루션입니다. B2B 영업 프로세스가 고도화됨에 따라 다양한 업종의 기업들이 마케팅 자동화 솔루션을 도입하기 시작했습니다. 이미 많은 기업들이 MAP을 리드 생성, 관리, 전달, 최적화에 활용하고 있으며, 궁극적으로 상업적 성과를 높이고 있습니다.
  • 또한 이러한 플랫폼은 이메일, SMS 메시지, 웹사이트, 소셜 미디어 등 여러 채널에 걸친 사용자 참여 활성화를 보다 체계적으로 관리하고, 캠페인 결과를 분석, 측정, 극대화할 수 있는 고급 데이터 분석을 수행할 수 있습니다. 할 수 있습니다.
  • 선진 MAP 벤더들은 인공지능(AI), 생성형 AI, 머신러닝(ML) 등 최첨단 기술을 활용하여 효율성을 높이고 수작업을 줄이고 있습니다. 많은 업체들이 AI 에이전트, 지능형 리드 스코어링, 고객 세분화, 컨텐츠 추천 개발에 AI와 예측 분석을 활용하고 있습니다.

성장 환경

  • Frost & Sullivan은 세계 B2B MAP 시장이 지난 4년간 크게 성장했다고 밝혔습니다. 2024년 매출은 전년 대비 17.5% 증가한 67억 달러를 넘어섰습니다.
  • 주요 MAP 벤더들은 2021년과 2022년에 폭발적인 성장세를 보이며, 전년 대비 약 50%의 성장률을 달성한 기업도 있습니다. 지정학적, 거시경제적 혼란으로 인해 2023년과 2024년에는 성장이 둔화되었지만, MAP의 상위 기업들은 여전히 두 자릿수 매출 성장을 달성하고 있습니다.
  • 향후 5년 동안 Frost & Sullivan은 시장 확대가 지속될 것으로 예상하고 있습니다. 개인화된 마케팅 경험에 대한 고객의 요구, 멀티채널 캠페인의 필요성, 더 적은 예산으로 더 나은 상업적 성과를 달성해야 한다는 압박이 MAP 솔루션의 사용을 촉진할 것으로 보입니다.
  • 미래의 성장을 보장하기 위해 기업은 사용자 데이터 규제의 변화에 맞추어 솔루션을 조정해야 합니다. 특히 유럽 일반개인정보보호규정(GDPR(EU 개인정보보호규정)), 캘리포니아주 소비자 프라이버시법(CCPA) 등의 컴플라이언스 대응 기능을 내장한 MAP는 시장에서 더욱 유리한 위치를 점하고 있습니다.
  • 모듈식 인프라와 손쉬운 구현 프로세스를 갖춘 MAP 솔루션은 고객이 지금까지의 기술 투자를 활용하고, 다른 기업 솔루션과의 원활한 통합을 지원함으로써 시장 침투가 가속화될 것으로 예측됩니다.

목차

전략적 필수 요건과 성장 환경

Frost Radar(TM) : B2B 마케팅 자동화 플랫폼

Frost Radar(TM) : 행동에 나설 기업

  • ActiveCampaign
  • Adobe
  • Brevo
  • Creatio
  • Freshworks
  • HubSpot
  • Microsoft
  • Oracle
  • Salesforce
  • Zoho

베스트 프랙티스와 성장 기회

  • 베스트 프랙티스
  • 성장 기회

Frost Radar(TM) 분석

다음 단계: 주요 이해관계자 역량 강화를 위한 Frost Radar™ 활용

  • Frost Radar™에 등재되는 것의 중요성
  • Frost Radar™는 CEO의 성장 팀을 강화합니다.
  • Frost Radar™는 투자자를 강화합니다.
  • Frost Radar™는 고객을 강화합니다.
  • Frost Radar™는 이사회를 강화합니다.

면책사항

Frost Radar(TM) : B2B 마케팅 자동화 플랫폼, 2025년

전략적 필수 요건과 성장 환경

Frost Radar(TM) : B2B 마케팅 자동화 플랫폼, 2025년

성장 환경

Frost 레이더(TM) : B2B 마케팅 자동화 플랫폼

Frost Radar(TM) 경쟁 환경

Frost Radar(TM) : 행동에 나설 기업

LSH 25.10.29

A Benchmarking System to Spark Companies to Action - Innovation That Fuels New Deal Flow and Growth Pipelines

This Frost Radar™ assesses providers offering comprehensive solutions to automate and optimize demand generation programs, multichannel customer engagement campaigns, and performance analytics across business environments. It highlights companies enabling seamless lead management, customer engagement campaigns, and integration with other enterprise software, such as customer relationship management tools, enterprise resource planning solutions, eCommerce services, and advertising platforms.

Marketing automation platforms are software solutions that help businesses streamline and elevate their marketing and commercial operations by optimizing lead management and customer engagement activities. As B2B sales processes become more sophisticated, companies from a wide array of verticals are using marketing automation solutions to create, manage, distribute, and optimize leads, which is ultimately boosting their commercial outcomes. The platforms also empower companies to better orchestrate user engagement activations across multiple channels, including email, websites, and social media, and implement advanced data analytics to analyze, measure, and maximize campaign results.

From hundreds of competitors, Frost & Sullivan independently selected the top 10 operators to benchmark in this Frost Radar™ analysis. Each has been operating in the market for at least 5 years, has demonstrated a commitment to innovating in this ever-changing ecosystem, and had annual revenue at or above $175 million in 2024.

Frost & Sullivan analyzes numerous companies in an industry. Those selected for further analysis based on their leadership or other distinctions are benchmarked across 10 Growth and Innovation criteria to reveal their position on the Frost Radar™. The publication presents competitive profiles of each company on the Frost Radar™ considering their strengths and the opportunities that best fit those strengths.

Strategic Imperative and Growth Environment

Strategic Imperative

  • The Frost Radar™ for B2B marketing automation platforms (MAP) assesses providers offering comprehensive solutions to automate and optimize demand generation programs, multichannel customer engagement campaigns, and performance analytics across business environments. It highlights companies enabling seamless lead management, customer engagement campaigns, and integration with other enterprise software, such as customer relationship management (CRM) tools, enterprise resource planning (ERP) solutions, eCommerce services, and advertising platforms.
  • MAPs are software solutions that help businesses streamline and elevate their marketing and commercial operations by optimizing lead management and customer engagement activities. As B2B sales processes become more sophisticated, companies from a wide array of verticals are starting to adopt marketing automation solutions. A growing number of organizations are already leveraging MAPs to create, manage, distribute, and optimize leads, which is ultimately boosting their commercial outcomes.
  • These platforms also empower companies to better orchestrate user engagement activations across multiple channels, including email, SMS messages, websites, and social media, as well as implement advanced data analytics to analyze, measure, and maximize campaign results.
  • Forward-looking MAP vendors are capitalizing on cutting-edge technologies, such as artificial intelligence (AI), generative AI, and machine learning (ML) to gain efficiencies and reduce manual tasks. Many providers are using AI and predictive analytics to develop AI agents, intelligent lead scoring, customer segmentation, and content recommendations.

Growth Environment

  • Frost & Sullivan found that the global B2B MAP market experienced significant growth during the past four years. Revenue increased 17.5% year over year (YoY) in 2024 to exceed $6.7 billion.
  • Leading MAP vendors witnessed explosive growth during 2021 and 2022, with some companies in the space achieving YoY growth rates of about 50%. Geopolitical and macroeconomic turmoil decelerated growth in 2023 and 2024, but top MAPs are still experiencing double-digit revenue growth.
  • For the next five years, Frost & Sullivan expects the market to continue expanding. Customers' demand for personalized marketing experiences, the need for multichannel campaigns, and the pressure to achieve better commercial outcomes with tighter budgets will propel the use of MAP solutions.
  • To ensure future growth, companies need to adapt their solutions as user data regulations evolve. MAPs with built-in functionalities for compliance, especially with the European General Data Protection Regulation (GDPR) and the California Consumer Privacy Act (CCPA), are better positioned to scale in the market.
  • MAP solutions incorporating a modular infrastructure and easy implementation process are expected to better penetrate the market by permitting customers to leverage previous tech investments and support seamless integrations with other enterprise solutions.

Table of Contents

Strategic Imperative and Growth Environment

Frost Radar™: B2B Marketing Automation Platforms

Frost Radar™: Companies to Action

  • ActiveCampaign
  • Adobe
  • Brevo
  • Creatio
  • Freshworks
  • HubSpot
  • Microsoft
  • Oracle
  • Salesforce
  • Zoho

Best Practices & Growth Opportunities

  • Best Practices
  • Growth Opportunities

Frost Radar™ Analytics

Next Steps: Leveraging the Frost Radar™ to Empower Key Stakeholders

  • Significance of Being on the Frost Radar™
  • Frost Radar™ Empowers the CEO's Growth Team
  • Frost Radar™ Empowers Investors
  • Frost Radar™ Empowers Customers
  • Frost Radar™ Empowers the Board of Directors

Legal Disclaimer

Frost Radar™: B2B Marketing Automation Platforms, 2025

Strategic Imperative and Growth Environment

Frost Radar™: B2B Marketing Automation Platforms, 2025

Growth Environment

Frost Radar™: B2B Marketing Automation Platforms

Frost Radar™ Competitive Environment

Frost Radar™: Companies to Action

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제