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세계의 면역조절제 시장 보고서 : 제품, 용도, 지역별(2025-2033년)

Immunomodulators Market Report by Product (Immunosuppressants, Immunostimulants), Application (Oncology, Respiratory, HIV, and Others), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 144 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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세계의 면역조절제 시장 규모는 2024년 2,217억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 시장이 2033년까지 3,391억 달러에 이르고, 2025년부터 2033년까지 4.8%의 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다.

면역조절제는 감염, 면역결핍 및 항체 전달의 변화에 대한 면역 반응을 수정하는데 사용되는 약물 그룹입니다. 이들 약제는 일반적으로 단일클론항체, 사이토카인, 레바미솔, 칼메트게렝균(BCG) 등을 포함합니다. 이들은 암, 천식, 종양, 유전성 혈관성 부종, 수포창, 낭창, 알레르기, 류마티스 관절염 등의자가 면역 질환의 치료에 널리 사용됩니다. 현재, 염증성 장질환(IBD)을 관리하기 위해, 면역조절제를 생물학적 제제와 같은 다른 약제와 병용하는 것을 권장하는 의료 종사자도 증가하고 있습니다.

면역조절제 시장 동향 :

급속한 도시화, 소득 수준 상승, 가공 식품 소비량 증가 등을 배경으로 한 개인의 건강에 해로운 라이프 스타일이 세계적인 만성 질환의 유병률의 대폭적인 상승으로 이어지고 있습니다. 이것은 장기 이식의 필요성을 더욱 향상시키고, 장기 이식을 받은 환자에서 유망한 치료제로서 국소 면역 조절제 수요에 긍정적인 영향을 미칩니다. 또한 노인 인구 증가와 사고 증가는 장기 부전의 위험을 증가시키고 있습니다. 그 결과 장기제공을 장려하는 행정당국과 비정치당국의 움직임이 활발해지고, 세계적으로 면역조절제 외용약의 매출을 밀어 올리고 있습니다. 이와는 별도로 IBD와 자가면역질환의 유병률 증가가 시장 성장을 뒷받침하고 있습니다. 면역조절제는 또한 스테로이드의 장기적인 필요성을 줄이고, 재연의 재발을 예방하고, 항생제가 효과가 없는 질환을 치료하기 위한 병용 요법에 이용됩니다. 또한, Fluvoxamine, Tocilizumab, Baricitinib 및 Remdesivir를 포함한 일부 면역조절제는 코로나바이러스 질환(COVID-19) 입원 환자의 치료에 적용됩니다. 이 외에도 일부 후보 제품은 현재 후기 임상시험 단계에 있습니다. 이러한 제품의 개발은 면역조절제가 생명을 위협하는 다양한 질병의 치료에 대한 응용을 확대할 것으로 예측됩니다.

이 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 세계의 면역조절제 시장은 지금까지 어떻게 추이하고 향후 몇 년간 어떻게 추이할 것인가?
  • COVID-19가 세계의 면역조절제 시장에 미치는 영향은?
  • 주요 지역 시장은?
  • 제품별 시장 분석은?
  • 용도별 시장 분석은?
  • 업계의 밸류체인의 다양한 단계란?
  • 업계의 주요 촉진요인과 도전은 무엇인가?
  • 세계의 면역조절제 시장의 구조와 주요 기업은?
  • 업계의 경쟁 정도는?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사의 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

제5장 세계의 면역조절제 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제품별

  • 면역억제제
    • 주요 부문
      • 항체
      • 칼시뉴린 억제제
      • 글루코코르티코이드
      • 항대사성물질
      • 기타
  • 면역자극제
    • 주요 부문
      • 백신
      • 항체
      • 기타

제7장 시장 분석 : 용도별

  • 종양학
  • 호흡기
  • HIV
  • 기타

제8장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카

제9장 SWOT 분석

제10장 밸류체인 분석

제11장 Porter's Five Forces 분석

제12장 가격 분석

제13장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 프로파일
    • Amgen Inc.
    • Biogen Inc.
    • Bristol-Myers Squibb Company
    • Eli Lilly and Company
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Johnson & Johnson
    • Merck & Co. Inc.
    • Novartis AG
    • Pfizer Inc.
JHS 25.10.10

The global immunomodulators market size reached USD 221.7 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 339.1 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.8% during 2025-2033.

Immunomodulators are a group of drugs used to modify an immune response against infectious diseases, immunodeficiency, and alterations in antibody transfer. These drugs generally include monoclonal antibodies, cytokines, levamisole, and Bacillus Calmette-Guerin (BCG). They are widely used to treat cancer, asthma, tumors, hereditary angioedema, and autoimmune disorders like pemphigus, lupus, allergies, and rheumatoid arthritis. Nowadays, several healthcare providers are recommending immunomodulators with other agents, such as biologics, for managing inflammatory bowel disease (IBD).

Immunomodulators Market Trends:

The unhealthy lifestyles of individuals on account of rapid urbanization, inflating income levels, and the increasing consumption of processed food products has led to a significant rise in the prevalence of chronic diseases worldwide. This is further escalating the need for organ transplantation, which is positively influencing the demand for topical immunomodulators as a promising therapeutic agent in organ transplant recipients. Moreover, the rising aging population and the growing number of accidents are also increasing the risk of organ failure. Consequently, several governing and non-governing authorities are encouraging organ donation, which, in turn, is boosting the sales of topical immunomodulators worldwide. Apart from this, the increasing prevalence of IBD and autoimmune disorders is bolstering the market growth. Immunomodulators are also utilized in combination therapy to decrease the long-term need for steroids and prevent recurring flares and treat diseases that do not respond to antibiotics. Furthermore, several immunomodulators, including Fluvoxamine, Tocilizumab, and Baricitinib with Remdesivir, are finding application for treating hospitalized patients with coronavirus disease (COVID-19). Besides this, several product candidates are currently in late-stage clinical trials. The development of these products is anticipated to expand the applications of immunomodulators for treating various life-threatening diseases.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product:

  • Immunosuppressants
    • Antibodies
    • Calcineurin Inhibitors
    • Glucocorticoids
    • Antimetabolites
    • Others
  • Immunostimulants
    • Vaccines
    • Antibodies
    • Others

Breakup by Application:

  • Oncology
  • Respiratory
  • HIV
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
    • United States
    • Canada
  • Asia-Pacific
    • China
    • Japan
    • India
    • South Korea
    • Australia
    • Indonesia
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • Russia
    • Others
  • Latin America
    • Brazil
    • Mexico
    • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Amgen Inc., Biogen Inc., Bristol-Myers Squibb Company, Eli Lilly and Company, F. Hoffmann-La Roche AG, Johnson & Johnson, Merck & Co. Inc., Novartis AG and Pfizer Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global immunomodulators market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global immunomodulators market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global immunomodulators market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Immunomodulators Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Immunosuppressants
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Key Segments
      • 6.1.2.1 Antibodies
      • 6.1.2.2 Calcineurin Inhibitors
      • 6.1.2.3 Glucocorticoids
      • 6.1.2.4 Antimetabolites
      • 6.1.2.5 Others
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Immunostimulants
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Key Segments
      • 6.2.2.1 Vaccines
      • 6.2.2.2 Antibodies
      • 6.2.2.3 Others
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Oncology
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Respiratory
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 HIV
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Region

  • 8.1 North America
    • 8.1.1 United States
      • 8.1.1.1 Market Trends
      • 8.1.1.2 Market Forecast
    • 8.1.2 Canada
      • 8.1.2.1 Market Trends
      • 8.1.2.2 Market Forecast
  • 8.2 Asia-Pacific
    • 8.2.1 China
      • 8.2.1.1 Market Trends
      • 8.2.1.2 Market Forecast
    • 8.2.2 Japan
      • 8.2.2.1 Market Trends
      • 8.2.2.2 Market Forecast
    • 8.2.3 India
      • 8.2.3.1 Market Trends
      • 8.2.3.2 Market Forecast
    • 8.2.4 South Korea
      • 8.2.4.1 Market Trends
      • 8.2.4.2 Market Forecast
    • 8.2.5 Australia
      • 8.2.5.1 Market Trends
      • 8.2.5.2 Market Forecast
    • 8.2.6 Indonesia
      • 8.2.6.1 Market Trends
      • 8.2.6.2 Market Forecast
    • 8.2.7 Others
      • 8.2.7.1 Market Trends
      • 8.2.7.2 Market Forecast
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
      • 8.3.1.1 Market Trends
      • 8.3.1.2 Market Forecast
    • 8.3.2 France
      • 8.3.2.1 Market Trends
      • 8.3.2.2 Market Forecast
    • 8.3.3 United Kingdom
      • 8.3.3.1 Market Trends
      • 8.3.3.2 Market Forecast
    • 8.3.4 Italy
      • 8.3.4.1 Market Trends
      • 8.3.4.2 Market Forecast
    • 8.3.5 Spain
      • 8.3.5.1 Market Trends
      • 8.3.5.2 Market Forecast
    • 8.3.6 Russia
      • 8.3.6.1 Market Trends
      • 8.3.6.2 Market Forecast
    • 8.3.7 Others
      • 8.3.7.1 Market Trends
      • 8.3.7.2 Market Forecast
  • 8.4 Latin America
    • 8.4.1 Brazil
      • 8.4.1.1 Market Trends
      • 8.4.1.2 Market Forecast
    • 8.4.2 Mexico
      • 8.4.2.1 Market Trends
      • 8.4.2.2 Market Forecast
    • 8.4.3 Others
      • 8.4.3.1 Market Trends
      • 8.4.3.2 Market Forecast
  • 8.5 Middle East and Africa
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Breakup by Country
    • 8.5.3 Market Forecast

9 SWOT Analysis

  • 9.1 Overview
  • 9.2 Strengths
  • 9.3 Weaknesses
  • 9.4 Opportunities
  • 9.5 Threats

10 Value Chain Analysis

11 Porters Five Forces Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Bargaining Power of Buyers
  • 11.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 11.4 Degree of Competition
  • 11.5 Threat of New Entrants
  • 11.6 Threat of Substitutes

12 Price Analysis

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 Amgen Inc.
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 SWOT Analysis
    • 13.3.2 Biogen Inc.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Financials
      • 13.3.2.4 SWOT Analysis
    • 13.3.3 Bristol-Myers Squibb Company
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
      • 13.3.3.3 Financials
      • 13.3.3.4 SWOT Analysis
    • 13.3.4 Eli Lilly and Company
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Financials
      • 13.3.4.4 SWOT Analysis
    • 13.3.5 F. Hoffmann-La Roche AG
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 SWOT Analysis
    • 13.3.6 Johnson & Johnson
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
      • 13.3.6.3 Financials
      • 13.3.6.4 SWOT Analysis
    • 13.3.7 Merck & Co. Inc.
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 Novartis AG
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 Pfizer Inc.
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 SWOT Analysis
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