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건설중장비 시장 보고서 : 설비 유형, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Heavy Construction Equipment Market Report by Equipment Type, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 145 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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건설중장비 세계 시장 규모는 2024년에 1,447억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 2,145억 달러에 달하고, 2025-2033년 4.25%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 인프라 개발 프로젝트, 기술 발전, 배출가스 및 안전 기준 관련 정부 규제, 렌탈 서비스 동향, 재생 에너지 프로젝트 채택, 건설 산업 회복, 광업 활동 확대 등이 시장 성장에 기여하고 있습니다.

건설 중장비란 자재 운반, 터널 굴착, 재활용, 폐기물 관리, 리프팅 등 중작업이나 작업에 사용되는 대형 기계를 말합니다. 티퍼, 덤프트럭, 모터 그레이더, 도저, 로더, 굴삭기 등이 일반적으로 사용되는 중장비입니다. 이러한 기계는 작업 진행에 따른 생산량 증가, 인력 필요성 감소, 대규모 효율성, 속도, 안전성 향상, 공정 시간 제한 및 전체 건설 비용 절감을 돕습니다. 그 결과, 건설 중장비는 광업, 제조업, 인프라, 건설업, 석유 및 가스 산업 등 다양한 분야에서 활용되고 있습니다.

건설중장비 시장 동향 :

세계 건설 산업의 괄목할만한 성장으로 시장은 밝은 전망을 가지고 있습니다. 건설 중장비는 중량물 리프팅, 철거, 하천 준설, 나무 벌채, 아스팔트, 철거 잔해, 흙, 눈 등의 자재 이동 및 적재 등에 널리 사용되고 있습니다. 이에 따라 우수한 안전성과 함께 고중량 자재를 정확하게 들어 올릴 수 있는 힘과 정밀도를 갖춘 크레인의 채택이 증가하고 있으며, 이는 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이와는 별도로 머신러닝(ML)과 사물인터넷(IoT)을 통합하여 장비 활용을 최적화하고 운영 효율성을 개선하는 등 다양한 기술 발전이 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 프로세스를 간소화하고 기계의 위치, 연료 사용량, 가동 시간, 유지보수를 모니터링하기 위한 운전 지원 시스템 및 실시간 데이터 추적의 도입은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 첨단 건설기계에 대한 수요 증가와 주거, 상업, 인프라 개발을 촉진하는 다양한 정부 이니셔티브의 시행 등이 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 건설중장비 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 건설중장비 시장 성장률 전망은?
  • 세계 건설중장비 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 건설중장비 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 건설중장비 시장의 장비 유형별 분류는?
  • 세계 건설중장비 시장의 주요 지역은?
  • 세계 건설중장비 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 건설중장비 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 기기 유형별

  • 토목 기계
  • 자재관리 기기
  • 대형 건설 차량
  • 기타

제7장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 인프라
  • 건설
  • 광업
  • 석유 및 가스
  • 제조
  • 기타

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • AB Volvo
    • Caterpillar Inc.
    • CNH Industrial N.V.
    • Deere & Company
    • Hitachi Construction Machinery Co. Ltd.(Hitachi Ltd.)
    • Hyundai Doosan Infracore Co. Ltd.
    • JCB Ltd.
    • Komatsu Ltd.
    • Liebherr AG
    • SANY Group Co. Ltd.
    • Terex Corporation
    • XCMG Group
LSH 25.05.28

The global heavy construction equipment market size reached USD 144.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 214.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.25% during 2025-2033. Infrastructure development projects, technological advancements, government regulations regarding emissions and safety standards, the trend towards rental services, adoption of renewable energy projects, recovery of the construction industry, and expansion of mining activities contribute to market growth.

Heavy construction equipment refers to large-scale machinery used for heavy operations and tasks, such as material handling, tunneling, excavation, recycling, waste management, and lifting. Tippers, dumpers, motor graders, dozers, loaders and excavators are commonly used heavy construction equipment. These machines assist in increasing the rate of output through work progress, reducing the need for manpower, enhancing efficiency, speed, and safety on a larger scale, and reducing the time limit of processes and overall construction costs. As a result, heavy construction equipment finds extensive application across the mining, manufacturing, infrastructure, construction, and oil and gas industries.

Heavy Construction Equipment Market Trends:

The significant growth in the construction industry across the globe is creating a positive outlook for the market. Heavy construction equipment is widely used for heavy lifting, demolition, river dredging, cutting trees, and moving aside or loading materials, such as asphalt, demolition debris, dirt, and snow. In line with this, the increasing adoption of cranes due to their power and precision to lift hefty materials with exactness, along with a superior level of safety, is favoring the market growth. Apart from this, various advancements in technology, such as the integration of machine learning (ML) and the Internet of Things (IoT) to optimize equipment utilization and improve operational efficiency, are providing an impetus to the market growth. Additionally, the introduction of driver assistance systems and real-time data tracking to streamline processes and monitor the location, fuel usage, operating hours and maintenance of the machinery is positively impacting the market growth. Other factors, including the increasing demand for advanced construction equipment and the implementation of various government initiatives promoting residential, commercial, and infrastructural developments, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Equipment Type:

  • Earthmoving Equipment
  • Material Handling Equipment
  • Heavy Construction Vehicles
  • Others

Breakup by End User:

  • Infrastructure
  • Construction
  • Mining
  • Oil and Gas
  • Manufacturing
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AB Volvo, Caterpillar Inc., CNH Industrial N.V., Deere & Company, Hitachi Construction Machinery Co. Ltd. (Hitachi Ltd.), Hyundai Doosan Infracore Co. Ltd., JCB Ltd., Komatsu Ltd., Liebherr AG, SANY Group Co. Ltd., Terex Corporation and XCMG Group.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global heavy construction equipment market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global heavy construction equipment market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global heavy construction equipment market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global heavy construction equipment market?
  • 5.What is the breakup of the global heavy construction equipment market based on the equipment type?
  • 6.What are the key regions in the global heavy construction equipment market?
  • 7.Who are the key players/companies in the global heavy construction equipment market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Heavy Construction Equipment Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Equipment Type

  • 6.1 Earthmoving Equipment
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Material Handling Equipment
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Heavy Construction Vehicles
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by End User

  • 7.1 Infrastructure
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Construction
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Mining
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Oil and Gas
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Manufacturing
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 AB Volvo
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Caterpillar Inc.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
      • 13.3.2.4 SWOT Analysis
    • 13.3.3 CNH Industrial N.V.
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
      • 13.3.3.4 SWOT Analysis
    • 13.3.4 Deere & Company
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 Hitachi Construction Machinery Co. Ltd. (Hitachi Ltd.)
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis
    • 13.3.6 Hyundai Doosan Infracore Co. Ltd.
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 JCB Ltd.
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
    • 13.3.8 Komatsu Ltd.
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 Liebherr AG
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 SWOT Analysis
    • 13.3.10 SANY Group Co. Ltd.
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
    • 13.3.11 Terex Corporation
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
      • 13.3.11.3 Financials
      • 13.3.11.4 SWOT Analysis
    • 13.3.12 XCMG Group
      • 13.3.12.1 Company Overview
      • 13.3.12.2 Product Portfolio
      • 13.3.12.3 Financials
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