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소비자를 위한 비욘드 뱅킹 : 다음 프론티어

Beyond Banking for Consumers: The Next Frontier

발행일: | 리서치사: GlobalData | 페이지 정보: 영문 37 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

이 보고서는 은행 업무와 생태계 은행의 현재 상태를 개관하고 분석했습니다. 기업이 도입하고 있는 기존의 비욘드 뱅킹 솔루션의 일부를 소개했습니다. 또, 현재의 은행 상품이나 서비스의 밸류체인 전체에 있어서의 이해 관계자에게 있어서의 향후의 기회나 유의점 등, 비욘드 뱅킹 분야의 전망도 나타내고 있습니다.

비욘드 뱅킹은 은행이 핵심 금융 상품과 전통적인 은행 업무의 틀을 넘어 기존과는 다른 폭넓은 비중핵 상품과 가치 제안을 제공하고 보다 강화된 종합적인 가치 제안을 실시하는 것입니다. 한 제품 및 서비스로 금융 서비스 업계에 진입하여 업계를 파괴하고 있는 경우가 있습니다.

범위

  • 2024년 금융서비스 소비자조사 응답자의 절반 이상이 전통적인 은행상품을 제공하는 금융기관은 여전히 기존 기업입니다.
  • 나머지 제품 점유율(42-56%)은 경쟁업체에 의해 거의 균등하게 나뉘어져, 단순한 단일 툴로서의 역할을 마치고, 오히려 모든 금융 요구에 대응하는 완전한 프로바이더로서 기능하고 있는 것을 나타내고 있습니다.
  • 현재 중소기업의 비욘드 뱅킹 이니셔티브가 이 분야를 리드하고 있습니다만, AI, 핀테크 기업, 대기업 테크 기업, 슈퍼 앱, 잠재적인 대출 이자나의 축소 등에 의한 혁신 때문에 리테일 은행은 향후도 상품의 혁신과 다양화를 강요받고 있다고 생각됩니다.

구매 이유

  • 예전에는 중소기업에 특화된 은행업무가 진화하는 소비자 요구에 어떻게 대응할 수 있는지 이해합니다.
  • 은행이 라이프스타일, 웰니스, 부가가치 서비스를 소비자용 서비스에 통합할 기회를 찾습니다.
  • 금융기관은 금융거래뿐만 아니라 보다 폭넓은 삶의 목표를 지원함으로써 보다 깊은 관계를 구축할 수 있습니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 비욘드 뱅킹의 소개

제3장 비욘드 뱅킹 이니셔티브

제4장 주택 업계의 비욘드 뱅킹

제5장 비욘드 뱅킹의 미래

제6장 결론

제7장 부록

JHS 25.06.02

This report provides an overview and analysis of the current state of beyond banking and ecosystem banking. It highlights some of the existing beyond banking solutions global incumbents have implemented across the likes of financial wellness and education, marketplace and lifestyle benefits, community engagement and education, and housing-related services. The report also provides an outlook for the beyond banking space, including future opportunities and considerations for stakeholders across the current banking products and services value chain.

Beyond banking involves banks increasingly offering an unconventional range of non-core products and value propositions that expand beyond the core set of financial products and traditional banking activities, to provide a more enhanced and holistic value proposition. The growing pressure for incumbent banks to innovate comes in one part from both financial and non-financial challengers entering and disrupting the financial services industry with innovative products and services. The likes of PayPal and Nubank brought about permanent disruption in the payments and banking industries respectively, while Big Techs increasingly move into the industry as some aim to build superapps. Added financial pressures persist in 2025 as monetary easing decreases interest margins, with costs already spiralling.

Scope

  • Incumbents remain the preferred provider for traditional banking products for over half of GlobalData's 2024 Financial Services Consumer Survey respondents globally; just under half would use them for non-traditional activities.
  • The remaining product market shares (42-56%) are fairly evenly split between challenger types, showing that they are past being just a single-use tool and rather serve as a complete provider for all financial needs.
  • Although SME beyond banking initiatives lead the space currently, retail banks will continue to be pushed to innovate and diversify products due to disruptions from AI, fintech firms, Big Tech companies, superapps, and potentially thinning lending margins.

Reasons to Buy

  • Understand how beyond banking, once focused on SMEs, can be adapted to meet evolving consumer needs.
  • Explore opportunities for banks to embed lifestyle, wellness, and value-added services into consumer offerings.
  • Gain insights into how financial institutions can build deeper relationships by supporting broader life goals, not just financial transactions.

Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction to Beyond Banking

3. Beyond Banking Initiatives

4. Housing Bundles Beyond Banking

5. The Future of Beyond Banking

6. Conclusions

7. Appendix

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