시장보고서
상품코드
1701965

MVNO 시장 : 유형별, 운영 모델별, 서비스 유형별, 가입자별, 지역별(2025-2033년)

Mobile Virtual Network Operator Market Report by Type, Operational Model, Service Type, Subscribers, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 MVNO 시장 규모는 2024년에 835억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2025-2033년의 성장률(CAGR)이 6.14%로, 2033년에는 1,429억 달러에 달할 것으로 예측하고 있습니다.

MVNO는 네트워크 인프라를 소유하지 않고 기존 MNO로부터 네트워크 용량을 구매하여 사용자에게 서비스를 제공하는 무선 서비스 사업자를 말하며, MVNO는 Full MVNO, 재판매 사업자, 서비스 사업자 등 다양한 운영 형태로 사업을 전개하고 있습니다. MVNO는 시장의 특정 부문에 초점을 맞추고 해당 부문을 위한 맞춤형 요금제를 제공하며, MNO에 비해 대규모 인력과 네트워크 구축 및 유지에 많은 투자를 필요로 하지 않기 때문에 저렴한 가격으로 큰 이점을 제공할 수 있습니다. 제공할 수 있습니다.

MVNO 시장 동향 :

더 나은 네트워크 시설을 통한 통신 기반 서비스에 대한 수요 증가가 세계 MVNO 시장을 주도하고 있습니다. 또한 클라우드 기반 솔루션, M2M(Machine-to-Machine) 트랜잭션, 모바일 머니와 같은 디지털 서비스의 인기가 높아지는 것도 성장을 가속하는 중요한 요인으로 작용하고 있습니다. 이와 더불어, 유럽 정부의 디지털 단일시장(DSM) 전략과 같이 소비자에게 더 나은 네트워크 서비스 접근성을 제공하고 유럽 전역의 디지털 서비스를 촉진하는 것을 목표로 하는 여러 혁신적인 정부 정책의 시작도 MVNO 수요를 촉진하고 있습니다. 또한 MVNO와 MNO의 공존을 가능하게 하는 여러 가지 규제 프레임워크가 도입된 것도 세계 시장에 긍정적인 전망을 가져다주고 있습니다. 이와는 별도로 OTT 스트리밍, 화상회의, 온라인 게임 등 일상적으로 필요한 비용 효율적인 무선 네트워크 서비스에 대한 수요 증가는 MVNO 시장의 성장을 더욱 촉진하고 있습니다. 또한 VoLTE, VoLTE, VoWiFi 등의 서비스를 제공하는 LTE 인프라의 발전이 진행되고 있는 것도 세계 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이 외에도 임베디드 SIM 카드의 인기 증가, 저지연 및 효율적인 통신 서비스를 제공하기 위한 5G MVNO 기술에 대한 대규모 투자 등 다양한 요인들이 예측 기간 중 세계 MVNO 시장을 강화할 것으로 예측됩니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 MVNO 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 MVNO 시장 성장률 전망은?
  • 세계 MVNO 시장을 촉진하는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 세계 MVNO 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 MVNO 시장의 유형별 분류는?
  • 세계 MVNO 시장의 운영 모델별 구분은?
  • 세계 MVNO 시장의 서비스 유형별 현황은?
  • 세계 MVNO 시장의 가입자별 현황은?
  • 세계 MVNO 시장의 주요 지역은?
  • 세계 MVNO 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 MVNO 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 미디어와 엔터테인먼트
  • 할인
  • 비즈니스
  • 셀룰러 M2M
  • 계절
  • 소매
  • 통신
  • 로밍

제7장 시장 내역 : 운영 모델별

  • 리셀러
  • 서비스 오퍼레이터

제8장 시장 내역 : 서비스 유형별

  • 후불
  • 선불

제9장 시장 내역 : 가입자별

  • 비즈니스
  • 개인/주택

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Airvoice Wireless
    • Amdocs
    • Asahi Net Inc.
    • Boost Mobile
    • FreedomPop
    • Friendi Mobile
    • Kajeet Inc.
    • Kddi Corporation
    • Lebara
    • Lycamobile
    • Tracfone Wireless Inc
    • Virgin Media Business
KSA 25.05.23

The global mobile virtual network operator (MVNO) market size reached USD 83.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 142.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.14% during 2025-2033.

Mobile virtual network operators (MVNOs) refer to the wireless services providers that do not own the network infrastructure but instead buy network capacity from existing MNOs to deliver services to their users. They work on various operational modes such as full MVNO, reseller, service operator, etc. Mobile virtual network operators focus on specific segments in the market, offering customized plans for them. Compared to mobile network operators (MNOs), they provide lower prices and greater advantages because there is no need for a sizable workforce or significant investment to create and maintain networks.

Mobile Virtual Network Operator (MVNO) Market Trends:

The inflating need for communication-based services with better network facilities is primarily driving the global mobile virtual network operator (MVNO) market. Additionally, the elevating popularity of digital services, including cloud-based solutions, machine-to-machine (M2M) transactions, mobile money, etc., is acting as another significant growth-inducing factor. Besides this, the launch of numerous innovative government policies, such as the European government's Digital Single Market (DSM) strategy which aims to provide better network service access for consumers and promote digital services across Europe, is also fueling the demand for MVNOs. Furthermore, the implementation of several regulatory frameworks that allow the co-existence of MVNOs with MNOs is creating a positive outlook for the global market. Apart from this, the escalating demand for cost-effective wireless network services for day-to-day requirements like OTT streaming, video conferences, online gaming, etc., is further catalyzing the growth of the MVNO market. Moreover, increasing advancements in LTE infrastructures, which provide services such as VoLTE, ViLTE, and VoWiFi, are positively influencing the global market. Numerous other factors, including the escalating popularity of embedded SIM cards and extensive investments in 5G MVNO technology to offer efficient communication services with low latency, are expected to bolster the global mobile virtual network operator (MVNO) market over the forecast period.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Media and Entertainment
  • Discount
  • Business
  • Cellular M2M
  • Migrant
  • Retail
  • Telecom
  • Roaming

Breakup by Operational Model:

  • Reseller MVNO
  • Service Operator MVNO
  • Full MVNO

Breakup by Service Type:

  • Postpaid
  • Prepaid

Breakup by Subscribers:

  • Business
  • Individual/Residential

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airvoice Wireless, Amdocs, Asahi Net Inc., Boost Mobile, FreedomPop, Friendi Mobile, Kajeet Inc., Kddi Corporation, Lebara, Lycamobile, Tracfone Wireless Inc and Virgin Media Business.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global Mobile Virtual Network Operator (MVNO) market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global Mobile Virtual Network Operator (MVNO) market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global Mobile Virtual Network Operator (MVNO) market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global Mobile Virtual Network Operator (MVNO) market?
  • 5.What is the breakup of the global Mobile Virtual Network Operator (MVNO) market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global Mobile Virtual Network Operator (MVNO) market based on the operational model?
  • 7.What is the breakup of the global Mobile Virtual Network Operator (MVNO) market based on service type?
  • 8.What is the breakup of the global Mobile Virtual Network Operator (MVNO) market based on the subscribers?
  • 9.What are the key regions in the global Mobile Virtual Network Operator (MVNO) market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global Mobile Virtual Network Operator (MVNO) market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Mobile Virtual Network Operator (MVNO) Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Media and Entertainment
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Discount
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Business
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Cellular M2M
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Migrant
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Retail
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Telecom
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast
  • 6.8 Roaming
    • 6.8.1 Market Trends
    • 6.8.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Operational Model

  • 7.1 Reseller MVNO
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Service Operator MVNO
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Full MVNO
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Service Type

  • 8.1 Postpaid
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Prepaid
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Subscribers

  • 9.1 Business
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Individual/Residential
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Airvoice Wireless
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Amdocs
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Asahi Net Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Boost Mobile
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 FreedomPop
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Friendi Mobile
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Kajeet Inc.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
    • 15.3.8 Kddi Corporation
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
    • 15.3.9 Lebara
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Lycamobile
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Tracfone Wireless Inc
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
    • 15.3.12 Virgin Media Business
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제