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식초 시장 보고서 : 제품 유형별, 공급원별, 최종 용도별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Vinegar Market Report by Product Type, Source, End-Use, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 123 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 식초 시장 규모는 2024년에 24억 3,000만 달러에 달했습니다. IMARC 그룹은 2025년부터 2033년까지의 성장률(CAGR)은 2.44%로, 2033년까지는 30억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 건강과 복지에 대한 관심이 높아지고, 풍미와 인퓨즈드 유형 등 혁신적인 식초 제품의 채용 증가, 자연스럽고 친환경적인 가정용 세척 솔루션에 대한 관심 증가 등이 시장 성장을 가속하는 요인이 되고 있습니다.

식초는 와인, 샴페인, 양조주, 증류 곡물 알코올, 사이다 등에 포함된 에탄올의 발효에 의해 제조되는 자극적인 산성 액체입니다. 아세트산, 몰식자산, 카테킨, 에피카테킨, 카페산, 설탕, 향신료, 과즙, 허브 등의 조미료가 포함됩니다. 비타민 B-1, 칼륨, 마그네슘, 칼슘, 인을 풍부하게 함유하고 있습니다. 항균 작용, 항산화 작용, 항 당뇨병 작용이 있기 때문에 체중 감량을 돕고 심장 건강을 증진하고 영양 흡수를 높입니다. 그 때문에 소스, 수프, 샐러드 드레싱 등의 보존료나 풍미 조미료로서 사용되는 경우가 많습니다.

식초 시장 경향 :

각질 제거제와 피부 화장수의 조제에 식초 변종이 널리 사용되는 것은 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 건강 보충제를 제조하는 제약 산업에서 사과 식초의 사용이 증가하고 있다는 것도 시장에 밝은 전망을 가져다줍니다. 이와는 별도로, 바쁜 일정을 해내는 개인 증가에 의해 곧 먹을 수 있는(RTE) 식품의 소비가 증가하고 있습니다. 살균제, 땀 억제제, 얼룩 제거제의 제조에 식초가 널리 채용되고 있는 것도 시장의 성장에 기여하고 있습니다. 게다가, 개인간의 건강 의식의 높아짐이, 주요 시장 제조업체가 오가닉이나 글루텐 프리의 식초를 발매하는 뒷받침이 되고 있습니다. 이는 적극적인 홍보 활동과 함께 브랜드 인지도를 높이고 제품 판매에 긍정적인 영향을 미칩니다. 게다가 하이퍼마켓, 슈퍼마켓, 백화점 등의 조직화된 유통 채널의 확대와 급성장하는 전자상거래 산업은 시장 전망이 우수합니다. 게다가 선도적 인 제조 업체의 R & D(R & D) 활동에 대한 투자 증가는보다 강화 된 프리미엄 제품의 변형을 도입하기위한 것이며 시장 성장을 가속하고 있습니다.

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 예측 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 식초산업

  • 시장 개요
  • 시장 실적
    • 수량 동향
    • 금액 동향
  • COVID-19의 영향
  • 가격 분석
    • 주요 가격 지표
    • 가격구조
    • 가격 동향
  • 시장 분석 : 지역별
  • 시장 분석 : 제품 유형별
  • 시장 분석 : 공급원별
  • 시장 내역 : 최종 용도별
  • 시장 분석 : 유통 채널별
  • 시장 예측
  • SWOT 분석
    • 개요
    • 강점
    • 약점
    • 기회
    • 위협
  • 밸류체인 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 개요
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 경쟁도
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
  • 주요 시장 성장 촉진요인과 성공 요인

제6장 주요 지역의 실적

  • 유럽
    • 독일
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    • 프랑스
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    • 영국
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    • 멕시코
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    • 아르헨티나
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    • 칠레
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    • 페루
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  • 중동 및 아프리카
    • 터키
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    • 사우디아라비아
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    • 이란
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    • 아랍에미리트(UAE)
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    • 기타
      • 시장 동향
      • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 발사믹 식초
    • 시장 동향
    • 시장 예측
    • 내역 : 지역별
  • 레드 와인 식초
    • 시장 동향
    • 시장 예측
    • 내역 : 지역별
  • 사이다 식초
    • 시장 동향
    • 시장 예측
    • 내역 : 지역별
  • 쌀 식초
    • 시장 동향
    • 시장 예측
    • 내역 : 지역별
  • 화이트 식초
    • 시장 동향
    • 시장 예측
    • 내역 : 지역별
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측
    • 내역 : 지역별

제8장 시장 분석 : 공급원별

  • 천연
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 합성
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 내역 : 최종 용도별

  • 기관
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 소매
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 슈퍼마켓 및 하이퍼마켓
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 편의점
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 전문점
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 온라인
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제11장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업

제12장 식초의 제조 공정

  • 제품 개요
  • 상세한 프로세스 흐름
  • 다양한 유형의 단위 작업 관련
  • 질량 균형 및 원자재 요구 사항

제13장 프로젝트 세부사항, 요구사항, 비용

  • 토지 요구사항과 비용
  • 건설 요구사항과 비용
  • 공장 레이아웃
  • 공장의 기계
  • 기계 사진
  • 원재료 요구사항과 지출
  • 원재료와 최종제품의 사진
  • 포장 요구사항과 지출
  • 운송 요구사항과 지출
  • 유틸리티 요구사항과 지출
  • 인원 요구사항과 지출
  • 기타 설비투자

제14장 대출과 자금 지원

제15장 프로젝트의 경제성

  • 프로젝트의 자본 비용
  • 기술 경제적 파라미터
  • 공급 체인의 각 단계에서의 제품 가격과 마진
  • 과세 및 감가상각
  • 수입 예측
  • 지출 예측
  • 재무 분석
  • 이익 분석

제16장 주요 기업 프로파일

  • Acetifici Italiani Modena SRL
  • Australian Vinegar
  • Bizen Chemical Co. Ltd.
  • Fleischmann's Vinegar Company, Inc.
  • Kraft Heinz Company
  • Mizkan
  • Shanxi Shuita Vinegar
  • Castelo Alimentos S/A
  • Burg Groep BV
  • Aspall Cyder
KTH 25.03.07

The global vinegar market size reached USD 2.43 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 3.02 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.44% during 2025-2033. The growing focus on health and well-being, rising introduction of innovative vinegar products, such as flavored and infused varieties, and increasing interest in natural, eco-friendly home cleaning solutions are some of the factors impelling the market growth.

Vinegar is a pungent, acidic liquid prepared by fermentation of ethanol present in wine, champagne, brew, distilled grain alcohol, and cider. It contains acetic acid, gallic acid, catechin, epicatechin, and caffeic acid, and flavorings like sugar, spices, fruit juices and herb infusions. It is an abundant source of vitamin B-1, potassium, magnesium, calcium, and phosphorus. It assists in weight loss, improves heart health, and increases nutrient absorption on account of its antimicrobial, antioxidant, and anti-diabetic properties. Consequently, it is often used as a preservative and flavor enhancer in sauces, soups, and salad dressings.

Vinegar Market Trends:

The wide utilization of vinegar variants in formulating exfoliants and skin toners represents one of the key factors positively influencing the market. In addition, the increasing use of apple cider vinegar in the pharmaceutical industry to manufacture health supplements is creating a positive outlook for the market. Apart from this, the hectic schedules of individuals are leading to the growing consumption of ready-to-eat (RTE) food products, which, in turn, is driving the sales of vinegar due to its preservative capabilities. The widespread adoption of vinegar in manufacturing disinfectants, antiperspirants, and stain removers is also contributing to the market growth. Furthermore, the rising health awareness among individuals is propelling key market players to introduce organic and gluten-free vinegar variants. This, in confluence with aggressive promotional activities, is creating brand awareness and positively influencing product sales. Additionally, the expansion of organized distribution channels, such as hypermarkets, supermarkets, and departmental stores, along with the burgeoning e-commerce industry, is offering a favorable market outlook. Moreover, increasing investments by leading manufacturers in research and development (R&D) activities to introduce enhanced and premium product variants is impelling the market growth.

Vinegar Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

Balsamic Vinegar

Red Wine Vinegar

Cider Vinegar

White Vinegar

Rice Vinegar

Others

Balsamic vinegar is the most popular product type as it is rich in antioxidants and polyphenols, which help improve immunity and prevent heart diseases.

Breakup by Source:

Natural

Synthetic

On the basis of the source, the market has been segmented into natural and synthetic sources.

Breakup by End-Use:

Institutional

Retail

Vinegar is majorly used as a preservative in the institutional sector due to its acetic acid content and low pH value.

Breakup by Distribution Channel:

Supermarkets and Hypermarkets

Convenience Stores

Specialty Stores

Online

Others

Supermarkets and hypermarkets presently hold the largest market share on account of their increasing traction and expansion across the globe.

Breakup by Region:

Asia Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

North America

United States

Canada

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Argentina

Colombia

Chile

Peru

Others

Middle East and Africa

Turkey

Saudi Arabia

Iran

United Arab Emirates

Others

Europe currently exhibits a clear dominance in the market as there are numerous major vinegar-producing companies in the region.

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the market has also been analyzed in the report with the detailed profiles of the key players operating in the market. Some of the key players include:

Acetifici Italiani Modena S.R.L.

Australian Vinegar

Bizen Chemical Co. Ltd.

Fleischmann's Vinegar Company, Inc.

Kraft Heinz Company

Mizkan

Shanxi Shuita Vinegar

Castelo Alimentos S/A

Burg Groep B.V.

Aspall Cyder

Key Questions Answered in This Report

  • 1. What was the size of the global vinegar market in 2024?
  • 2. What is the expected growth rate of the global vinegar market during 2025-2033?
  • 3. What are the key factors driving the global vinegar market?
  • 4. What has been the impact of COVID-19 on the global vinegar market?
  • 5. What is the breakup of the global vinegar market based on the product type?
  • 6. What is the breakup of the global vinegar market based on the end-use?
  • 7. What is the breakup of the global vinegar market based on the distribution channel?
  • 8. What are the key regions in the global vinegar market?
  • 9. Who are the key companies/players in the global vinegar market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Vinegar Industry

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
    • 5.2.1 Volume Trends
    • 5.2.2 Value Trends
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Price Analysis
    • 5.4.1 Key Price Indicators
    • 5.4.2 Price Structure
    • 5.4.3 Price Trends
  • 5.5 Market Breakup by Region
  • 5.6 Market Breakup by Product Type
  • 5.7 Market Breakup by Source
  • 5.8 Market Breakup by End-Use
  • 5.9 Market Breakup by Distribution Channel
  • 5.10 Market Forecast
  • 5.11 SWOT Analysis
    • 5.11.1 Overview
    • 5.11.2 Strengths
    • 5.11.3 Weaknesses
    • 5.11.4 Opportunities
    • 5.11.5 Threats
  • 5.12 Value Chain Analysis
  • 5.13 Porter's Five Forces Analysis
    • 5.13.1 Overview
    • 5.13.2 Bargaining Power of Buyers
    • 5.13.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.13.4 Degree of Competition
    • 5.13.5 Threat of New Entrants
    • 5.13.6 Threat of Substitutes
  • 5.14 Key Market Drivers and Success Factors

6 Performance of Key Regions

  • 6.1 Europe
    • 6.1.1 Germany
      • 6.1.1.1 Market Trends
      • 6.1.1.2 Market Forecast
    • 6.1.2 France
      • 6.1.2.1 Market Trends
      • 6.1.2.2 Market Forecast
    • 6.1.3 United Kingdom
      • 6.1.3.1 Market Trends
      • 6.1.3.2 Market Forecast
    • 6.1.4 Italy
      • 6.1.4.1 Market Trends
      • 6.1.4.2 Market Forecast
    • 6.1.5 Spain
      • 6.1.5.1 Market Trends
      • 6.1.5.2 Market Forecast
    • 6.1.6 Russia
      • 6.1.6.1 Market Trends
      • 6.1.6.2 Market Forecast
    • 6.1.7 Others
      • 6.1.7.1 Market Trends
      • 6.1.7.2 Market Forecast
  • 6.2 North America
    • 6.2.1 United States
      • 6.2.1.1 Market Trends
      • 6.2.1.2 Market Forecast
    • 6.2.2 Canada
      • 6.2.2.1 Market Trends
      • 6.2.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Asia Pacific
    • 6.3.1 China
      • 6.3.1.1 Market Trends
      • 6.3.1.2 Market Forecast
    • 6.3.2 Japan
      • 6.3.2.1 Market Trends
      • 6.3.2.2 Market Forecast
    • 6.3.3 India
      • 6.3.3.1 Market Trends
      • 6.3.3.2 Market Forecast
    • 6.3.4 South Korea
      • 6.3.4.1 Market Trends
      • 6.3.4.2 Market Forecast
    • 6.3.5 Australia
      • 6.3.5.1 Market Trends
      • 6.3.5.2 Market Forecast
    • 6.3.6 Indonesia
      • 6.3.6.1 Market Trends
      • 6.3.6.2 Market Forecast
    • 6.3.7 Others
      • 6.3.7.1 Market Trends
      • 6.3.7.2 Market Forecast
  • 6.4 Latin America
    • 6.4.1 Brazil
      • 6.4.1.1 Market Trends
      • 6.4.1.2 Market Forecast
    • 6.4.2 Mexico
      • 6.4.2.1 Market Trends
      • 6.4.2.2 Market Forecast
    • 6.4.3 Argentina
      • 6.4.3.1 Market Trends
      • 6.4.3.2 Market Forecast
    • 6.4.4 Colombia
      • 6.4.4.1 Market Trends
      • 6.4.4.2 Market Forecast
    • 6.4.5 Chile
      • 6.4.5.1 Market Trends
      • 6.4.5.2 Market Forecast
    • 6.4.6 Peru
      • 6.4.6.1 Market Trends
      • 6.4.6.2 Market Forecast
    • 6.4.7 Others
      • 6.4.7.1 Market Trends
      • 6.4.7.2 Market Forecast
  • 6.5 Middle East and Africa
    • 6.5.1 Turkey
      • 6.5.1.1 Market Trends
      • 6.5.1.2 Market Forecast
    • 6.5.2 Saudi Arabia
      • 6.5.2.1 Market Trends
      • 6.5.2.2 Market Forecast
    • 6.5.3 Iran
      • 6.5.3.1 Market Trends
      • 6.5.3.2 Market Forecast
    • 6.5.4 United Arab Emirates
      • 6.5.4.1 Market Trends
      • 6.5.4.2 Market Forecast
    • 6.5.5 Others
      • 6.5.5.1 Market Trends
      • 6.5.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Product Type

  • 7.1 Balsamic Vinegar
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
    • 7.1.3 Breakup by Region
  • 7.2 Red Wine Vinegar
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
    • 7.2.3 Breakup by Region
  • 7.3 Cider Vinegar
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
    • 7.3.3 Breakup by Region
  • 7.4 Rice Vinegar
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
    • 7.4.3 Breakup by Region
  • 7.5 White Vinegar
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
    • 7.5.3 Breakup by Region
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
    • 7.6.3 Breakup by Region

8 Market Breakup by Source

  • 8.1 Natural
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Synthetic
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End-Use

  • 9.1 Institutional
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Retail
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Distribution Channel

  • 10.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Convenience Stores
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Specialty Stores
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Online
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Others
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast

11 Competitive Landscape

  • 11.1 Market Structure
  • 11.2 Key Players

12 Vinegar Manufacturing Process

  • 12.1 Product Overview
  • 12.2 Detailed Process Flow
  • 12.3 Various Types of Unit Operations Involved
  • 12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements

13 Project Details, Requirements and Costs Involved

  • 13.1 Land Requirements and Expenditures
  • 13.2 Construction Requirements and Expenditures
  • 13.3 Plant Layout
  • 13.4 Plant Machinery
  • 13.5 Machinery Pictures
  • 13.6 Raw Material Requirements and Expenditures
  • 13.7 Raw Material and Final Product Pictures
  • 13.8 Packaging Requirements and Expenditures
  • 13.9 Transportation Requirements and Expenditures
  • 13.10 Utility Requirements and Expenditures
  • 13.11 Manpower Requirements and Expenditures
  • 13.12 Other Capital Investments

14 Loans and Financial Assistance

15 Project Economics

  • 15.1 Capital Cost of the Project
  • 15.2 Techno-Economic Parameters
  • 15.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
  • 15.4 Taxation and Depreciation
  • 15.5 Income Projections
  • 15.6 Expenditure Projections
  • 15.7 Financial Analysis
  • 15.8 Profit Analysis

16 Key Player Profiles

  • 16.1 Acetifici Italiani Modena S.R.L.
  • 16.2 Australian Vinegar
  • 16.3 Bizen Chemical Co. Ltd.
  • 16.4 Fleischmann's Vinegar Company, Inc.
  • 16.5 Kraft Heinz Company
  • 16.6 Mizkan
  • 16.7 Shanxi Shuita Vinegar
  • 16.8 Castelo Alimentos S/A
  • 16.9 Burg Groep B.V.
  • 16.10 Aspall Cyder
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