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세계의 철도 화물 시장 : 기회, 성장 촉진요인, 산업 동향 분석 및 예측(2024-2032년)

Rail Freight Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032

발행일: | 리서치사: Global Market Insights Inc. | 페이지 정보: 영문 250 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 철도 화물 시장 규모는 효율적이고 비용 효율적인 장거리 화물 운송에 대한 수요 증가로 인해 2024-2032년간 연평균 5% 이상의 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다.

철도 화물은 특히 벌크 및 중량 화물 운송에 있어 도로 운송에 비해 안정적이고 경제적인 운송 수단으로 각광받고 있습니다. 세계 무역이 확대되고 공급망 물류가 더욱 견고해짐에 따라 원자재 및 공산품에서 소비재까지 운송에 중요한 역할을 하는 철도망에 대한 의존도가 높아지고 있습니다. 예를 들어, 2024년 7월에 Yusen Logistics는 중국과 베트남을 연결하는 화물 열차를 활용하여 하노이에서 유럽으로 가는 철도 화물 운송 서비스를 시작했습니다.

철도 운송은 육상 운송이나 항공 운송에 비해 환경 부하가 적다는 점에서 녹색 물류와 엄격한 환경 규제를 준수하고자 하는 기업들에게 어필하고 있습니다. 철도 업계는 전동화 철도, 저연비 기관차 등 에너지 효율이 높은 기술 도입이 확대되고 있으며, 이는 지속 가능한 운송을 향한 전 세계적인 변화의 흐름에 부응하고 있습니다.

이 산업은 화물 유형, 서비스 유형, 거리, 최종 사용자 산업 및 지역으로 구분됩니다.

화물 유형별로는 컨테이너 화물 부문의 철도 화물 시장 규모가 2024-2032년 사이에 큰 폭으로 성장할 것으로 예상됩니다. 이러한 급격한 증가는 컨테이너화가 화물 운송에 가져다주는 효율성과 유연성 향상에 기인합니다. 컨테이너화는 하역 프로세스를 표준화함으로써 철도, 도로, 해상 간 원활한 복합운송을 촉진합니다. 이러한 표준화는 처리 시간과 비용을 절감할 뿐만 아니라 화물의 안전성을 강화하고 잠재적인 손상을 줄여 철도 화물을 화물 운송에 적합한 선택으로 만들고 있습니다.

최종 사용자별로 보면, 농업 분야의 철도 화물 시장은 2032년까지 큰 폭의 성장을 보일 것으로 예상됩니다. 이는 대량 농산물의 효율적이고 비용 효율적인 운송에 대한 필요성에 기인합니다. 철도 화물은 대량의 곡물, 과일, 채소 및 기타 농산물을 농촌 생산지에서 도시 및 수출 시설로 이동하는 신뢰할 수 있는 수단을 제공합니다.

북미 철도 화물 산업은 광범위한 철도 인프라와 효율적인 장거리 운송 솔루션에 대한 수요 증가로 인해 2032년까지 큰 폭의 성장이 예상됩니다. 잘 구축된 철도 네트워크는 대량의 물품을 먼 거리로 이동시키는 데 도움을 주고 있으며, 이 지역의 농업, 제조업, 에너지 및 기타 산업에서 철도 화물은 비용 효율적이고 신뢰할 수 있는 선택이 되고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 조사 범위

제2장 주요 요약

제3장 업계 인사이트

  • 생태계 분석
  • 공급업체 상황
    • 원재료 공급업체
    • 설비 제조업체
    • 철도 인프라 프로바이더
    • 기술 제공업체
    • 최종사용자
  • 이익률 분석
  • 기술 및 혁신 전망
  • 특허 분석
  • 주요 뉴스와 이니셔티브
    • 파트너십/협업
    • 합병/인수
    • 투자
    • 제품 출시와 혁신
  • 규제 상황
  • 영향요인
    • 성장 촉진요인
    • 업계의 잠재적 리스크&과제
  • 성장 가능성 분석
  • Porter's Five Forces 분석
  • PESTEL 분석

제4장 경쟁 구도

  • 서론
  • 기업 점유율 분석
  • 경쟁 포지셔닝 매트릭스
  • 전략 전망 매트릭스

제5장 시장 추산·예측 : 화물 유형별, 2021년-2032년

  • 주요 동향
  • 컨테이너 화물
  • 비컨테이너 화물
  • 액체 벌크

제6장 시장 추산·예측 : 서비스 유형별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • FCL
  • LCL
  • 인터모달 운송

제7장 시장 추산·예측 : 거리별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 단거리
  • 중거리
  • 장거리

제8장 시장 추산·예측 : 최종사용자 산업별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 광업
  • 농업
  • 에너지
  • 제조업
  • 건설
  • 소매업
  • 자동차
  • 화학
  • 식품 및 음료
  • 기타

제9장 시장 추산·예측 : 지역별, 2021-2032년

  • 주요 동향 : 지역별
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 북유럽
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • ANZ
    • 한국
    • 동남아시아
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 기업 개요

  • Aurizon
  • BNSF Railway
  • Canadian National Railway
  • Canadian Pacific Railway
  • China Railway Corporation
  • CSX Transportation
  • Deutsche Bahn(DB Cargo)
  • Ferrovie dello Stato Italiane
  • Genesee and Wyoming Inc.
  • Green Cargo
  • Indian Railways
  • JSC Kazakhstan Temir Zholy
  • Kansas City Southern
  • Norfolk Southern Railway
  • OBB Rail Cargo Group
  • PKP Cargo
  • Russian Railways
  • SNCF Logistics
  • Swiss Federal Railways
  • Union Pacific Railroad(UP)
LSH 24.10.25

The Global Rail Freight Market size is anticipated to witness over 5% CAGR between 2024 and 2032 driven by the rising demand for efficient and cost-effective long-distance goods transportation.

Rail freight stands out as a dependable and economical choice, particularly for bulk and heavy cargo, when compared to road transportation. As global trade expands and supply chain logistics become more robust, there is an increasing dependence on rail networks as they play a crucial role in transporting raw materials and industrial products to consumer goods. For example, in July 2024, Yusen Logistics Co., Ltd. commenced rail freight services from Hanoi to Europe, leveraging freight trains operating between China and Vietnam.

Recognized for its reduced environmental impact relative to road and air freight, rail transportation appeals to companies striving for green logistics and adherence to strict environmental regulations. The growing adoption of energy-efficient technologies, like electrified rail lines and fuel-efficient locomotives, in the rail industry also resonates with Global shift towards sustainable transportation.

The industry is segmented into cargo type, service type, distance, end user industry, and region.

Based on cargo type, the rail freight market size from the containerized segment is slated to witness significant growth during 2024-2032. This surge is attributed to the enhanced efficiency and flexibility containerization brings to cargo transport. By standardizing the loading and unloading processes, containerization facilitates smooth intermodal transitions between rail, road, and sea. Such standardization not only curtails handling times and costs but also bolsters cargo security and reduces potential damage, thereby making rail freight a preferred choice for goods shipping.

In terms of end user, the rail freight market value from the agriculture segment will foresee considerable growth up to 2032. This is due to the need for efficient and cost-effective transportation of bulk agricultural products. Rail freight provides a reliable means of moving large quantities of grains, fruits, vegetables, and other agricultural commodities from rural production areas to urban centers and export facilities.

North America rail freight industry is anticipated to witness substantial growth through 2032 attributed to the extensive rail infrastructure and the increasing demand for efficient, long-haul transportation solutions. The well-developed rail network supports the movement of large quantities of goods across vast distances, making rail freight a cost-effective and reliable choice for industries, such as agriculture, manufacturing, and energy, in the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market 360º synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material suppliers
    • 3.2.2 Equipment manufacturers
    • 3.2.3 Rail infrastructure providers
    • 3.2.4 Technology providers
    • 3.2.5 End users
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology and innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
    • 3.6.1 Partnership/collaboration
    • 3.6.2 Merger/acquisition
    • 3.6.3 Investment
    • 3.6.4 Product launch and innovation
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rising industrial production and growing trade volumes
      • 3.8.1.2 Stringent environmental sustainability and emission regulations
      • 3.8.1.3 Infrastructure developments and technological advancements
      • 3.8.1.4 Economic globalization and trade agreements
    • 3.8.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.8.2.1 Integration and coordination challenges with other transport modes
      • 3.8.2.2 Vulnerability to economic fluctuations and trade policies
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Cargo Type, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Containerized
  • 5.3 Non-containerized
  • 5.4 Liquid Bulk

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Service Type, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Full carload (FCL)
  • 6.3 Less than carload (LCL)
  • 6.4 Intermodal transportation

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Distance, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Short-haul
  • 7.3 Medium-haul
  • 7.4 Long-haul

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By End-User Industry, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Mining
  • 8.3 Agriculture
  • 8.4 Energy
  • 8.5 Manufacturing
  • 8.6 Construction
  • 8.7 Retail
  • 8.8 Automotive
  • 8.9 Chemical
  • 8.10 Food and beverages
  • 8.11 Others

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021-2032 ($Bn, Units)

  • 9.1 Key trends, by region
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Nordics
    • 9.3.8 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 ANZ
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 Southeast Asia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 South Africa
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Aurizon
  • 10.2 BNSF Railway
  • 10.3 Canadian National Railway
  • 10.4 Canadian Pacific Railway
  • 10.5 China Railway Corporation
  • 10.6 CSX Transportation
  • 10.7 Deutsche Bahn (DB Cargo)
  • 10.8 Ferrovie dello Stato Italiane
  • 10.9 Genesee and Wyoming Inc.
  • 10.10 Green Cargo
  • 10.11 Indian Railways
  • 10.12 JSC Kazakhstan Temir Zholy
  • 10.13 Kansas City Southern
  • 10.14 Norfolk Southern Railway
  • 10.15 OBB Rail Cargo Group
  • 10.16 PKP Cargo
  • 10.17 Russian Railways
  • 10.18 SNCF Logistics
  • 10.19 Swiss Federal Railways
  • 10.20 Union Pacific Railroad (UP)
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