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위성 버스 시장 보고서 : 서브시스템, 위성 사이즈, 용도, 지역별(2025-2033년)

Satellite Bus Market Report by Subsystem, Satellite Size, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 142 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 위성 버스 시장 규모는 2024년 154억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 243억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 4.93%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상하고 있습니다.

우주선 버스라고도 불리는 위성 버스는 동력, 온도 제어, 방향 추진기로 구성된 위성의 구조물 및 주요 시스템을 말합니다. 또한 유인 임무를 위한 생명유지 서브시스템이기도 합니다. 위성의 제어 및 미션 페이로드에 대한 지원 서비스를 제공합니다. 현재 항법, 통신, 기후 및 환경 모니터링을 위한 위성의 사용이 크게 증가하고 있으며, 이는 전 세계 위성 버스의 요구 사항에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다.

위성 버스 시장 동향:

세계 각국 정부의 우주 프로그램에 대한 투자 증가는 현재 시장 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. 또한 위성은 지하수 및 광물 수원을 감지하고, 육지에서 수로로 영양분과 오염 물질의 이동을 모니터링하고, 육지 및 수온, 해양 조류의 번식, 육지 표토의 침식을 측정할 수 있습니다. 또한, 연료 파이프라인과 같은 대규모 인프라를 효율적으로 추적할 수 있습니다. 이 외에도 기상학자들은 인공위성을 통해 전 지구적인 날씨를 모니터링하고 화산 폭발과 같은 현상의 영향을 추적할 수 있습니다. 이는 시장에 밝은 전망을 가져다주고 있습니다. 현재 위성 버스는 재구성 가능한 페이로드, 스마트 파워 시스템, 온보드 추진 기술을 탑재할 수 있어 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 또한, 재사용 가능한 로켓의 개선과 유연한 발사장의 이용률 증가로 인해 위성 발사 비용이 감소하고 있습니다. 이는 전 세계 위성 발사 횟수의 증가와 함께 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 위성 버스 시장 규모는?
  • 2025-2033년 위성 버스 세계 시장 성장률 전망은?
  • 세계 위성 버스 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • COVID-19가 위성 버스 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 위성 버스 세계 시장 내 서브시스템별 분류는 어떻게 되는가?
  • 위성 버스 세계 시장의 위성 크기별 분류는?
  • 위성 버스 세계 시장 용도별 분류는?
  • 위성 버스 세계 시장의 주요 지역은?
  • 세계 위성 버스 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 위성 버스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 서브시스템별

  • 구조와 메커니즘
  • 열제어
  • 전력 시스템
  • 자세 제어 시스템
  • 추진
  • 텔레메트리 추적 커맨드
  • 플라이트 소프트웨어

제7장 시장 내역 : 위성 사이즈별

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 지구 관측과 기상학
  • 통신
  • 과학 조사와 탐사
  • 감시와 보안
  • 매핑
  • 내비게이션

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Airbus SE
    • Ball Corporation
    • Centum Electronics Limited
    • Honeywell International Inc.
    • Israel Aerospace Industries
    • Lockheed Martin Corporation
    • Maxar Technologies Inc.
    • NanoAvionics Corp.(AST SpaceMobile Inc)
    • NEC Corporation(AT&T Corporation)
    • Northrop Grumman Corporation
    • Sierra Nevada Corporation
    • Thales Group
    • The Boeing Company
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The global satellite bus market size reached USD 15.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 24.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.93% during 2025-2033.

A satellite bus, also known as a spacecraft bus, refers to the structural body and primary system of a satellite comprising power, temperature control, and directional thrusters. It also consists of a life support subsystem for human-crewed missions. It provides control of the satellite and support services to the mission payload. At present, there is a considerable rise in the use of satellites for navigation, communication, and climate and environment monitoring, which is positively influencing the requirement for satellite buses across the globe.

Satellite Bus Market Trends:

Increasing investments in space programs by governments of numerous countries around the world currently represents one of the key factors bolstering the growth of the market. Moreover, satellites can detect underground water and mineral sources, monitor the transfer of nutrients and contaminants from land into waterways, and measure land and water temperatures, the growth of algae in seas, and the erosion of topsoil from land. They can also efficiently track large-scale infrastructures like fuel pipelines that need to be checked for leaks, which would require enormous hours of land- or air-based inspection. Besides this, satellites allow meteorologists to monitor the weather globally, enabling them to follow the effects of phenomena like volcanic eruptions. This is creating a positive outlook for the market. Nowadays, satellite buses can accommodate reconfigurable payloads, smart power systems, and onboard propulsion technologies, which is also impelling the market growth. Furthermore, satellite launch costs are reducing on account of improvements in reusable rockets and the rising utilization of flexible launch sites. This, coupled with the increasing number of satellites launches worldwide, is anticipated to facilitate the growth of the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Subsystem:

  • Structures and Mechanisms
  • Thermal Control
  • Electric Power System
  • Attitude Control System
  • Propulsion
  • Telemetry Tracking Command
  • Flight Software

Breakup by Satellite Size:

  • Small
  • Medium
  • Large

Breakup by Application:

  • Earth Observation and Meteorology
  • Communication
  • Scientific Research and Exploration
  • Surveillance and Security
  • Mapping
  • Navigation

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airbus SE, Ball Corporation, Centum Electronics Limited, Honeywell International Inc., Israel Aerospace Industries, Lockheed Martin Corporation, Maxar Technologies Inc., NanoAvionics Corp. (AST SpaceMobile Inc), NEC Corporation (AT&T Corporation), Northrop Grumman Corporation, Sierra Nevada Corporation, Thales Group and The Boeing Company.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the satellite bus market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global satellite bus market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global satellite bus market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global satellite bus market?
  • 5.What is the breakup of the global satellite bus market based on the subsystem?
  • 6.What is the breakup of the global satellite bus market based on the satellite size?
  • 7.What is the breakup of the global satellite bus market based on the application?
  • 8.What are the key regions in the global satellite bus market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global satellite bus market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Satellite Bus Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Subsystem

  • 6.1 Structures and Mechanisms
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Thermal Control
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Electric Power System
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Attitude Control System
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Propulsion
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Telemetry Tracking Command
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Flight Software
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Satellite Size

  • 7.1 Small
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Medium
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Large
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Earth Observation and Meteorology
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Communication
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Scientific Research and Exploration
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Surveillance and Security
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Mapping
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Navigation
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Airbus SE
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Ball Corporation
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Centum Electronics Limited
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
    • 14.3.4 Honeywell International Inc.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Israel Aerospace Industries
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Lockheed Martin Corporation
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Maxar Technologies Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 NanoAvionics Corp. (AST SpaceMobile Inc)
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 NEC Corporation (AT&T Corporation)
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Northrop Grumman Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Sierra Nevada Corporation
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Thales Group
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 The Boeing Company
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
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