|
시장보고서
상품코드
1651828
구조화된 비즈니스 관계 관리자 파트너십 검토를 통한 IT 성공 추진Driving IT Success with Structured Business Relationship Manager Partnership Reviews |
||||||
이 IDC 전망은 비즈니스 관계 관리자(BRM)의 영향력을 극대화할 수 있는 구조적 접근법을 제시하며, IT 이니셔티브를 비즈니스 목표와 일치시키고, BRM이 측정 가능한 가치를 창출하며, 업무 지원에서 전략적 파트너십으로 그 역할을 강화할 수 있는 전략적 고객 파트너십 프레임워크에 대해 설명합니다. 이 모델은 조직이 BRM을 활용하여 IT와 비즈니스의 연계성을 강화하고 미래 지향적인 기술 투자를 통해 경쟁 우위를 확보할 수 있도록 돕습니다. IDC 컨설팅 및 리서치 그룹 부사장 다니엘 사로프(Daniel Saroff)는 "체계적인 연간 계획 프로세스는 BRM이 지원 역할에서 진정한 전략적 파트너로 전환하여 IT와 비즈니스 목표를 일치시키고 진정한 가치를 제공할 수 있도록 하는 핵심 요소입니다."라고 말했습니다.
This IDC Perspective presents a structured approach to maximizing the impact of business relationship managers (BRMs). It outlines a strategic client partnership framework that aligns IT initiatives with business goals, enabling BRMs to drive measurable value and elevate their roles from operational support to strategic partnership. This model supports organizations in leveraging BRMs to enhance IT/business alignment and empower future-focused technology investments that deliver competitive advantage. "A structured annual planning process is key for BRMs to move from support roles to true strategic partners, aligning IT with business goals and delivering real value," says Daniel Saroff, group vice president, Consulting and Research at IDC.