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										 통신 서비스 제공업체가 직면한 딜레마 : SaaS, CPaaS, 고객 참여를 위한 진화하는 접근법The Dilemma Facing Communications Service Providers: SaaS, CPaaS, and an Evolving Approach for Customer Engagement | ||||||
이 IDC Market Perspective는 고객 참여 커뮤니케이션의 요구를 충족시키는 솔루션을 제공하는 SaaS 및 CPaaS 공급업체를 위한 실용적인 인사이트에 초점을 맞추고 있습니다. IDC의 세계 통신 및 통합 커뮤니케이션 리서치 부사장인 데니스 룬드(Denise Lund)는 다음과 같이 말했습니다. "기업들은 SaaS 및 CPaaS 제공업체에 기대어 고객 참여 요구사항에 대해 어떤 접근 방식이 더 나은지 판단할 수 있습니다. 궁극적으로 비지니스를 획득한 벤더는 SaaS, CPaaS 또는 점점 더 많이 사용되는 로우 코드 접근 방식에 관계없이 고객을 최적의 솔루션으로 안내하고 잠재 고객이 예산, 개발자 기술 및 사용 가능한 리소스 범위 내에서 작업할 수 있도록 지원하게 됩니다. 고객 참여의 사용 사례를 해결하기 위해 다양한 접근 방식을 수용하는 벤더로 자리매김하는 것은 분명 건전한 접근 방식입니다."
This IDC Market Perspective highlights actionable insights for SaaS and CPaaS vendors delivering solutions designed to address customer engagement communications needs. Understanding the solution pros and cons from the customer perspective shows that a variety of approaches hold value in the market, but depending on the organizational needs and resource availability, the optimal communications approach can be recommended."Businesses may look to SaaS and CPaaS providers to settle the decision as to which approach is better for their customer engagement needs," says Denise Lund, research vice president, Worldwide Telecom and Unified Communications at IDC. "Ultimately, the vendor that wins the business will have successfully positioned the customer toward the optimal solution whether it is SaaS, CPaaS, or the increasingly available low-code approach, helping that prospective customer work within its budget and developer skills and available resources. Establishing oneself as a vendor that is open to multiple approaches to solve for customer engagement use cases is clearly a sound approach."