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전해질 및 비타민 워터 시장 보고서 : 강화별, 변형별, 유형별, 포장별, 유통 채널별, 지역별(2025-2033년)

Electrolyte and Vitamin Water Market Report by Fortification, Variants, Type, Packaging, Distribution Channel, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 142 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 전해질 및 비타민 워터 시장 규모는 2024년 92억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 171억 달러에 달해 2025년부터 2033년까지 6.79%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상하고 있습니다.

전해질 물은 칼슘, 나트륨, 칼륨, 마그네슘 및 기타 충전 미네랄로 강화되어 뇌, 심장, 근육, 신경계의 기능 유지에 도움을 줍니다. 인체 내부의 pH 수준을 유지하여 수분 보충 수준을 조절합니다. 또한, 영양분을 체세포로 이동시켜 손상된 조직을 재건하는 데 도움을 줍니다. 한편, 비타민 워터에는 수많은 수용성 비타민과 필수 영양소가 함유되어 있습니다. 세포에서 유해한 활성산소를 제거하고 체내 수분을 유지하며 체온을 조절하는 데 도움이 됩니다. 또한, 적당한 섭취는 필요한 pH 수준을 유지하고 근육과 신경의 적절한 작동을 돕습니다. 그 결과, 전해질 및 비타민 워터에 대한 수요는 특히 밀레니얼 세대를 중심으로 전 세계적으로 견인력을 얻고 있습니다.

전해질 및 비타민 워터 시장 동향:

비만 및 기타 생활습관병의 유병률 증가는 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 또한 인구 증가, 급속한 도시화, 영양가 높은 음료에 대한 수요 증가는 시장 성장을 강화하고 있습니다. 이와는 별도로, 건강한 라이프스타일과 수분 보충 수준을 유지하는 것의 이점에 대한 개인의 인식이 높아짐에 따라 전 세계적으로 전해질 및 비타민 워터에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 스포츠, 피트니스 및 모험 활동에 대한 개인의 참여가 증가함에 따라 비타민과 미네랄이 풍부한 음식과 음료에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 조직화된 유통 채널의 확대와 간편한 제품 구매, 무료 배송, 흥미로운 혜택, 안전한 온라인 결제 방법을 제공하는 온라인 쇼핑에 대한 소비자의 성향이 결합되어 제조업체에 유리한 성장 기회를 제공하고 있습니다. 이 외에도 유명인 추천, 매력적인 포장, 소셜 미디어 플랫폼에서의 홍보 활동 등 다양한 마케팅 전략에 대한 주요 시장 기업의 관심이 높아지면서 시장 성장을 촉진하고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 전해질 및 비타민 워터 세계 시장 규모는?
  • 2025-2033년 전해질 및 비타민 워터 세계 시장 성장률 전망은?
  • 전해질 및 비타민 워터 세계 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • COVID-19가 전해질 및 비타민 워터 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 시장에서 전해질 및 비타민 워터의 강화별 분류는?
  • 전해질 및 비타민 워터 세계 시장 내 변종별 점유율은 어떻게 되는가?
  • 전해질 및 비타민 워터 세계 시장 유형별 분류는?
  • 전해질 및 비타민 워터 세계 시장에서의 포장별 분류는?
  • 전해질 및 비타민 워터 세계 시장 내 유통 채널별 시장 현황은?
  • 전해질 및 비타민 워터 세계 시장 주요 지역은?
  • 전해질 및 비타민 워터 세계 시장의 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 전해질 및 비타민 워터 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 강화별

  • 비타민 전용
  • 전해질 전용
  • 전해질·비타민

제7장 시장 내역 : 변형별

  • 가향
  • 무향

제8장 시장 내역 : 유형별

  • 가당
  • 무가당

제9장 시장 내역 : 포장별

  • PET
  • 유리
  • 알루미늄

제10장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 슈퍼마켓
  • 편의점
  • 온라인 스토어
  • 전문점
  • 기타

제11장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제12장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제13장 밸류체인 분석

제14장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제15장 가격 분석

제16장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Danone S.A.
    • Essentia Water LLC(Nestle USA)
    • Frucor Suntory(Suntory Holdings Limited)
    • Karma Culture LLC
    • Keurig Dr Pepper Inc.
    • PepsiCo Inc.
    • Talking Rain Beverage Company
    • The Alkaline Water Company Inc.
    • The Coca-Cola Company
    • Vitamin Well
    • VOSS of Norway AS
ksm 25.06.30

The global electrolyte and vitamin water market size reached USD 9.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 17.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.79% during 2025-2033.

Electrolyte water is fortified with calcium, sodium, potassium, magnesium, and other electrically charged minerals that help keep the brain, heart, muscles, and nervous system functioning. It regulates the hydration level by maintaining the internal pH level of the human body. It also aids in moving nutrients into the body cells and rebuilding damaged tissues. On the other hand, vitamin water is infused with numerous water-soluble vitamins and essential nutrients. It helps eliminate harmful free radicals from the cells, keeping the body hydrated and regulating body temperature. Besides this, its moderate consumption aids in maintaining the required pH level and proper functioning of muscles and nerves. As a result, the demand for electrolyte and vitamin water is gaining traction across the globe, especially among the millennial population.

Electrolyte and Vitamin Water Market Trends:

The rising prevalence of obesity and other lifestyle diseases represents one of the key factors positively influencing the market. In addition, the growing population, rapid urbanization, and the escalating demand for nutrient-rich beverages are strengthening the market growth. Apart from this, the rising awareness among individuals about the benefits of maintaining a healthy lifestyle and hydration level is catalyzing the demand for electrolyte and vitamin water across the globe. Furthermore, the increasing participation of individuals in sports, physical fitness, and adventure activities is driving the need for vitamin and mineral-rich food products and beverages. Moreover, the expansion of organized distribution channels, coupled with the shifting consumer inclination toward online shopping that offers easy product availability, free doorstep delivery, exciting offers, and secured online payment methods, is offering lucrative growth opportunities to manufacturers. Besides this, the rising focus of leading market players on various marketing strategies, such as celebrity endorsement, attractive packaging, and promotional activities on social media platforms, is propelling the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Fortification:

  • Vitamin Only
  • Electrolyte Only
  • Electrolyte & Vitamin

Breakup by Variants:

  • Flavored
  • Non-flavored

Breakup by Type:

  • Sweetened
  • Non-sweetened

Breakup by Packaging:

  • PET
  • Glass
  • Aluminum

Breakup by Distribution Channel:

  • Supermarkets
  • Convenient Stores
  • Online Stores
  • Specialty Stores
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Danone S.A., Essentia Water LLC (Nestle USA), Frucor Suntory (Suntory Holdings Limited), Karma Culture LLC, Keurig Dr Pepper Inc., PepsiCo Inc., Talking Rain Beverage Company, The Alkaline Water Company Inc., The Coca-Cola Company, Vitamin Well and VOSS of Norway AS.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global electrolyte and vitamin water market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global electrolyte and vitamin water market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global electrolyte and vitamin water market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global electrolyte and vitamin water market?
  • 5.What is the breakup of the global electrolyte and vitamin water market based on the fortification?
  • 6.What is the breakup of the global electrolyte and vitamin water market based on the variants?
  • 7.What is the breakup of the global electrolyte and vitamin water market based on the type?
  • 8.What is the breakup of the global electrolyte and vitamin water market based on the packaging?
  • 9.What is the breakup of the global electrolyte and vitamin water market based on the distribution channel?
  • 10.What are the key regions in the global electrolyte and vitamin water market?
  • 11.Who are the key players/companies in the global electrolyte and vitamin water market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Electrolyte and Vitamin Water Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Fortification

  • 6.1 Vitamin Only
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Electrolyte Only
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Electrolyte & Vitamin
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Variants

  • 7.1 Flavored
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Non-flavored
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Type

  • 8.1 Sweetened
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Non-sweetened
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Packaging

  • 9.1 PET
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Glass
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Aluminum
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Distribution Channel

  • 10.1 Supermarkets
    • 10.1.1 Market Trends
    • 10.1.2 Market Forecast
  • 10.2 Convenient Stores
    • 10.2.1 Market Trends
    • 10.2.2 Market Forecast
  • 10.3 Online Stores
    • 10.3.1 Market Trends
    • 10.3.2 Market Forecast
  • 10.4 Specialty Stores
    • 10.4.1 Market Trends
    • 10.4.2 Market Forecast
  • 10.5 Others
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Forecast

11 Market Breakup by Region

  • 11.1 North America
    • 11.1.1 United States
      • 11.1.1.1 Market Trends
      • 11.1.1.2 Market Forecast
    • 11.1.2 Canada
      • 11.1.2.1 Market Trends
      • 11.1.2.2 Market Forecast
  • 11.2 Asia-Pacific
    • 11.2.1 China
      • 11.2.1.1 Market Trends
      • 11.2.1.2 Market Forecast
    • 11.2.2 Japan
      • 11.2.2.1 Market Trends
      • 11.2.2.2 Market Forecast
    • 11.2.3 India
      • 11.2.3.1 Market Trends
      • 11.2.3.2 Market Forecast
    • 11.2.4 South Korea
      • 11.2.4.1 Market Trends
      • 11.2.4.2 Market Forecast
    • 11.2.5 Australia
      • 11.2.5.1 Market Trends
      • 11.2.5.2 Market Forecast
    • 11.2.6 Indonesia
      • 11.2.6.1 Market Trends
      • 11.2.6.2 Market Forecast
    • 11.2.7 Others
      • 11.2.7.1 Market Trends
      • 11.2.7.2 Market Forecast
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
      • 11.3.1.1 Market Trends
      • 11.3.1.2 Market Forecast
    • 11.3.2 France
      • 11.3.2.1 Market Trends
      • 11.3.2.2 Market Forecast
    • 11.3.3 United Kingdom
      • 11.3.3.1 Market Trends
      • 11.3.3.2 Market Forecast
    • 11.3.4 Italy
      • 11.3.4.1 Market Trends
      • 11.3.4.2 Market Forecast
    • 11.3.5 Spain
      • 11.3.5.1 Market Trends
      • 11.3.5.2 Market Forecast
    • 11.3.6 Russia
      • 11.3.6.1 Market Trends
      • 11.3.6.2 Market Forecast
    • 11.3.7 Others
      • 11.3.7.1 Market Trends
      • 11.3.7.2 Market Forecast
  • 11.4 Latin America
    • 11.4.1 Brazil
      • 11.4.1.1 Market Trends
      • 11.4.1.2 Market Forecast
    • 11.4.2 Mexico
      • 11.4.2.1 Market Trends
      • 11.4.2.2 Market Forecast
    • 11.4.3 Others
      • 11.4.3.1 Market Trends
      • 11.4.3.2 Market Forecast
  • 11.5 Middle East and Africa
    • 11.5.1 Market Trends
    • 11.5.2 Market Breakup by Country
    • 11.5.3 Market Forecast

12 SWOT Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Strengths
  • 12.3 Weaknesses
  • 12.4 Opportunities
  • 12.5 Threats

13 Value Chain Analysis

14 Porters Five Forces Analysis

  • 14.1 Overview
  • 14.2 Bargaining Power of Buyers
  • 14.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4 Degree of Competition
  • 14.5 Threat of New Entrants
  • 14.6 Threat of Substitutes

15 Price Analysis

16 Competitive Landscape

  • 16.1 Market Structure
  • 16.2 Key Players
  • 16.3 Profiles of Key Players
    • 16.3.1 Danone S.A.
      • 16.3.1.1 Company Overview
      • 16.3.1.2 Product Portfolio
      • 16.3.1.3 Financials
      • 16.3.1.4 SWOT Analysis
    • 16.3.2 Essentia Water LLC (Nestle USA)
      • 16.3.2.1 Company Overview
      • 16.3.2.2 Product Portfolio
    • 16.3.3 Frucor Suntory (Suntory Holdings Limited)
      • 16.3.3.1 Company Overview
      • 16.3.3.2 Product Portfolio
    • 16.3.4 Karma Culture LLC
      • 16.3.4.1 Company Overview
      • 16.3.4.2 Product Portfolio
    • 16.3.5 Keurig Dr Pepper Inc.
      • 16.3.5.1 Company Overview
      • 16.3.5.2 Product Portfolio
      • 16.3.5.3 Financials
    • 16.3.6 PepsiCo Inc.
      • 16.3.6.1 Company Overview
      • 16.3.6.2 Product Portfolio
      • 16.3.6.3 Financials
      • 16.3.6.4 SWOT Analysis
    • 16.3.7 Talking Rain Beverage Company
      • 16.3.7.1 Company Overview
      • 16.3.7.2 Product Portfolio
    • 16.3.8 The Alkaline Water Company Inc.
      • 16.3.8.1 Company Overview
      • 16.3.8.2 Product Portfolio
      • 16.3.8.3 Financials
    • 16.3.9 The Coca-Cola Company
      • 16.3.9.1 Company Overview
      • 16.3.9.2 Product Portfolio
      • 16.3.9.3 Financials
      • 16.3.9.4 SWOT Analysis
    • 16.3.10 Vitamin Well
      • 16.3.10.1 Company Overview
      • 16.3.10.2 Product Portfolio
    • 16.3.11 VOSS of Norway AS
      • 16.3.11.1 Company Overview
      • 16.3.11.2 Product Portfolio
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