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EdTech의 성쇠와 부활 : 다음은 어디?

The Rise, Fall, and Revival of EdTech: Where to Next?

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 32 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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이 IDC Perspective는 진화하는 EdTech 부문을 분석하고 에코시스템의 변혁에 관한 데이터에 기반한 인사이트를 제공합니다. 제품 및 마케팅 리더가 시장의 변화에 대응하고, 성장 기회를 식별하고, 향후 동향에 대비하기 위한 지침이 됩니다. 리포트의 결론에는 교육 기관이 효과적인 EdTech 도입과 장기적인 경쟁력 강화에 대해 정보에 기반한 전략적 의사결정을 시행하기 위한 실용적 권장사항이 제시되고 있습니다. "Edtech는 팬데믹으로 인한 과대광고 단계에서 벗어나 AI가 더 이상 부가 기능이 아닌 핵심 인프라가 된 과대광고 이후의 현실로 진입했습니다. 승자는 신뢰받는 생태계에 AI를 책임감 있게 통합하고, 측정 가능한 학생 성과를 입증하며, 학습 연속성을 보장하고 물리적·디지털 모드 간 원활한 전환을 가능케 하는 유연하고 탄력적인 플랫폼을 제공하는 기업이 될 것입니다. 기능만으로는 더 이상 시장을 장악할 수 없습니다. 신뢰, 투명성, 기관 목표와의 부합이 핵심입니다."라고 IDC 아시아태평양 정부·교육 월드와이드 인사이트의 리서치 디렉터, Ravi Kant Sharma는 말했습니다.

이그제큐티브 스냅숏

상황 개요

  • 목적과 범위
  • 주요 조사 결과의 개요
    • 단계 1(2020-2022년) : 붐
      • 팬데믹에 의한 급증과 디지털 긴급성
      • 투자 붐과 부문 사이의 확대
    • 제2단계(2022-2024년) : 수정
      • 시장의 조정, 전략 재평가, 그리고 AI의 출현
    • 단계 3(2024년 중반부터 현재) : 부활
      • 안정화와 제도 재편
      • 혁신 프론티어와 미래 시그널
      • 승자와 패자
      • 다음 단계의 성장 원동력과 저해요인
      • Edtech 벤더에서의 전략적 영향
      • Edtech에서의 시장 개발 전략
    • 단계 1(2020-2022년) : Edtech 붐
      • 팬데믹에 의한 혼란이 촉매가 된다.
      • 도입과 투자의 급증
      • 교육 분야별 동향
        • K-12 시장 성장 촉진요인과 대응
        • 고등교육 : 이동과 기회
        • 스킬 기반 학습 : 가속과 수익화
      • 세계의 자금조달과 평가 동향
      • 지역의 시점
        • 북미
        • 유럽, 중동 및 아프리카
        • 아시아태평양
        • 라틴아메리카
    • 제2단계(2022-2024년) : 시장의 조정과 AI 전환
      • 대면 학습으로의 복귀와 수요 재조정
      • 벤처캐피털과 주식 공개 평가액의 저하
      • 기관 조달의 변화와 예산 압력
      • 규제의 영향과 비즈니스 모델 스트레스 테스트
      • 교육에서 GenAI의 부상
      • 지역에 대한 영향
        • 북미
        • 유럽, 중동 및 아프리카
        • 아시아태평양
        • 라틴아메리카
    • 승자와 패자 : 성공한 것과 실패한 것
      • 2020-2024년에 좋은 성적을 거둔 카테고리
        • 스킬 기반과 평생 학습 모델
        • AI를 활용한 학습 툴
        • 게이미피케이션 학습
        • 디지털 평가 및 시험 감독 플랫폼
        • 교사 생산성 플랫폼
        • LMS와 LXP
        • 몰입형 및 시뮬레이션 기반 학습
        • 하이브리드/하이플렉스 학습 인프라
        • 언어 학습과 소비자용 앱
        • 디지털 접근성과 인클루시브 디자인 툴
        • 학습 분석 솔루션
      • 카테고리 Edtech 수정으로부터의 탈피에 고전
        • D2C K-12 튜터링(특히 중국과 인도)
        • OPM
        • 완전 온라인 가상 교실 플랫폼
        • 테스트 준비와 저점착성 컨텐츠 툴
    • 단계 3(2024년-현재) : Edtech 부활
      • 안정화와 전략 재초점화
      • Edtech 수요를 촉진하는 기관의 우선사항
        • 성과에 기반한 조달
        • 공평성과 액세스
        • 하이브리드/하이플렉스 인프라
        • 보안과 프라이버시
        • 교사 이네이블먼트와 대규모 인간 관계의 구축
      • 혁신과 투자 새로운 물결 징후
        • GenAI와 에이전트 AI
        • 배달 드라이버로서 모바일 퍼스트의 채택
        • 몰입형 및 시뮬레이션 기반 학습
        • 학습 분석과 에비던스에 기반한 플랫폼
        • 디지털 접근성과 컴플라이언스 소프트웨어
  • 향후 12-36개월간의 성장 촉진요인과 저해요인
  • 성장이 전망되는 EdTech 분야
  • 지역 시장의 전망 : 향후 동향은?
    • 북미
    • 유럽, 중동 및 아프리카
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
  • Edtech 벤더에서의 전략적 영향
    • 호경기와 불경기에서 알게된 교훈
    • Edtech에서 조달, 규제, AI 거버넌스의 이해
    • 지역과 부문별 시장 개발의 검토 사항
      • 북미
      • 유럽, 중동 및 아프리카
      • 아시아태평양
      • 라틴아메리카
  • 제품 및 마케팅 리더에 대한 권장사항

테크놀러지 구입자에 대한 어드바이스

참고 자료

  • 관련 조사
  • 요약
KSA 25.10.01

This IDC Perspective analyzes the evolving edtech sector and offers data-driven insights into ecosystem transformation. It guides product and marketing leaders in navigating market shifts, identifying growth opportunities, and preparing for future trends. The report concludes with actionable recommendations to help institutions make informed, strategic decisions on effective edtech adoption and long-term competitiveness."Edtech has moved from pandemic-driven hype to a posthype reality in which AI is no longer a feature but core infrastructure. The winners will be those that embed AI responsibly into trusted ecosystems, prove measurable student outcomes, and deliver flexible, resilient platforms that guarantee learning continuity and enable seamless shifts between physical and digital modes. Features do not win markets anymore. Trust, transparency, and alignment with institutional goals do," says Ravi Kant Sharma, research director, IDC Asia/Pacific Government and Education Worldwide Insights.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Purpose and Scope
  • Key Findings at a Glance
    • Phase 1 (2020-2022): The Boom
      • Pandemic-Driven Surge and Digital Urgency
      • Investment Boom and Expansion Across Segments
    • Phase 2 (2022-2024): The Correction
      • Market Correction, Strategic Reassessment, and the Emergence of AI
    • Phase 3 (Mid-2024 to the Present): The Revival
      • Stabilization and Institutional Realignment
      • Innovation Frontiers and Future Signals
      • Winners and Losers
      • Next-Stage Growth Drivers and Inhibitors
      • Strategic Implications for Edtech Vendors
      • Go-To-Market Strategies in Edtech
    • Phase 1 (2020-2022): The Edtech Boom
      • Pandemic Disruption as Catalyst
      • Surge in Adoption and Investment
      • Trends by Education Segment
        • K-12 Market Drivers and Responses
        • Higher Education: Transition and Opportunity
        • Skills-Based Learning: Acceleration and Monetization
      • Global Funding and Valuation Trends
      • Regional Perspectives
        • North America
        • Europe, Middle East, and Africa
        • Asia/Pacific
        • Latin America
    • Phase 2 (2022-2024): The Market Correction and AI Pivot
      • Return to In-Person Learning and Demand Recalibration
      • Drop in Venture Capital and Public Valuations
      • Institutional Procurement Shifts and Budget Pressures
      • Regulatory Impacts and Business Model Stress Tests
      • The Rise of GenAI in Education
      • Regional Impacts
        • North America
        • EMEA
        • Asia/Pacific
        • Latin America
    • Winners and Losers: What Worked, What Did Not
      • Categories That Performed Well in 2020-2024
        • Skills-Based and Lifelong Learning Models
        • AI-Powered Learning Tools
        • Gamified Learning
        • Digital Assessment and Proctoring Platforms
        • Teacher Productivity Platforms
        • LMS and LXP
        • Immersive and Simulation-Based Learning
        • Hybrid/Hyflex Learning Infrastructure
        • Language Learning and Consumer Apps
        • Digital Accessibility and Inclusive Design Tools
        • Learning Analytics Solutions
      • Categories Struggling Coming Out of the Edtech Correction
        • D2C K-12 Tutoring (especially China and India)
        • OPMs
        • Fully Online Virtual Classroom Platforms
        • Test Prep and Low-Stickiness Content Tools
    • Phase 3 (2024 to Present): The Edtech Revival
      • Stabilization and Strategic Refocus
      • Institutional Priorities Driving Edtech Demand
        • Outcome-Based Procurement
        • Equity and Access
        • Hybrid/Hyflex Infrastructure
        • Security and Privacy
        • Teacher Enablement and Human Connection at Scale
      • The New Wave of Innovation and Investment Signals
        • GenAI and Agentic AI
        • Mobile-First Adoption as a Delivery Driver
        • Immersive and Simulation-Based Learning
        • Learning Analytics and Evidence-Based Platforms
        • Digital Accessibility and Compliance Software
  • Growth Drivers and Inhibitors for the Next 12-36 Months
  • Edtech Categories Poised for Growth
  • Regional Market Outlook: What Is Next?
    • North America
    • EMEA
    • Asia/Pacific
    • Latin America
  • Strategic Implications for Edtech Vendors
    • Lessons from the Boom and Bust
    • Navigating Procurement, Regulation, and AI Governance in Edtech
    • Go-To-Market Considerations by Region and Segment
      • North America
      • EMEA
      • Asia/Pacific
      • Latin America
  • Recommendations for Product and Marketing Leaders

Advice for the Technology Buyer

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