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시장보고서
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1754086
하이드레이션 벨트 시장 보고서 : 제품 유형, 유통 채널, 최종 용도, 지역별(2025-2033년)Hydration Belt Market Report by Product Type (With Bottles, Without Bottles), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Sports Shops, Company Outlets, Online, and Others), End-Use (Sports, Military, and Others), and Region 2025-2033 |
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세계의 하이드레이션 벨트 시장 규모는 2024년에 5,290만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 1억 1,080만 달러에 달하며, 2025-2033년에 8.13%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다.
하이드레이션 벨트는 운동선수나 러너가 사이클링이나 달리기 등 야외 활동 중에 물을 휴대하고 수분을 보충할 수 있도록 설계된 장비입니다. 인간의 몸은 운동이나 훈련 중에 수분을 매우 빠르게 배출하므로 두통, 근육 경련, 실신 등을 유발할 수 있습니다. 물병을 들고 다니는 것은 매우 불편하므로 수화 벨트는 훈련에 방해가되지 않고 사용자의 요구를 충족시킬 수 있습니다. 또한 이 벨트는 번거롭지 않고, 편리하고, 편안하고, 가볍고, 주머니에 넣기 편합니다. 이러한 장점으로 인해 수화 벨트는 마라톤, 트레일 러닝, 트라이애슬론에 정기적으로 참가하는 전문 러너와 사이클리스트들 사이에서 인기가 있습니다. 또한 전 세계에서 피트니스 용품의 판매가 확대됨에 따라 수화 벨트에 대한 수요도 점차 증가하고 있습니다.
세계 사람들 사이에서 달리기, 조깅, 사이클링과 관련된 건강상의 이점에 대한 인식이 높아지면서 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 외에도 제조업체는 수화 벨트의 기능을 향상시키기 위해 새로운 기술을 도입하고 있습니다. 예를 들어 이러한 벨트는 이제 액세서리를 휴대할 수 있는 추가 포켓과 탈착식 포켓을 갖추고 있으며, 실용성을 더하고 있습니다. 또한 제조업체는 경량 소재를 사용하여 벨트를 제작하고 누수 방지 기능을 갖춘 다양한 제품을 설계하고 있습니다. 또한 내구성과 편안함과 같은 수화 벨트의 기본 측면을 개선하기 위해 연구개발에 대한 투자가 증가하고 있으며, 이는 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.
The global hydration belt market size reached USD 52.9 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 110.8 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 8.13% during 2025-2033.
A hydration belt refers to a gear designed for athletes or runners which helps them to carry water and remain hydrated during outdoor activities such as cycling and running. The human body eliminates water at an alarming rate while working out or training which can lead to headaches, muscle cramps and syncope. As it can be extremely inconvenient to carry water bottles around, hydration belts meet the requirements of users without distracting them from their training. Moreover, these belts are hassle-free, convenient, comfortable, light-weight and pocket-friendly. Due to these advantages, hydration belts are popular among professional runners and cyclists who regularly participate in marathons, trail running and triathlons. Additionally, with the escalating sales of fitness gears across the world, the demand for hydration belts is gradually gaining traction.
Growing awareness about the health benefits associated with running, jogging and cycling among people across the globe is contributing to the market growth. Apart from this, manufacturers are incorporating new techniques to improve the functionality of hydration belts. For instance, these belts now offer additional utility with extra or detachable pockets to carry accessories. In addition, manufacturers are utilizing lightweight materials for the manufacturing of these belts as well as designing leak-proof variants. Furthermore, increasing investments in research and development to improve the basic aspects of hydration belts, such as durability and comfort, are anticipated to provide a thrust to the growth of the market.
Based on the product type, the market has been segmented into with bottles and without bottles.
Based on the distribution channel, the market has been segmented into supermarkets and hypermarkets, company outlets, specialty sports shops, online and others. Specialty sports shops currently represent the biggest segment.
Based on the end-use, the market has been segmented into sports, military and others.
Region-wise, the market has been segmented into North America, Europe, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amphipod, FuelBelt, Nathan Sports, Ultimate Direction, CamelBak Products, Decathlon, Fitletic, Salomon and The North Face.