시장보고서
상품코드
1722974

세계의 방사선 피부염 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 제품, 유통 채널, 지역별(2025-2033년)

Radiodermatitis Market Size, Share, Trends and Forecast by Product, Distribution Channel, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

방사선 피부염 세계 시장 규모는 2024년에 5억 1,478만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 6억 6,802만 달러에 달하고, 2025-2033년 2.94%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 아시아태평양이 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 34% 이상입니다. 방사선 피부염 시장 점유율은 전 세계 암 환자 수 증가, 치료 방법의 발전, 비침습적이고 환자 중심의 치료에 대한 수요 증가로 인해 확대되고 있습니다.

방사선 피부염은 암 치료에 사용되는 방사선 치료로 인해 발생하는 피부 증상을 말합니다. 일반적으로 유방, 폐, 피부, 경부, 머리, 항문 주위 등 피부가 표적 부위의 일부인 부위의 암 환자에서 암 치료 중 또는 중재적 방사선 치료 후 부작용으로 발생합니다. 방사선 피부염을 치료하기 위해 일반적으로 사용되는 제품으로는 국소 항생제, 코르티코스테로이드, 친수성 크림, 하이드로겔 및 하이드로콜로이드 드레싱재, 실리콘 코팅 드레싱재, 은박 드레싱재, 경구용 진통제, 항염증제 등이 있습니다. 최근 방사선 피부염 치료는 불편함을 줄이고 통증을 최소화하며 환자의 전반적인 삶의 질을 향상시키면서 지속적인 치료 중단을 방지할 수 있기 때문에 많은 사랑을 받고 있습니다.

방사선 피부염 시장 동향 :

암의 확산과 치료 옵션으로 방사선 치료의 채택 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인입니다. 이와 더불어, 전 세계 고령 인구 증가와 방사선 치료의 부작용에 대한 대응에 대한 요구가 증가함에 따라 방사선 피부염 치료에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 많은 정부 및 비정부 기관들이 방사선 피부염 치료 및 관리 제품에 대한 인식을 높이기 위해 적극적인 노력을 기울이고 있습니다. 이는 생명과학 분야에서 진행 중인 연구개발(R&D) 활동에 대한 공공 및 민간 투자 증가와 함께 시장 성장의 촉매제가 되고 있습니다. 또한, 주요 기업들은 제품 포트폴리오를 확장하고 경쟁력을 강화하기 위해 혁신적인 제품 개발에 주력하고 있습니다. 또한, 임상시험 증가, 유리한 정부 정책, 소비자 지출 능력 증가, 의료 인프라의 개선, 제네릭 의약품의 쉬운 접근성 등이 시장 전망을 밝게 하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 방사선 피부염 시장 규모는?
  • 방사선 피부염 시장 전망은?
  • 방사선 피부염 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 방사선 피부염 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 방사선 피부염 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 방사선 피부염 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품별

  • 외용
    • 주요 부문
      • 코르티코스테로이드
      • 친수성 크림
      • 항생제
      • 기타
  • 경구
  • 드레싱
    • 주요 부문
      • 하이드로겔 및 하이드로콜로이드 드레싱
      • 놋팅 배리어 필름(No Sting Barrier Film)
      • Honey Impregnated Gauze
      • 실리콘 코팅 드레싱
      • 기타

제7장 시장 분석 : 유통 채널별

  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 온라인 약국

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제9장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • 3M Company
    • Bausch Health Companies Inc.
    • Bayer AG
    • BMG PHARMA S.p.A.
    • Charles River Laboratories International Inc.
    • ConvaTec Group plc
    • Helsinn Healthcare SA
    • ICON plc
    • Integra LifeSciences
    • Molnlycke Health Care AB
    • Stratpharma AG
LSH 25.06.05

The global radiodermatitis market size was valued at USD 514.78 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 668.02 Million by 2033, exhibiting a CAGR of 2.94% from 2025-2033. Asia Pacific currently dominates the market, holding a market share of over 34% in 2024. The radiodermatitis market share is expanding, driven by the increasing numbers of cancer patients worldwide, heightened advancements in treatment modalities, and rising demand for the non-invasive, patient-centered treatments.

Radiodermatitis, or radiation dermatitis, refers to a skin condition caused due to radiation therapy used for the treatment of cancer. It generally occurs as a side effect during cancer treatment or after interventional radiology in patients with cancers of the breast, lungs, skin, neck, head or perineum region where the skin is part of the target field. Some of the commonly used products to treat radiodermatitis include topical antibiotics, corticosteroids, hydrophilic creams, hydrogel and hydrocolloid dressings, silicone-coated dressings, silver-leaf dressings, oral analgesics, and anti-inflammatory agents. In recent years, radiodermatitis treatment has gained traction as it helps reduce discomfort, minimize pain and prevent interruption in ongoing therapy while improving the overall quality of the patient's life.

Radiodermatitis Market Trends:

The widespread prevalence of cancer and the rising adoption of radiation therapy as a treatment option represent the primary factors driving the market growth. Besides this, the increasing geriatric population across the globe and the growing need to counter the adverse side effects of radiation therapy are augmenting the demand for radiodermatitis treatment. Additionally, numerous governing and non-governing agencies are taking favorable initiatives to spread awareness regarding the available radiodermatitis treatment and management products. This, in confluence with the rising public and private investments in the ongoing research and development (R&D) activities in the field of life sciences, is catalyzing the market growth. Furthermore, the leading players are focusing on developing innovative product variants to expand their product portfolio and gain a competitive edge. Moreover, the rising number of clinical trials, favorable government policies, increasing consumer expenditure capacities, improving healthcare infrastructure and easy availability of generic drugs are some of the other factors creating a positive market outlook.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Topical
  • Corticosteroids
  • Hydrophilic Creams
  • Antibiotics
  • Others
  • Oral
  • Dressings
  • Hydrogel and Hydrocolloid Dressings
  • No Sting Barrier Film
  • Honey Impregnated Gauze
  • Silicone Coated Dressings
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Hospital Pharmacy
  • Retail Pharmacy
  • Online Pharmacy

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 3M Company, Bausch Health Companies Inc., Bayer AG, BMG PHARMA S.p.A., Charles River Laboratories International Inc., ConvaTec Group plc, Helsinn Healthcare SA, ICON plc, Integra LifeSciences, Molnlycke Health Care AB and Stratpharma AG.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the radiodermatitis market?
  • 2.What is the future outlook of radiodermatitis market?
  • 3.What are the key factors driving the radiodermatitis market?
  • 4.Which region accounts for the largest radiodermatitis market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global radiodermatitis market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Radiodermatitis Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Topical
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Corticosteroids
      • 6.1.2.2 Hydrophilic Creams
      • 6.1.2.3 Antibiotics
      • 6.1.2.4 Others
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Oral
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Dressings
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Key Segments
      • 6.3.2.1 Hydrogel and Hydrocolloid Dressings
      • 6.3.2.2 No Sting Barrier Film
      • 6.3.2.3 Honey Impregnated Gauze
      • 6.3.2.4 Silicone Coated Dressings
      • 6.3.2.5 Others
    • 6.3.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Distribution Channel

  • 7.1 Hospital Pharmacy
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Retail Pharmacy
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Online Pharmacy
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 3M Company
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Bausch Health Companies Inc.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
      • 13.3.2.4 SWOT Analysis
    • 13.3.3 Bayer AG
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
      • 13.3.3.4 SWOT Analysis
    • 13.3.4 BMG PHARMA S.p.A.
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
    • 13.3.5 Charles River Laboratories International Inc.
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis
    • 13.3.6 ConvaTec Group plc
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
    • 13.3.7 Helsinn Healthcare SA
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
    • 13.3.8 ICON plc
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 Integra LifeSciences
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
    • 13.3.10 Molnlycke Health Care AB
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
      • 13.3.10.3 SWOT Analysis
    • 13.3.11 Stratpharma AG
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제