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세계의 분유 시장 보고서 : 제품 유형, 기능, 용도, 지역별(2025-2033년)

Milk Powder Market Report by Product Type, Function, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 분유 시장 규모는 2024년 365억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2025년부터 2033년까지 성장률(CAGR) 5.4%로 성장해 2033년에는 584억 달러에 달할 것으로 예측했습니다. 세계 인구 증가와 도시화에 의한 제품 수요 증가, 유아용 조제 분유 분야의 급성장, 건강 의식 증가에 의한 영양 보조 식품 섭취량 증가, 제빵 및 제과 산업의 확대, 유제품 기술의 향상 등이 시장 성장을 뒷받침하는 요인의 하나입니다.

분유는 우유를 농축한 것으로, 일반적으로 분무 건조법으로 액화한 우유를 분말이 될 때까지 탈수하여 조제됩니다. 사용하기 쉽고 보존 기간이 길기 때문에 소비자는 원유의 대체품으로서 과자, 유아용 조제 분유, 풍미 식품, 디저트 등 폭넓은 식품 조리에 널리 이용하고 있습니다. 수분과 결합하는 능력, 기포 및 유화 특성으로 인해 분유는 중요한 식품 성분이 되었습니다. 현재 분유는 단백질, 비타민, 칼슘, 철, 나트륨, 콜레스테롤, 칼륨, 지방, 탄수화물 등 건강 증진에 도움이 되는 필수 영양소를 함유하고 있기 때문에 세계에서 소비되고 있습니다.

분유 시장 동향 :

대중들 사이에서 편리한 식품에 대한 수요가 높아지고 있는 것이 우유 파우더의 매출을 견인하는 중요한 요인 중 하나입니다. 냉장하지 않고 보존할 수 있어 콜드체인 인프라를 필요로 하지 않고 간단하게 수송할 수 있기 때문에 시장에 탄력을 붙이고 있습니다. 또한, 식품 및 식품 산업 전반에 걸쳐 널리 제품을 채택하는 것은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칩니다. 또한 전자상거래 인프라의 대폭적인 개발, 공급망 유통 경로 개선, 온라인 배송 모델의 등장이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한 우유의 영양 성분을 유지하기 위한 생산 공정의 지속적인 기술 발전도 성장을 가속하는 다른 요인으로 간주됩니다. 또한 주요 기업이 적극적인 마케팅 전략, 판촉 캠페인, 유명인의 추천, 혁신적인 패키징 솔루션 개발에 투자를 확대하고 있다는 점도 시장을 견인하고 있습니다. 급속한 도시화, 개인 건강 의식 증가, 대중의 식생활 패턴 변화 등 기타 요인들도 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 2024년 세계의 분유 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 분유 시장의 예상 성장률은?
  • 분유 시장 잠재력은?
  • COVID-19는 세계의 분유 시장에 어떤 영향을 미치는가?
  • 세계 분유 시장의 제품 유형별 내역은?
  • 세계 분유 시장의 기능별 내역은?
  • 세계 분유 시장의 용도별 내역은?
  • 세계 분유 시장의 주요 지역은?
  • 세계 분유 시장의 주요 지역은?
  • 세계 분유의 최대 생산자는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 우유 산업

  • 시장 개요
  • 시장 실적
    • 생산량 동향
    • 소비량의 동향
  • 가격 동향
  • 시장 분석 : 지역별
  • 시장 예측

제6장 세계의 분유 산업

  • 시장 개요
  • 시장 실적
    • 생산량 동향
    • 생산액의 동향
  • COVID-19의 영향
  • 가격 분석
    • 주요 가격 지표
    • 가격구조
    • 가격 동향
  • 시장 분석 : 제품 유형별
  • 시장 분석 : 기능별
  • 시장 분석 : 용도별
  • 시장 분석 : 지역별
  • 시장 예측
  • SWOT 분석
    • 개요
    • 강점
    • 약점
    • 기회
    • 위협
  • 밸류체인 분석
    • 원재료 조달
    • 제조
    • 마케팅
    • 유통
    • 수출
    • 최종 용도
  • Porter's Five Forces 분석
    • 개요
    • 구매자의 협상력
    • 공급기업의 협상력
    • 경쟁도
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
  • 주요 성공 요인과 위험 요인

제7장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 전유분유
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 탈지 분유
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 분석 : 기능별

  • 유화
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 발포
    • 시장 동향
    • 시장 예측
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 증점
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제9장 시장 분석 : 용도별

  • 유아용 조제 분유
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 과자류
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 스포츠와 영양 식품
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 베이커리 제품
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 드라이믹스
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 발효유제품
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 고기 제품
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제10장 시장 내역: 지역별

  • 유럽연합
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 뉴질랜드
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 중국
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 미국
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 브라질
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 기타
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제11장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업

제12장 분유 제조 공정

  • 제품 개요
  • 상세한 프로세스 흐름
  • 다양한 유형의 단위 조작
  • 매스 밸런스와 원재료 요건

제13장 프로젝트의 상세, 필요조건, 비용

  • 토지 요건과 비용
  • 건설 요건과 비용
  • 공장의 기계
  • 기계 사진
  • 원재료 요건과 지출
  • 원재료와 최종제품의 사진
  • 포장 요건과 지출
  • 운송 요건과 지출
  • 유틸리티 요건과 지출
  • 인원 요건과 지출
  • 기타 설비투자

제14장 대출과 자금 지원

제15장 프로젝트의 경제성

  • 프로젝트의 자본 비용
  • 기술 경제적 파라미터
  • 공급 체인의 각 단계에서의 제품 가격과 마진
  • 과세 및 감가상각
  • 수입 예측
  • 지출 예측
  • 재무 분석
  • 이익 분석

제16장 주요 기업 프로파일

  • Nestle SA
  • Danone SA
  • Lactalis Group
  • Fonterra Co-operative Group Limited
  • Royal FrieslandCampina NV
  • Dean Foods
  • Arla Foods
  • Dairy Farmers of America Inc.
  • Kraft Heinz Company
  • Saputo, Inc.
  • Parmalat SpA
JHS 25.03.12

The global milk powder market size reached USD 36.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 58.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.4% during 2025-2033. Escalating product demand due to rising global population and urbanization, the burgeoning infant formula sector, increasing health consciousness boosting dietary supplement intake, the expansion of the bakery and confectionery industries, and enhanced dairy technology are some of the factors fueling the market growth.

Milk powder is a concentrated form of milk that is generally prepared by dehydrating liquefied milk via spray drying methods until it changes into a powder. Since it is convenient to use and has a longer shelf life, it is widely utilized by consumers as an alternative for fresh milk in a wide range of food preparation, including confectionaries, infant formulas, savory items and desserts. Its ability to bind water, along with its foaming and emulsifying properties, make milk powders an important food ingredient. At present, milk powder is consumed globally due to the presence of several essential nutrients, such as protein, vitamins, calcium, iron, sodium, cholesterol, potassium, fat and carbohydrates, that are beneficial for overall health development.

Milk Powder Market Trends:

The increasing demand for convenient food products among the masses is one of the key factors driving the sales of milk powder. Since it can be stored without refrigeration and easily transported without the need for cold chain infrastructure, this is providing an impetus to the market. Moreover, the widespread product adoption across the food and beverage industry is impacting the market growth favorably. Furthermore, significant developments in the e-commerce infrastructure, improvements in the supply chain distribution channels and the advent of the online delivery models are creating a positive market outlook. Additionally, continual technological advancements in the production processes for retaining the nutrient content of milk are considered to be other growth-inducing factors. The market is further driven by the rising investments by key players in the development of aggressive marketing strategies, promotional campaigns, celebrity endorsements and innovative packaging solutions. Other factors, including rapid urbanization, the growing health consciousness among individuals and the changing dietary patterns of the masses, are also favorably influencing the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Whole Milk Powder
  • Skimmed Milk Powder

Presently, whole milk powder accounts for the majority of the total market share as it is widely used in the formulation of baby food and infant formulas.

Breakup by Function:

  • Emulsification
  • Foaming
  • Flavouring
  • Thickening

On the basis of the function, milk powder is widely utilized for emulsification, foaming, flavouring, and thickening.

Breakup by Application:

  • Infant Formula
  • Confectionery
  • Sports and Nutrition Foods
  • Bakery Products
  • Dry Mixes
  • Fermented Milk Products
  • Meat Products
  • Others

Based on the application, milk powder is employed in the preparation of infant formula, confectionery, sports and nutrition foods, bakery products, dry mixes, fermented milk products, meat products and others.

Regional Insights:

  • European Union
  • New Zealand
  • China
  • United States
  • Brazil
  • Others
  • At present, the European Union holds the leading position in the market.

Competitive Landscape:

The market is highly fragmented with the presence of numerous small and large manufacturers who compete in terms of prices and quality. Some of the leading players operating in the market are:

  • Nestle S.A.
  • Danone S.A.
  • Lactalis Group
  • Fonterra Co-operative Group Limited
  • Royal FrieslandCampina N.V.
  • Dean Foods
  • Arla Foods
  • Dairy Farmers of America Inc.
  • Kraft Heinz Company
  • Saputo, Inc.
  • Parmalat S.p.A.
  • This report provides a deep insight into the global milk powder market covering all its essential aspects. This ranges from macro overview of the market to micro details of the industry performance, recent trends, key market drivers and challenges, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, value chain analysis, etc. The report also provides a comprehensive analysis for setting up a milk powder manufacturing plant. The study analyses the processing and manufacturing requirements, project cost, project funding, project economics, expected returns on investment, profit margins, etc. This report is a must-read for entrepreneurs, investors, researchers, consultants, business strategists, and all those who have any kind of stake or are planning to foray into the milk powder industry in any manner.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global milk powder market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global milk powder market during 2025-2033?
  • 3.What is the market potential of milk powder?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global milk powder market?
  • 5.What is the breakup of the global milk powder market based on the product type?
  • 6.What is the breakup of the global milk powder market based on the function?
  • 7.What is the breakup of the global milk powder market based on the application?
  • 8.What are the key regions in the global milk powder market?
  • 9.What are the key regions in the global milk powder market?
  • 10.Who is the largest producer of milk powder?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Milk Industry

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
    • 5.2.1 Production Volume Trends
    • 5.2.2 Consumption Volume Trends
  • 5.3 Price Trends
  • 5.4 Market Breakup by Region
  • 5.5 Market Forecast

6 Global Milk Powder Industry

  • 6.1 Market Overview
  • 6.2 Market Performance
    • 6.2.1 Production Volume Trends
    • 6.2.2 Production Value Trends
  • 6.3 Impact of COVID-19
  • 6.4 Price Analysis
    • 6.4.1 Key Price Indicators
    • 6.4.2 Price Structure
    • 6.4.3 Price Trends
  • 6.5 Market Breakup by Product Type
  • 6.6 Market Breakup by Function
  • 6.7 Market Breakup by Application
  • 6.8 Market Breakup by Region
  • 6.9 Market Forecast
  • 6.10 SWOT Analysis
    • 6.10.1 Overview
    • 6.10.2 Strengths
    • 6.10.3 Weaknesses
    • 6.10.4 Opportunities
    • 6.10.5 Threats
  • 6.11 Value Chain Analysis
    • 6.11.1 Raw Material Procurement
    • 6.11.2 Manufacturing
    • 6.11.3 Marketing
    • 6.11.4 Distribution
    • 6.11.5 Exports
    • 6.11.6 End-Use
  • 6.12 Porter's Five Forces Analysis
    • 6.12.1 Overview
    • 6.12.2 Bargaining Power of Buyers
    • 6.12.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 6.12.4 Degree of Competition
    • 6.12.5 Threat of New Entrants
    • 6.12.6 Threat of Substitutes
  • 6.13 Key Success Factors and Risk Factors

7 Market Breakup by Product Type

  • 7.1 Whole Milk Powder
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Skimmed Milk Powder
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Function

  • 8.1 Emulsification
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Foaming
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Flavouring
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Thickening
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 Infant Formula
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Confectionery
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Sports and Nutrition Foods
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Bakery Products
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Dry Mixes
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Fermented Milk Products
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Meat Products
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast
  • 9.8 Others
    • 9.8.1 Market Trends
    • 9.8.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 European Union
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 New Zealand
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 China
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 United States
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Brazil
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast
  • 10.6 Others
    • 10.6.1 Market Trends
    • 10.6.2 Market Forecast

11 Competitive Landscape

  • 11.1 Market Structure
  • 11.2 Key Players

12 Milk Powder Manufacturing Process

  • 12.1 Product Overview
  • 12.2 Detailed Process Flow
  • 12.3 Various Types of Unit Operations Involved
  • 12.4 Mass Balance and Raw Material Requirements

13 Project Details, Requirements and Costs Involved

  • 13.1 Land Requirements and Expenditures
  • 13.2 Construction Requirements and Expenditures
  • 13.3 Plant Machinery
  • 13.4 Machinery Pictures
  • 13.5 Raw Material Requirements and Expenditures
  • 13.6 Raw Material and Final Product Pictures
  • 13.7 Packaging Requirements and Expenditures
  • 13.8 Transportation Requirements and Expenditures
  • 13.9 Utility Requirements and Expenditures
  • 13.10 Manpower Requirements and Expenditures
  • 13.11 Other Capital Investments

14 Loans and Financial Assistance

15 Project Economics

  • 15.1 Capital Cost of the Project
  • 15.2 Techno-Economic Parameters
  • 15.3 Product Pricing and Margins Across Various Levels of the Supply Chain
  • 15.4 Taxation and Depreciation
  • 15.5 Income Projections
  • 15.6 Expenditure Projections
  • 15.7 Financial Analysis
  • 15.8 Profit Analysis

16 Key Player Profiles

  • 16.1 Nestle S.A.
  • 16.2 Danone S.A.
  • 16.3 Lactalis Group
  • 16.4 Fonterra Co-operative Group Limited
  • 16.5 Royal FrieslandCampina N.V.
  • 16.6 Dean Foods
  • 16.7 Arla Foods
  • 16.8 Dairy Farmers of America Inc.
  • 16.9 Kraft Heinz Company
  • 16.10 Saputo, Inc.
  • 16.11 Parmalat S.p.A.
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