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군유전체학 시장 보고서 : 제품, 기술, 용도, 지역별(2025-2033년)

Metagenomics Market Report by Product, Technology, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 146 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 군유전체학 시장 규모는 2024년 6억 1,910만 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2033년까지 시장이 14억 5,410만 달러에 달하고, 2025-2033년 9.45%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 전망하고 있습니다.

군유전체학은 자연환경의 미생물 유전체 연구를 말합니다. 생태, 진화, 다양성을 연구하기 위해 유전체을 복제하여 개별 종을 분리하거나 실험실에서 배양할 필요가 없습니다. 군유전체학은 과학적 통찰력을 얻기 위해 시퀀싱과 생물정보학 기술을 사용하여 물, 토양, 인간의 배설물을 통해 환경 시료에서 얻은 데옥시리보핵산(DNA)을 분석하는 분자 도구로 활용됩니다. 샘플은 염기서열 판독, 유전자 예측, 비닝, 기능적 어노테이션을 통해 추가적으로 처리됩니다. 이러한 연구 결과는 감염병 진단, 환경 복원, 장내 미생물 특성 분석, 바이오연료 개발 등에 활용될 수 있습니다.

군유전체학 시장 동향 :

설사, 독감, B형 간염, HIV/AIDS 등 바이러스로 인한 감염성 질환의 전 세계적인 유행 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 수막염, 뇌염과 같은 신경 감염을 적시에 진단할 수 있는 효과적인 솔루션에 대한 수요가 증가하면서 시장 성장을 견인하고 있습니다. 이에 따라 군유전체학은 식중독 발생을 유발하는 세균성 병원체를 식별하는 데에도 도움이 되고 있으며, 이는 시장 성장에 더욱 기여하고 있습니다. 기존 기술에 비해 군유전체학은 프리 시퀀싱 단계가 적고, 장시간 판독의 신뢰성을 높이며, 높은 판독 정확도를 제공합니다. 또한, 차세대 시퀀싱 서비스 개발 등 다양한 기술 발전도 성장을 가속하는 요인으로 작용하고 있습니다. 이러한 솔루션은 데이터 분석 소프트웨어와 통합되어 보다 빠른 데이터 분석 및 샘플 처리가 가능합니다. 이 외에도 생명과학 분야의 광범위한 연구개발(R&D) 활동과 지속 가능한 농산물 생산을 위한 군유전체학 활용 확대 등이 시장 성장을 견인할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 군유전체학 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 향후 몇 년 동안 어떻게 변화할 것인가?
  • 코로나19가 세계 군유전체학 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 제품별 시장 분석은?
  • 기술별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 군유전체학 시장 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

제5장 세계의 군유전체학 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품별

  • 기기 및 소프트웨어
  • 소모품

제7장 시장 분석 : 기술별

  • 시퀀싱
  • 바이오인포매틱스

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 감염증 진단
  • 환경복원
  • 장내 세균총
  • 바이오테크놀러지
  • 바이오연료
  • 농업

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Agilent Technologies Inc.
    • Enterome
    • Eurofins Scientific
    • F. Hoffmann-La Roche AG(Roche Holding AG)
    • Illumina Inc
    • Novogene Co. Ltd.
    • Oxford Nanopore Technologies Limited
    • Pacific Biosciences of California Inc.
    • PerkinElmer Inc.
    • QIAGEN N.V.
    • Swift Biosciences Inc.(Danaher Corporation)
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
LSH 25.10.01

The global metagenomics market size reached USD 619.1 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,454.1 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.45% during 2025-2033.

Metagenomics refers to the study of microbial genomes in the natural environment. It involves cloning of the genome to study the ecology, evolution and diversity, thereby bypassing the need for isolation and laboratory cultivation of individual species. Metagenomics uses sequencing and bioinformatics technologies to obtain scientific insights and is utilized as a molecular tool for analyzing the deoxyribonucleic acid (DNA) acquired from the environmental samples through water, soil and human waste. The samples are further processed through sequence reading, gene prediction, binning and functional annotation. The insights are used to diagnose infectious diseases, environmental remediation, gut microbe characterization and the development of biofuels.

Metagenomics Market Trends:

The increasing prevalence of virus-induced infections, such as diarrhea, influenza, hepatitis B, and HIV/AIDS, across the globe, is among the key factors driving the market growth. Moreover, the rising demand for effective solutions for the timely diagnosis of neuroinfectious diseases, such as meningitis and encephalitis, is providing a thrust to the market growth. In line with this, metagenomics also aids in identifying bacterial pathogens that can lead to foodborne disease outbreaks, which is further contributing to the growth of the market. In comparison to the traditionally used technologies, metagenomics requires a lesser number of pre-sequencing steps, enhances the authenticity of long readings and offers high read accuracy. Additionally, various technological advancements, such as the development of next-generation sequencing services, are acting as other growth-inducing factors. These solutions are integrated with data analysis software for faster data analysis and sample processing. Other factors, including extensive research and development (R&D) activities in the field of life sciences, along with the increasing utilization of metagenomics for manufacturing sustainable agricultural products, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Instruments and Software
  • Consumables

Breakup by Technology:

  • Sequencing
  • Bioinformatics

Breakup by Application:

  • Infectious Disease Diagnosis
  • Environmental Remediation
  • Gut Microbe Characterization
  • Biotechnology
  • Biofuel
  • Agriculture

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Agilent Technologies Inc, Enterome, Eurofins Scientific, F. Hoffmann-La Roche AG (Roche Holding AG), Illumina Inc, Novogene Co. Ltd., Oxford Nanopore Technologies Limited, Pacific Biosciences of California Inc., PerkinElmer Inc., QIAGEN N.V., Swift Biosciences Inc. (Danaher Corporation) and Thermo Fisher Scientific Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global metagenomics market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global metagenomics market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • What is the breakup of the market based on the technology?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global metagenomics market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Metagenomics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Instruments and Software
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Consumables
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Technology

  • 7.1 Sequencing
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Bioinformatics
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Infectious Disease Diagnosis
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Environmental Remediation
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Gut Microbe Characterization
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Biotechnology
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Biofuel
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast
  • 8.6 Agriculture
    • 8.6.1 Market Trends
    • 8.6.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Agilent Technologies Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 Enterome
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 Eurofins Scientific
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 F. Hoffmann-La Roche AG (Roche Holding AG)
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Illumina Inc
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Novogene Co. Ltd.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Oxford Nanopore Technologies Limited
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Pacific Biosciences of California Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 PerkinElmer Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 QIAGEN N.V.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Swift Biosciences Inc. (Danaher Corporation)
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Thermo Fisher Scientific Inc.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
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