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시장보고서
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1675596
세계의 퍼스널케어 포장 시장 : 재료 유형별, 포장 유형별, 용도별, 지역별(2025-2033년)Personal Care Packaging Market Report by Material Type (Plastic, Glass, Metal, Paper), Packaging Type (Bottles, Jars, Pouches, Tubes, Cans, and Others), Application (Skin Care, Hair Care, Bath and Shower, Cosmetics, and Others), and Region 2025-2033 |
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퍼스널케어 포장 시장 세계 시장 규모는 2024년 361억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장 규모가 513억 달러에 달하고, 2025년부터 2033년까지 3.8%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상하고 있습니다. 퍼스널케어 산업의 괄목할만한 성장, 커스터마이징 및 개인화의 새로운 트렌드, 지속 가능한 포장의 도입은 시장을 주도하는 주요 요인 중 일부입니다.
퍼스널케어 포장이란 퍼스널케어 품목을 보관, 운송 및 제시하는 데 사용되는 보호 커버를 말합니다. 병, 항아리, 튜브, 스프레이, 캔, 파우치, 컴팩트 케이스, 블리스 터 팩, 작은 봉지, 일회용 팩 등이 포함됩니다. 이 제품들은 플라스틱, 금속, 유리, 판지, 골판지 등 호환 가능하고 내구성이 뛰어나며 비용 효율적인 다양한 재료를 사용하여 제조됩니다. 퍼스널케어 포장은 스킨 케어 제품, 헤어 케어 제품, 화장품, 향수, 향수, 미용 제품, 바디 워시, 젤, 크림, 로션, 개인 위생 용품의 포장에 널리 사용됩니다. 사용자의 편의성을 높이고, 제품의 위생과 안전을 유지하며, 오염, 습기, 광선, 공기의 침입을 방지합니다. 또한 유통기한 연장, 변조 방지, 시각적 매력 향상, 제품명, 성분, 사용방법, 경고, 규정 준수 정보 등 귀중한 정보를 제공합니다.
퍼스널케어 산업의 괄목할만한 성장은 시장 전망을 밝게 하는 주요 요인 중 하나입니다. 퍼스널케어 포장은 샴푸, 로션, 비누, 치약, 치약, 헤어 오일, 바디워시, 면도 크림, 생리대, 생리대, 탐폰, 향수, 데오도란트, 코롱을 보호, 보관, 운송하는 데 널리 사용되고 있습니다. 또한, 커스터마이징과 개인화의 새로운 트렌드가 고객 맞춤형 제품을 만들기 위한 포장 수요를 촉진하고 있습니다. 또한, 안전하고 친환경적이며 생분해성, 탄소 발자국을 최소화하고 사탕수수, 대나무, 해조류와 같은 식물 유래 재료를 사용하여 제조된 지속 가능한 포장 솔루션의 도입은 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 이와 더불어, NFC(Near Field Communication) 태그 및 QR(Quick Response) 코드와 같은 스마트 패키징 기술의 통합은 인터랙티브한 경험을 제공하고 추가 제품 정보, 고객 리뷰 및 개인화된 추천을 제공하는 스마트 패키징 기술의 통합이 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 또한, 최근 여행용 사이즈의 병이나 파우치와 같은 휴대용 포장 솔루션의 개발은 컴팩트하고 편리하며 항공사 규정을 충족하고 소비자가 좋아하는 제품을 이동 중에도 휴대(OTG)할 수 있게 함으로써 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로, 제품을 경쟁사와 차별화하고, 신규 고객을 유치하고, 인지 가치를 높이고, 판매를 촉진하기 위한 브랜딩 및 마케팅 활동에 제품이 광범위하게 적용되고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 기타 요인으로는 소비자의 지출 능력 증가, 광범위한 연구개발(R&D) 활동, 전자상거래 산업의 급속한 확장 등이 시장 성장의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.
The global personal care packaging market size reached USD 36.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 51.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.8% during 2025-2033. The significant growth in the personal care industry, emerging trends of customization and personalization, and the introduction of sustainable packaging represent some of the key factors driving the market.
Personal care packaging refers to a protective covering used to store, transport, and present personal care items. It includes bottles, jars, tubes, sprays, cans, pouches, compact cases, blister packs, sachets, and single-use packets. These products are manufactured using various compatible, durable, and cost-effective materials, such as plastics, metals, glasses, paperboard, and cardboard. Personal care packaging is widely used to pack skin and hair care products, cosmetics, fragrances, grooming items, body washes, gels, creams, lotions, and personal hygiene products. It offers user convenience, maintains product hygiene and safety and prevents contamination, moisture, light exposure, and air ingress. It also helps to increase shelf life, prevent tampering, enhance visual appeal, and provides] valuable information, such as product name, ingredients, usage instructions, warnings, and regulatory compliance information.
The significant growth in the personal care industry is one of the primary factors creating a positive outlook for the market. Personal care packaging is widely used to protect, store, and transport shampoos, lotions, soaps, toothpaste, hair oil, body wash, shaving creams, sanitary pads, tampons, perfumes, deodorants, and colognes. Furthermore, the emerging trend of customization and personalization is facilitating the demand for packaging to create tailored and unique products for customers. Additionally, the introduction of sustainable packaging solutions, which is safe, eco-friendly, biodegradable, minimizes carbon footprint, and manufactured using plant-based materials, such as sugarcane, bamboo, and seaweed, is providing an impetus to the market growth. Besides this, the integration of smart packaging technologies, such as near-field communication (NFC) tags and quick response (QR) codes that provide an interactive experience and offer additional product information, customer review, and personalized recommendations, is supporting the market growth. Moreover, the recent development of portable packaging solutions, such as travel-size bottles and pouches that are compact, highly convenient, meet airline regulations, and allow consumers to carry their favorite products on the go (OTG), is contributing to the market growth. Apart from this, the widespread product application for branding and marketing activities to differentiate products from the competition, attract new customers, enhance perceived value, and drive sales is providing a thrust to the market growth. Other factors, including growing expenditure capacities of consumers, extensive research and development (R&D) activities, and the rapid expansion of the e-commerce industry, are anticipated to drive the market growth.
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.