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1820202

세계의 4G 장비 시장 보고서 : 컴포넌트, 용도, 최종 용도, 지역별(2025-2033년)

4G Equipment Market Report by Component (Infrastructure Equipment, Testing Equipment), Application (LTE, Wi-Max), End Use (Logistics, E-Commerce, Smartphone, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 144 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 4G 장비 시장 규모는 2024년 1,142억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 4,978억 달러에 이르고, 2025-2033년 CAGR은 16.89%가 될 것으로 예측했습니다.

4G 장비는 데이터 전송 속도 업그레이드와 네트워크 강화를 실현한 4세대 무선 통신 시스템입니다. 이 기기는 LTE(Long-term Equipment)와 Wi-max 기기로 분류되며, 매크로셀, 스몰셀, DAS(Distributed Antenna System), 테스트 기기 등을 포함합니다. 이러한 장비는 일반적으로 가상 프레즌스, 네비게이션, 위기 관리, 원격 의료, 원격 교육, 멀티미디어 공유, 원격 지오프로세싱 등의 용도에 사용됩니다. 이 기기는 스마트폰, 태블릿, 노트북 등 스마트 기기에 내장되어 있으며 Wi-Fi 스팟보다 안전합니다. 또한 사용자는 전용 시스템에 연결하지 않고 온라인 상태가 될 수 있습니다. 그 결과 정보 기술(IT), 통신, 전자상거래, 소매 등 다양한 업계에서 폭넓게 이용되고 있습니다.

4G 장비 시장 동향 :

세계 통신 업계의 현저한 성장은 시장의 밝은 전망을 창출하는 중요한 요소 중 하나입니다. 또한 네트워크 트래픽의 상당한 증가가 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 4G 장비는 스마트폰 단말기를 통해 고속 인터넷 연결을 제공하여 온라인 및 라이브 스트리밍 동영상, 영화, 음악에 대한 중단 없는 액세스를 가능하게 합니다. 이에 따라 온라인 인터랙티브 게임과 멀티기업 게임의 새로운 동향도 시장 성장에 기여하고 있습니다. 연결 장치와 사물 인터넷(IoT) 통합, 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 시스템 등 다양한 기술적 진보가 시장 성장을 가속할 것으로 예측됩니다. 또한 4G 장비는 실시간으로 파일 및 용도에 대한 액세스를 기업에 제공하는 클라우드 컴퓨팅 시스템의 운영에도 널리 사용됩니다. 그 밖에도 소비자의 지출능력 상승과 특히 신흥경제국의 대규모 인프라 정비가 시장 성장을 가속할 것으로 예측되고 있습니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 4G 장비 시장의 2024년 규모는?
  • 세계 4G 장비 시장의 2025-2033년 예측 성장률은?
  • 세계 4G 장비 시장을 견인하는 주요 요인은?
  • 세계 4G 장비 시장에서 COVID-19의 영향은?
  • 세계 4G 장비 시장의 컴포넌트별 구분은?
  • 세계 4G 장비 시장의 용도별 구분은?
  • 세계 4G 장비 시장에서 주요 지역은?
  • 세계 4G 장비 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 4G 장비 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 컴포넌트별

  • 인프라 설비
    • 주요 부문
      • 스몰셀
      • 매크로셀
      • 분산 안테나 시스템(DAS)
      • 기타
  • 테스트 장치

제7장 시장 분석 : 용도별

  • LTE
    • 주요 부문
      • TD-LTE
      • FDD-LTE
      • LTE A
  • Wi-Max

제8장 시장 분석 : 최종 용도별

  • 물류
  • 전자상거래
  • 스마트폰
  • 기타

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제10장 SWOT 분석

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Airspan Networks Inc.
    • Cisco System Inc
    • Fujitsu Limited
    • Huawei Technologies Co. Ltd.
    • Motorola Solutions Inc.
    • NEC Corporation
    • Nokia Corporation
    • Samsung Electronics Co. Ltd.
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • ZTE Corporation
JHS 25.10.10

The global 4G equipment market size reached USD 114.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 497.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 16.89% during 2025-2033.

4G equipment are fourth-generation wireless communication systems with upgraded data transmission speed and network enhancements. The equipment is categorized into Long-term Equipment (LTE) and Wi-max devices, which include macrocells, small cells, distributed antenna systems (DAS) and testing equipment. They are commonly used for applications that involve virtual presence, navigation, crisis management, telemedicine, remote education, multimedia sharing and tele geoprocessing. These devices are integrated into smart devices, such as smartphones, tablets and notebooks and are more secure than Wi-Fi spots. They also enable the users to get online without plugging into a proprietary system. As a result, they find extensive applications across various industries, including information technology (IT), telecommunication, ecommerce and retail.

4G Equipment Market Trends:

Significant growth in the telecommunication industry across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Moreover, a substantial increase in the network traffic is providing a thrust to the market growth. 4G equipment provides faster internet connectivity to smartphone devices, which further enables uninterrupted access to online and live-streamed videos, movies and music. In line with this, the emerging trend of online interactive and multiplayer gaming is also contributing to the growth of the market. Various technological advancements, such as the integration of connected devices with the Internet of Things (IoT), augmented reality (AR) and virtual reality (VR) systems, are anticipated to drive the market toward growth. In addition, 4G equipment is also widely used for operating cloud computing systems for providing access to files and applications to the enterprises in real-time. Other factors, including rising expenditure capacities of the consumers, along with extensive infrastructural development, especially in the developing economies, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Component:

  • Infrastructure Equipment
    • Small Cell
    • Macro Cell
    • Distributed Antenna System (DAS)
    • Others
  • Testing Equipment

Breakup by Application:

  • LTE
    • TD-LTE
    • FDD-LTE
    • LTE A
  • Wi-Max

Breakup by End Use:

  • Logistics
  • E-Commerce
  • Smartphone
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Airspan Networks Inc., Cisco System Inc, Fujitsu Limited, Huawei Technologies Co. Ltd., Motorola Solutions Inc., NEC Corporation, Nokia Corporation, Samsung Electronics Co. Ltd., Telefonaktiebolaget LM Ericsson and ZTE Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global 4G equipment market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global 4G equipment market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global 4G equipment market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global 4G equipment market?
  • 5.What is the breakup of the global 4G equipment market based on the component?
  • 6.What is the breakup of the global 4G equipment market based on the application?
  • 7.What are the key regions in the global 4G equipment market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global 4G equipment market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global 4G Equipment Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Component

  • 6.1 Infrastructure Equipment
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Small Cell
      • 6.1.2.2 Macro Cell
      • 6.1.2.3 Distributed Antenna System (DAS)
      • 6.1.2.4 Others
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Testing Equipment
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 LTE
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Key Segments
      • 7.1.2.1 TD-LTE
      • 7.1.2.2 FDD-LTE
      • 7.1.2.3 LTE A
    • 7.1.3 Market Forecast
  • 7.2 Wi-Max
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End Use

  • 8.1 Logistics
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 E-Commerce
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Smartphone
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Others
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Airspan Networks Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Cisco System Inc
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Fujitsu Limited
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 Huawei Technologies Co. Ltd.
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
    • 14.3.5 Motorola Solutions Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 NEC Corporation
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Nokia Corporation
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
    • 14.3.10 ZTE Corporation
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
      • 14.3.10.3 Financials
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