시장보고서
상품코드
1819911

하둡(Hadoop) 시장 보고서 : 구성요소별, 전개 모델별, 조직 규모별, 최종 이용 산업별, 지역별(2025-2033년)

Hadoop Market Report by Component, Deployment Model, Organization Size, End Use Industry, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 144 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 하둡 시장 규모는 2024년 1,294억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 1조 5,600억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025년부터 2033년까지 31.9%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.

하둡(Hadoop)은 커머디티 하드웨어 클러스터에 데이터를 저장하고, 애플리케이션을 실행하기 위해 설계된 오픈 소스 소프트웨어입니다. 하둡은 상용 하드웨어의 클러스터에 데이터를 저장하고 애플리케이션을 실행하기 위해 설계된 오픈 소스 소프트웨어입니다. 이 외에도 비즈니스 의사결정을 촉진하고, 소비자 부문에 초점을 맞추고, 잘못된 프로세스를 제거하고, 매장 운영을 최적화하고, 적절한 검색 결과를 제공하고, 예측 분석을 수행하는 데 도움을 줍니다. 유연성, 확장성, 비용 효율성, 내결함성이 뛰어나고, 복잡한 쿼리를 단시간에 실행할 수 있어 전 세계적으로 인기를 끌고 있습니다.

하둡 시장 동향:

현재 동영상, 이메일, 소셜 미디어 플랫폼 등 외부 소스로부터 얻은 실시간 분석에 대한 요구가 크게 증가하고 있습니다. 이는 시장 성장을 촉진하는 중요한 요인 중 하나입니다. 하둡은 다양한 조직에서 활동하는 기술 전문가들이 빅데이터 분석, 빅데이터 관리, 클라우드에서의 빅데이터 저장 등 수많은 작업을 수행할 수 있게 해줍니다. 그 결과, 전 세계 조직에서 점점 더 많이 활용되고 있습니다. 이와는 별도로 기업 간 경쟁이 상당히 치열해지고 비정형 데이터의 양이 크게 증가하고 있는 것도 하둡의 수요를 불러일으키고 있습니다. 또한, 헬스케어, 소매, 미디어·엔터테인먼트, 정부, IT·통신, 생명과학, 은행·금융서비스·보험(BFSI) 등 다양한 분야에서 폭넓게 활용되고 있습니다. 이는 구조화된 데이터뿐만 아니라 비정형 데이터도 효과적으로 관리할 수 있는 소프트웨어의 능력에 기인합니다. 또한, 소비자 행동 분석과 재고 및 공간 관리에도 도움이 됩니다. 이 외에도, 이 시장은 전 세계적인 이커머스 산업의 번영으로 인해 긍정적인 영향을 받고 있습니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 하둡 세계 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 하둡 시장의 예상 성장률은?
  • 하둡 세계 시장을 주도하는 주요 요인은?
  • COVID-19가 하둡 세계 시장에 미치는 영향은?
  • 하둡 세계 시장 내 구성요소별 분류는?
  • 전개 모델에 따른 하둡 세계 시장 현황은?
  • 조직 규모에 따른 하둡 세계 시장 현황은?
  • 하둡 세계 시장 최종 사용 산업별 분류는?
  • 하둡 세계 시장 내 주요 지역은?
  • 하둡 세계 시장에서 주요 플레이어/기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 하둡 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 구성요소별

  • 하드웨어
  • 소프트웨어
  • 서비스

제7장 시장 내역 : 전개 모델별

  • 온프레미스
  • 클라우드 기반
  • 하이브리드

제8장 시장 내역 : 조직 규모별

  • 대기업
  • 중소기업

제9장 시장 내역 : 최종 이용 산업별

  • BFSI
  • 소매·소비재
  • IT·통신
  • 제조
  • 정부와 방위
  • 미디어·엔터테인먼트
  • 에너지·유틸리티
  • 기타

제10장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제11장 SWOT 분석

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter's Five Forces 분석

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Amazon Web Services Inc.(Amazon.com Inc)
    • Cisco Systems Inc
    • Cloudera Inc.
    • Datameer Inc.
    • Dell Technologies Inc.
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • International Business Machine Corporation
    • Hewlett Packard Enterprise Development LP
    • MarkLogic Corporation
    • Teradata
KSM 25.10.01

The global hadoop market size reached USD 129.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,560.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 31.9% during 2025-2033.

Hadoop is an open-source software designed to store data and run applications on clusters of commodity hardware. It provides massive storage for different types of data, enormous processing power, and the ability to handle limitless concurrent tasks or jobs virtually. Apart from this, it also assists in stimulating business decisions, focusing on the consumer segment, weeding out erroneous processes, optimizing floor operations, providing relevant search results, and performing predictive analytics. As it is flexible, scalable, cost-effective, and enables fault tolerance and running complex queries in less time, it is gaining traction across the globe.

Hadoop Market Trends:

At present, there is a significant rise in the need for real-time analytics, which is obtained from video, email, and other external sources such as social media platforms. This represents one of the key factors bolstering the growth of the market. Hadoop enables technical experts operating in different organizations to perform numerous operations, including big data analytics, big data management, and big data storage in a cloud. As a result, it is increasingly being used in organizations around the world. Apart from this, considerably rising competition among businesses and extensively rising volumes of unstructured data is also catalyzing the demand for Hadoop. Furthermore, it finds a wide array of applications in the healthcare, retail, media and entertainment, government, telecommunications, life sciences, and banking, financial services, and insurance (BFSI) sectors. This can be attributed to the ability of the software to effectively manage structured as well as unstructured data. It also aids in analyzing consumer behavior and maintaining inventory and space. Besides this, the market is also positively influenced by the thriving e-commerce industry worldwide.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Breakup by Deployment Model:

  • On-premises
  • Cloud-based
  • Hybrid

Breakup by Organization Size:

  • Large Enterprises
  • Small and Medium Enterprises

Breakup by End Use Industry:

  • BFSI
  • Retail and Consumer Goods
  • IT and Telecommunication
  • Manufacturing
  • Government and Defense
  • Media and Entertainment
  • Energy and Utility
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc), Cisco Systems Inc, Cloudera Inc., Datameer Inc., Dell Technologies Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), International Business Machine Corporation, Hewlett Packard Enterprise Development LP, MarkLogic Corporation and Teradata.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global hadoop market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global hadoop market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global hadoop market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global hadoop market?
  • 5.What is the breakup of the global hadoop market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global hadoop market based on the deployment model?
  • 7.What is the breakup of the global hadoop market based on the organization size?
  • 8.What is the breakup of the global hadoop market based on the end use industry?
  • 9.What are the key regions in the global hadoop market?
  • 10.Who are the key players/companies in the global hadoop market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Hadoop Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Hardware
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Software
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Services
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Model

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cloud-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Hybrid
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Organization Size

  • 8.1 Large Enterprises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Small and Medium Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End Use Industry

  • 9.1 BFSI
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Retail and Consumer Goods
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 IT and Telecommunication
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Manufacturing
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Government and Defense
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Media and Entertainment
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Energy and Utility
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast
  • 9.8 Others
    • 9.8.1 Market Trends
    • 9.8.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Amazon Web Services Inc. (Amazon.com Inc)
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 SWOT Analysis
    • 15.3.2 Cisco Systems Inc
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Cloudera Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
    • 15.3.4 Datameer Inc.
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 Dell Technologies Inc.
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 Google LLC (Alphabet Inc.)
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 SWOT Analysis
    • 15.3.7 International Business Machine Corporation
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Hewlett Packard Enterprise Development LP
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 MarkLogic Corporation
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Teradata
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제