시장보고서
상품코드
1819948

열성형 포장 시장 보고서 : 재료, 제품, 최종 용도, 지역별(2025-2033년)

Thermoform Packaging Market Report by Material, Product, End Use, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 138 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 열성형 포장 시장 규모는 2024년 528억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년까지 시장이 790억 달러에 달하고, 2025-2033년 4.35%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

열성형은 다양한 포장 제품 생산에 도움이 되는 플라스틱 성형 기술을 말합니다. 경질 플라스틱 및 기타 특수 재료를 가열하고 조작이 용이합니다. 열성형은 진공 성형과 압력 성형으로 구분됩니다. 진공 성형에서는 플라스틱 시트를 가열하고 금형 위에 올려놓고 진공 흡입하여 원하는 모양으로 성형합니다. 한편, 압력 성형에서는 더 나은 디테일과 질감을 위해 추가 압력이 가해집니다. 열성형은 다양한 포장 부품 및 제품 제조에 활용되고 있습니다. 의약품 및 일반의약품(OTC)을 위한 블리스 터 팩과 같은 단위 용량 포장, 건강 및 미용 품목을 위한 클램쉘 포장, 식품을 위한 플라스틱 트레이 등이 있습니다. 열 성형은 동적 요구 사항에 대한 적응성, 낮은 운영 비용, 대규모 사용자 정의 가능성 등 다양한 장점이 있습니다. 또한, 단시간에 성형이 가능하기 때문에 급한 주문에도 대응할 수 있습니다.

열성형 포장 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나는 식음료 산업에서의 사용이 증가하고 있다는 점입니다. 열성형 포장 솔루션은 제품 보존 기간 연장, 제품 가시성 향상, 외부 요인으로부터 제품 보호 등 다양한 장점을 가지고 있습니다. 그 결과, 이 유형의 패키지는 채소, 치즈, 육류, 구운 과자 등에 많이 사용되고 있습니다. 이 외에도 열성형 포장의 비용 효율성과 지속 가능한 포장 솔루션 개발에 대한 중요성이 강조되고 있는 점도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 이 외에도 생산 공정의 기술적 진보와 제약 산업에서 열성형 포장 솔루션의 사용 확대 등이 시장에 밝은 전망을 가져다 줄 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 열성형 포장 시장은 지금까지 어떻게 성장해 왔는가?
  • 코로나19가 세계 열성형 포장 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 재료별 시장 분석은?
  • 제품별 시장 분석은?
  • 최종 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 열성형 포장 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 열성형 포장 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 재료별

  • PET
  • PVC
  • PS
  • PP
  • PE
  • 기타

제7장 시장 분석 : 제품별

  • 블리스터 포장
  • 크램쉘 포장
  • 스킨 포장
  • 트레이 및 뚜껑
  • 컨테이너
  • 기타

제8장 시장 분석 : 최종 용도별

  • 식품 및 음료
  • 퍼스널케어 및 화장품
  • 의약품
  • 전자 제품
  • 홈케어 제품
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Amcor Plc
    • Anchor Packaging LLC(Hermann Companies Inc.)
    • Archer-Daniels-Midland Company
    • BASF SE
    • D&W Fine Pack Holdings LLC
    • Dart Container Corporation
    • Display Pack Inc.
    • DS Smith Plc
    • Huhtamaki Oyj
    • Lacerta Group Inc.
    • Pactiv LLC
    • Placon Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Tekni-plex Inc(Genstar Capital LLC)
    • WestRock Company
LSH 25.10.01

The global thermoform packaging market size reached USD 52.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 79.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.35% during 2025-2033.

Thermoforming refers to a plastic forming technique that helps in making various packaging products. It involves heating rigid plastics, and other specialty materials to make them easy to manipulate. Thermoforming is differentiated as vacuum forming and pressure forming. In vacuum forming, plastic sheets are heated and placed over molds to be vacuumed into the desired shapes. On the other hand, in pressure forming, extra pressure is applied for better detail and texture. Thermoforming is utilized for making different packaging components and products. These products include unit dose packaging, such as blister packs for pharmaceutical and over-the-counter (OTC) drugs, clamshell packaging for health and beauty items, and plastic trays for food products. Thermoforming offers various benefits, including adaptability to dynamic requirements, low operating cost, and large-scale customization availability. It also has a fast turnout time, which makes the process ideal for fulfilling last-minute orders.

One of the key factors propelling the thermoform packaging market growth is its increasing usage in the food and beverages industry. Thermoform packaging solutions are characterized by various associated advantages, including extended product shelf-life, greater product visibility and better protection for products against external factors. Consequently, this type of packaging is now increasingly being used for vegetables, cheese, meat, and baked goods. Besides this, the cost-effectiveness of thermoform packaging and an increasing emphasis on the development of sustainable packaging solutions are contributing to the market growth further. Other factors, such as technological advancements in the production process, along with the widespread utilization of thermoform packaging solutions in the pharmaceutical industry, are expected to create a positive outlook for the market.

Key Market Segmentation:

Breakup by Material:

  • PET
  • PVC
  • PS
  • PP
  • PE
  • Others

Breakup by Product:

  • Blister Packaging
  • Clamshell Packaging
  • Skin Packaging
  • Trays and Lids
  • Containers
  • Others

Breakup by End Use:

  • Food and Beverages
  • Personal Care and Cosmetics
  • Pharmaceuticals
  • Electronic Products
  • Homecare Products
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amcor Plc, Anchor Packaging LLC (Hermann Companies Inc.), Archer-Daniels-Midland Company, BASF SE, D&W Fine Pack Holdings LLC, Dart Container Corporation, Display Pack Inc., DS Smith Plc, Huhtamaki Oyj, Lacerta Group Inc., Pactiv LLC, Placon Corporation, Sonoco Products Company, Tekni-plex Inc. (Genstar Capital LLC) and WestRock Company.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global thermoform packaging market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global thermoform packaging market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the material?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • What is the breakup of the market based on the end use?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global thermoform packaging market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Thermoform Packaging Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Material

  • 6.1 PET
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 PVC
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 PS
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 PP
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 PE
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Others
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Product

  • 7.1 Blister Packaging
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Clamshell Packaging
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Skin Packaging
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Trays and Lids
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Containers
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Others
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End Use

  • 8.1 Food and Beverages
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Personal Care and Cosmetics
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Pharmaceuticals
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Electronic Products
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Homecare Products
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Others
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Amcor Plc
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Anchor Packaging LLC (Hermann Companies Inc.)
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Archer-Daniels-Midland Company
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 BASF SE
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 D&W Fine Pack Holdings LLC
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Dart Container Corporation
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Display Pack Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 DS Smith Plc
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Huhtamaki Oyj
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Lacerta Group Inc.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Pactiv LLC
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Placon Corporation
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
    • 14.3.13 Sonoco Products Company
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
    • 14.3.14 Tekni-plex Inc (Genstar Capital LLC)
      • 14.3.14.1 Company Overview
      • 14.3.14.2 Product Portfolio
    • 14.3.15 WestRock Company
      • 14.3.15.1 Company Overview
      • 14.3.15.2 Product Portfolio
      • 14.3.15.3 Financials
      • 14.3.15.4 SWOT Analysis
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제