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플립 교실 시장 보고서 : 제품별, 최종 사용자별, 지역별(2025-2033년)

Flip Classroom Market Report by Product (Software, Hardware, Services), End-User (Higher Education, K-12), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 148 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 플립(반전) 교실 시장 규모는 2024년 24억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 향후 2033년에는 79억 달러에 이를 전망이며, 2025년부터 2033년까지 성장률(CAGR)은 13.19%가 될 것으로 예측했습니다.

플립 교실은 전통적인 교실에서의 수업이 아니라 온라인 모드를 통해 학습이 이루어지는 혁신적인 교육 모델입니다. 이 설정에서 학생은 라이브 또는 녹화된 강의를 시청하고 동료 학생과 협력하며 웹을 통해 멘토로부터 지도를 받습니다. 자신의 페이스로 자유롭게 배울 수 있기 때문에 학생들에게 유연한 학습 환경을 제공합니다. 비디오와 오디오 형식으로 학생들에게 제공되는 컨텐츠는 더욱 매력적이며, 이 모델이 학생들의 자학 자습을 촉진하고 스스로 테마를 탐구할 수 있는 충분한 기회를 제공하기 때문에 더 잘 유지됩니다.

디지털화 동향 증가는 시장 성장을 가속하는 중요한 요소 중 하나입니다. 이는 대중 사이에서 개별 학습의 인기와 온라인 교육 커뮤니티의 개발과 함께 플립 교실 수요에 크게 기여하고 있습니다. 교육기관에서는 현재 플립 학습 프로그램을 도입하고 있습니다. 플립 학습 프로그램은 학생과 교사의 상호 작용을 강화할 수 있도록 강사가 학생 각자의 요구를 효과적으로 이해하는 데 도움이 되기 때문입니다. 또한, 보통 온라인 저장소에 저장된 강의에 액세스하여 다운로드, 되감기, 일시중지, 여러 번 재생할 수 있으므로 학생들은 모든 개념을 쉽게 이해할 수 있습니다. 가처분소득 수준 상승, 이용가능한 교육시설 개선을 위한 연구개발(R&D) 증가, 기술 혁신도 시장개척의 기폭제가 되고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계의 플립 교실 시장 규모는?(2024년)
  • 세계 플립 교실 시장의 예상 성장률은?(2025-2033년)
  • 세계의 플립 교실 시장을 견인하는 주요 요인은?
  • 세계의 플립 교실 시장에 대한 COVID-19의 영향은?
  • 세계 플립 교실 시장의 제품별 내역은?
  • 세계 플립 교실 시장의 최종 사용자별 내역은?
  • 세계 플립 교실 시장의 주요 지역은?
  • 세계 플립 교실 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위 및 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서문

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 플립 교실 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 내역 : 제품별
  • 시장 내역 : 최종 사용자별
  • 시장 내역 : 지역별
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품별

  • 소프트웨어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 하드웨어
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • 서비스
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제7장 시장 내역 : 최종 사용자별

  • 고등교육
    • 시장 동향
    • 시장 예측
  • K-12
    • 시장 동향
    • 시장 예측

제8장 시장 내역 : 지역별

  • 아시아태평양
  • 북미
  • 유럽
  • 중동 및 아프리카
  • 라틴아메리카

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 협상력
  • 공급기업의 협상력
  • 경쟁도
  • 신규 참가업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

  • 가격 지표
  • 가격 구조
  • 마진 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Adobe
    • Cisco Systems, Inc.
    • D2L Corporation
    • Echo360
    • Panopto
    • Aptara
    • Articulate Global, Inc.
    • City & Guilds Group
    • Crestron Electronics
    • Dell
    • Haiku Learning
    • Mediacore
    • N2N Services
    • OpenEye Scientific
    • Software, Inc.
    • Schoology
    • TechSmith Corporation.
AJY 25.03.19

The global flip (Flipped) classroom market size reached USD 2.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 7.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 13.19% during 2025-2033.

A flip classroom is an innovative teaching model where the learning takes place through an online mode rather than the conventional classroom mode of teaching. In this setup, students watch live or pre-recorded lectures, work together with fellow students and take guidance from a mentor through the web. It provides learning flexibility to the students as they are free to learn at their own pace. The content available to the students in video and audio formats is more engaging and is retained better as this model encourages the student to practice self-study and provides ample opportunities to explore the subject themselves.

The increasing trend of digitization is one of the key factors driving the market growth. This, coupled with the growing popularity of personalized learning among the masses and the development of online education communities, has significantly contributed to the demand for flipped classrooms. Educational institutions are currently deploying flip learning programs as they enable enhanced interaction among students and teachers which helps instructors in effectively understanding the individual needs of each student. Furthermore, they also allow easy understanding of any concept to the students who can access and download the lectures, usually stored in an online repository, and can rewind, pause and play them any number of times. Rising disposable income levels, increasing research and development (R&D) to improve the available educational facilities and technological innovations are also catalyzing the growth of the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Software
  • Hardware
  • Services

Breakup by End-User:

  • Higher Education
  • K-12

Breakup by Region:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Middle East and Africa
  • Latin America

Competitive Landscape:

The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Adobe Inc., Cisco Systems, Inc., D2L Corporation, Echo360, Inc., Panopto, Inc., Aptara Inc., Articulate Global, Inc., City & Guilds Group, Crestron Electronics, Inc., Dell Inc., Haiku Learning Systems, Inc., Mediacore, N2N Services Inc., OpenEye Scientific Software, Inc., Saba Software, Inc., Schoology Inc. and TechSmith Corporation

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global flip classroom market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global flip classroom market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global flip classroom market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global flip classroom market?
  • 5.What is the breakup of the global flip classroom market based on the product?
  • 6.What is the breakup of the global flip classroom market based on the end-user?
  • 7.What are the key regions in the global flip classroom market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global flip classroom market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Flip Classroom Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Breakup by Product
  • 5.5 Market Breakup by End-User
  • 5.6 Market Breakup by Region
  • 5.7 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Software
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Hardware
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Services
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by End-User

  • 7.1 Higher Education
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 K-12
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Europe
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Asia Pacific
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Middle East and Africa
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

  • 12.1 Price Indicators
  • 12.2 Price Structure
  • 12.3 Margin Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Adobe
    • 13.3.2 Cisco Systems,Inc .
    • 13.3.3 D2L Corporation
    • 13.3.4 Echo360
    • 13.3.5 Panopto
    • 13.3.6 Aptara
    • 13.3.7 Articulate Global, Inc .
    • 13.3.8 City & Guilds Group
    • 13.3.9 Crestron Electronics
    • 13.3.10 Dell
    • 13.3.11 Haiku Learning
    • 13.3.12 Mediacore
    • 13.3.13 N2N Services
    • 13.3.14 OpenEye Scientific
    • 13.3.15 Software, Inc.
    • 13.3.16 Schoology
    • 13.3.17 TechSmith Corporation .
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