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세계의 소비자 GenAI 사용자 예측(2025-2029년)

Worldwide Consumer GenAI Users Forecast, 2025-2029

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 6 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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이 IDC 조사는 GenAI 앱, 서비스 또는 기능을 최소 한 달에 한 번 이상 사용하고 해당 기능에 어느 정도 적극적으로 참여하려는 의도를 가진 소비자로 정의되는 GenAI(생성형 AI)를 사용하는 전 세계 소비자 수에 대한 예측을 제시합니다. 여기에는 GenAI 기반 검색, 전용 GenAI 앱, 다른 소비자 앱에 내장된 기능, 소셜 미디어 앱 내의 GenAI 도구, GenAI 기반 콘텐츠 제작 도구가 포함됩니다. 이 예측은 유료 및 무료 소비자 사용자를 구분합니다. "이미 수십억 명의 소비자가 다양한 온라인 소비자 경험에 통합된 GenAI를 사용하고 있습니다."라고 IDC의 콘텐츠 제작자 및 소비자를 위한 소비자 시장 및 GenAI 담당 수석 디렉터인 Greg Ireland는 말합니다. "공급업체의 과제는 서비스를 차별화하여 소비자를 유치 및 유지하고 구독 또는 기타 비즈니스 모델을 통해 수익 창출을 늘리는 것입니다."

IDC 시장 예측도

주요 요약

기술 공급업체에 대한 조언

시장 예측

시장 상황

  • 성장 촉진요인과 억제요인
    • 성장 촉진요인
      • 모든 곳에 AI
      • 치열한 경쟁
      • 사용 사례 확대
    • 성장 억제요인
      • 신뢰성과 신뢰성
      • 구독 피로감
  • 주요 시장 동향
  • 이전 예측에서 변경된 사항

시장 정의

조사방법

관련 조사

ksm 25.03.28

This IDC study presents the worldwide forecast for the number of consumers using generative AI (GenAI) with users defined as consumers who use a GenAI app, service, or feature at least monthly with some level of active intent to engage with the functionality. This includes GenAI-powered search, a dedicated GenAI app, a feature built into another consumer app, a GenAI tool within a social media app, and GenAI-powered content creation tools. The forecast segments paying and nonpaying consumer users."Billions of consumers are already using GenAI, thanks to its integration into a wide range of online consumer experiences," says Greg Ireland, senior director, Consumer Markets and GenAI for Content Creators and Consumers at IDC. "A challenge for vendors will be to differentiate services to attract and retain consumers and grow revenue generation through subscription or other business models."

IDC Market Forecast Figure

Executive Summary

Advice for Technology Suppliers

Market Forecast

Market Context

  • Drivers and Inhibitors
    • Drivers
      • AI Everywhere
      • Robust Competition
      • Expanding Use Cases
    • Inhibitors
      • Trust and Reliability
      • Subscription Fatigue
  • Significant Market Developments
  • Changes from Prior Forecast

Market Definition

Methodology

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