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세계의 나노세라믹 파우더 시장 : 유형별, 최종 이용 산업별, 지역별(2025-2033년)

Nanoceramic Powder Market by Type (Oxide Powders, Carbide Powders, Nitride Powders, Boron Powders, and Others), End Use Industry (Electrical and Electronics, Industrial, Transportation, Medical, Chemical, Defense, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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나노세라믹 파우더 시장 세계 시장 규모는 2024년에 101억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 356억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 14.31%의 연평균 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예측했습니다. 전기 및 전자 산업의 괄목할만한 성장, 차세대 컴퓨터 칩의 지속적인 기술 발전, 태양광 발전(PV) 셀의 급속한 제품 활용이 시장을 주도하는 주요 요인 중 일부입니다.

나노세라믹은 초미세먼지로부터 제조된 직경 100nm 이하의 세라믹 입자를 말합니다. 나노입자 분말의 나노 크기로 인해 나노세라믹은 입자와 접촉하는 물질의 표면적이 커져 반응성이 높아집니다. 나노 크기의 나노세라믹은 화학적, 물리적, 기계적, 자기적 특성에서 기존 세라믹과 크게 다릅니다. 그 결과, 제품의 유형과 원료의 크기에 따라 유전성, 강유전성, 압전성, 초전성, 강자성, 자기저항, 초전도성이 향상됩니다. 나노세라믹은 강철에 가까운 높은 기계적 강도를 나타내어 고온과 압축, 굽힘에 견딜 수 있습니다. 나노세라믹을 사용함으로써 컴퓨팅과 전자제품을 더욱 고속화, 소형화, 휴대화할 수 있으며, 더 많은 양의 데이터를 더 작은 시스템에서 관리 및 저장할 수 있습니다.

나노세라믹 파우더 시장 동향 :

차세대 반도체 칩 생산에 나노세라믹의 급속한 활용은 시장을 주도하는 중요한 요소입니다. 이는 전 세계적으로 전기 및 전자 산업이 크게 확대되고 있기 때문입니다. 이에 따라 태양광 발전(PV) 셀의 함침 실란트 코팅 재료로 나노세라믹의 활용이 확대되고 있어 태양광 산업 전반에 걸쳐 제품 활용이 확대되고 있습니다. 또한, 발전용 태양에너지와 같은 재생 가능 에너지 자원의 채택이 증가하고 있는 것도 시장에 유리한 기회를 창출하고 있습니다. 인공 뼈 임플란트 및 각종 의료기기 및 기기의 지속적인 기술 발전은 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 에너지 효율이 높은 초고화질 디스플레이와 양자점을 탑재하여 밝기를 높인 TV에 대한 수요 증가도 시장의 중요한 성장 촉진요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 건설 산업에서 고성능 세라믹 코팅에 대한 수요가 증가함에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 의약품 부형제로서 나노세라믹 파우더의 유용성에 대한 인식이 높아짐에 따라 전 세계적으로 시장을 주도하고 있습니다. 기타 시장 기여 요인으로는 식음료(F&B) 산업에서 음료 청징제에 대한 수요 증가, 급속한 디지털화, 주요 기업의 광범위한 조사 개발 활동 등이 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 나노세라믹 파우더 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔으며, 앞으로 어떻게 성장할 것인가?
  • 나노세라믹 파우더 시장 세계 시장에서 촉진요인, 억제요인 및 기회는?
  • 주요 지역 시장은?
  • 가장 매력적인 나노세라믹 파우더 시장은 어느 국가인가?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 최종 사용 산업별 시장 분석은?
  • 세계 나노세라믹 파우더 시장 경쟁 구도는 무엇인가?
  • 세계 나노세라믹 파우더 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 나노세라믹 파우더 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 산화물 파우더
  • 탄화물 파우더
  • 질화물 파우더
  • 붕소 파우더
  • 기타

제7장 시장 분석 : 최종 이용 산업별

  • 전기 및 전자
  • 산업
  • 운송
  • 의료
  • 화학제품
  • 방위
  • 기타

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 성장 촉진요인 및 억제요인과 기회

  • 개요
  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • ABM Nano LLC
    • Cerion LLC
    • Inframat Advanced Materials LLC(Inframat Corporation)
    • Nanophase Technologies Corporation
    • NYACOL Nano Technologies Inc.
    • Reade International Corp.
LSH 25.04.09

The global nanoceramic powder market size reached USD 10.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 35.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 14.31% during 2025-2033. Considerable growth in the electrical and electronics industry, continual technological advancements in new generation computer chips, and rapid product utilization in photovoltaic (PV) cells represent some of the key factors driving the market.

Nanoceramics refer to ceramic particles that are less than 100 nm in diameter, fabricated from ultra-fine particles. Due to the c size of nanoparticle powders, nanoceramics have a larger surface area for contacting substances encountering the particles, resulting in increased reactivity. The nano size of nanoceramics makes them highly distinctive from traditional ceramics in terms of chemical, physical, mechanical, and magnetic properties. As a result, they have enhanced dielectricity, ferroelectricity, piezoelectricity, pyroelectricity, ferromagnetism, magnetoresistance, and superconductivity, depending on the type of product and size of raw materials. Nanoceramics exhibit high mechanical strength almost similar to steel, due to which they can withstand high temperatures as well as compression and bending. The use of nanoceramics can make computing and electronics faster, smaller, and more portable, thus allowing larger amounts of data to be managed and stored in smaller and smaller systems.

Nanoceramic Powder Market Trends:

The rapid utilization of nanoceramics in the production of new-generation semiconductor chips is a significant factor driving the market. This can be attributed to the significant expansion in the electrical and electronics industry across the globe. In line with this, the growing usage of nanoceramics as impregnation sealant coating material in photovoltaic (PV) cells is resulting in a higher product uptake across the solar energy industry. Also, the growing adoption of renewable energy resources, such as solar energy for power generation, is creating lucrative opportunities in the market. Continual technological advancements in artificial bone implants and various medical equipment and appliances are impacting the market positively. The escalating demand for energy-efficient ultra-high-definition displays and televisions equipped with quantum dots for enhanced vibrance is also acting as a significant growth-inducing factor for the market. The market is further fueled by the augmenting demand for high performance ceramic coating in the construction industry. Furthermore, the growing awareness regarding the utility of nanoceramics powder as an excipient for pharmaceutical drugs is propelling the market on the global level. Some of the other factors contributing to the market include the increasing demand for beverage clarifiers in the food and beverage (F&B) industry, rapid digitization, and extensive research and development (R&D) activities conducted by key players.

Key Market Segmentation:

Type Insights:

  • Oxide Powders
  • Carbide Powders
  • Nitride Powders
  • Boron Powders
  • Others

End Use Industry Insights:

  • Electrical and Electronics
  • Industrial
  • Transportation
  • Medical
  • Chemical
  • Defense
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets that include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and Middle East and Africa. According to the report, North America was the largest market for nanoceramic powder. Some of the factors driving the North America nanoceramic powder market include the presence of several key players, considerable growth in the automobile sales, continual technological advancements in the manufacturing of new generation semiconductor chips, etc.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global nanoceramic powder market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the companies covered include ABM Nano LLC, Cerion LLC, Inframat Advanced Materials LLC (Inframat Corporation), Nanophase Technologies Corporation, NYACOL Nano Technologies Inc., Reade International Corp., etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global nanoceramic powder market performed so far and how will it perform in the coming years ?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global nanoceramic powder market ?
  • What are the key regional markets ?
  • Which countries represent the most attractive nanoceramic powder markets ?
  • What is the breakup of the market based on the type ?
  • What is the breakup of the market based on the end use industry ?
  • What is the competitive structure of the global nanoceramic powder market ?
  • Who are the key players/companies in the global nanoceramic powder market ?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Nanoceramic Powder Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Oxide Powders
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Carbide Powders
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Nitride Powders
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Boron Powders
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by End Use Industry

  • 7.1 Electrical and Electronics
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Industrial
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Transportation
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Medical
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Chemical
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Defense
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
  • 7.7 Others
    • 7.7.1 Market Trends
    • 7.7.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 Drivers, Restraints, and Opportunities

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Drivers
  • 9.3 Restraints
  • 9.4 Opportunities

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 ABM Nano LLC
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
    • 13.3.2 Cerion LLC
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
    • 13.3.3 Inframat Advanced Materials LLC (Inframat Corporation)
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
    • 13.3.4 Nanophase Technologies Corporation
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 NYACOL Nano Technologies Inc.
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
    • 13.3.6 Reade International Corp.
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio

Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

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