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시장보고서
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세계 식물성 식품 시장 규모 - 유형별, 최종 용도별, 유통 채널별 예측(2023-2032년)Plant-based Meals Market Size - By Type, End use, Distribution Channel, & Global Forecast, 2023-2032 |
식물성 식품 산업 규모는 건강 의식 증가, 환경 배려, 윤리적 배려에 힘입어 2023년부터 2032년까지 17.9% 이상의 CAGR을 기록할 예정입니다.
최근에는 만성 질환의 위험 감소와 같은 식물성 식단과 관련된 건강상의 이점에 대한 인식이 높아지고 있습니다.
채식과 플렉시탈리안의 소비자층 확대는 식품회사에 의한 혁신적인 제품 개발과 마케팅 전략의 원동력이 되고 있습니다. 또한 동물 복지에 대한 관심 증가와 이산화탄소 배출량을 줄이고 싶다는 소망 증가가 식물성식의 채용을 자극하여 세계 식물성식의 견조하고 발전적인 시장을 육성할 가능성 있습니다. 예를 들면, 2023년 5월, 영국의 Beyond Meat로부터 식물성 냉동 식품의 맛있는 라인업이 발매되었습니다.
식물성 식품 시장은 유형, 유통 채널, 최종 용도, 지역에 따라 이분됩니다.
유형별로는 고기 대체 식품 부문 시장 가치가 예측 기간 동안 CAGR 18% 이상을 나타낼 것으로 예상됩니다. 이 성장은 채식과 채식주의의 채택이 증가하고 있기 때문입니다. 건강 지향 소비자 선택의 급증과 식물성 단백질 공급원의 기술 혁신 증가는이 부문의 성장에 유리하게 작동하는 것으로 보입니다.
온라인 유통 채널 부문은 2023-2032년 CAGR로 16.6%를 차지하고 식물성 식품 산업에서 큰 점유율을 축적할 것으로 예측됩니다. 이는 전자상거래 플랫폼이 제공하는 편의성과 광범위한 제품 액세스로 인한 것입니다. 최근 몇 년동안 소비자가 온라인에서 식물 기반 옵션을 찾는 경향이 두드러졌습니다. 소비자의 다양한 선호도를 충족시키기 위한 온라인 채널로부터의 판매도 이 부문의 성장을 뒷받침할 것으로 보입니다.
최종 용도별로, 유당 불내증 분야 시장 점유율은 예측 기간 동안 16.7%의 CAGR을 나타낼 것으로 예측됩니다. 유제품 대체품에 대한 의식 증가, 건강 지향 식생활 선택, 식물성 제품 시장의 활황은 유당 불내증 소비자를 위한 식물성 식품 수요를 촉진하는 것으로 보입니다.
지역별로 아시아태평양의 식물성 식품 산업 규모는 2032년까지 17.3%의 CAGR로 확대될 수 있습니다. 이 성장의 배경에는 건강과 환경의 지속가능성에 대한 의식이 높아집니다. 식물성 식품에 대한 소비자의 취향의 변화와 다양한 식물 기반 선택 증가도이 지역 시장을 밀어 올릴 것으로 보입니다.
Plant-based meals industry size is slated to record over 17.9% CAGR from 2023 to 2032, fueled by the increasing health consciousness, environmental concerns, and ethical considerations. Of late, there has been growing awareness regarding the health benefits associated with plant-based diets, including reduced risk of chronic diseases.
The expanding vegetarian and flexitarian consumer base is driving innovative product developments and marketing strategies by food companies. Additionally, the rising animal welfare concerns and the greater desire to reduce carbon footprints may stimulate the adoption of plant-based diets, fostering robust and evolving market for plant-based meals across the globe. For instance, in May 2023, a tasty lineup of plant-based frozen ready meals was introduced by Beyond Meat in the U.K.
The plant-based meals market is bifurcated based on type, distribution channel, end-use, and region.
Based on type, the market value from the meat substitutes segment is expected to record over 18% CAGR during the forecast period. The growth can be attributed to the increasing adoption of vegetarian and vegan diets. The surge in health-conscious consumer choices and the rising innovations in plant-based protein sources will favor the segment growth.
The online distribution channel segment is projected to accumulate sizeable share of the plant-based meals industry, accounting for 16.6% CAGR during 2023-2032. This is due to the convenience and wider product accessibility offered by e-commerce platforms. In recent years, the trend of consumers seeking plant-based options online has picked significant pace. The sales from the online channel for meeting the diverse preferences of consumers will also boost the segment growth.
Based on end-use, the market share from the lactose-intolerant segment is anticipated to observe 16.7% CAGR during the forecast period. The increasing awareness of dairy alternatives, health-conscious dietary choices along with the thriving market for plant-based products will drive the demand for plant-based meals for lactose intolerant consumers.
Regionally, the Asia Pacific plant-based meals industry size may expand at 17.3% CAGR through 2032. The growth can be attributed to the rising awareness of health and environmental sustainability. The shifting consumer preference towards plant-based diets and the increased availability of diverse plant-based options will also boost the regional market.