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세계의 ITMaaS(IT Management as a Service) 시장 : 용도별, 최종사용자별, 지역별(2025-2033년)

IT Management as a Service Market by Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 147 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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ITMaaS(IT Management as a Service) 세계 시장 규모는 2024년 36억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 65억 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 6.44%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상하고 있습니다. 원격 근무 문화의 부상과 모바일 액세스의 필요성, 다양한 산업에서의 활용도 증가, 업무 간소화 및 복잡성 감소에 대한 요구 증가 등이 시장을 이끄는 주요 요인으로 작용할 것으로 보입니다.

ITMaaS는 조직에 IT 관리 및 지원 아웃소싱을 제공하는 종합적인 솔루션입니다. 클라우드 관리, 네트워크 관리, 사이버 보안, 데이터 분석, IT 자산 관리 등 다양한 서비스를 제공하며, IT 운영의 다양한 측면을 감독하는 책임을 전문 서비스 제공업체에 맡기게 됩니다. 이 서비스를 통해 기업은 사내 IT 관리 없이도 IT 인프라, 시스템, 프로세스를 효율적으로 관리할 수 있게 됩니다. 또한, 확장성과 유연성을 제공하기 때문에 기업은 막대한 초기 투자 없이도 IT 자원을 수요 변화에 맞게 조정할 수 있습니다. ITMaaS를 통해 기업은 시스템 모니터링, 소프트웨어 업데이트 관리, 데이터 보안 등 일상적인 IT 관리의 책임을 줄일 수 있습니다. 책임을 줄일 수 있습니다.

ITMaaS 시장 동향 :

운영 비용 절감에 대한 기업 수요 증가가 세계 시장을 주도하고 있습니다. 또한, 원격 근무 문화의 부상과 기업 리소스에 대한 모바일 액세스의 필요성이 ITMaaS에 대한 수요를 자극하고 있습니다. 이와는 별도로 클라우드 컴퓨팅, 인공지능, 자동화 등 지속적인 기술 발전이 시장을 활성화하고 있습니다. 기업들은 이러한 기술을 활용하여 IT 운영을 간소화하고, 효율성을 개선하고, 경쟁 우위를 확보하기 위해 이러한 기술을 활용하고 있습니다. 또한, 사물인터넷(IoT) 디바이스의 급증은 ITMaaS 제공업체들이 IoT 디바이스 관리 및 모니터링, IoT 데이터 수집 및 분석, IoT 인프라의 보안 및 성능 확보를 위한 솔루션을 제공함에 따라 시장을 활성화시키고 있습니다. 또한, ITMaaS 제공업체들은 벤더에 구애받지 않는 솔루션을 제공하기 때문에 기업은 특정 벤더의 생태계에 얽매이지 않고 여러 기술 벤더를 활용할 수 있으며, 이는 시장의 긍정적인 전망을 낳고 있습니다. 또한, 헬스케어, 금융, 정부 기관 등 다양한 분야에서 ITMaaS가 널리 활용되고 있는 것도 데이터 보안, 프라이버시, 가청성에 대한 엄격한 컴플라이언스 및 규제 의무로 인해 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, ITMaaS 제공업체들은 다양한 IT 관리 기능을 단일 솔루션으로 통합하여 조직의 벤더 관리를 간소화합니다. 이러한 통합은 운영을 간소화하고 복잡성을 줄이며 전반적인 효율성을 향상시켜 시장을 활성화시킵니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 ITMaaS 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 ITMaaS 시장의 예상 성장률은?
  • ITMaaS 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 ITMaaS 세계 시장에 미치는 영향은?
  • ITMaaS 세계 시장 용도별 분류는?
  • ITMaaS 세계 시장의 최종 사용자별 분류는?
  • ITMaaS 세계 시장의 주요 지역은?
  • ITMaaS 세계 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 ITMaaS 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 용도별

  • 시스템 및 감시 관리
  • 문제 관리 및 리소스 활용
  • 캐파 플래닝 및 빌링

제7장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 은행, 금융 서비스 및 보험(BFSI)
  • IT 및 통신
  • 헬스케어
  • 소매 및 E-Commerce
  • 공공 부문

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 촉진요인 및 억제요인·기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Amazon.com Inc.
    • Axelos Limited(PeopleCert)
    • BMC Software Inc
    • Broadcom Inc
    • Frontier Technology Limited
    • Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • High Point Solutions
    • OneNeck IT Solutions LLC
    • Optanix
    • ServiceNow
LSH 25.04.08

The global IT management as a service (ITMaaS) market size reached USD 3.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 6.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.44% during 2025-2033. The rise of remote work culture and the need for mobile access, the rising utilization by various industries, and the growing need to streamline operations and reduce complexity represent some of the key factors driving the market.

IT Management as a service (ITMaaS) is a comprehensive solution that provides organizations with outsourced IT management and support. It offers a range of services, including cloud management, network management, cybersecurity, data analytics, and IT asset management. It involves delegating the responsibility of overseeing various aspects of IT operations to a specialized service provider. It offers businesses to effectively manage their IT infrastructure, systems, and processes without the need for in-house IT management as a service. Additionally, it offers scalability and flexibility, allowing businesses to adapt their IT resources to changing demands without significant upfront investments. It also ensures access to the latest technological advancements and best practices, leading to improved operational efficiency, enhanced security, and reduced downtime. With ITMaaS, businesses can offload the day-to-day responsibilities of IT management, such as monitoring systems, managing software updates, and ensuring data security.

IT Management as a Service (ITMaaS) Market Trends:

The rising demand by organizations to reduce operational costs is driving the global market. Moreover, the rise of remote work culture and the need for mobile access to corporate resources is catalyzing the demand for ITMaaS as it enables organizations to provide secure remote access, device management, and support to their distributed workforce. Apart from this, continual technological advancements, such as the emergence of cloud computing, artificial intelligence, and automation is catalyzing the market as organizations seek to leverage these technologies to streamline IT operations, improve efficiency, and gain a competitive edge. Besides, the proliferation of Internet of Things (IoT) devices is fuelling the market as ITMaaS providers offer solutions for managing and monitoring IoT devices, collecting and analyzing IoT data, and ensuring the security and performance of IoT infrastructures. Furthermore, ITMaaS providers offer vendor-agnostic solutions, allowing organizations to leverage multiple technology vendors without being tied to a specific vendor's ecosystem, which in turn creates a positive market outlook. In line with this, the wide utilization of ITMaas by various sectors, such as healthcare, finance, and government, on account of their strict compliance and regulatory obligations regarding data security, privacy, and audibility is impacting the market favorably. Moreover, ITMaaS providers consolidate various IT management functions into a single solution, simplifying vendor management for organizations. This consolidation streamlines operations, reduces complexity, and improves overall efficiency, thus providing a boost to the market.

Key Market Segmentation:

Application Insights:

  • Systems and Monitoring Management
  • Problem Management and Resource Utilization
  • Capacity Planning and Billing

End User Insights:

  • BFSI
  • IT and Telecom
  • Healthcare
  • Retail and E-Commerce
  • Public Sector

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America holds a leading position in the market. Some of the factors driving the North America IT management as a service (ITMaaS) market included continual technological advancements, the proliferation of IoT devices, and the rising need for cost-effectiveness.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global IT management as a service (ITMaaS) market. Detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Amazon.com Inc., Axelos Limited (PeopleCert), BMC Software Inc, Broadcom Inc, Frontier Technology Limited, Hewlett Packard Enterprise Development LP, High Point Solutions, OneNeck IT Solutions LLC, Optanix, ServiceNow, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global IT Management as a Service (ITMaaS) market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global IT Management as a Service (ITMaaS) market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global IT Management as a Service (ITMaaS) market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global IT Management as a Service (ITMaaS) market?
  • 5.What is the breakup of the global IT Management as a Service (ITMaaS) market based on the application?
  • 6.What is the breakup of the global IT Management as a Service (ITMaaS) market based on the end user?
  • 7.What are the key regions in the global IT Management as a Service (ITMaaS) market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global IT Management as a Service (ITMaaS) market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global IT Management as a Service (ITMaaS) Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Application

  • 6.1 Systems and Monitoring Management
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Problem Management and Resource Utilization
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Capacity Planning and Billing
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by End User

  • 7.1 BFSI
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 IT and Telecom
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Healthcare
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Retail and E-Commerce
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Public Sector
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Drivers
  • 9.3 Restraints
  • 9.4 Opportunities

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Amazon.com Inc.
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Axelos Limited (PeopleCert)
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 BMC Software Inc
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 SWOT Analysis
    • 13.3.4 Broadcom Inc
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 Frontier Technology Limited
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
    • 13.3.6 Hewlett Packard Enterprise Development LP
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 High Point Solutions
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
    • 13.3.8 OneNeck IT Solutions LLC
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
    • 13.3.9 Optanix
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
    • 13.3.10 ServiceNow
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
      • 13.3.10.3 Financials
      • 13.3.10.4 SWOT Analysis

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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