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자동 기포 콘크리트 시장 보고서 : 유형, 용도, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Autoclaved Aerated Concrete Market Report by Type, Application, End User, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 134 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 자동 기포 콘크리트(AAC) 시장 규모는 2024년에 222억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 364억 달러에 달하며, 2025-2033년에 5.36%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. AAC는 상업 및 주택 분야의 내외장 구조의 건축에 폭넓게 사용되고 있으며, 시장을 자극하고 있습니다.

자동기포 콘크리트(AAC), 즉 오토클레이브 셀룰러 콘크리트는 석영, 모래, 골재, 석회, 석고, 팽창제로 제조된 조립식 경량 건축자재를 말합니다. 석영, 모래, 골재, 석회, 석회, 석고, 팽창제로 제조된 조립식 경량 건축자재를 말하며, 공기를 과도하게 함유하여 전체 제품의 무게와 밀도를 낮추며, AAC는 내구성, 내화성, 단열성, 에너지 효율로 인해 벽, 지붕, 바닥의 신속한 시공에 널리 사용되고 있습니다. 현재 블록, 타일, 상인방, 상인방, 패널 등 다양한 형태로 시판되고 있습니다.

자동 기포 콘크리트(AAC) 시장 동향 :

AAC가 상업 및 주거 분야에서 내외부 구조물 건설에 널리 채택되고 있는 것은 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 이에 따라 경량 건축자재에 대한 수요 증가와 다양한 장점으로 인해 AAC에 대한 최종사용자들의 선호도가 높아지는 것도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한 저비용 주택에 대한 선호도 변화와 방음 건축물에 대한 수요 증가도 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한 각국 정부가 기존 인프라를 강화 및 개조하기 위한 다양한 노력을 기울이고 있는 것도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이와는 별도로, 주요 기업 간의 전략적 제휴와 매립지 폐기물을 최소화하기 위해 AAC 폐기물을 재활용하여 산업 제품별로 생산하기 위한 연구개발(R&D) 활동에 대한 투자가 증가하고 있는 것은 전 세계 시장에 대한 밝은 전망을 만들어 내고 있습니다. 또한 급속한 도시화 및 산업화, 건설 및 개발 활동 증가, 친환경 친환경 건축자재의 도입, 환경 인식 증가와 같은 다른 요인들도 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다.

이 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계의 자동 기포 콘크리트(AAC) 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계의 자동 기포 콘크리트(AAC) 시장 성장률 전망은?
  • 세계의 자동 기포 콘크리트(AAC) 시장을 촉진하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 세계의 자동 기포 콘크리트(AAC) 시장에 미치는 영향은?
  • 세계의 자동 기포 콘크리트(AAC) 시장에서의 유형별 분류는?
  • 세계의 자동 기포 콘크리트(AAC) 시장에서의 용도별 분류는?
  • 세계의 자동 기포 콘크리트(AAC) 시장에서의 최종사용자별 분류는?
  • 세계의 자동 기포 콘크리트(AAC) 시장의 주요 지역은?
  • 세계의 자동 기포 콘크리트(AAC) 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 어프로치
    • 톱다운 어프로치
  • 조사 방법

제3장 개요

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 자동 기포 콘크리트(AAC) 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 유형별

  • 블록
  • 대들보와 상인방
  • 클래딩 패널
  • 지붕 패널
  • 벽패널
  • 바닥 요소
  • 기타

제7장 시장 내역 : 용도별

  • 건설자재
  • 도로 건설
  • 지붕 단열재
  • 교량 하부 구조
  • 보이드 필링
  • 기타

제8장 시장 내역 : 최종사용자별

  • 주택용
  • 비주택용

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁의 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업의 개요
    • Aercon AAC
    • AKG Gazbeton
    • Bauroc AS
    • Biltech Building Elements Limited
    • Buildmate Projects Pvt. Ltd.
    • CSR Limited
    • Eastland Building Materials Co. Ltd.
    • H+H International A/S
    • HIL Limited
    • JK Lakshmi Cement Ltd.
    • UAL Industries Limited
    • UltraTech Cement Ltd.(Aditya Birla Group)
    • Xella Group
KSA 25.06.17

The global autoclaved aerated concrete (AAC) market size reached USD 22.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 36.4 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.36% during 2025-2033. The extensive use of AAC in the building of both interior and exterior structures in the commercial and residential sectors is stimulating the market.

Autoclaved aerated concrete (AAC), or autoclaved cellular concrete, refers to a prefabricated, lightweight building material that is manufactured from quartz, sand, aggregates, lime, gypsum, and expansion agents. It constitutes an excessive amount of air that reduces the overall weight and density of the product. AAC is extensively used for the quick installation of walls, roofs, and floors due to its durability, fire resistance, thermal insulation, and energy efficiency. Currently, it is commercially available in varying forms, such as blocks, tiles, lintel, and panels.

Autoclaved Aerated Concrete (AAC) Market Trends:

The widespread adoption of AAC across the commercial and residential sectors for constructing interior and exterior structures is one of the key factors driving the market growth. In line with this, the increasing demand for lightweight construction materials and the rising inclination of end users toward AAC due to its various benefits are acting as other growth-inducing factors. Additionally, the shifting preference for low-cost houses and the increasing demand for soundproof buildings are boosting the market growth. Furthermore, numerous initiatives undertaken by the governments of various nations for strengthening and renovating existing infrastructure are contributing to the market growth. Apart from this, strategic collaboration among the key players and the increasing investments in the research and development (R&D) activities for producing industrial by-products through recycling AAC waste to minimize the disposal in landfills are creating a positive outlook for the market across the globe. Other factors, such as rapid urbanization and industrialization, growing construction and development activities, the introduction of eco-friendly certified green building materials, and rising environmental consciousness among individuals, are providing an impetus to the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Blocks
  • Beams and Lintels
  • Cladding Panels
  • Roof Panels
  • Wall Panels
  • Floor Elements
  • Others

Breakup by Application:

  • Construction Materials
  • Road Construction
  • Roof Insulation
  • Bridge Sub-Structure
  • Void Filling
  • Others

Breakup by End User:

  • Residential
  • Non-Residential

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Aercon AAC, AKG Gazbeton, Bauroc AS, Biltech Building Elements Limited, Buildmate Projects Pvt. Ltd., CSR Limited, Eastland Building Materials Co. Ltd., H+H International A/S, HIL Limited, JK Lakshmi Cement Ltd., UAL Industries Limited, UltraTech Cement Ltd. (Aditya Birla Group) and Xella Group.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global autoclaved aerated concrete (AAC) market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global autoclaved aerated concrete (AAC) market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global autoclaved aerated concrete (AAC) market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global autoclaved aerated concrete (AAC) market?
  • 5.What is the breakup of the global autoclaved aerated concrete (AAC) market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global autoclaved aerated concrete (AAC) market based on the application?
  • 7.What is the breakup of the global autoclaved aerated concrete (AAC) market based on the end user?
  • 8.What are the key regions in the global autoclaved aerated concrete (AAC) market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global autoclaved aerated concrete (AAC) market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Autoclaved Aerated Concrete (AAC) Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Blocks
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Beams and Lintels
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Cladding Panels
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Roof Panels
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Wall Panels
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Floor Elements
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Others
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Construction Materials
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Road Construction
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Roof Insulation
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Bridge Sub-Structure
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Void Filling
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Residential
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Non-Residential
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Aercon AAC
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 AKG Gazbeton
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Bauroc AS
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Biltech Building Elements Limited
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Buildmate Projects Pvt. Ltd.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 CSR Limited
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Eastland Building Materials Co. Ltd.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 H+H International A/S
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 HIL Limited
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 JK Lakshmi Cement Ltd.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
    • 14.3.11 UAL Industries Limited
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 UltraTech Cement Ltd. (Aditya Birla Group)
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
    • 14.3.13 Xella Group
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
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