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BaaS(Biometrics-as-a-Service) 시장 보고서 : 구성 요소, 솔루션 유형, 형질, 모달리티, 랙 유닛, 배포 모델, 조직 규모, 용도, 최종 사용자, 지역별(2025-2033년)

Biometrics-as-a-Service Market Report by Component, Solution Type, Trait, Modality, Rack Unit, Deployment Model, Organization Size, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 147 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 BaaS(Biometrics-as-a-Service) 시장 규모는 2024년 22억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 86억 달러에 이르며, 2025년부터 2033년까지 15.48%의 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다.

BaaS(Biometrics-as-a-service)는 생물학적 및 행동학적 특징을 이용하여 개인을 식별하고 인증하는 클라우드 기반 애플리케이션을 말합니다. 이것은 고정밀 눈, 음성, 얼굴 인식을 통해 사용자의 존재를 기록하는 생체 인식 기술을 기반으로합니다. 이를 통해 고급 및 전사적 생체 인식 식별이 가능하며 기존 조직 인프라의 보안을 강화할 수 있습니다. 전통적으로 사용되는 종이 및 핀 기반 인증 시스템에 비해 BaaS 시스템은 확장성이 높고 비용과 시간 효율성이 높고 부정 행위를 일으키기 어렵습니다. 최신 BaaS 솔루션은 사이트 및 모바일 액세스 제어, 시간 기록, 웹 및 작업 공간 관리에 도입할 수 있습니다.

BaaS(Biometrics-as-a-Service) 시장 동향 :

종합적인 인증 시스템에 대한 요구가 증가하고 세계 기업이 클라우드 기반 서비스를 채택하는 것이 시장의 밝은 전망을 창출하는 주요 요인 중 하나입니다. 정부 기관과 민간 기업 모두 보안 공격과 ID 도난에 대항하기 위해 고급 BaaS 솔루션을 채택하고 있습니다. 또한 은행, 헬스케어 및 소매 분야에서 이러한 솔루션이 널리 채택되어 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 예를 들어, 뱅킹 서비스 제공업체는 가상 거래 및 디지털 지갑을 위한 모바일 기반 용도을 제공하며, 이러한 용도는 기밀성이 높고 지문 스캔, 얼굴 인식, 음성 인식 등의 고급 인증 시스템을 통해서만 액세스할 수 있습니다. 또한 스마트폰, 태블릿, 노트북 및 BaaS 통합 등 다양한 기술적 진보가 다른 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 이렇게 하면 다중 장치 및 위치 독립적 환경을 통해 비즈니스 거래를 수행할 수 있습니다. 기타에도 급속한 도시화와 국가 안보를 강화하기 위한 정부의 적극적인 노력의 실시 등이 시장을 더욱 견인해 나갈 것으로 예상됩니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계의 BaaS(Biometrics-as-a-Service) 시장은 지금까지 어떻게 추이하고 향후 어떻게 추이할 것인가?
  • COVID-19는 세계 BaaS(Biometrics-as-a-Service) 시장에 어떤 영향을 미쳤는가?
  • 주요 지역 시장은?
  • 성분별 시장 분석은?
  • 솔루션 유형별 시장 분석은?
  • 형질별 시장 분석은?
  • 모달리티별 시장 분석은?
  • 랙 유닛별 시장 분석은?
  • 배포 모델별 시장 분석은?
  • 조직 규모별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 최종 사용자별 시장 분석은?
  • 업계의 밸류체인의 다양한 단계란?
  • 업계의 주요 촉진요인과 도전은 무엇인가?
  • 세계의 BaaS(Biometrics-as-a-Service) 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계 경쟁도는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 BaaS(Biometrics-as-a-Service) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 구성 요소별

  • 솔루션
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 서비스
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 분석 : 솔루션 유형별

  • 지문인식
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 얼굴인식
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 홍채인식
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 음성인식
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 손바닥과 정맥의 인식
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 분석 : 형질별

  • 생리학적
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 행동
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 분석 : 모달리티별

  • 유니모달
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 멀티모달
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 내역 : 랙 단위

  • 40 RU 이상
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 25-40RU
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 25RU 미만
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제11장 시장 내역 : 배포 모델별

  • 클라우드 기반
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 온프레미스
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제12장 시장 내역 : 조직 규모별

  • 중소기업
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 대기업
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제13장 시장 분석 : 용도별

  • 사이트 액세스 제어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 시간 기록
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 모바일 애플리케이션
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 웹과 직장
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제14장 시장 내역 : 최종 사용자별

  • 정부
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 헬스케어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • BFSI
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • IT/ITES
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 제조
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 교육
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제15장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 동향
    • 시장 분석 : 국가별
    • 시장 예측

제16장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제17장 밸류체인 분석

제18장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제19장 가격 분석

제20장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Accenture
    • Aware Inc.
    • BioID
    • Fujitsu Limited (Furukawa Group)
    • Imageware Systems Incorporated
    • IDEMIA France
    • Iritech Inc.
    • M2SYS Inc.
    • NEC Corporation
    • Thales Group
KTH 25.03.10

The global biometrics-as-a-service market size reached USD 2.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 8.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 15.48% during 2025-2033.

Biometrics-as-a-service (BaaS) refers to a cloud-based application that identifies and authenticates individuals using their biological and behavioral characteristics. It is based on biometrics technology that records the user's presence through a highly accurate eye, voice and facial recognition. This enables advanced, enterprise-wide biometric identification, which aids in enhancing the security of the existing organizational infrastructure. In comparison to the traditionally used paper- and pin-based authentication systems, BaaS systems are highly scalable, cost- and time-effective and less prone to fraudulent activities. Modern BaaS solutions can be deployed for site and mobile access control, time recording and web and workspace management.

Biometrics-as-a-Service Market Trends:

The growing need for comprehensive authentication systems, along with the increasing adoption of cloud-based services by enterprises across the globe, is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Both government and private organizations are adopting advanced BaaS solutions to counter security attacks and identity thefts. Furthermore, widespread adoption of these solutions in the banking, healthcare and retail sectors is providing a boost to the market growth. For instance, banking service providers are offering mobile-based applications for virtual transactions and digital wallets, which are highly sensitive and can only be accessed through advanced authentication systems, such as fingerprint scanning and facial or voice recognition. Additionally, various technological advancements, such as the integration of BaaS with smartphones, tablets and laptops, are acting as other growth-inducing factors. This aids in conducting business transactions through multi-device and location-independent environments. Other factors, including rapid urbanization, coupled with the implementation of favorable government initiatives to enhance national security, are expected to drive the market further.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Solutions
  • Services

Breakup by Solution Type:

  • Fingerprint Recognition
  • Face Recognition
  • Iris Recognition
  • Voice Recognition
  • Palm and Vein Recognition
  • Others

Breakup by Trait:

  • Physiological
  • Behavioral

Breakup by Modality:

  • Unimodal
  • Multimodal

Breakup by Rack Unit:

  • Above 40 RU
  • 25-40 RU
  • Up to 25 RU

Breakup by Deployment Model:

  • Cloud-based
  • On-premise

Breakup by Organization Size:

  • SMEs
  • Large Enterprises

Breakup by Application:

  • Site Access Control
  • Time Recording
  • Mobile Application
  • Web and Workplace

Breakup by End User:

  • Government
  • Healthcare
  • BFSI
  • IT and ITES
  • Manufacturing
  • Education
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Accenture, Aware Inc., BioID, Fujitsu Limited (Furukawa Group), Imageware Systems Incorporated, IDEMIA France, Iritech Inc., M2SYS Inc., NEC Corporation and Thales Group.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global biometrics-as-a-service market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global biometrics-as-a-service market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • What is the breakup of the market based on the solution type?
  • What is the breakup of the market based on the trait?
  • What is the breakup of the market based on the modality?
  • What is the breakup of the market based on the rack unit?
  • What is the breakup of the market based on the deployment model?
  • What is the breakup of the market based on the organization size?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global biometrics-as-a-service market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Biometrics-as-a-Service Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solutions
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Solution Type

  • 7.1 Fingerprint Recognition
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Face Recognition
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Iris Recognition
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Voice Recognition
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Palm and Vein Recognition
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Trait

  • 8.1 Physiological
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Behavioral
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Modality

  • 9.1 Unimodal
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Multimodal
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Rack Unit

  • 10.1 Above 40 RU
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 25-40 RU
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Up to 25 RU
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Deployment Model

  • 11.1 Cloud-based
    • 11.1.1 Market Trends
    • 11.1.2 Market Forecast
  • 11.2 On-premise
    • 11.2.1 Market Trends
    • 11.2.2 Market Forecast

12 Market Breakup by Organization Size

  • 12.1 SMEs
    • 12.1.1 Market Trends
    • 12.1.2 Market Forecast
  • 12.2 Large Enterprises
    • 12.2.1 Market Trends
    • 12.2.2 Market Forecast

13 Market Breakup by Application

  • 13.1 Site Access Control
    • 13.1.1 Market Trends
    • 13.1.2 Market Forecast
  • 13.2 Time Recording
    • 13.2.1 Market Trends
    • 13.2.2 Market Forecast
  • 13.3 Mobile Application
    • 13.3.1 Market Trends
    • 13.3.2 Market Forecast
  • 13.4 Web and Workplace
    • 13.4.1 Market Trends
    • 13.4.2 Market Forecast

14 Market Breakup by End User

  • 14.1 Government
    • 14.1.1 Market Trends
    • 14.1.2 Market Forecast
  • 14.2 Healthcare
    • 14.2.1 Market Trends
    • 14.2.2 Market Forecast
  • 14.3 BFSI
    • 14.3.1 Market Trends
    • 14.3.2 Market Forecast
  • 14.4 IT and ITES
    • 14.4.1 Market Trends
    • 14.4.2 Market Forecast
  • 14.5 Manufacturing
    • 14.5.1 Market Trends
    • 14.5.2 Market Forecast
  • 14.6 Education
    • 14.6.1 Market Trends
    • 14.6.2 Market Forecast
  • 14.7 Others
    • 14.7.1 Market Trends
    • 14.7.2 Market Forecast

15 Market Breakup by Region

  • 15.1 North America
    • 15.1.1 United States
      • 15.1.1.1 Market Trends
      • 15.1.1.2 Market Forecast
    • 15.1.2 Canada
      • 15.1.2.1 Market Trends
      • 15.1.2.2 Market Forecast
  • 15.2 Asia Pacific
    • 15.2.1 China
      • 15.2.1.1 Market Trends
      • 15.2.1.2 Market Forecast
    • 15.2.2 Japan
      • 15.2.2.1 Market Trends
      • 15.2.2.2 Market Forecast
    • 15.2.3 India
      • 15.2.3.1 Market Trends
      • 15.2.3.2 Market Forecast
    • 15.2.4 South Korea
      • 15.2.4.1 Market Trends
      • 15.2.4.2 Market Forecast
    • 15.2.5 Australia
      • 15.2.5.1 Market Trends
      • 15.2.5.2 Market Forecast
    • 15.2.6 Indonesia
      • 15.2.6.1 Market Trends
      • 15.2.6.2 Market Forecast
    • 15.2.7 Others
      • 15.2.7.1 Market Trends
      • 15.2.7.2 Market Forecast
  • 15.3 Europe
    • 15.3.1 Germany
      • 15.3.1.1 Market Trends
      • 15.3.1.2 Market Forecast
    • 15.3.2 France
      • 15.3.2.1 Market Trends
      • 15.3.2.2 Market Forecast
    • 15.3.3 United Kingdom
      • 15.3.3.1 Market Trends
      • 15.3.3.2 Market Forecast
    • 15.3.4 Italy
      • 15.3.4.1 Market Trends
      • 15.3.4.2 Market Forecast
    • 15.3.5 Spain
      • 15.3.5.1 Market Trends
      • 15.3.5.2 Market Forecast
    • 15.3.6 Russia
      • 15.3.6.1 Market Trends
      • 15.3.6.2 Market Forecast
    • 15.3.7 Others
      • 15.3.7.1 Market Trends
      • 15.3.7.2 Market Forecast
  • 15.4 Latin America
    • 15.4.1 Brazil
      • 15.4.1.1 Market Trends
      • 15.4.1.2 Market Forecast
    • 15.4.2 Mexico
      • 15.4.2.1 Market Trends
      • 15.4.2.2 Market Forecast
    • 15.4.3 Others
      • 15.4.3.1 Market Trends
      • 15.4.3.2 Market Forecast
  • 15.5 Middle East and Africa
    • 15.5.1 Market Trends
    • 15.5.2 Market Breakup by Country
    • 15.5.3 Market Forecast

16 SWOT Analysis

  • 16.1 Overview
  • 16.2 Strengths
  • 16.3 Weaknesses
  • 16.4 Opportunities
  • 16.5 Threats

17 Value Chain Analysis

18 Porters Five Forces Analysis

  • 18.1 Overview
  • 18.2 Bargaining Power of Buyers
  • 18.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 18.4 Degree of Competition
  • 18.5 Threat of New Entrants
  • 18.6 Threat of Substitutes

19 Price Analysis

20 Competitive Landscape

  • 20.1 Market Structure
  • 20.2 Key Players
  • 20.3 Profiles of Key Players
    • 20.3.1 Accenture
      • 20.3.1.1 Company Overview
      • 20.3.1.2 Product Portfolio
      • 20.3.1.3 Financials
      • 20.3.1.4 SWOT Analysis
    • 20.3.2 Aware Inc.
      • 20.3.2.1 Company Overview
      • 20.3.2.2 Product Portfolio
      • 20.3.2.3 Financials
    • 20.3.3 BioID
      • 20.3.3.1 Company Overview
      • 20.3.3.2 Product Portfolio
    • 20.3.4 Fujitsu Limited (Furukawa Group)
      • 20.3.4.1 Company Overview
      • 20.3.4.2 Product Portfolio
      • 20.3.4.3 Financials
      • 20.3.4.4 SWOT Analysis
    • 20.3.5 Imageware Systems Incorporated
      • 20.3.5.1 Company Overview
      • 20.3.5.2 Product Portfolio
      • 20.3.5.3 Financial
    • 20.3.6 IDEMIA France
      • 20.3.6.1 Company Overview
      • 20.3.6.2 Product Portfolio
    • 20.3.7 Iritech Inc.
      • 20.3.7.1 Company Overview
      • 20.3.7.2 Product Portfolio
    • 20.3.8 M2SYS Inc.
      • 20.3.8.1 Company Overview
      • 20.3.8.2 Product Portfolio
    • 20.3.9 NEC Corporation
      • 20.3.9.1 Company Overview
      • 20.3.9.2 Product Portfolio
      • 20.3.9.3 Financials
      • 20.3.9.4 SWOT Analysis
    • 20.3.10 Thales Group
      • 20.3.10.1 Company Overview
      • 20.3.10.2 Product Portfolio
      • 20.3.10.3 Financials
      • 20.3.10.4 SWOT Analysis
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