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자동차용 디퍼렌셜 시장, 기회, 성장 촉진요인, 산업 동향 분석과 예측(2024-2032년)

Automotive Differential Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032

발행일: | 리서치사: Global Market Insights Inc. | 페이지 정보: 영문 250 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 자동차용 디퍼렌셜 시장 규모는 2023년에 237억 달러에 달하며, 2024-2032년의 CAGR은 4.5% 이상으로 성장할 것으로 예측됩니다.

자동차 산업에서 전동화로의 전환은 전기자동차(EV)를 지원하는 고급 차동장비에 대한 수요를 촉진하고 있습니다. 전기자동차는 종종 여러 개의 전기 모터를 탑재하는 경우가 많으며, 효과적인 토크 분배와 성능 최적화를 위해 고급 차동 시스템이 필요합니다. 차량 효율성 향상과 주행 역동성 강화는 고급 차동장비 기술의 필요성을 강조하고 있으며, EV의 등장은 자동차용 디퍼렌셜 시장의 매우 중요한 성장 요인으로 작용하고 있습니다.

구동 방식에 따른 시장 부문에는 전륜구동(FF), 후륜구동, 전륜구동(AWD)/사륜구동(4WD)이 포함되며, 2023년에는 전륜구동 부문이 시장 점유율의 45% 이상을 차지할 것으로 예상됩니다. 전 세계 자동차 생산량 급증과 저연비 차량에 대한 수요 증가는 이 부문을 더욱 촉진할 것으로 보입니다. 자동차 제조업체들은 공간, 무게, 비용 효율성 측면에서 유리한 FF 방식을 선호하고 있습니다. 자동차 제조업체들이 연비를 우선시함에 따라 더 가볍고 효율적인 FF 시스템은 점점 더 매력적으로 변하고 있습니다. 전자제어식 리미티드 슬립 디퍼렌셜 및 토크 벡터링 시스템과 같은 기술 혁신은 자동차의 성능과 안전성을 향상시키고 있습니다.

추진에 따른 시장 세분화에는 내연기관과 전기 시스템이 포함되며, 2023년 40억 달러로 평가되는 전기 부문은 지속가능한 운송에 대한 수요 증가와 EV의 광범위한 채택으로 인해 강력한 성장을 목격하고 있습니다. 자동차 차동 장치를 EV에 통합하면 EV의 성능, 효율성 및 주행거리가 향상되어 소비자들에게 더 매력적으로 다가갈 수 있습니다. 시장 주요 업체들은 이러한 수요에 대응하기 위해 제품 라인업을 확장하고 있습니다. 예를 들어 Dana Incorporated는 2023년 4월 Spicer AdvanTEK 차축 라인업을 확장하여 차량 효율성을 높이기 위해 설계된 경량 차동 장치를 발표했습니다. 정부의 장려책과 전기 이동성에 대한 투자 증가는 전기 부문 성장을 더욱 촉진할 것입니다.

2022년에는 아시아태평양이 세계 자동차용 디퍼렌셜 시장을 주도하며 약 30%의 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 세계 최대 자동차 생산기지인 중국, 일본, 인도, 한국 등의 국가들이 생산량에 크게 기여하고 있습니다. 자동차 보유 대수 증가와 승용차, 특히 SUV와 트럭에 대한 구매 의향이 높아지면서 이 지역의 차동장비 수요가 증가하고 있습니다. 또한 여러 국가들이 자율주행 연구개발에 많은 투자를 하고, 정부 지원 정책을 추진하며, 기술 기업과 자동차 제조업체의 협업을 촉진하고 있으며, APAC 지역은 자동차용 디퍼렌셜의 가장 빠르게 성장하는 시장이 될 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 조사 범위

제2장 개요

제3장 업계 인사이트

  • 에코시스템 분석
  • 공급업체 상황
    • 원재료 제조업체
    • 부품 제조업체
    • 제조업체
    • 유통업체
    • 최종사용자
  • 이익률 분석
  • 기술과 혁신 전망
  • 특허 분석
  • 주요 뉴스와 구상
  • 규제 상황
  • 영향요인
    • 촉진요인
      • 상용차 및 대형차 수요의 증가
      • 총륜구동차(AWD) 및 사륜구동차(4WD)의 보급 확대
      • 인프라 투자의 확대에 의한 건설·광산기계의 수요 증가
      • 고급차 및 SUV에 대한 선호도의 증가
    • 업계의 잠재적 리스크 & 과제
      • 인휠 전기 모터 탑재차의 생산 증가
      • 복잡한 기술 통합
  • 성장 가능성 분석
  • Porter의 산업 분석
  • PESTEL 분석

제4장 경쟁 구도

  • 서론
  • 기업 점유율 분석
  • 경쟁 포지셔닝 매트릭스
  • 전략 전망 매트릭스

제5장 시장 추산·예측 : 디퍼렌셜별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 오픈 디퍼렌셜 기어
  • 리미티드 슬립 디퍼렌셜(LSD)
  • 전자 제어식 리미티드 슬립 디퍼렌셜(ELSD)
  • 로킹 디퍼렌셜
  • 토크 디퍼렌셜

제6장 시장 추산·예측 : 차량별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 승용차
    • 오픈 디퍼렌셜 기어
    • 리미티드 슬립 디퍼렌셜(LSD)
    • 전자 제어식 리미티드 슬립 디퍼렌셜(ELSD)
    • 로킹 디퍼렌셜
    • 토크 디퍼렌셜
  • 상용
    • 오픈 디퍼렌셜
    • 리미티드 슬립 디퍼렌셜(LSD)
    • 전자 제어식 리미티드 슬립 디퍼렌셜(ELSD)
    • 로킹 디퍼렌셜
    • 토크 디퍼렌셜

제7장 시장 추산·예측 : 드라이브별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 전륜구동(FF)
  • 후륜구동(FR)
  • 총륜구동(AWD)/사륜구동(4WD)

제8장 시장 추산·예측 : 추진별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 내연기관(ICE)
  • 전기

제9장 시장 추산·예측 : 지역별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 네덜란드
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 싱가포르
    • ANZ
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • UAE
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 기업 개요

  • AAM(American Axle and Manufacturing)
  • AVL List GmbH
  • Bonfiglioli Riduttori S.p.A.
  • BorgWarner Inc.
  • Dana Incorporated
  • Eaton Corporation
  • Getrag(part of Magna International)
  • GKN Automotive
  • Groupe PSA(now part of Stellantis)
  • Haldex AB
  • Hyundai WIA Corporation
  • JTEKT Corporation
  • Linamar Corporation
  • Magna International Inc.
  • Meritor Inc.
  • Neapco Holdings LLC
  • NSK Ltd.
  • Schaeffler AG
  • Timken Company
  • ZF Friedrichshafen AG
KSA 24.11.06

The Global Automotive Differential Market was valued at USD 23.7 billion in 2023 and is projected to grow at a CAGR of over 4.5% from 2024 to 2032. The shift towards electrification in the automotive industry drives the demand for advanced differential systems to support electric vehicles (EVs). These vehicles, often equipped with multiple electric motors, require sophisticated differential systems for effective torque distribution and performance optimization. The push for better vehicle efficiency and enhanced driving dynamics underscores the need for advanced differential technologies, making the rise of EVs a pivotal growth driver for the automotive differential market.

The overall automotive differential industry is classified based on the differential, vehicle, propulsion, and region.

The market segments based on the drive include front-wheel drive (FWD), rear-wheel drive, and All-Wheel Drive (AWD)/Four-Wheel Drive (4WD). In 2023, the FWD segment commanded over 45% of the market share. The global surge in vehicle production and the rising demand for fuel-efficient vehicles are set to propel this segment further. Automotive manufacturers favor the FWD system for its space, weight, and cost-efficiency advantages. As manufacturers prioritize fuel efficiency, the lighter and more efficient FWD systems become increasingly appealing. Innovations like electronic limited-slip differentials and torque vectoring systems are enhancing vehicle performance and safety.

Market segmentation by propulsion includes internal combustion engines and electric systems. The electric segment, valued at USD 4.0 billion in 2023, is witnessing robust growth due to the rising demand for sustainable transportation and the broader adoption of EVs. Integrating automotive differentials into EVs boosts their performance, efficiency, and range, enhancing consumer appeal. Leading market players are broadening their product offerings to meet this demand. For instance, Dana Incorporated, in April 2023, unveiled its expanded lineup of Spicer AdvanTEK axles, showcasing lightweight differentials designed for enhanced vehicle efficiency. Government incentives and escalating investments in electric mobility further fuel the growth of the electric segment.

In 2022, the Asia Pacific region led the global automotive differential market, capturing around 30% of the share. As the world's largest automotive manufacturing hub, countries like China, Japan, India, and South Korea contribute significantly to production volumes. Rising vehicle ownership and a growing appetite for passenger vehicles, notably SUVs and trucks, amplify the demand for differentials in the region. Furthermore, with several countries investing heavily in autonomous driving R&D, promoting supportive government policies, and fostering collaborations between tech firms and automakers, the APAC region is poised to be the fastest-growing market for automotive differentials.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimation
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research and validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market scope and definition

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Raw material providers
    • 3.2.2 Component providers
    • 3.2.3 Manufacturers
    • 3.2.4 Distributors
    • 3.2.5 End-user
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology and innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news and initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Rise in demand for commercial and heavy-duty vehicles
      • 3.8.1.2 Increasing penetration of all- wheel drive (AWD) and four-wheel drive (4WD) vehicles
      • 3.8.1.3 Growing investment in infrastructure to boost demand for construction and mining equipment.
      • 3.8.1.4 Rising preferences for luxury vehicles and SUVs
    • 3.8.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.8.2.1 Increasing production of vehicles with in-wheel electric motors
      • 3.8.2.2 Complex technology integration
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Differential, 2021-2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Open differential
  • 5.3 Limited-slip differential (LSD)
  • 5.4 Electronic limited-slip differential (ELSD)
  • 5.5 Locking differential
  • 5.6 Torque differential

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Vehicle, 2021-2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Passenger
    • 6.2.1 Open differential
    • 6.2.2 Limited-slip differential (LSD)
    • 6.2.3 Electronic limited-slip differential (ELSD)
    • 6.2.4 Locking differential
    • 6.2.5 Torque differential
  • 6.3 Commercial
    • 6.3.1 Open differential
    • 6.3.2 Limited-slip differential (LSD)
    • 6.3.3 Electronic limited-slip differential (ELSD)
    • 6.3.4 Locking differential
    • 6.3.5 Torque differential

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Drive, 2021-2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Front-wheel drive (FWD)
  • 7.3 Rear-wheel drive (RWD)
  • 7.4 All-wheel drive (AWD)/ Four-wheel drive (4WD)

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Propulsion, 2021-2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Internal combustion engine (ICE)
  • 8.3 Electric

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021-2032 ($Bn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Italy
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Netherlands
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 Singapore
    • 9.4.6 ANZ
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of LATAM
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 South Africa
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 AAM (American Axle and Manufacturing)
  • 10.2 AVL List GmbH
  • 10.3 Bonfiglioli Riduttori S.p.A.
  • 10.4 BorgWarner Inc.
  • 10.5 Dana Incorporated
  • 10.6 Eaton Corporation
  • 10.7 Getrag (part of Magna International)
  • 10.8 GKN Automotive
  • 10.9 Groupe PSA (now part of Stellantis)
  • 10.10 Haldex AB
  • 10.11 Hyundai WIA Corporation
  • 10.12 JTEKT Corporation
  • 10.13 Linamar Corporation
  • 10.14 Magna International Inc.
  • 10.15 Meritor Inc.
  • 10.16 Neapco Holdings LLC
  • 10.17 NSK Ltd.
  • 10.18 Schaeffler AG
  • 10.19 Timken Company
  • 10.20 ZF Friedrichshafen AG
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