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										 AI 활용 T&E : 지능형 자동화로 세계의 복잡성 해결AI-Powered T&E: Navigating Global Complexity with Intelligent Automation | ||||||
이 IDC Market Perspective에서는 에이전트형 AI가 세계의 출장·경비 관리를 혁신하는 방법을 살펴봅니다. 이 문서에서는 프로세스 자동화, 규정 준수 강화, 비용 최적화, 해외 운영 전반의 직원 경험 개선에 대한 AI의 기능을 자세히 설명합니다. 또한 이러한 AI 기반 솔루션을 효과적으로 마케팅하는 방법에 대해 T&E 소프트웨어 공급업체에 조언합니다. "글로벌 운영 시대에 출장 및 경비 관리는 복잡한 여정이 되어서는 안 됩니다. 에이전트 AI는 출장 및 경비 관리를 사후 대응적인 업무에서 사전 예방적인 이점으로 전환하여 기업이 어디에 있든 손쉽게 비용을 관리하고 전 세계 규정을 준수하며 직원 경험을 향상시킬 수 있도록 지원합니다."라고 IDC의 재무 애플리케이션 담당 시니어 리서치 디렉터, Kevin Permenter는 말했습니다. "기업 출장 및 경비 관리에서 에이전트 AI의 부상은 출장 서비스 제공업체에 중요한 변화를 예고합니다. 기업은 비용 최적화, 정책 준수, 향상된 여행자 경험을 우선시하는 AI 기반 플랫폼과의 원활한 통합을 점점 더 많이 요구할 것입니다. AI 호환 서비스, 개인화된 추천, 간소화된 데이터 교환을 제공함으로써 선제적으로 적응하는 서비스 제공업체가 성공할 것입니다."라고 IDC의 접객(Hoapitality) & 여행 디지털 전환 전략, 시니어 리서치 매니저 Dorothy Creamer Shaffer는 말했습니다.
This IDC Market Perspective explores how agentic AI revolutionizes global travel and expense management. It details AI's capabilities in automating processes, enhancing compliance, optimizing costs, and improving employee experience across international operations. The document also advises T&E software suppliers on effectively marketing these AI-powered solutions."In the era of global operations, managing travel and expenses shouldn't be a complex journey. Agentic AI transforms T&E from a reactive chore to a proactive advantage, empowering businesses to effortlessly control costs, ensure worldwide compliance, and elevate the employee experience, no matter where they are," Kevin Permenter, senior research director, Financial Applications, IDC."The rise of agentic AI in corporate travel and expense management signals a pivotal shift for travel service providers. Businesses will increasingly demand seamless integration with AI-powered platforms that prioritize cost optimization, policy adherence, and enhanced traveler experiences. Providers that proactively adapt by offering AI-compatible services, personalized recommendations, and streamlined data exchange will thrive. Those that resist risk becoming less relevant as corporations leverage intelligent automation to directly manage their global travel needs with greater efficiency and control," Dorothy Creamer Shaffer, senior research manager, Hospitality and Travel Digital Transformation Strategies, IDC.