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세계의 말라리아 진단 시장 보고서 : 기술, 최종 용도, 지역별(2025-2033년)

Malaria Diagnostics Market Report by Technology (Microscopy, Rapid Diagnostic Tests (RDTs), Molecular Diagnostic Tests), End Use (Hospital, Clinics, Diagnostic Centers), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 말라리아 진단 시장 규모는 2024년 8억 7,660만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 14억 1,590만 달러에 이르고, 2025-2033년 CAGR은 5.47%가 될 것으로 예측했습니다.

말라리아 진단은 개인의 감염 여부를 감지하기 위해 수행되는 임상 검사입니다. 말라리아는 감염된 암컷 말라리아 모기에 찔려서 원충이 체내에 침입하여 발병합니다. 일반적인 증상으로는 발열, 권태감, 메스꺼움, 두통 등이 있습니다. 감염은 다양한 신속 진단, 현미경 검사, 분자진단 검사로 진단됩니다. 이러한 검사에서는 간접 면역형광법(IFA)이나 효소 결합 면역흡착 측정법(ELISA)에 의한 항원 검출이나 혈청학적 수법이 이용됩니다. 병원, 연구소, 클리닉, 연구 기관, 진단센터 등에서 널리 사용됩니다.

말라리아 진단 약물 시장 동향 :

세계적인 말라리아의 유행 증가는 시장 전망을 밝게 하는 중요한 요인 중 하나입니다. 말라리아는 생명을 위협하는 감염으로, 특히 개발도상국에서 엄청난 인명 손실을 초래합니다. 그러나 말라리아의 진단과 치료법에 대한 대중의 의식 증가가 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 의료 센터 및 진단 실험실는 기생충을 다양한 단계에서 확인하고 적절한 치료 계획을 수립하기 위해 현미경 진단을 널리 채택합니다. 게다가 말라리아 진단을 위한 정량 버피 코트(QBC)법이나 말초 혈액 도말법의 개발 등 다양한 기술의 진보도 성장을 가속하는 요인이 되고 있습니다. 이에 따라 정밀도를 높이기 위한 POC(Point-of-Care) 진단 기기를 이용할 수 있게 된 것도 시장의 성장에 기여하고 있습니다. 기타, 대중의 헬스케어 지출 능력의 상승, 공중 위생을 촉진하는 유리한 정부 정책의 실시 등이 시장의 성장을 가속할 것으로 예측됩니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계 말라리아 진단 시장 규모는?
  • 세계 말라리아 진단 시장에서 2025년부터 2033년까지의 예상 성장률은?
  • 세계 말라리아 진단 시장을 견인하는 주요 요인은?
  • 세계 말라리아 진단 시장에서 COVID-19의 영향은?
  • 세계 말라리아 진단 시장에서 기술별 구분은?
  • 세계 말라리아 진단 시장에서 최종 용도별 구분은?
  • 세계 말라리아 진단 시장의 주요 지역은?
  • 세계 말라리아 진단 시장에서 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 말라리아 진단약 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 기술별

  • 현미경 검사
  • 신속 진단 검사(RDT)
  • 분자진단 검사
    • 주요 부문
      • 기존 PCR
      • 실시간 PCR(qPCR)

제7장 시장 분석 : 최종 용도별

  • 병원
  • 클리닉
  • 진단센터

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제9장 SWOT 분석

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Abbott Laboratories
    • Access Bio
    • Beckman Coulter Inc.(Danaher Corporation)
    • bioMerieux SA(Compagnie Merieux Alliance)
    • Bio-Rad Laboratories Inc.
    • Nikon Corporation
    • Novartis AG
    • Olympus Corporation
    • Premier Medical Corporation Pvt. Ltd.
    • Siemens Healthcare GmbH(Siemens AG)
    • Sysmex Corporation
    • Thermo Fisher Scientific Inc
JHS 25.10.10

The global malaria diagnostics market size reached USD 876.6 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 1,415.9 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.47% during 2025-2033.

Malaria diagnostics refers to the clinical tests conducted to detect the presence of the infection in individuals. Malaria is caused by the bite of an infected female Anopheles mosquito, which leads to the transfer of Plasmodium parasites into the body. Some common symptoms include fever, fatigue, nausea and headaches. The infection is diagnosed through various rapid diagnostics, microscopy and molecular diagnostic tests. These tests use antigen detection and serology techniques using indirect immunofluorescence (IFA) or enzyme-linked immunosorbent assay (ELISA). They are widely used in hospitals, laboratories, clinics, research institutes and diagnostic centers.

Malaria Diagnostics Market Trends:

The increasing prevalence of malaria across the globe is one of the key factors creating a positive outlook for the market. Malaria is a life-threatening infection that has caused a significant loss of human lives, especially in developing nations. However, rising awareness among the masses regarding the available diagnostic and treatment alternatives for malaria is providing a thrust to the market growth. Healthcare centers and diagnostic laboratories are widely adopting microscopic diagnostics to identify the parasite at different stages and design suitable treatment plans. Additionally, various technological advancements, such as the development of the Quantitative Buffy Coat (QBC) method and peripheral blood smear technique for diagnosing malaria, are acting as other growth-inducing factors. In line with this, the availability of Point-of-Care (POC) diagnostic devices for enhanced accuracy is also contributing to the growth of the market. Other factors, including rising healthcare expenditure capacities of the masses, along with the implementation of favorable government policies promoting public health, are anticipated to drive the market toward growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Technology:

  • Microscopy
  • Rapid Diagnostic Tests (RDTs)
  • Molecular Diagnostic Tests
    • Conventional PCR
    • Real-Time PCR (qPCR)

Breakup by End Use:

  • Hospital
  • Clinics
  • Diagnostic Centers

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Abbott Laboratories, Access Bio, Beckman Coulter Inc. (Danaher Corporation), bioMerieux SA (Compagnie Merieux Alliance), Bio-Rad Laboratories Inc., Nikon Corporation, Novartis AG, Olympus Corporation, Premier Medical Corporation Pvt. Ltd., Siemens Healthcare GmbH (Siemens AG), Sysmex Corporation and Thermo Fisher Scientific Inc.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the global malaria diagnostics market?
  • 2.What is the expected growth rate of the global malaria diagnostics market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global malaria diagnostics market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global malaria diagnostics market?
  • 5.What is the breakup of the global malaria diagnostics market based on the technology?
  • 6.What is the breakup of the global malaria diagnostics market based on the end use?
  • 7.What are the key regions in the global malaria diagnostics market?
  • 8.Who are the key players/companies in the global malaria diagnostics market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Malaria Diagnostics Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Technology

  • 6.1 Microscopy
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Rapid Diagnostic Tests (RDTs)
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Molecular Diagnostic Tests
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Key Segments
      • 6.3.2.1 Conventional PCR
      • 6.3.2.2 Real-Time PCR (qPCR)
    • 6.3.3 Market Forecast

7 Market Breakup by End Use

  • 7.1 Hospital
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Clinics
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Diagnostic Centers
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Abbott Laboratories
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Access Bio
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
    • 13.3.3 Beckman Coulter Inc. (Danaher Corporation)
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 SWOT Analysis
    • 13.3.4 bioMerieux SA (Compagnie Merieux Alliance)
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 Bio-Rad Laboratories Inc.
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Financials
      • 13.3.5.4 SWOT Analysis
    • 13.3.6 Nikon Corporation
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 Novartis AG
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 Olympus Corporation
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 Premier Medical Corporation Pvt. Ltd.
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
    • 13.3.10 Siemens Healthcare GmbH (Siemens AG)
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio
      • 13.3.10.3 Financials
      • 13.3.10.4 SWOT Analysis
    • 13.3.11 Sysmex Corporation
      • 13.3.11.1 Company Overview
      • 13.3.11.2 Product Portfolio
      • 13.3.11.3 Financials
      • 13.3.11.4 SWOT Analysis
    • 13.3.12 Thermo Fisher Scientific Inc
      • 13.3.12.1 Company Overview
      • 13.3.12.2 Product Portfolio
      • 13.3.12.3 Financials
      • 13.3.12.4 SWOT Analysis
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