시장보고서
상품코드
1635902

MOOC(Massive Open Online Course) 시장 보고서 : 구성요소별, 코스별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Massive Open Online Courses Market Report by Component, Course, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 139 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 MOOC(Massive Open Online Course) 시장 규모는 2024년 223억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 1,699억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 24.04%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 비용 효율적인 자기주도 학습 플랫폼에 대한 수요 증가, MOOC 플랫폼의 게임화 진행, 특히 COVID-19 팬데믹 기간 동안 교육 기관이 원격 학습을 광범위하게 채택한 점 등이 시장을 견인하는 요인으로 작용할 것으로 보입니다.

MOOC는 인터넷을 통해 강좌에 접근할 수 있게함으로써 지리적으로 분산된 개인의 교육, 훈련 및 적극적인 참여를 촉진하기 위해 고안된 다양한 무료 웹 기반 학습 프로그램을 의미합니다. 책, 온라인 퀴즈, 프리젠테이션, 평가, 양방향 학습 모듈, 포럼에서의 상호 작용 등 다양한 전통적인 학습 자료로 구성됩니다. 이러한 컨텐츠는 구독 기반 또는 무료 로그인 계정을 통해 쉽게 접근할 수 있습니다. 기존 교육 체계와 비교하여 MOOC는 학업 학점을 제공하지 않습니다. 대신 응시자의 취업 기회를 높이기 위해 온라인 자격증을 제공합니다. 이 외에도 MOOC는 비용 효율적이고, 다양한 과목을 제공하며, 물리적 장소에 구애받지 않고, 유연한 학습 교육이 가능하며, 직업 전망을 넓힐 수 있습니다. 그 결과, MOOC는 교육기관과 폭넓게 제휴하여 대학, 대학원, 직장인, 고등학생에게 여러 과목을 가르치고 있습니다.

MOOC 시장 동향:

비용 효율적이고, 자기 주도적 학습이 가능하며, 다양한 인터랙티브 컨텐츠를 갖춘 온라인 학습 플랫폼에 대한 수요 증가는 MOOC 시장의 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. 이와 함께 특히 COVID-19가 유행하는 동안 교육 기관에서 이러한 교육 접근 방식을 널리 채택하고 있는 것도 성장을 촉진하는 큰 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 물류, 마케팅, 기업가 정신, 리더십 등 여러 비즈니스 관리 기술을 배우기 위해 직원과 졸업생들이 MOOC 강좌를 광범위하게 활용하고 있는 것도 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 이러한 과정은 종합적인 교육을 제공하면서 여러 기술 및 개인적 속성을 연마하는 데 도움이되며 잠재적인 후보자의 경력 전망을 향상시키는 데 도움이됩니다. 이와 더불어, 주요 기업들의 여러 온라인 교육 플랫폼의 출현과 집중적인 MOOC 프로그램 및 부트캠프를 개설하기 위해 정부가 코스 제작자와 협력하는 유리한 이니셔티브가 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 지식 시스템 및 학습 애플리케이션의 출현과 이러한 플랫폼과 블록체인, 인공지능(AI), 데이터 분석, 양자 컴퓨팅, 혼합 현실(MR)과의 대규모 통합은 더 나은 학습 경험을 제공하기 위해 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로, 급속한 디지털화와 일반 교육 훈련보다 MOOC에 대한 소비자의 선호도가 높아지면서 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 인터넷 보급과 스마트폰 사용자 증가와 같은 다른 요인들도 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 MOOC 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 몇 년 동안 어떻게 변화할 것인가?
  • 세계 MOOC 시장의 시장 촉진요인, 억제요인, 기회는 무엇인가?
  • 주요 지역 시장은?
  • MOOC 시장에서 가장 매력적인 국가는 어디일까?
  • 구성요소별 시장 분석은 어떻게 되는가?
  • 코스별 시장 분석은 어떻게 되는가?
  • 최종사용자별 시장 분석은 어떻게 되는가?
  • 세계 MOOC 시장의 경쟁 구도는?
  • 세계 MOOC 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 MOOC 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 구성요소별

  • 플랫폼
    • 시장 동향
    • 주요 부문
      • xMOOC
      • cMOOC
    • 시장 예측
  • 서비스
    • 시장 동향
    • 주요 부문
      • 컨설팅
      • 구현
      • 트레이닝과 서포트
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 코스별

  • 비즈니스 관리
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 컴퓨터 사이언스와 프로그래밍
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 과학
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 사회학과 철학
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 인문과학
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 교육과 트레이닝
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 헬스케어와 의료
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 중학교
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 대학원
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기업
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 대학
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 고등학교
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 촉진요인, 억제요인, 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • 360training.com Inc.
    • Coursera Inc.
    • Edureka
    • Edx LLC
    • FutureLearn Limited
    • Intellipaat Software Solutions Pvt. Ltd.
    • Iversity Inc.
    • Jigsaw Academy
    • Linkedin Corporation
    • My Mooc
    • Udemy Inc.
    • Xuetangx
ksm 25.02.14

The global massive open online courses (MOOC) market size reached USD 22.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 169.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 24.04% during 2025-2033. The increasing need for cost-effective self-paced learning platforms, the ongoing gamification of MOOC platforms and the widespread adoption of remote learning by educational institutes, especially during the COVID-19 pandemic, represent some of the factors driving the market.

Massive open online courses (MOOCs) represent a range of free web-based learning programs designed for teaching, training, and promoting active participation of geographically dispersed individuals by providing access to courses over the internet. They usually comprise various traditional teaching materials, including recorded or filmed video lectures, e-books, online quizzes, presentations, assessments, interactive learning modules, and forum interactions. These content materials are easily accessible through subscription-based or free login accounts. As compared to conventional training structure, MOOCs do not offer academic credits; instead, they provide an online certification to enhance the employment opportunity of a candidate. Apart from this, MOOCs are cost-effective, offer diverse subjects while ensuring no physical location dependence, flexible learning education, and enhanced career prospects. As a result, MOOCs are widely affiliated with educated institutions to teach multiple subjects to graduates, postgraduates, employees, and high school students.

Massive Open Online Courses (MOOC) Market Trends:

The rising need for cost-effective and self-paced online learning platforms with multiple interactive content materials represent one of the key factors driving the massive open online courses market toward growth. In line with this, the widespread adoption of such teaching approaches by educational institutions, especially during the COVID-19 pandemic, is acting as another major growth-inducing factor. Moreover, the extensive utilization of MOOC courses by employees and graduates for learning several business management skills, such as logistics, marketing, entrepreneurship, and leadership, is supporting the market growth. Such courses help hone multiple technical and intrapersonal attributes while providing comprehensive training, which, in turn, improves the career prospects of a potential candidate. This, along with the emergence of several online training platforms by key players and favorable initiatives being undertaken by governments in collaboration with course creators to launch intensive MOOC programs and boot camps are propelling market growth. Furthermore, the advent of knowledge systems and learning applications and the large-scale integration of these platforms with blockchain, artificial intelligence (AI), data analytics, quantum computing, and mixed reality (MR) to offer better learning experiences are favoring the market growth. Apart from this, rapid digitalization and shifting consumer inclination toward MOOC over typical educational training are creating a positive outlook for the market. Other factors, such as increasing penetration of internet and a rising number of smartphone users, are also driving the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Component Insights:

  • Platform
  • xMOOC
  • cMOOC
  • Services
  • Consulting
  • Implementation
  • Training and Support
  • The report has also provided a detailed breakup and analysis of massive open online courses (MOOC) market based on the component. This includes platform (xMOOC and cMOOC) and services (consulting, implementation, and training and support). According to the report, service represented the largest segment.

Course Insights:

  • Business Management
  • Computer Science and Programming
  • Science
  • Sociology and Philosophy
  • Humanities
  • Education and Training
  • Healthcare and Medicine
  • Others

End User Insights:

  • Junior High School
  • Post-Graduate
  • Corporate
  • Under-Graduate
  • High School

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for massive open online courses (MOOC). Some of the factors driving the North America massive open online courses (MOOC) market included by the increasing need for cost-effective self-paced learning platforms and the widespread adoption of remote learning by educational institutes, especially during the COVID-19 pandemic, due to the mandatory lockdown.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global massive open online courses (MOOC) market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include 360training.com Inc., Coursera Inc., Edureka, Edx LLC, FutureLearn Limited, Intellipaat Software Solutions Pvt. Ltd., Iversity Inc., Jigsaw Academy, Linkedin Corporation, My Mooc, Udemy Inc., Xuetangx, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global massive open online courses (MOOC) market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global massive open online courses (MOOC) market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive massive open online courses (MOOC) markets?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • What is the breakup of the market based on the course?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What is the competitive structure of the global massive open online courses (MOOC) market?
  • Who are the key players/companies in the global massive open online courses (MOOC) market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Massive Open Online Courses (MOOC) Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Platform
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 xMOOC
      • 6.1.2.2 cMOOC
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Consulting
      • 6.2.2.2 Implementation
      • 6.2.2.3 Training and Support
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Course

  • 7.1 Business Management
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Computer Science and Programming
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Science
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Sociology and Philosophy
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Humanities
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Education and Training
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
  • 7.7 Healthcare and Medicine
    • 7.7.1 Market Trends
    • 7.7.2 Market Forecast
  • 7.8 Others
    • 7.8.1 Market Trends
    • 7.8.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Junior High School
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Post-Graduate
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Corporate
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Under-Graduate
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 High School
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Drivers
  • 10.3 Restraints
  • 10.4 Opportunities

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 360training.com Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Coursera Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 Edureka
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Edx LLC
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 FutureLearn Limited
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Intellipaat Software Solutions Pvt. Ltd.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Iversity Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Jigsaw Academy
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Linkedin Corporation
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 SWOT Analysis
    • 14.3.10 My Mooc
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Udemy Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
    • 14.3.12 Xuetangx
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio

Kindly, note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제