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식품용 향료 및 인핸서 시장 규모 : 제품별, 용도별, 성장 전망, 지역별 전망 및 세계 예측(2024-2032년)

Food Flavors & Enhancers Market Size-By Product (Natural, Artificial), By Application (Bakery & Confectionery, Food & Nutrition, Beverages, Dairy & Frozen Desserts, Sauces & Dressings), Growth Prospects, Regional Outlook & Global Forecast, 2024-2032

발행일: | 리서치사: Global Market Insights Inc. | 페이지 정보: 영문 210 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 식품용 향료·인핸서 시장은 소비자 선호도의 변화 및 음료 혁신의 세계 증가에 의해 지원되어 2024-2032년 CAGR 6.2%로 성장할 것으로 예상되고 있습니다.

Inreach의 2022년 기사에 따르면 개인의 78%가 현장에서 더 많은 편리한 선택권을 원하고 있으며, 특히 67%는 따뜻한 점심을 원하고 있습니다. 전 세계 인구의 가공식품과 간편식에 대한 선호도가 높아지면서 시장 확대에 크게 기여하고 있습니다. 또한 음식에서 독특하고 이국적인 맛을 시도하려는 변화도 촉매제 역할을 하고 있습니다. 오늘날의 소비자들은 모험심이 강하고 새로운 미각 경험을 추구하기 때문에 다양하고 혁신적인 맛에 대한 수요가 급증하고 있으며, 이는 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.

인공 제품 부문은 2032년까지 특정 맛 프로파일을 재현하고, 일관성을 제공하며, 제조업체의 비용 효율성을 충족시키는 역할로 인해 견인력을 높일 것으로 예상됩니다. 정확하고 일관된 맛 프로파일이 필수적인 용도에서 널리 사용되고 있습니다. 식품 과학과 기술의 발전으로 자연에 가까운 인공 향을 만들어 낼 수 있게 되면서 저렴하고 안정적인 향료 솔루션에 대한 수요 증가에 대응하고 있습니다.

음료 용도는 기술 혁신의 급격한 증가에 힘입어 2032년까지 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 과일 향 음료부터 스페셜티 커피와 차에 이르기까지 음료 및 식품 부문은 식품용 향료·인핸서의 주요 소비처입니다. 맛, 향, 전반적인 관능적 매력을 향상시키는 이들 제품의 능력은 음료에 광범위하게 적용될 수 있는 원동력이 되고 있습니다.

아시아태평양의 식품용 향료·인핸서 시장 규모는 인구 증가에 힘입어 조사 기간 중 확대될 것으로 예상됩니다. 소비자의 라이프스타일과 취향의 변화로 인해 다양한 향미 강화 식품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 중국이나 인도와 같은 국가에서 가처분 소득이 증가함에 따라 고급스럽고 이국적인 식품 및 음료에 대한 수요가 증가하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 조사 범위

제2장 주요 요약

제3장 식품 향료·인핸서 업계 인사이트

  • 에코시스템 분석
  • 업계에 대한 영향요인
    • 촉진요인
    • 업계의 잠재적 리스크 & 과제
  • 성장의 가능성 분석
  • COVID-19 영향 분석
  • 규제 상황
  • 가격 분석, 2023년
  • 기술 전망
    • 향후 시장 동향
  • Porter의 산업 분석
  • PESTEL 분석
  • 러시아·우크라이나의 업계 동향

제4장 경쟁 구도

  • 서론
  • 지역별 세계 기업 점유율 분석
  • 경쟁 분석
  • 경쟁 포지셔닝 매트릭스
  • 전략 대시보드

제5장 식품용 향료·인핸서 시장 규모·예측 : 제품별

  • 천연
  • 첨가제

제6장 식품용 향료·인핸서 시장 규모·예측 : 용도별

  • 베이커리 & 제과
  • 식품·영양
  • 음료
  • 유제품·냉동 디저트
  • 소스·드레싱
  • 기타

제7장 식품용 향료·인핸서 시장 규모·예측 : 지역별

  • 주요 동향 : 지역별
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 한국
    • 인도네시아
    • 말레이시아
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나
  • 중동 및 아프리카
    • 남아프리카공화국
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 이집트

제8장 기업 개요

  • Koninklijke DSM N.V.
  • B&G Foods Inc.
  • Sensient Technologies Corporation
  • Cargill Inc.
  • Givaudan S.A.
  • Ajinomoto Group
  • Archer Daniels Midland Company
  • Kerry Group
  • A&B Ingredients
  • International Flavors and Fragrances
  • Bell Flavors & Fragrances
  • Scelta Mushrooms B.V.
  • DPO International Sdn. Bhd.
  • Penta Manufacturing Company
  • Firmenich SA
KSA 24.02.26

The global food flavors & enhancers market is expected to grow at a CAGR of 6.2% during 2024-2032, propelled by change in consumer preference, and global rise in beverage innovation.

According to an article by Inreach in 2022, a whopping 78% of individuals express a desire for more on-site convenience options, while 67% specifically seek hot lunch items for purchase-underscoring a strong demand for accessible and appealing choices. The global population's growing inclination towards processed and convenience foods has contributed significantly to the market expansion. Moreover, the shift towards trying unique and exotic flavors in food products has also acted as a catalyst. Consumers today are more adventurous and seek novel taste experiences, leading to a surge in demand for diverse and innovative flavor profiles, further propelling market growth.

The overall food flavors & enhancers market is classified based on product, application, and region.

The artificial product segment is set to gain traction till 2032, driven by its role in replicating specific taste profiles, providing consistency, and meeting cost-effectiveness for manufacturers. It is widely used in applications where a precise and consistent flavor profile is essential. The advancements in food science and technology have further enabled the creation of artificial flavors that closely mimic natural ones, addressing the increasing demand for affordable and stable flavor solutions.

The beverages application segment is poised to grow significantly through 2032, driven by a surge in innovation. From fruit-flavored beverages to specialty coffees and teas, the beverages sector is a key consumer of food flavors and enhancers. The ability of these products to enhance taste, aroma, and overall sensory appeal has become instrumental in their wider incorporation in beverages.

Asia Pacific food flavors & enhancers industry size is expected to expand during the study period, driven by a booming population. The changing consumer lifestyles and preferences is driving the demand for a wide array of food products with enhanced flavors. Additionally, the increasing disposable income in countries like China and India is propelling the demand for premium and exotic food and beverage options.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Industry coverage
  • 1.2 Market scope & definition
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Data collection
  • 1.4 Forecast parameters
  • 1.5 COVID-19 impact analysis at global level
  • 1.6 Data validation
  • 1.7 Data Sources
    • 1.7.1 Primary
    • 1.7.2 Secondary
      • 1.7.2.1 Paid sources
      • 1.7.2.2 Unpaid sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Food flavors & enhancers industry 360 degree synopsis, 2018 - 2032
  • 2.2 Business trends
  • 2.3 Product trends
  • 2.4 Application trends
  • 2.5 Regional trends

Chapter 3 Food Flavors & Enhancers Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 COVID- 19 impact analysis
  • 3.5 Regulatory landscape
    • 3.5.1 North America
    • 3.5.2 Europe
    • 3.5.3 Asia Pacific
    • 3.5.4 Latin America
    • 3.5.5 Middle East & Africa
  • 3.6 Pricing analysis, 2023
  • 3.7 Technology landscape
    • 3.7.1 Future market trends
  • 3.8 Porter's analysis
  • 3.9 PESTEL analysis
  • 3.10 Russia-Ukraine on the industry

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Global company market share analysis, by region, 2023
    • 4.2.1 North America
    • 4.2.2 Europe
    • 4.2.3 Asia Pacific
    • 4.2.4 Latin America
    • 4.2.5 Middle East & Africa
  • 4.3 Competitive analysis
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Food Flavors & Enhancers Market Size and Forecast, By Product 2018 - 2032

  • 5.1 Natural
  • 5.2 Additives

Chapter 6 Food Flavors & Enhancers Market Size and Forecast, By Application 2018 - 2032

  • 6.1 Bakery & Confectionery
  • 6.2 Food & Nutrition
  • 6.3 Beverages
  • 6.4 Dairy & Frozen Desserts
  • 6.5 Sauces & Dressings
  • 6.6 Others

Chapter 7 Food Flavors & Enhancers Market Size and Forecast, By Region 2018 - 2032

  • 7.1 Key trends, by region
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 UK
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Spain
    • 7.3.5 Italy
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Japan
    • 7.4.2 China
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Australia
    • 7.4.5 South Korea
    • 7.4.6 Indonesia
    • 7.4.7 Malaysia
  • 7.5 Latin America
    • 7.5.1 Brazil
    • 7.5.2 Mexico
    • 7.5.3 Argentina
  • 7.6 MEA
    • 7.6.1 South Africa
    • 7.6.2 Saudi Arabia
    • 7.6.3 UAE
    • 7.6.4 Egypt

Chapter 8 Company Profiles

  • 8.1 Koninklijke DSM N.V.
  • 8.2 B&G Foods Inc.
  • 8.3 Sensient Technologies Corporation
  • 8.4 Cargill Inc.
  • 8.5 Givaudan S.A.
  • 8.6 Ajinomoto Group
  • 8.7 Archer Daniels Midland Company
  • 8.8 Kerry Group
  • 8.9 A&B Ingredients
  • 8.10 International Flavors and Fragrances
  • 8.11 Bell Flavors & Fragrances
  • 8.12 Scelta Mushrooms B.V.
  • 8.13 DPO International Sdn. Bhd.
  • 8.14 Penta Manufacturing Company
  • 8.15 Firmenich SA
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