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세계의 맛 성분 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 유형, 형태, 용도, 원료, 지역별(2025-2033년)

Savory Ingredients Market Size, Share, Trends and Forecast by Type, Form, Application, Source, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 147 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

맛 성분 세계 시장 규모는 2024년에 76억 6,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 114억 2,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 4.32%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 아시아태평양이 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 68.9% 이상에 달했습니다. 외식 산업의 급속한 성장, 소비자 선호도 변화, 최근 식품 가공 기술의 발전, 간편식에 대한 수요 증가 등은 맛 성분 시장 점유율을 높이는 요인으로 작용하고 있습니다.

맛 성분은 가공 시 식품의 고소한 맛과 향을 높이기 위해 사용되는 향미증진제를 말합니다. 전분, 효모 추출물, 가수분해 식물성 단백질(HVP), 가수분해 동물성 단백질(HAP), 글루탐산나트륨(MSG)은 음료 및 식품 산업에서 가장 일반적으로 사용되는 향미 성분 중 일부입니다. 이들은 주로 인스턴트 식품, 육류 제품, 조미료 제조에 사용됩니다. 이 성분의 사용은 제품의 보존성을 높이고 조리 시 염분 함량을 최소화하는 데 도움이 됩니다. 또한, 이러한 원료는 비용 효율적이며 온라인 및 오프라인의 조직화된 소매 채널에서 쉽게 구할 수 있습니다.

맛 성분 시장 동향 :

시장은 주로 포장된 인스턴트 식품에 대한 수요 증가에 의해 주도되고 있습니다. 이는 식습관의 변화, 대중의 바쁜 일정, 일인당 소득수준 증가로 인해 전 세계적으로 인스턴트 식품에 대한 선호도가 높아졌기 때문으로 분석됩니다. 이와는 별도로, 인공 성분의 유해성에 대한 인식이 높아짐에 따라 소비자들은 클린 라벨 및 유기농 제품 구매로 전환하고 있는 것도 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 많은 주요 기업들이 소비자의 다양한 기호를 충족시키기 위해 더 맛있고 개선된 제품 유형을 도입하기 위해 많은 투자를 하고 있습니다. 또한, 급속한 도시화로 인해 동아시아 요리의 인기가 전 세계적으로 상당히 높아졌으며, 맛 성분은 음식 요리의 중요한 부분을 차지하고 있습니다. 시장 성장에 박차를 가하는 다른 요인으로는 규제 당국의 승인과 개인들 사이에서 베이커리 제품에 대한 수요가 증가하고 있다는 점을 들 수 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 맛 성분 시장 규모는?
  • 맛 성분 시장 전망은?
  • 맛 성분 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • 맛 성분 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 맛 성분 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 맛 성분 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 전분
  • 단백질
    • 주요 부문
      • 식물성 단백질
      • 동물성 단백질
  • 효모
  • 글루탐산나트륨(MSG)
  • 기타

제7장 시장 분석 : 형태별

  • 분말
  • 액체
  • 페이스트

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 식품
  • 사료

제9장 시장 분석 : 원료별

  • 천연
    • 주요 부문
      • 채소 추출물
      • 동물 유래
      • 미생물
  • 합성

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Ajinomoto Co. Inc.
    • AngelYeast Co. Ltd.
    • Archer-Daniels-Midland Company
    • Associated British Foods plc
    • Cargill Incorporated
    • Givaudan
    • Kerry Group plc
    • Koninklijke DSM N.V.
    • Novozymes A/S
    • Sensient Technologies Corporation
    • Symrise AG
    • Tate & Lyle PLC
LSH 25.06.04

The global savory ingredients market size was valued at USD 7.66 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 11.42 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 4.32% from 2025-2033. Asia Pacific currently dominates the market, holding a market share of over 68.9% in 2024. The rapid expansion of the foodservice industry, shifting consumer preferences, recent advancements in food processing technology, and rising demand for convenience food are some of the factors boosting the savory ingredients market share.

Savory ingredients refer to flavor enhancers that are used to elevate the savory taste and aroma of food products during processing. Starches, yeast extracts, hydrolyzed vegetable proteins (HVP), hydrolyzed animal proteins (HAP), and monosodium glutamate (MSG) are some of the most commonly used savory ingredients across the food and beverages industry. They are mainly used in the production of instant and food, meat products, and seasonings. Their utilization helps increase the product shelf-life and minimize the salt content in food preparation. Additionally, these ingredients are highly cost-effective and are easily available across the online and offline organized retail channels.

Savory Ingredients Market Trends:

The market is primarily driven by the growing demand for packaged instant food products. This can be attributed to the changing dietary preferences, hectic schedules led by the masses and the inflating per capita income levels, which have further resulted in the widespread preference for convenience foods across the globe. Apart from this, the shifting inclination of consumers towards purchasing clean label and organic products due to the rising awareness regarding the adverse effects of artificial ingredients is also positively impacting the market. Additionally, numerous key players are heavily investing in the introduction of improved product variants with better taste to cater to the diverse preferences of the consumers. Moreover, due to rapid urbanization, there has been a considerable rise in the popularity of East Asian cuisines on the global level, wherein savory ingredients form an essential part of food preparation. Some of the other factors providing an impetus to the market growth include favorable regulatory approvals and the escalating demand for bakery products among individuals.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Starches
  • Proteins
  • Vegetable Protein
  • Animal Protein
  • Yeast
  • Monosodium Glutamate (MSG)
  • Others

Breakup by Form:

  • Powder
  • Liquid
  • Paste

Breakup by Application:

  • Food
  • Feed

Breakup by Source:

  • Natural
  • Vegetable Extracts
  • Animal Derived
  • Microbial
  • Synthetic

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Ajinomoto Co. Inc., AngelYeast Co. Ltd., Archer-Daniels-Midland Company, Associated British Foods plc, Cargill Incorporated, Givaudan, Kerry Group plc, Koninklijke DSM N.V., Novozymes A/S, Sensient Technologies Corporation, Symrise AG and Tate & Lyle PLC.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the savory ingredients market?
  • 2.What is the future outlook of savory ingredients market?
  • 3.What are the key factors driving the savory ingredients market?
  • 4.Which region accounts for the largest savory ingredients market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global savory ingredients market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Savory Ingredients Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Starches
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Proteins
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Vegetable Protein
      • 6.2.2.2 Animal Protein
    • 6.2.3 Market Forecast
  • 6.3 Yeast
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Monosodium Glutamate (MSG)
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Others
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Form

  • 7.1 Powder
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Liquid
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Paste
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Food
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Feed
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Source

  • 9.1 Natural
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Key Segments
      • 9.1.2.1 Vegetable Extracts
      • 9.1.2.2 Animal Derived
      • 9.1.2.3 Microbial
    • 9.1.3 Market Forecast
  • 9.2 Synthetic
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Ajinomoto Co. Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 AngelYeast Co. Ltd.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
    • 15.3.3 Archer-Daniels-Midland Company
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Associated British Foods plc
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 Cargill Incorporated
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Givaudan
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Kerry Group plc
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
    • 15.3.8 Koninklijke DSM N.V.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Novozymes A/S
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Sensient Technologies Corporation
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Symrise AG
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Tate & Lyle PLC
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
      • 15.3.12.4 SWOT Analysis
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