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우주 기반 레이저 통신 시장 : 솔루션별, 컴포넌트별, 애플리케이션별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

Space-based Laser Communication Market by Solution, Component, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 136 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 우주 기반 레이저 통신 시장 규모는 2024년에 7억 6,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년에는 48억 8,000만 달러에 달하며, 2025-2033년의 성장률(CAGR)은 21.73%에 달할 것으로 예측하고 있습니다. 위성통신의 저지연, 고속 데이터 전송의 수요 증가, 레이저 기술의 지속적 진보, 다양한 위성 기반 서비스의 수요 증대가 시장을 촉진하는 주요 요인의 일부입니다.

우주 기반 레이저 통신(SLC)은 두개 이상의 우주선 간 또는 위성과 지상국 간에 전파 대신 레이저 광선을 이용하여 데이터 통신을 하는 기술입니다. 이 방법은 한 우주선이 레이저 광선을 다른 우주선에 전송하고 이를 데이터로 변환하여 신뢰성이 높고, 고속, 저전력, 저비용의 통신 링크를 실현합니다. 인코딩된 정보는 일반적으로 진폭 변조 및 위상 변조와 같은 변조 기술을 사용하여 레이저 빔을 향하게하여 위성에서 지상국으로 전송됩니다. 그 후, 레이저 빔은 목적지에 도달하면 디코딩되어 변환됩니다. 레이저 빔은 정보 전달 능력이 높기 때문에 SLC는 기존의 무선 주파수 통신 시스템보다 훨씬 더 높은 데이터 전송률을 제공할 수 있습니다. 또한 기존 통신 시스템에 비해 전력 소모가 훨씬 적고 크기가 작고 가벼워 장거리 임무에 매력적인 선택이 될 수 있습니다. 그 결과, 많은 상업적 용도, 과학 탐사 활동, 군 감시 임무 등에 광범위하게 적용되고 있습니다.

우주 기반 레이저 통신 시장 동향 :

세계 시장의 주요 원동력은 위성 지상국의 저지연 및 고속 데이터 전송에 대한 수요 증가입니다. 이는 장거리 임무 및 우주 임무에서 비용 효율적이고 안전한 통신 링크에 대한 요구가 증가하고 있기 때문입니다. 이에 따라 고출력 레이저 및 정교한 추적 시스템의 출현으로 이어지는 레이저 기술의 지속적인 발전이 시장에 활력을 불어넣고 있습니다. 또한 위성 인터넷, TV 방송, 일기예보 등 다양한 위성 기반 서비스에 대한 수요 증가도 시장에 유리한 기회를 창출하고 있습니다. 또한 우주 탐사 활동이 크게 증가함에 따라 우주선과 지상국 간의 안정적인 통신 시스템 채택이 확대되고 있는 것도 시장을 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로 여러 국가의 정부 기관의 군비 증가는 군용 위성 통신 및 감시 용도, 미사일 방어에 SLC를 빠르게 활용하고 있습니다. 또한 측량, 지구관측, 원격탐사, 내비게이션 등 까다로운 지질학적 용도에서 SLC의 사용이 증가하면서 이 분야에서의 제품 점유율이 증가하고 있습니다. 기타 시장 확대 요인으로는 초고속 인터넷의 보급, 우주 상황 인식 프로그램의 등장, 지속적인 제품 혁신, 가처분 소득 수준 상승, 광범위한 연구개발 활동 등을 들 수 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 우주 기반 레이저 통신 시장은 지금까지 어떻게 추이해 왔는가?
  • 세계 우주 기반 레이저 통신 시장의 성장 촉진요인, 억제요인, 기회는?
  • 각 촉진요인, 억제요인 및 기회가 세계 우주 기반 레이저 통신 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 우주 기반 레이저 통신 시장은 어느 국가인가?
  • 솔루션별 시장 현황은?
  • 우주 기반 레이저 통신 시장에서 가장 매력적인 솔루션은 무엇인가?
  • 컴포넌트별 시장 분석은?
  • 우주 기반 레이저 통신 시장에서 가장 매력적인 구성 요소는 무엇인가?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 우주 기반 레이저 통신 시장에서 가장 매력적인 용도는?
  • 최종사용자별 시장 분석은?
  • 우주 기반 레이저 통신 시장에서 가장 매력적인 최종사용자는?
  • 세계 우주 기반 레이저 통신 시장의 경쟁 구도는?
  • 세계 우주 기반 레이저 통신 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 우주 기반 레이저 통신 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 솔루션별

  • 우주 대 우주
  • 우주 대 지상국

제7장 시장 내역 : 컴포넌트별

  • 광학 헤드
  • 레이저 수신기와 송신기
  • 변조기와 복조기
  • 포인팅 메커니즘

제8장 시장 내역 : 애플리케이션별

  • 기술개발
  • 지구 관측 및 원격탐사
  • 통신
  • 감시와 보안
  • 연구와 우주 탐사

제9장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 정부와 군
  • 상업

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 촉진요인·억제요인·기회

  • 개요
  • 촉진요인
  • 억제요인
  • 기회

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • AAC Clyde Space AB
    • Ball Corporation
    • Hensoldt AG
    • Mynaric AG
    • Space Micro Inc.(Voyager Space Holdings Inc.)
KSA 25.04.04

The global space-based laser communication market size reached USD 760 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 4,880 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 21.73% during 2025-2033. The escalating demand for low-latency, high-speed data transfer for satellite communication, continual advancements in laser technology, and the augmenting demand for various satellite-based services represent some of the key factors driving the market.

Space-based laser communication (SLC) refers to a technology that is used to communicate data between two or more spacecraft or between a satellite and a ground station by using laser beams instead of radio waves. In this procedure, one spacecraft transmits laser beams to another spacecraft, converting them as data, thereby creating a reliable, high-speed, low-power, and low-cost communication link. Encoded information is typically transmitted from a satellite to a ground station by directing a laser beam using modulation techniques, such as amplitude modulation or phase modulation. The laser beam is then decoded and translated upon reaching its destination. Due to the high information-carrying capacity of laser beams, SLC has the potential to provide much higher data rates than conventional radio frequency communication systems. Moreover, it is much less power consuming, is considerably smaller and lighter as compared to traditional communication systems, thereby making it an attractive option for long-distance missions. As a result, it finds extensive applications in numerous commercial applications, scientific exploration activities and military surveillance missions.

Space-based Laser Communication Market Trends:

The global market is primarily driven by the escalating demand for low-latency and high-speed data transfer in satellite ground stations. This can be attributed to the rising need for cost-effective and secure communication link in long-distance and space missions. In line with this, continual advancements in laser technology leading to the advent of high-powered lasers and sophisticated tracking systems is providing an impetus to the market. Moreover, the augmenting demand for various satellite-based services, such as satellite internet, television broadcasting, and weather forecasting, is also creating lucrative opportunities in the market. The market is further fueled by the considerable rise in space exploration activities which is propelling the growing adoption of reliable communication systems between spacecraft and ground stations. Apart from this, the rising military expenditure by the government bodies of several countries is resulting in the rapid utilization of SLC in military satellite communication and surveillance applications and missile defense. Furthermore, the rising usage of SLC in demanding geological applications such as survey and earth observation, remote sensing, and navigation purposes are also resulting in a higher product uptake in this sector. Some of the other factors contributing to the market include the growing penetration of high-speed internet, advent of space situational awareness programs, continual product innovations, inflating disposable income levels and extensive research and development (R&) activities.

Key Market Segmentation:

Solution Insights:

  • Space-to-Space
  • Space-to-Ground Station

Component Insights:

  • Optical Head
  • Laser Receiver and Transmitter
  • Modulators and Demodulators
  • Pointing Mechanism

Application Insights:

  • Technology Development
  • Earth Observation and Remote Sensing
  • Communication
  • Surveillance and Security
  • Research and Space Exploration

End User Insights:

  • Government and Military
  • Commercial

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for space-based laser communication. Some of the factors driving the North America space-based laser communication market included the growing demand for space-based internet, inflating disposable income levels, escalating demand for low-latency and high-speed data transfer for satellite communication, etc.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global space-based laser communication market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include AAC Clyde Space AB, Ball Corporation, Hensoldt AG, Mynaric AG, Space Micro Inc. (Voyager Space Holdings Inc.), etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global space-based laser communication market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global space-based laser communication market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global space-based laser communication market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive space-based laser communication market?
  • What is the breakup of the market based on the solution?
  • Which is the most attractive solution in the space-based laser communication market?
  • What is the breakup of the market based on the component?
  • Which is the most attractive component in the space-based laser communication market?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • Which is the most attractive application in the space-based laser communication market?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • Which is the most attractive end user in the space-based laser communication market?
  • What is the competitive structure of the global space-based laser communication market?
  • Who are the key players/companies in the global space-based laser communication market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Space-based Laser Communication Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Solution

  • 6.1 Space-to-Space
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Space-to-Ground Station
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Component

  • 7.1 Optical Head
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Laser Receiver and Transmitter
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Modulators and Demodulators
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Pointing Mechanism
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Technology Development
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Earth Observation and Remote Sensing
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Communication
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Surveillance and Security
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Research and Space Exploration
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End User

  • 9.1 Government and Military
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Commercial
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Drivers
  • 11.3 Restraints
  • 11.4 Opportunities

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 AAC Clyde Space AB
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
    • 15.3.2 Ball Corporation
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Hensoldt AG
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
    • 15.3.4 Mynaric AG
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
    • 15.3.5 Space Micro Inc. (Voyager Space Holdings Inc.)
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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