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세계의 가상 라우터 시장 보고서 : 컴포넌트, 유형, 최종사용자, 지역별(2025-2033년)

Virtual Router Market Report by Component (Solution, Service), Type (Pre-defined, Custom), End User (Service Provider, Enterprise), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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가상 라우터 세계 시장 규모는 2024년 3억 1,980만 달러에 달했습니다. 향후 2033년에는 15억 4,670만 달러에 달하고, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 18.18%를 보일 것으로 예측됩니다. 더 빠른 인터넷 서비스에 대한 수요가 증가함에 따라 기업들이 확장성이 높은 네트워킹 솔루션을 채택하여 시장을 활성화하고 있습니다.

가상 라우터는 확장 가능하고 유연한 소프트웨어 기반 라우팅 프레임워크로, 호스트 머신을 로컬 영역 네트워크에서 기존 하드웨어 라우터로 작동할 수 있도록 하는 소프트웨어 기반 라우팅 프레임워크입니다. 가상 라우터는 주소의 마지막 바이트에 존재하는 고유한 가상 라우터 식별자(VRID)로 식별됩니다. 가상 라우터는 하드웨어 비용을 낮추고, 새로운 용도를 빠르게 개발할 수 있으며, 실시간으로 패킷을 처리할 수 있기 때문에 전 세계 IT 및 통신 업계에서 널리 사용되고 있습니다.

가상 라우터 시장 동향 :

현재 통신 서비스 제공업체(CSP)의 가상 라우터 도입이 크게 증가하고 있습니다. 이는 SDN(Software-Defined Networking) 및 NFV(Network Functions Virtualization)의 인기 상승과 함께 시장 성장을 가속하는 중요한 요인 중 하나가 되고 있습니다. 또한, 가상 라우터는 새로운 통신 서브시스템의 개발, 프로토타이핑 및 테스트를 지원합니다. 이러한 라우터는 원격 학습에도 도움이 되며, 학생들이 가상 실험을 할 수 있는 도구로 활용되고 있습니다. 데이터센터의 급속한 확장과 함께 가상 라우터에 대한 수요는 전 세계적으로 증가하고 있습니다. 이 외에도, 이러한 라우터는 네트워크 속도 향상, 빠른 데이터 수집, 보다 안전한 스토리지 네트워크를 제공합니다. 또한, 다양한 산업 분야의 기업의 자본 지출(CAPEX)과 운영 비용(OPEX)을 줄여 총소유비용(TCO)을 절감하는 데 기여합니다. 이러한 제품의 장점에 더해, 트래픽을 분리하여 네트워크 보안을 향상시키는 VRRP(가상 라우터 이중화 프로토콜)의 구현과 같은 기술적 진보가 시장 성장을 가속하고 있습니다. 이 외에도 5G 인프라의 개선과 클라우드 기반 서비스에 대한 세계 수요 증가도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 가상 라우터 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 가상 라우터 시장의 예상 성장률은?
  • 가상 라우터 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 코로나19가 가상 라우터 세계 시장 성장에 미치는 영향은?
  • 세계 가상 라우터 시장의 구성 요소별 분류는?
  • 세계 가상 라우터 시장의 유형별 분류는?
  • 가상 라우터 세계 시장 내 최종 사용자별 시장 현황은?
  • 가상 라우터 세계 시장의 주요 지역은?
  • 가상 라우터 세계 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 가상 라우터 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 솔루션
  • 서비스

제7장 시장 분석 : 유형별

  • Pre-defined
  • Custom

제8장 시장 분석 : 최종사용자별

  • 서비스 제공업체
  • 기업

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • 6WIND
    • Allied Telesis Inc.
    • Arista Networks Inc.
    • Check Point Software Technologies Ltd.
    • Cisco Systems Inc.
    • Hewlett Packard Enterprise Company
    • Huawei Technologies Co. Ltd.
    • International Business Machines Corporation
    • Juniper Networks Inc.
    • Nokia Corporation
    • Palo Alto Networks Inc.
    • ZTE Corporation
LSH 25.06.04

The global virtual router market size reached USD 319.8 Million in 2024. Looking forward, the market is expected to reach USD 1,546.7 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 18.18% during 2025-2033. The rising demand for faster internet services is encouraging businesses to adopt scalable networking solutions, which is stimulating the market.

A virtual router is a scalable and flexible software-based routing framework that enables the host machine to operate as a conventional hardware router over a local area network. It is identified with a unique virtual router identifier (VRID) that is present at the last byte of the address. As it can lower hardware costs and help develop new applications rapidly and process packets in real-time, a virtual router finds extensive applications in the telecommunications industry across the globe.

Virtual Router Market Trends:

At present, there is a considerable increase in the adoption of virtual routers by communication service providers (CSPs). This, in confluence with the rising popularity of software-defined networking (SDN) and network functions virtualization (NFV), represents one of the key factors bolstering the market growth. Moreover, virtual routers assist in developing, prototyping, and testing new communication subsystems. These routers can also aid in distance learning and are consequently utilized as tools that enable students to perform virtual experiments. This, coupled with the rapid expansion of data centers, is catalyzing the demand for virtual routers around the world. Apart from this, these routers provide increased network speed, faster acquisition of data, and safer storage networks. In addition, they help reduce the total cost of ownership (TCO) by lowering capital expenditures (CAPEX) and operating expenses (OPEX) of businesses from different industry verticals. These product benefits, along with technological advancements, including the implementation of virtual router redundancy protocol (VRRP) to separate traffic and improve network security, are strengthening the market growth. Other factors, such as improving 5G infrastructure and the increasing requirement for cloud-based services worldwide, are creating a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Solution
  • Service

Breakup by Type:

  • Pre-defined
  • Custom

Breakup by End User:

  • Service Provider
  • Enterprise

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 6WIND, Allied Telesis Inc., Arista Networks Inc., Check Point Software Technologies Ltd., Cisco Systems Inc., Hewlett Packard Enterprise Company, Huawei Technologies Co. Ltd., International Business Machines Corporation, Juniper Networks Inc., Nokia Corporation, Palo Alto Networks Inc. and ZTE Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the virtual router market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global virtual router market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global virtual router market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global virtual router market growth?
  • 5.What is the breakup of the global virtual router market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global virtual router market based on the type?
  • 7.What is the breakup of the global virtual router market based on the end user?
  • 8.What are the key regions in the global virtual router market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global virtual router market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Virtual Router Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Solution
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Service
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Type

  • 7.1 Pre-defined
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Custom
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Service Provider
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Enterprise
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 6WIND
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Allied Telesis Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
    • 14.3.3 Arista Networks Inc.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
    • 14.3.4 Check Point Software Technologies Ltd.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Cisco Systems Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Hewlett Packard Enterprise Company
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Huawei Technologies Co. Ltd.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 International Business Machines Corporation
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Juniper Networks Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Nokia Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Palo Alto Networks Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 ZTE Corporation
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
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