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헬리콥터 시뮬레이터 시장 보고서 : 솔루션별, 기술별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Helicopter Simulator Market Report by Solution (Product, Services), Technique (Live, Virtual and Constructive Simulator, Synthetic Environment Simulator), Application (Commercial Training, Military Training), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 140 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계 헬리콥터 시뮬레이터 시장 규모는 2024년 78억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 123억 달러에 달할 것으로 예상하며, 2025-2033년 연평균 성장률(CAGR)은 4.89%를 보일 것으로 전망하고 있습니다.

헬리콥터 시뮬레이터는 인공적인 비행 상태를 만들어 조종사 및 승무원 훈련 프로그램을 실행하는 데 사용되는 전자 가상화 시스템입니다. 비행의 움직임, 소리, 영상, 컨트롤, 공기 밀도, 풍향, 구름, 강수량, 난기류 등 외부 및 환경적 요인의 영향 등을 재현합니다. 시뮬레이터 패널에는 조종사에게 실제 경험을 제공하기 위해 조종석 계기판을 재현한 다양한 조종사 훈련 장비와 시스템이 포함되어 있어 미션 크리티컬한 훈련 프로그램을 모델링하고 조종사에게 실제 경험을 제공합니다. 또한, 항공기 관련 조작 및 수정에 익숙해 질 수 있습니다. 그 결과, 민간 항공 및 군용 항공에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

헬리콥터 시뮬레이터 시장 동향:

세계적으로 국경을 초월한 지정학적 긴장이 고조되고 있는 것은 시장에 밝은 전망을 가져다주는 중요한 요인 중 하나입니다. 군 및 방위 산업은 이러한 시뮬레이터를 군의 임무 시험, 공습, 호위, 공격 작전을 재현하는 데 사용하고 있습니다. 또한, 헬리콥터 시뮬레이터는 병참, 병력-물자-탄약 수송, 구조 활동 등의 업무에 종사하는 조종사 훈련에도 사용됩니다. 또한, 조종사와 승객의 안전에 대한 정부 기관 및 민간 단체의 인식이 높아지면서 시장 성장을 가속하고 있습니다. 시뮬레이터 장비와 가상현실(VR), 인공지능(AI), 사물인터넷(IoT) 솔루션과의 통합 등 다양한 기술 발전도 시장 성장을 견인하고 있습니다. 이 때문에 드론 헬리콥터 운용 시험이나 항공 사고 조사에 첨단 시뮬레이터가 널리 활용되고 있습니다. 기타, 항공 산업의 괄목할만한 성장, 유리한 정부 정책의 시행 등이 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 세계 헬리콥터 시뮬레이터 시장은 지금까지 어떻게 성장해왔고, 앞으로 어떻게 변화할 것인가?
  • COVID-19가 세계 헬리콥터 시뮬레이터 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 솔루션별 시장 현황은?
  • 기술별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 산업 가치사슬의 다양한 단계는?
  • 업계의 주요 촉진요인과 과제는?
  • 세계 헬리콥터 시뮬레이터 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계 내 경쟁은 어느 정도인가?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 헬리콥터 시뮬레이터 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 솔루션별

  • 제품
  • 서비스

제7장 시장 내역 : 기술별

  • LVC 시뮬레이터
  • 합성 환경 시뮬레이터

제8장 시장 내역 : 용도별

  • 상업 훈련
  • 군사 훈련

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Airbus SE
    • CAE Inc.
    • Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)
    • FlightSafety International(Berkshire Hathaway Inc.)
    • FRASCA International Inc.
    • Indra Sistemas SA
    • L3Harris Technologies Inc.
    • Rheinmetall AG
    • Ryan Aerospace
    • Saab AB
    • Textron Inc.
    • Thales Group
KSM 25.10.10

The global helicopter simulator market size reached USD 7.8 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 12.3 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.89% during 2025-2033.

A helicopter simulator is an electronic virtualization system used for creating artificial flight conditions and running training programs for pilots and flight crew. It involves recreating flight movements, sounds, images, controls and the effect of external and environmental factors, such as air density, wind shear, cloud, precipitation and turbulence. The Simulator panel includes various pilot-training devices and systems with duplicate cockpit instruments for modeling mission-critical training programs and providing real-life experience to the pilots. It assists in familiarizing the students with the aircraft-related operations and modifications. As a result, it finds extensive applications in commercial and military aviation.

Helicopter Simulator Market Trends:

The increasing incidence of cross-border and geopolitical tensions across the globe is one of the key factors creating a positive outlook on the market. Military and defense industries use these simulators for recreating mission tests, air assaults, escort and attack operations for the armed forces. Helicopter simulators also used for training pilots for services, such as logistics, transportation of troops, goods and ammunitions and conducting rescue operations. Moreover, the increasing awareness among the government and private organizations regarding pilot and passenger safety is providing a thrust to the market growth. Various technological advancements, such as the integration of Simulator devices with virtual reality (VR), artificial intelligence (AI) and the Internet of Things (IoT) solutions, are also favoring the market growth. This has further led to the widespread utilization of advanced simulators for running operational trials for drone helicopters and investigating air accidents. Other factors, including significant growth in the aviation industry, along with the implementation of favorable government policies, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Solution:

  • Product
  • Services

Breakup by Technique:

  • Live, Virtual and Constructive Simulator
  • Synthetic Environment Simulator

Breakup by Application:

  • Commercial Training
  • Military Training

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airbus SE, CAE Inc., Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation), FlightSafety International (Berkshire Hathaway Inc.), FRASCA International Inc., Indra Sistemas SA, L3Harris Technologies Inc., Rheinmetall AG, Ryan Aerospace, Saab AB, Textron Inc. and Thales Group.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global helicopter simulator market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global helicopter simulator market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the solution?
  • What is the breakup of the market based on the technique?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global helicopter simulator market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Helicopter Simulator Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Solution

  • 6.1 Product
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Technique

  • 7.1 Live, Virtual and Constructive Simulator
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Synthetic Environment Simulator
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Commercial Training
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Military Training
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Airbus SE
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
      • 14.3.1.3 Financials
      • 14.3.1.4 SWOT Analysis
    • 14.3.2 CAE Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 FlightSafety International (Berkshire Hathaway Inc.)
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 FRASCA International Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Indra Sistemas SA
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 L3Harris Technologies Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
    • 14.3.8 Rheinmetall AG
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
    • 14.3.9 Ryan Aerospace
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 Saab AB
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
      • 14.3.10.4 SWOT Analysis
    • 14.3.11 Textron Inc.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
      • 14.3.11.3 Financials
      • 14.3.11.4 SWOT Analysis
    • 14.3.12 Thales Group
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
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