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경량 소재 시장 보고서 : 유형별, 유통 채널별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Lightweight Materials Market Report by Type (Metal Alloys, Composites, Polymers), Distribution Channel (Direct, Indirect), Application (Automotive, Aerospace, Wind, Marine, Electronics, Construction, Consumer Goods, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 137 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 경량 소재 시장 규모는 2024년 2,224억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 3,928억 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 6.53%를 보일 것으로 예측됩니다.

경량 소재인 알루미늄, 마그네슘, 베릴륨, 티타늄, 티타늄 알루미나이드, 엔지니어링 플라스틱, 구조용 세라믹, 폴리머, 세라믹 매트릭스로 구성된 복합재료 및 금속 합금입니다. 이들은 환경 친화적이고, 이산화탄소 배출량 감소에 기여하며, 내식성, 내 산화성, 높은 전기 전도성, 높은 열 전도성, 낮은 밀도, 높은 반사율, 높은 연성, 고강도, 비용 효율성 등의 장점을 가지고 있습니다. 그 결과, 전 세계 항공우주, 국방, 의료, 전자, 건설, 자동차, 포장 산업에서 폭넓게 응용되고 있습니다.

경량 소재 시장 동향 :

경량 소재는 안전성, 성능, 재활용성, 비용을 희생하지 않고 대형 자동차의 무게를 줄이기 위해 자동차 분야의 다양한 부품 제조에 사용되고 있습니다. 이는 급성장하는 자동차 산업과 맞물려 시장을 견인하는 중요한 요소 중 하나가 되었습니다. 또한, 경량 소재는 배터리 및 전기 모터와 같은 동력 시스템의 무게를 상쇄하여 하이브리드 전기자동차, 플러그인 하이브리드 전기자동차, 전기자동차의 효율성과 주행거리를 향상시키는 데 도움이 됩니다. 이는 유해한 대기 오염을 줄이기 위해 전기자동차(EV)의 채택이 증가함에 따라 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 풍력에너지 분야에서 풍력 터빈 제조를 위한 경량 소재의 채택이 증가하고 있는 것도 전 세계 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 이 외에도 연료 소비를 줄이기 위해 항공 산업에서 경량 소재의 적용이 증가하고 있으며, 이는 업계 투자자에게 유리한 성장 기회를 제공합니다. 이와는 별도로 호일, 음료 캔, 조리 및 식품 가공기구를 제조하기 위한 식음료(F&B) 산업에서 알루미늄 합금의 사용도 증가하고 있습니다. 이는 F&B 부문의 확대와 함께 경량 소재에 대한 수요를 자극하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 경량 소재 세계 시장은 지금까지 어떻게 발전해 왔을까?
  • 코로나19가 경량 소재 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 유형별 시장 분석은?
  • 판매 채널별 시장 현황은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 경량 소재 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 경량 소재 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 금속 합금
  • 복합재료
  • 폴리머

제7장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 직접
  • 간접

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 자동차
  • 항공우주
  • 풍력
  • 해양
  • 일렉트로닉스
  • 건설
  • 소비재
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Alcoa Corporation
    • Arcelormittal S.A.
    • China Hongqiao Group Limited
    • Dupont De Nemours Inc.
    • Exxon Mobil Corporation
    • Novelis Inc.(Hindalco Industries Limited)
    • Saudi Basic Industries Corporation(Saudi Arabian Oil Co.)
    • SGL Carbon SE
    • Solvay S.A.
    • Teijin Limited
    • Thyssenkrupp Ag
    • Toray Industries Inc.
LSH 25.05.30

The global lightweight materials market size reached USD 222.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 392.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.53% during 2025-2033.

Lightweight materials are composites and metal alloys comprising aluminum, magnesium, beryllium, titanium, titanium aluminides, engineering plastics, structural ceramics, polymer, and ceramic matrices. They are environment-friendly, help reduce carbon footprints and offer several advantages, such as corrosion and oxidation resistance, high electrical and thermal conductivities, low density, high reflectivity, high ductility, high strength, and cost-efficiency. As a result, they find extensive applications in the aerospace, defense, healthcare, electronics, construction, automotive, and packaging industries across the globe.

Lightweight Materials Market Trends:

Lightweight materials are used to manufacture different parts of vehicles in the automotive sector as they reduce heavy-duty vehicle weight without compromising safety, performance, recyclability, and cost. This, coupled with the burgeoning automotive industry, represents one of the key factors driving the market. Moreover, lightweight materials help improve the efficiency and range of hybrid electric, plug-in hybrid electric, and electric vehicles as they offset the weight of power systems, such as batteries and electric motors. This, coupled with the rising adoption of electric vehicles (EVs) to reduce harmful air pollution, is propelling the growth of the market. In addition, the growing employment of lightweight materials in the wind energy sector for manufacturing windmills is positively influencing the market across the globe. Besides this, the increasing application of lightweight materials in the aviation industry to reduce fuel consumption is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Apart from this, there is a rise in the use of aluminum alloys in the food and beverage (F&B) industry for producing foils, beverage cans, and cooking and food processing utensils. This, in confluence with the expanding F&B sector, is catalyzing the demand for lightweight materials.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Metal Alloys
  • Composites
  • Polymers

Breakup by Distribution Channel:

  • Direct
  • Indirect

Breakup by Application:

  • Automotive
  • Aerospace
  • Wind
  • Marine
  • Electronics
  • Construction
  • Consumer Goods
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Alcoa Corporation, Arcelormittal S.A., China Hongqiao Group Limited, Dupont De Nemours Inc., Exxon Mobil Corporation, Novelis Inc. (Hindalco Industries Limited), Saudi Basic Industries Corporation (Saudi Arabian Oil Co.), SGL Carbon SE, Solvay S.A., Teijin Limited, Thyssenkrupp Ag and Toray Industries Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global lightweight materials market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global lightweight materials market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the type?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global lightweight materials market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Lightweight Materials Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Metal Alloys
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Composites
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Polymers
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Distribution Channel

  • 7.1 Direct
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Indirect
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Automotive
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Aerospace
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Wind
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Marine
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Electronics
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Construction
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast
  • 8.7 Consumer Goods
    • 8.7.1 Market Trends
    • 8.7.2 Market Forecast
  • 8.8 Others
    • 8.8.1 Market Trends
    • 8.8.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Alcoa Corporation
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Arcelormittal S.A.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 China Hongqiao Group Limited
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
    • 14.3.4 Dupont De Nemours Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Exxon Mobil Corporation
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Novelis Inc. (Hindalco Industries Limited)
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Saudi Basic Industries Corporation (Saudi Arabian Oil Co.)
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 SGL Carbon SE
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Solvay S.A.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Teijin Limited
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Thyssenkrupp Ag
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Toray Industries Inc.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
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