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3D 모션 캡처 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 시스템별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)

3D Motion Capture Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software, Services), By System (Non-optical 3D Motion Capture Systems, Optical 3D Motion Capture Systems), By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 100 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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3D 모션 캡쳐 시장 성장과 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 3D 모션 캡처 시장 규모는 2024년부터 2030년까지 13.2%의 CAGR을 기록하여 2030년에는 5억 2,460만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

로봇, 스포츠, 엔터테인먼트, 헬스케어 등 다양한 산업에서 3D 모션 캡처 기술과 머신러닝(ML)의 통합을 통해 상당한 진전을 이루었으며, ML 알고리즘은 노이즈를 줄이고, 누락된 데이터를 보완하고, 추적 메커니즘을 개선하여 모션 캡처 데이터의 품질을 향상시킵니다. 모션 캡처 데이터의 품질을 향상시킵니다. 이를 통해 모션 캡처 데이터의 정확도와 정밀도를 향상시켜 가상현실, 애니메이션 및 생체 역학 연구에 필수적입니다. 게임, 가상현실(VR), 라이브 공연 등 다양한 분야에서 즉각적인 피드백을 위한 실시간 처리 기능 구현에 대한 중요성이 강조되면서 로봇 공학, 스포츠, 엔터테인먼트, 헬스케어 등 다양한 분야에서 큰 변화가 일어나고 있습니다.

실시간 모션 캡처 기술을 통해 즉각적인 피드백과 상호 작용을 실현하는 것이 점점 더 중요해지고 있으며, 시장에서 사용자 경험과 효율성을 크게 향상시키고 있습니다. 마커리스 시스템의 발전으로 물리적 마커가 필요 없어져 다양한 응용 분야에서 편의성과 적응성이 향상되었습니다. 마커리스 모션 캡처는 3D 모션 캡처 시스템 업계에서 사용되는 기술로, 물리적 마커나 센서를 부착하지 않고도 물체나 사람의 움직임을 추적하는 기술입니다. 컴퓨터 비전 알고리즘, 깊이 센서, 머신러닝 기술을 활용하여 마커리스 모션 캡처 시스템은 마커에 의존하지 않고 비디오 영상을 분석하여 모션 데이터를 수집할 수 있습니다.

3D 모션 캡쳐 시장 보고서 하이라이트

  • 2023년 북미가 세계 시장 매출에서 가장 큰 비중을 차지했습니다. 센서 기술의 발전, 미디어 및 엔터테인먼트 산업의 성장, 몰입형 미디어의 부상 등 다양한 요인이 이 지역의 시장 성장을 주도하고 있습니다.
  • 2023년 하드웨어 분야가 시장을 주도했습니다. 센서 기술의 발전으로 더 높은 해상도와 정확도를 가진 카메라와 모션 트래킹 센서가 등장하고 있습니다. 이를 통해 애니메이션 및 생체역학 분석과 같은 애플리케이션에 필수적인 보다 정확한 움직임의 세부 사항을 캡처할 수 있습니다.
  • 2023년에는 광학식 3D 모션 캡처 시스템 부문이 시장을 장악했습니다. 광학 시스템은 피사체에 배치된 마커를 여러 대의 카메라로 촬영합니다. 이를 통해 3차원 공간에서 정확한 움직임을 추적할 수 있어 애니메이션이나 생체역학 분석과 같이 높은 충실도가 요구되는 애플리케이션에 이상적입니다.
  • 2023년 시장은 미디어 및 엔터테인먼트 분야가 주도했으며, 3D 모션 캡처는 애니메이터가 실제 배우의 움직임과 미묘한 움직임을 기록하여 디지털 캐릭터로 변환할 수 있게 해줍니다. 이를 통해 스크린에서 더욱 사실적이고 사실적인 존재감을 만들어 관객의 몰입감과 캐릭터와의 정서적 유대감을 강화할 수 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 3D 모션 캡처 변수, 동향, 범위

  • 시장 소개/계통 전망
  • 시장 규모와 성장 전망
  • 업계 밸류체인 분석
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 업계 기회
    • 업계 과제
    • 주요 기업 순위 분석, 2023년
  • 3D 모션 캡처 시장 분석 툴
    • Porters 분석
    • PESTEL 분석

제4장 3D 모션 캡처 시장 : 구성요소별 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 3D 모션 캡처 시장 : 구성요소별 변동 분석, 2023년 및 2030년
  • 하드웨어
  • 소프트웨어
  • 서비스

제5장 3D 모션 캡처 시장 : 시스템별 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 3D 모션 캡처 시장 : 시스템별 변동 분석, 2023년 및 2030년
  • 광학식 3D 모션 캡처 시스템
  • 비광학식 3D 모션 캡처 시스템

제6장 3D 모션 캡처 시장 : 최종 용도별 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 3D 모션 캡처 시장 : 최종 용도별 변동 분석, 2023년 및 2030년
  • 미디어와 엔터테인먼트
  • 교육
  • 스포츠
  • 헬스케어와 피트니스
  • 산업/로봇
  • 기타

제7장 3D 모션 캡처 시장 : 지역별 추정·동향 분석

  • 3D 모션 캡처 시장 점유율, 지역별, 2023년 및 2030년
  • 북미
    • 북미의 3D 모션 캡처 시장 추정과 예측, 2017-2030년
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 유럽의 3D 모션 캡처 시장 추정과 예측, 2017-2030년
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양의 3D 모션 캡처 시장 추정과 예측, 2017-2030년
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 호주
    • 한국
  • 라틴아메리카
    • 라틴아메리카의 3D 모션 캡처 시장 추정과 예측, 2017-2030년
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카
    • 중동 및 아프리카의 3D 모션 캡처 시장 추정과 예측, 2017-2030년
    • 아랍에미리트
    • 남아프리카공화국
    • 사우디아라비아

제8장 경쟁 상황

  • 주요 시장 진출 기업의 최근 동향과 영향 분석
  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업의 시장 점유율 분석
  • 기업 히트맵 분석
  • 전략 매핑
    • 확대
    • 인수합병
    • 파트너십과 협업
    • 신제품 발매
    • 연구개발
  • 기업 개요
    • Codamotion Ltd.
    • Motion Analysis
    • Movella
    • Noraxon
    • Notch Interfaces Inc.
    • OptiTrack
    • PTI Phoenix Technologies Inc
    • Qualisys AB
    • Tracklab
    • Vicon Motion Systems Ltd.
ksm 24.09.02

3D Motion Capture Market Growth & Trends:

The global 3D motion capture market size is expected to reach USD 524.6 million by 2030, registering a CAGR of 13.2% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Various industries, such as robotics, sports, entertainment, and healthcare, have made considerable progress due to machine learning (ML) integration with 3D motion capture technologies. ML algorithms enhance the quality of motion capture data by reducing noise, filling in missing data, and refining tracking mechanisms. This leads to improved accuracy and precision of the motion capture data, which is vital for uses in virtual reality, animation, and biomechanics research. Enhanced emphasis on attaining real-time processing functionalities for instant feedback in various fields, such as gaming, virtual reality (VR), and live performances, has led to significant transformations across various sectors, including robotics, sports, entertainment, and healthcare.

The capability for real-time motion capture technology to provide immediate feedback and interactions is increasingly critical, significantly enhancing user experience and efficiency within the market. Progress in markerless systems eliminated the necessity for physical markers, increasing convenience and adaptability across different applications. Markerless motion capture, a technology used in the 3D motion capture system industry, tracks an object's or individual's movement without attaching physical markers or sensors to it. By utilizing computer vision algorithms, depth sensors, and machine learning techniques, markerless motion capture systems can analyze video footage and retrieve motion data without relying on markers.

3D Motion Capture Market Report Highlights:

  • North America dominated the market in 2023 accounting for the largest share of the global market revenue. Various factors, such as advancements in sensor technology, growth in the media & entertainment industry, and the rise of immersive media drive the regional market growth
  • The hardware segment dominated the market in 2023. Developments in sensor technology are leading to cameras and motion-tracking sensors with higher resolution and accuracy. This allows for more precise capture of movement details, which is crucial for applications like animation and biomechanical analysis
  • The optical 3D motion capture systems segment dominated the market in 2023. Optical systems rely on multiple cameras capturing markers placed on the subject. This allows for precise tracking of movement in three-dimensional space, making them ideal for applications requiring high fidelity, such as animation and biomechanical analysis
  • Media & entertainment segment dominated the market in 2023. 3D motion capture allows animators to record the movements and subtleties of real actors, translating them to digital characters. This creates a more realistic and believable on-screen presence, enhancing audience immersion and emotional connection with the characters

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. 3D Motion Capture Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Market Size and Growth Prospects (USD Million)
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market Drivers Analysis
      • 3.4.1.1. Rising Adoption of Motion Capture Systems in Sports Biomechanics
      • 3.4.1.2. Rise in the Development of More Realistic Experiences for Virtual Reality Environment
    • 3.4.2. Market Restraints Analysis
      • 3.4.2.1. High Cost Of Implementation Of Motion Capture System
    • 3.4.3. Industry Opportunities
    • 3.4.4. Industry Challenges
    • 3.4.5. Key Company Ranking Analysis, 2023
  • 3.5. 3D Motion Capture Market Analysis Tools
    • 3.5.1. Porter's Analysis
      • 3.5.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.5.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.5.1.3. Threats of substitution
      • 3.5.1.4. Threats from new entrants
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis
      • 3.5.2.1. Political landscape
      • 3.5.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.5.2.3. Technological landscape
      • 3.5.2.4. Environmental landscape
      • 3.5.2.5. Legal landscape

Chapter 4. 3D Motion Capture Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. 3D Motion Capture Market: Component Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Hardware
    • 4.3.1. Hardware Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.2. Cameras
      • 4.3.2.1. Cameras Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.3. Sensors
      • 4.3.3.1. Sensors Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.4. Accessories
      • 4.3.4.1. Accessories Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Software
    • 4.4.1. Software Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Services
    • 4.5.1. Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. 3D Motion Capture Market: System Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. 3D Motion Capture Market: System Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Optical 3D Motion Capture Systems
    • 5.3.1. Optical 3D Motion Capture Systems Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Active 3D Motion Capture Systems
      • 5.3.2.1. Active 3D Motion Capture Systems Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.3. Passive 3D Motion Capture Systems
      • 5.3.3.1. Passive 3D Motion Capture Systems Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Non-optical 3D Motion Capture Systems
    • 5.4.1. Non-optical 3D Motion Capture Systems Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.4.2. Inertial 3D Motion Capture Systems
      • 5.4.2.1. Inertial 3D Motion Capture Systems Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.4.3. Electromagnetic 3D Motion Capture Systems
      • 5.4.3.1. Electromagnetic 3D Motion Capture Systems Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.4.4. Motorized 3D Motion Capture Systems
      • 5.4.4.1. Motorized 3D Motion Capture Systems Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. 3D Motion Capture Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. 3D Motion Capture Market: End Use Movement Analysis, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Media & Entertainment
    • 6.3.1. Media & Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Education
    • 6.4.1. Education Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Sports
    • 6.5.1. Sports Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Healthcare & Fitness
    • 6.6.1. Healthcare & Fitness Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. Industrial/Robotics
    • 6.7.1. Industrial/Robotics Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 6.8. Others
    • 6.8.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. 3D Motion Capture Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. 3D Motion Capture Market Share, By Region, 2023 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. UK 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. Australia
      • 7.4.5.1. Australia 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. South Korea
      • 7.4.6.1. South Korea 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. UAE
      • 7.6.2.1. UAE 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3. South Africa
      • 7.6.3.1. South Africa 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.4. KSA
      • 7.6.4.1. KSA 3D Motion Capture Market Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Market Positioning
  • 8.4. Company Market Share Analysis
  • 8.5. Company Heat Map Analysis
  • 8.6. Strategy Mapping
    • 8.6.1. Expansion
    • 8.6.2. Mergers & Acquisition
    • 8.6.3. Partnerships & Collaborations
    • 8.6.4. New Product Launches
    • 8.6.5. Research And Development
  • 8.7. Company Profiles
    • 8.7.1. Codamotion Ltd.
      • 8.7.1.1. Participant's Overview
      • 8.7.1.2. Financial Performance
      • 8.7.1.3. Product Benchmarking
      • 8.7.1.4. Recent Developments
    • 8.7.2. Motion Analysis
      • 8.7.2.1. Participant's Overview
      • 8.7.2.2. Financial Performance
      • 8.7.2.3. Product Benchmarking
      • 8.7.2.4. Recent Developments
    • 8.7.3. Movella
      • 8.7.3.1. Participant's Overview
      • 8.7.3.2. Financial Performance
      • 8.7.3.3. Product Benchmarking
      • 8.7.3.4. Recent Developments
    • 8.7.4. Noraxon
      • 8.7.4.1. Participant's Overview
      • 8.7.4.2. Financial Performance
      • 8.7.4.3. Product Benchmarking
      • 8.7.4.4. Recent Developments
    • 8.7.5. Notch Interfaces Inc.
      • 8.7.5.1. Participant's Overview
      • 8.7.5.2. Financial Performance
      • 8.7.5.3. Product Benchmarking
      • 8.7.5.4. Recent Developments
    • 8.7.6. OptiTrack
      • 8.7.6.1. Participant's Overview
      • 8.7.6.2. Financial Performance
      • 8.7.6.3. Product Benchmarking
      • 8.7.6.4. Recent Developments
    • 8.7.7. PTI Phoenix Technologies Inc
      • 8.7.7.1. Participant's Overview
      • 8.7.7.2. Financial Performance
      • 8.7.7.3. Product Benchmarking
      • 8.7.7.4. Recent Developments
    • 8.7.8. Qualisys AB
      • 8.7.8.1. Participant's Overview
      • 8.7.8.2. Financial Performance
      • 8.7.8.3. Product Benchmarking
      • 8.7.8.4. Recent Developments
    • 8.7.9. Tracklab
      • 8.7.9.1. Participant's Overview
      • 8.7.9.2. Financial Performance
      • 8.7.9.3. Product Benchmarking
      • 8.7.9.4. Recent Developments
    • 8.7.10. Vicon Motion Systems Ltd.
      • 8.7.10.1. Participant's Overview
      • 8.7.10.2. Financial Performance
      • 8.7.10.3. Product Benchmarking
      • 8.7.10.4. Recent Development
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