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마케팅 분석 소프트웨어 시장의 성장과 동향
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 마케팅 분석 소프트웨어 시장 규모는 예측 기간 동안 16.7%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타내고, 2030년까지 125억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.
인공지능(AI)과 머신러닝(ML)과 같은 첨단 기술의 통합은 시장에 유망한 성장 전망을 제공하고 있으며, AI는 마케팅 담당자가 다양한 마케팅 채널에서 적절한 브랜드 메시지를 전달하고, 검색 결과를 개선하고, 원하는 랜딩 페이지와 웹 사이트로 유도하는 데 도움이 될 것으로 기대되고 있습니다. 마케팅 분석의 주요 목적은 고객의 취향을 이해하고 통찰력을 제공하는 것이며, 이는 고객을 위한 AI 기반 챗봇을 도입하고 소비자의 요구 사항을 면밀히 분석함으로써 달성할 수 있습니다. 예를 들어, 스타벅스(Starbucks Corporation)는 예측 분석을 통해 고객 데이터를 수집하고 분석하여 고객에게 개인화된 마케팅 메시지를 제공합니다.
5G 전송 모델은 사용자의 인터넷 사용 경험을 향상시킬 수 있는 능력으로 인해 유망한 시장 성장 기회를 제공합니다. 이를 통해 사람들은 인터넷에서 더 많은 시간을 보내고, 컨텐츠를 소비하고, 자신의 필요에 맞는 작업을 수행하는 데 더 많은 시간을 할애할 수 있습니다. 5G 인터넷은 또한 모바일 전자상거래 판매를 가속화하고, 마케팅 담당자가 고객 경험을 개선하고, 특히 소매 및 소비재 산업을 위해 고객 경험을 개선하고, 쇼핑 앱을 간소화할 수 있게 해줍니다. 쇼핑 앱을 간소화할 수 있게 해줄 것으로 기대됩니다.
마케팅 분석 자동화는 브랜드와 기업이 마케팅 캠페인의 성공을 측정하는 데 도움이 됩니다. 마케팅 분석 자동화라는 새로운 트렌드가 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 리드 스코어링, 보다 효율적인 예측 분석, 마일스톤 분석과 같은 주요 인사이트를 제공할 뿐만 아니라 운영 비용을 절감할 수 있는 Ancestry와 Dropbox, Inc. 예를 들어, 전략적으로 계획된 웰컴 메일을 작성하거나 신중하게 선별된 리워드 프로그램을 만드는 것 등이 있습니다. 기본적으로 마케팅 분석 업무를 자동화함으로써 기업은 잠재 고객 리드에 접근할 수 있게 되고, 이를 통해 비즈니스 관행을 지속할 수 있게 됩니다.
BFSI 산업은 예측 기간 동안 큰 성장률을 나타낼 것으로 예상되며, BFSI 산업에서 마케팅 예산은 일반적으로 전년도 수익에 따라 결정됩니다. 빅데이터 분석을 통한 마케팅 믹스 모델(MMM)과 디지털 어트리뷰션(Digital Attribution)의 활용은 은행 및 금융기관이 마케팅 캠페인이 투자 수익률에 미치는 영향을 정량화하여 최적의 마케팅 예산을 결정하는 데 도움을 줄 수 있습니다. 또한, 씨티은행을 비롯한 몇몇 대형 금융기관들은 빅데이터 분석을 통해 프로파일링과 고객 세분화를 통해 마케팅 팀이 적절한 타겟에 적합한 채널을 식별할 수 있도록 돕고 있습니다.
마케팅 분석 소프트웨어 시장 보고서 하이라이트
- 용도별로는 소셜 미디어 마케팅 분야가 예측 기간 동안 큰 폭으로 성장할 것으로 예상됩니다. 이 분야의 유망한 성장 전망은 소셜 미디어의 보급률 증가와 이에 따른 기업의 마케팅 채널로 소셜 미디어 플랫폼 활용의 필요성에 기인합니다.
- 구축 형태별로는 온프레미스가 예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다. 이는 온프레미스 데이터센터가 데이터의 안전과 보안을 보장하고 보다 효율적인 데이터 분석이 가능하기 때문입니다.
- 조직 규모별로는 중소기업 부문이 예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다. 이는 비용 효율적인 클라우드 기반 분석 소프트웨어를 사용할 수 있어 중소기업이 저렴한 비용으로 마케팅 분석 서비스를 제공할 수 있기 때문입니다.
- 은행/금융서비스/보험(BFSI) 산업별 부문은 은행 업무의 급속한 디지털화와 디지털 전용 은행의 출현으로 인해 예측 기간 동안 가장 높은 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다.
- 아태지역은 중국, 싱가포르 등의 국가에서 AI의 발전 추세가 두드러지면서 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 마케팅 분석 소프트웨어 시장 변수, 동향, 범위
- 시장 계통 전망
- 업계 밸류체인 분석
- 시장 역학
- 시장 성장 촉진요인 분석
- 시장 성장 억제요인 분석
- 시장 기회 분석
- 마케팅 분석 소프트웨어 시장 분석 툴
- 업계 분석 - Porter의 Five Forces 분석
- PESTEL 분석
제4장 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 용도 추정·동향 분석
- 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 주요 포인트
- 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 동향과 시장 점유율 분석, 2022년 및 2030년
- 소셜미디어 마케팅
- 소셜미디어 마케팅 시장 추산·예측, 2017년-2030년
- 메일 마케팅
- 메일 마케팅 시장 추산·예측, 2017년-2030년
- 검색 엔진 마케팅
- 검색 엔진 마케팅 시장 추산·예측, 2017년-2030년
- 컨텐츠 마케팅
- 컨텐츠 마케팅 시장 추산·예측, 2017년-2030년
- 기타
제5장 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 전개 추정·동향 분석
- 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 주요 포인트
- 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 동향과 시장 점유율 분석, 2022년 및 2030년
- 온프레미스
- 온프레미스 시장 추산·예측, 2017년-2030년
- 클라우드
- 클라우드 시장 추산·예측, 2017년-2030년
제6장 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 조직 규모 추정·동향 분석
- 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 주요 포인트
- 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 동향과 시장 점유율 분석, 2022년 및 2030년
- 대기업
- 대기업 시장 추산·예측, 2017년-2030년
- 중소기업
- 중소기업 시장 추산·예측, 2017년-2030년
제7장 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 업계 추정·동향 분석
- 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 주요 포인트
- 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 동향과 시장 점유율 분석, 2022년 및 2030년
- 소매
- 소비재
- 소비재 시장 추산·예측, 2017년-2030년
- 산업
- 은행/금융서비스/보험(BFSI)
- 은행/금융서비스/보험(BFSI) 시장 추산·예측, 2017년-2030년
- 미디어·커뮤니케이션
- 부동산 및 건설 시장 추산·예측, 2017년-2030년
- 헬스케어
- 헬스케어 시장 추산·예측, 2017년-2030년
- 기타
제8장 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 지역 추정·동향 분석
- 지역별 전망
- 지역별 마케팅 분석 소프트웨어 시장 : 주요 포인트
- 북미
- 시장 추산·예측, 2017년-2030년
- 미국
- 캐나다
- 유럽
- 아시아태평양
- 라틴아메리카
- 중동 및 아프리카
- 사우디아라비아
- 남아프리카공화국
- 아랍에미리트(UAE)
제9장 경쟁 구도
- 주요 시장 진출기업의 최근 동향과 영향 분석
- 시장 진출기업 분류
- IBM Corporation
- Adobe Inc.
- Google, LLC
- Accenture
- Oracle
- SAS Institute Inc.
- TABLEAU SOFTWARE, LLC
- Teradata
- Funnel.io
LSH 24.01.23
Marketing Analytics Software Market Growth & Trends:
The global marketing analytics software market size is expected to reach USD 12.51 billion by 2030, registering a CAGR of 16.7% during the forecast period, according to a new report by Grand View Research, Inc. The integration of advanced technologies such as Artificial Intelligence (AI) and Machine Learning (ML) offers promising growth prospects for the market. AI is expected to help marketers deliver the right brand message across different marketing channels and improve search results, which lead to desired landing pages and websites. The primary objective of marketing analytics is to understand and offer insights regarding customer preferences, which can be achieved by deploying AI-enabled chatbots for customers and carefully analyzing consumer demands. For instance, Starbucks Corporation uses predictive analytics to gather and analyze customer data and offer personalized marketing messages to customers.
The 5G delivery model offers promising market growth opportunities owing to its ability to enhance users' internet-using experience. This will lead people to spend more quality time on the internet and consume content or perform tasks specific to their needs. The consumption of specific content and buying trends can be monitored to develop efficient marketing strategies and effective profit-generation models. 5G internet is also expected to accelerate mobile e-commerce sales, enabling marketers to improve customer experiences and streamline shopping apps, particularly for the retail and consumer goods industry.
The automation of marketing analytics helps brands and corporations to gauge the success of marketing campaigns. The emerging trend to automate marketing analytics is offering an impetus to market growth. It offers critical insights into lead scoring, more efficient predictive analytics, and milestone analysis as well as helps save operational expenditure. Companies such as Ancestry and Dropbox, Inc. have witnessed the benefits of marketing analytics automation, such as creating strategically outlined welcome mails and carefully curated win-back programs, which ensure higher revenue-generation opportunities. Essentially, automating marketing analytics practices enables companies to gain access to prospect leads, which can be pursued to ensure prolonged business practices.
The BFSI industry is expected to register a significant growth rate over the forecast period. In the BFSI industry, the marketing budget is usually based on the revenue generated in the previous fiscal year. The use of Marketing Mix Models (MMM) and digital attribution powered by big data analytics aids banking and financial institutions in quantifying the impact of marketing campaigns on return on investment and determining the optimum marketing budget. Furthermore, several large financial institutions including Citibank use big data analytics for profiling and customer segmentation, thus enabling marketing teams to identify the right channel for the right targets.
Marketing Analytics Software Market Report Highlights:
- By application, the social media marketing segment is expected to witness considerable growth over the forecast period. The promising growth prospects of the segment can be attributed to the rising penetration of social media and the subsequent need for corporations to tap social media platforms as a marketing channel
- Based on deployment, the on-premise segment is expected to register the highest growth rate over the forecast period owing to the ability to ensure better safety and security of data from an on-premise data center and more efficient data analysis
- In terms of organization size, the SMEs segment is expected to register the highest growth rate over the forecast period owing to the availability of cost-effective cloud-based analytics software, which helps SMEs offer marketing analytics services at affordable costs
- The BFSI industry vertical segment is expected to register the highest growth rate over the forecast period owing to the rapid digitization of banking practices and the emergence of digital-only banks
- Asia Pacific is expected to register the highest CAGR over the forecast period owing to the presence of significant AI development trends in countries, such as China and Singapore
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
- 1.1. Market Segmentation & Scope
- 1.1.1. Application
- 1.1.2. Deployment
- 1.1.3. Organization size
- 1.1.4. Industry vertical
- 1.1.5. Regional scope
- 1.1.6. Estimates and forecast timeline
- 1.2. Research Methodology
- 1.3. Information Procurement
- 1.3.1. Purchased database
- 1.3.2. GVR's internal database
- 1.3.3. Secondary sources
- 1.3.4. Primary research
- 1.3.5. Details of primary research
- 1.4. Information or Data Analysis
- 1.5. Market Formulation & Validation
- 1.6. Model Details
- 1.7. List of Secondary Sources
- 1.8. List of Primary Sources
- 1.9. Objectives
Chapter 2. Executive Summary
- 2.1. Market Outlook
- 2.2. Segment Outlook
- 2.2.1. Application outlook
- 2.2.2. Deployment outlook
- 2.2.3. Organization size outlook
- 2.2.4. Industry vertical outlook
- 2.2.5. Regional outlook
- 2.3. Competitive Insights
Chapter 3. Marketing Analytics Software Market Variables, Trends & Scope
- 3.1. Market Lineage Outlook
- 3.2. Industry Value Chain Analysis
- 3.3. Market Dynamics
- 3.3.1. Market driver analysis
- 3.3.2. Market restraint analysis
- 3.3.3. Market opportunity analysis
- 3.4. Marketing Analytics Software Market Analysis Tools
- 3.4.1. Industry analysis - Porter's
- 3.4.1.1. Supplier power
- 3.4.1.2. Buyer power
- 3.4.1.3. Substitution threat
- 3.4.1.4. Threat of new entrant
- 3.4.1.5. Competitive rivalry
- 3.4.2. PESTEL analysis
- 3.4.2.1. Political landscape
- 3.4.2.2. Technological landscape
- 3.4.2.3. Economic landscape
Chapter 4. Marketing Analytics Software Market : Application Estimates & Trend Analysis
- 4.1. Marketing Analytics Software Market: Key Takeaways
- 4.2. Marketing Analytics Software Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
- 4.3. Social Media Marketing
- 4.3.1. Social media marketing market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 4.4. E-Mail Marketing
- 4.4.1. E-mail marketing market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 4.5. Search Engine Marketing
- 4.5.1. Search engine marketing market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 4.6. Content Marketing
- 4.6.1. Content marketing market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 4.7. Others
- 4.7.1. Others market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
Chapter 5. Marketing Analytics Software Market : Deployment Estimates & Trend Analysis
- 5.1. Marketing Analytics Software Market: Key Takeaways
- 5.2. Marketing Analytics Software Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
- 5.3. On-Premise
- 5.3.1. On-premise market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 5.4. Cloud
- 5.4.1. Cloud market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
Chapter 6. Marketing Analytics Software Market : Organization Size Estimates & Trend Analysis
- 6.1. Marketing Analytics Software Market: Key Takeaways
- 6.2. Marketing Analytics Software Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
- 6.3. Large Enterprises
- 6.3.1. Large enterprises market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 6.4. Small & Medium Enterprises
- 6.4.1. Small & medium enterprises market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
Chapter 7. Marketing Analytics Software Market : Industry Vertical Estimates & Trend Analysis
- 7.1. Marketing Analytics Software Market: Key Takeaways
- 7.2. Marketing Analytics Software Market: Movement & Market Share Analysis, 2022 & 2030
- 7.3. Retail
- 7.3.1. Retail market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 7.4. Consumer Goods
- 7.4.1. Consumer goods market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 7.5. Industrial
- 7.5.1. Industrial market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 7.6. BFSI
- 7.6.1. BFSI market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 7.7. Media & Communication
- 7.7.1. Real estate & construction market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 7.8. Healthcare
- 7.8.1. Healthcare market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
- 7.9. Others
- 7.9.1. Others market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (USD Million)
Chapter 8. Marketing Analytics Software Market: Regional Estimates & Trend Analysis
- 8.1. Regional Outlook
- 8.2. Marketing Analytics Software Market by Region: Key Takeaway
- 8.3. North America
- 8.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.3.2. U.S.
- 8.3.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.3.3. Canada
- 8.3.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.4. Europe
- 8.4.1. UK
- 8.4.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.4.2. Germany
- 8.4.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.4.3. France
- 8.4.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.5. Asia Pacific
- 8.5.1. Japan
- 8.5.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.5.2. China
- 8.5.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.5.3. India
- 8.5.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.5.4. Australia
- 8.5.4.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.5.5. South Korea
- 8.5.5.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.6. Latin America
- 8.6.1. Brazil
- 8.6.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.6.2. Mexico
- 8.6.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.7. MEA
- 8.7.1. Saudi Arabia
- 8.7.1.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.7.2. South Africa
- 8.7.2.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
- 8.7.3. United Arab Emirates (UAE)
- 8.7.3.1. Market estimates and forecasts, 2017 to 2030 (Revenue, USD Million)
Chapter 9. Competitive Landscape
- 9.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
- 9.2. Market Participant Categorization
- 9.2.1. IBM Corporation
- 9.2.1.1. Company overview
- 9.2.1.2. Financial performance
- 9.2.1.3. Product benchmarking
- 9.2.1.4. Strategic initiatives
- 9.2.2. Adobe Inc.
- 9.2.2.1. Company overview
- 9.2.2.2. Financial performance
- 9.2.2.3. Product benchmarking
- 9.2.2.4. Strategic initiatives
- 9.2.3. Google, LLC
- 9.2.3.1. Company overview
- 9.2.3.2. Financial performance
- 9.2.3.3. Product benchmarking
- 9.2.3.4. Strategic initiatives
- 9.2.4. Accenture
- 9.2.4.1. Company overview
- 9.2.4.2. Financial performance
- 9.2.4.3. Product benchmarking
- 9.2.4.4. Strategic initiatives
- 9.2.5. Oracle
- 9.2.5.1. Company overview
- 9.2.5.2. Financial performance
- 9.2.5.3. Product benchmarking
- 9.2.5.4. Strategic initiatives
- 9.2.6. SAS Institute Inc.
- 9.2.6.1. Company overview
- 9.2.6.2. Financial performance
- 9.2.6.3. Product benchmarking
- 9.2.6.4. Strategic initiatives
- 9.2.7. TABLEAU SOFTWARE, LLC
- 9.2.7.1. Company overview
- 9.2.7.2. Financial performance
- 9.2.7.3. Product benchmarking
- 9.2.7.4. Strategic initiatives
- 9.2.8. Teradata
- 9.2.8.1. Company overview
- 9.2.8.2. Financial performance
- 9.2.8.3. Product benchmarking
- 9.2.8.4. Strategic initiatives
- 9.2.9. Funnel.io
- 9.2.9.1. Company overview
- 9.2.9.2. Financial performance
- 9.2.9.3. Product benchmarking
- 9.2.9.4. Strategic initiatives